Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 36

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 36 av 212 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 ... SisteSiste
Viser resultater 701 til 720 av 4238
    Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vil en 6090 bli alt for stor om en sitter 3-4 meter unna tro? At en burde da heller gå for 5090...?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    50" på 3 meter er passe, så en 60" på 4 meter er ditto.

Eller dersom du vil ha et argument for å spare 12.000 kroner; "...en 60" er alt for stor for 3.5 meter avstand, og etter 5 dager vil du allikevel synes den er for stor" (...not).

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _LarZen_
    Vil en 6090 bli alt for stor om en sitter 3-4 meter unna tro? At en burde da heller gå for 5090...?
    Nei, det vil jeg ikke si. Har sett på 6090 i flere uker og hatt en sitteavstand på 2.5 - 3.0 meter, noe som bare var rått. Man får skikkelig kinofølelse, pluss at bildet fremdeles er imponerende bra. I begynnelsen var den meget stor (som i imponerende), men man ble etterhvert vant med det. Å komme hjem til 50" på 4.0 meters avstand var mildt sagt en nedtur.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, sant så sant...

Synes jeg ser fjeset på dama når hun finner ut hvor mye tv'n koster... Underkant av 50 lapper er mye penger...men folk bruker 25-30 tusen på felger til bilen så why not....

En kan vel heller ikke sette en pris på en hobby/lidenskap som dette...å være teknofil er ikke billig :P

Edit: Eller når hun ser 32" er bytta ut med et monster på 60"...må nesten filme det... hehe!!

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _LarZen_
    Hehe, sant så sant...

Synes jeg ser fjeset på dama når hun finner ut hvor mye tv'n koster... Underkant av 50 lapper er mye penger...men folk bruker 25-30 tusen på felger til bilen så why not....

En kan vel heller ikke sette en pris på en hobby/lidenskap som dette...å være teknofil er ikke billig :P
    6090 er ihvertfall den mest imponerende TV-en jeg har opplevd. La først skikkelig merke til forbedringen i svartnivået da vi kom hjem til 508. Har alltid vært imponert over 508 (og er det selvsagt enda, bare synes den er så liten nå) men så nå hvor mye bedre 6090 var.
    6090 er omtrent som tre stk 37" på høykant.

Regn dog med at neste modell sikkert blir endel tusen billigere.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OT.

Der er du inne på noe viktig! På jobben så diskuterte vi kjapt dette en dag. Det finnes folk som bruker flere hundre tusen på hest, over en million kroner på båt, flere millioner på hytte, og det koker ned ti at hver brukstime på de to siste koster mer enn en 6090 hver gang.

Hvem er nerd? Oss.
    Hvem er lurest? Det gjenstår å se...

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    OT.

Der er du inne på noe viktig! På jobben så diskuterte vi kjapt dette en dag. Det finnes folk som bruker flere hundre tusen på hest, over en million kroner på båt, flere millioner på hytte, og det koker ned ti at hver brukstime på de to siste koster mer enn en 6090 hver gang.

Hvem er nerd? Oss.
    Helt enig. Pluss at f.eks båter er vanvittig mye mere jobb når de ikke skal brukes og før de skal brukes.
    Lønninger går opp og 50.000 for en såpass bra og stor TV er faktisk ikke så vanvittig mye lengre hvis du er i en god jobb.

Newcomer 3e1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvordan DLNA og mpeg 4 dekoderen kommer til å fungere i praksis?
    Kan man fks koble slik: fiber-cat5-dlna port eller rett til dekoder i tv?
    Da kunne man kanskje kjøre fks homebase rett i TV..

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OT.

