Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 34

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  4
Side 34 av 213 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 ... SisteSiste
Viser resultater 661 til 680 av 4254
    Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg er sugen på ny skjerm sjøl, men avventer pga manglende sortnivå på de nye skjermene. Jeg har blitt veldig bortskjemt på den fronten med min trofaste Toshiba 42" CRT bakprojeksjons-tv. Der er sort totalt fravær av lys. Jeg har heller ingen etterslep eller hakking, noe som Pioneer sliter mer med enn sine LCD-konkurrenter.

Jeg avventer nok ett par år til, og håper vi snart kan se Full HD skjermer med CRT sortnivå, og med 100Hz-teknologi

Men, jøss, Pioneer sin 9.gen Kuro er godt på vei. Så får vi se hva Samsung sin LED-tv klarer å trylle frem med påståtte 2.000.000:1...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Jeg er sugen på ny skjerm sjøl, men avventer pga manglende sortnivå på de nye skjermene. Jeg har blitt veldig bortskjemt på den fronten med min trofaste Toshiba 42" CRT bakprojeksjons-tv. Der er sort totalt fravær av lys. Jeg har heller ingen etterslep eller hakking, noe som Pioneer sliter mer med enn sine LCD-konkurrenter.

Jeg avventer nok ett par år til, og håper vi snart kan se Full HD skjermer med CRT sortnivå, og med 100Hz-teknologi

Men, jøss, Pioneer sin 9.gen Kuro er godt på vei. Så får vi se hva Samsung sin LED-tv klarer å trylle frem med påståtte 2.000.000:1...
    Det er jo hver sin smak, men du går jo isåfall glipp av det gnistrende detaljnivået en Full HD-skjerm gir på 1080p-kilder med 1:1 pixelmapping. Vil også bli overrasket om svartnivået til 9G Pioneer oppleves dårligere enn din bakprojeksjon. Hakkete panoreringer? MÅ ha vært feilinnstilling av TV - evt lå det i kilden. Korrekt innstilt er det absolutt ingen hakking å spore på Pioneer. Og hvor i all verden får du etterslep fra?? Kan ikke særlig om bakprojeksjons-TV'er, men av det jeg har sett ser de elendig ut i belyst rom og har crap innsynsvinkel... Sikker på at du ikke går glipp av noe når du avviser 9G Pioneer i forhold til bakprojeksjon?

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    Det er jo hver sin smak, men du går jo isåfall glipp av det gnistrende detaljnivået en Full HD-skjerm gir på 1080p-kilder med 1:1 pixelmapping. Vil også bli overrasket om svartnivået til 9G Pioneer oppleves dårligere enn din bakprojeksjon. Hakkete panoreringer? MÅ ha vært feilinnstilling av TV - evt lå det i kilden. Korrekt innstilt er det absolutt ingen hakking å spore på Pioneer. Og hvor i all verden får du etterslep fra?? Kan ikke særlig om bakprojeksjons-TV'er, men av det jeg har sett ser de elendig ut i belyst rom og har crap innsynsvinkel... Sikker på at du ikke går glipp av noe når du avviser 9G Pioneer i forhold til bakprojeksjon?
    He-he...neida, jeg går ikke glipp av 1080/ 24p, da jeg har rigget mitt eget kinorom med 92" lerret og Sony Pearl projektor

Fortsatt er de fleste tv-sendinger i SD, og når jeg sammenligner med fattern`s Pioneer 507, så ser ikke jeg fler detaljer enn hos meg. Men det er klart jeg godt kunne tenkt meg en HD-flatskjerm nå under OL

Når det gjelder hakking ved panoreringer på Pioneer, så synes jeg den er langt fra perfekt. Her gjør både min projektor og endel Samsung LCD-skjermer en bedre jobb, synes jeg. Men ellers enig i at det hakker mer på Pioneer når en feilinnstiller skjermen. Når det gjelder etterslep, mente jeg ikke at Pioneer Kuro er tynget med dette...

Det finnes (fantes) forskjellige bakprojeksjons-tver der ute (LCD, DLP og CRT). Jeg har CRT, med god innsynsvinkel og med et sortnivå jeg til nå ikke har sett hos en eneste plasma.

Det som er rått med Pioneer sine Kuro-skjermer, er når de står oppstilt ved siden av LCD-skjermene. Da ser en virkelig hvordan detaljene i det sorte gror igjen på LCD.

Klart jeg kunne tenkt meg å bytte ut min tv mot en 9. gen. Men det er bare det, at den dagen jeg bytter tv vil jeg at den nærmest skal være perfekt. Det betyr CRT-sort, 100Hz og ikke mer enn 20-25k for en 46-50"
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortsatt er de fleste tv-sendinger i SD, og når jeg sammenligner med fattern`s Pioneer 507, så ser ikke jeg fler detaljer enn hos meg. Men det er klart jeg godt kunne tenkt meg en HD-flatskjerm nå under OL
    Du kan da for pokker ikke sammenlikne 507 og 5090. De er i helt forskjellige divisjoner.

Klart jeg kunne tenkt meg å bytte ut min tv mot en 9. gen. Men det er bare det, at den dagen jeg bytter tv vil jeg at den nærmest skal være perfekt. Det betyr CRT-sort, 100Hz og ikke mer enn 20-25k for en 46-50"
    Om du vil ha en "perfekt TV", så kan du likegodt la være, for den finnes ikke. Bak neste sving vil det alltid være skjermer som som er større, flottere og bedre osv. På et eller annet tidspunkt må man bare hoppe i det. Men dersom det er CRT sort du etterlyser, så tror jeg at 10G fra Pioneer vil nærme seg kraftig. På det tidspunktet har vel også de nye Led-skjermene begynt å røre på seg.....

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Du kan da for pokker ikke sammenlikne 507 og 5090. De er i helt forskjellige divisjoner.
    Så du mener jeg vil se flere detaljer i bildet på SD-sendinger med 5090 enn 507?
    Sitat Opprinnelig postet av Haugen
    Om du vil ha en "perfekt TV", så kan du likegodt la være, for den finnes ikke. Bak neste sving vil det alltid være skjermer som som er større, flottere og bedre osv. På et eller annet tidspunkt må man bare hoppe i det. Men dersom det er CRT sort du etterlyser, så tror jeg at 10G fra Pioneer vil nærme seg kraftig. På det tidspunktet har vel også de nye Led-skjermene begynt å røre på seg.....
    Det er det jeg mener...det er nå det begynner å skje ting på tv-fronten
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med målt svartnivå på 0.0031 cd/m2 (HDTvtest.co.uk), kan det ikke være stort mer lysutslipp på en 9G Kuro enn en CRT, vel?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du mener jeg vil se flere detaljer i bildet på SD-sendinger med 5090 enn 507?
    Nei, absolutt ikke (det er da heller ikke så viktig). Det er selve bildeprosesseringen/bildebehandlingen som er mye bedre på 5090, og som gjør at totaltbilde blir mye bedre, selv på SD. Jeg har inntrykk at jeg er en av få her på forumet som sterkt vektlegger evnen til å behandle SD-kilder/signaler på en god måte. Mange er i dag opptatt av HD og Blu-ray, men det spiller liten rolle for min del.

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har prøvd LX50 med full hd koblet opp mot spillkonsoll og pc?. Hva er isåfall deres erfaring?

Takk på forhånd

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, absolutt ikke (det er da heller ikke så viktig). Det er selve bildeprosesseringen/bildebehandlingen som er mye bedre på 5090, og som gjør at totaltbilde blir mye bedre, selv på SD. Jeg har inntrykk at jeg er en av få her på forumet som sterkt vektlegger evnen til å behandle SD-kilder/signaler på en god måte. Mange er i dag opptatt av HD og Blu-ray, men det spiller liten rolle for min del.
    Så hjertens enig, ganske stor forskjell i behandling av SD-signaler fra 507 til 5090: LX5090 > LX508 > 508XD > 507XA

HD-kilder ser som regel veldig bra ut på det meste av skjermer. Men det er deres evne til å få SD-kilder til å se bra ut som virkelig skiller klinten fra hveten (for å