Hvem er nerd? Oss.
    I utgangspunktet enig med deg.. Bruker samme unskyldning for mitt forbruk på duppeditter.
    Men hytter (og muligens hest uten at jeg vet så mye om det) har vel ikke den triste ulempen med at den synker voldsomt i verdi når det kommer en ny modell.
    Skulle gjerne brukt unnskyldningen at folk bruker tusenvis av kroner på å "pynte" på bilen sin, men jeg er jo en av dem så det går ikke :P

Så jeg skulle veldig gjerne funnet en god nok grunn til å forsvare kjøpet av en 6090, men tror ikke jeg greier det med tanke på pris forskjellen mellom 5090 og 6090.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,090
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Projektor er for nerdene.
    Sier du det. Godt det ikke ble en slik på meg noen gang da :-D .
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Nei, absolutt ikke (det er da heller ikke så viktig). Det er selve bildeprosesseringen/bildebehandlingen som er mye bedre på 5090, og som gjør at totaltbilde blir mye bedre, selv på SD. Jeg har inntrykk at jeg er en av få her på forumet som sterkt vektlegger evnen til å behandle SD-kilder/signaler på en god måte. Mange er i dag opptatt av HD og Blu-ray, men det spiller liten rolle for min del.
    Helt enig J.Haugen!

Jeg og setter pris på skikkelig SD bildebehandling. Alle vet at 5090 er helt ”outstanding” når det kommer til HD materiale. Men tingen er at 5090 er fantastisk på SD og. Jeg har en god DVD spiller, Denon 3910, har prøvd 576, 720 og 1080 output. Ser liten forskjell, faktisk så ser det ut som at 5090 fiksar oppskaleringen bedre en min Denon spiller. Så nå kjører jeg DVD i 576 inn på 5090, får faktisk best resultat på den måten.

Når det kommer til TV, så vet jeg egentlig ikke. Venter fremdeles på Canal Digital oppdatering av nettet til HD, så jeg ser fremdeles på TV via analog signal. Når det er sagt, så er jeg faktisk imponert der og. 5090 viser et helt fantastisk bilde, selv med analog input.

PS. Region 1 DVD med 480 signal handterer og 5090 på en fremragende måte, helt topp!

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott innlegg!
    Det er innmari mye fokus på hvordan tv'er fungerer med HD/Blu-ray, men siden jeg har projektor så vil min nye tv brukes til vanlig tv 95% av tiden, og siden jeg heller ikke har HD (venter også på CD sin oppgradering til HD...:evil: ) så er det vanlig oppløst tv som gjelder, jeg har heldigvis digitalt signal men likevel.
    Da er det flott å lese om hands on erfaringer på hvordan tv'en fungerer til vanlig tv.

Jeg har et lite spørsmål som jeg håper dere som eier tv'en kan hjelpe med... Hos Expert igår så jeg Pio 5090, Pio 508 (HD modellen, husker ikke modellbetegnelsen) og Pana 50PZ80. De viste samme bilde, som ifølge betjeningen var et digitalt kabelsignal koblet til via HDMI (gjennom en signal splitter som delte signalet mellom alle tv'ene).
    De viste fotball på Canal +, og når kamera panorerte til høyre eller venstre langs banen så var det tydelig at Pio 5090 hakket noe, mes Pana 50PZ80 var helt smooth. Kan det ha vært en dårligt innstilling på Pio 5090 som forårsaket dette? Isåfall hva er det som var feil justert...?

/C

Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Helt enig J.Haugen!

Jeg og setter pris på skikkelig SD bildebehandling. Alle vet at 5090 er helt ”outstanding” når det kommer til HD materiale. Men tingen er at 5090 er fantastisk på SD og. Jeg har en god DVD spiller, Denon 3910, har prøvd 576, 720 og 1080 output. Ser liten forskjell, faktisk så ser det ut som at 5090 fiksar oppskaleringen bedre en min Denon spiller. Så nå kjører jeg DVD i 576 inn på 5090, får faktisk best resultat på den måten.

Når det kommer til TV, så vet jeg egentlig ikke. Venter fremdeles på Canal Digital oppdatering av nettet til HD, så jeg ser fremdeles på TV via analog signal. Når det er sagt, så er jeg faktisk imponert der og. 5090 viser et helt fantastisk bilde, selv med analog input.

PS. Region 1 DVD med 480 signal handterer og 5090 på en fremragende måte, helt topp!

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det helt slutt på 42" fra Pioneer?

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,545
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. Ta en kikk på første post så finner du ut hva som er aktuelt av Pioneer skjermer.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: LG OLED65B6V | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800 | DENON DBP-4010UD

Newcomer alhagen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Farlig å drive å lese disse diskusjonene her altså Har projektor nå med 106" lerret og har hatt kun dèt et par år nå, men har bestemt meg for å kjøpe skikkelig tv i stedet. Kommer uansett til å bli veldig uvant å gå så mye ned i størrelse, så noe under 50" er uaktuellt. Tenkte i utgangspunktet å bruke rundt 15k, men så fant jeg 508xd til 20k, og nå 5090 til 28.. 60" blir dessverre altfor dyrt, men 5090 blir mer og mer aktuell, og det klør virkelig i fingrene etter å bestille en nå, til tross for at det er godt i overkant av opprinnelig budsjett :P Er dyrt å være kvalitetsbevisst gitt.. men, det kan jo tyde på at man får valuta for pengene då. Er den virkelig så suveren altså?
    Ser ikke bort fra at jeg kanskje bestiller en allerede i morgen då, i tillegg til Vantage HD8000 hvis den er kommet nå, så får jeg med meg Liverpool-kamp i HD neste helg

Newcomer Børni sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Casle
    De viste fotball på Canal +, og når kamera panorerte til høyre eller venstre langs banen så var det tydelig at Pio 5090 hakket noe, mes Pana 50PZ80 var helt smooth. Kan det ha vært en dårligt innstilling på Pio 5090 som forårsaket dette? Isåfall hva er det som var feil justert...?

/C
    Dette har jeg også sett på den aktuelle pioneerèn,men flere her inne mener problemet blir borte/minsker ved å slå av diverse bildebehandlingsfunksjoner.
    Uansett mener jeg dette er for dårlig på en tv av dette formatet.Dette skulle faktisk vært et ikke eksisterende problem,men det er det tydeligvis ikke

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

koble til dekoder

Hei, jeg er ikke helt inne på det og koble opp dekoder til kuroen.
    Det som er problemet er at jeg ikke får vist bilde fra dekodern til tv'en.

Dekoderen er canal digital sin hd dekoder. Bruker da en hdmi kabel fra dekodern og opp til tv'en. Har satt den i inputt1 eller hva det no heter.
    Så skrur jeg på tv'en og får opp auto kanal søk. Finner jo ikke noe kanaler siden tv'antennen er koblet til dekoderen og dekodern til tv'en. Så prøver jeg og velge inputt1 på fjernkontrollen i håp om at bilde kommer opp på tven. Men neida der skjer det ikke noe.

Har prøvd og lese i bruksanvisningen, men der blir jeg ikke klok på noe.

Og en plass i den tykke boken sto det at jeg skal putte det korte som står i dekodern inn i tven. Bak på venstre siden, men der er det jo ikke noe plass før og putte inn korte.

Noen som har koblet til hd dekoder fra CD (cabel tv) som kan forklare hva jeg skal gjøre?

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,545
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kortet skal stå i dekoderen fra CD. Koble til med HDMI til Input 1 og slå på HDMI for denne inngangen i menyen på TV'n (side 63 i bruksanvisningen). HDMI er slått av som standard.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: LG OLED65B6V | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800 | DENON DBP-4010UD

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Kortet skal stå i dekoderen fra CD. Koble til med HDMI til Input 1 og slå på HDMI for denne inngangen i menyen på TV'n. HDMI er slått av som standard.
    Tusen takk før svar. Men hvor i menyen skrur jeg på HDMI før denne ingangen da? Hvor står det i bruksanvisningen?

Ps; jeg er vel den som ikke er så flink med bruksanvisninger

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tja_
    Tusen takk før svar. Men hvor i menyen skrur jeg på HDMI før denne ingangen da? Hvor står det i bruksanvisningen?

Ps; jeg er vel den som ikke er så flink med bruksanvisninger
    Har no greid og få til bilde. Og det er utrolig stor forskjell mellom feks nrk og canal + hd. Noe større forskjell en det jeg hadde regnet med.
    Vet jo hvordan blueray er på kuroen, og trudde hd sendingen skulle være en del dårligere, men dem holder godt mål!

Side 36 av 212 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •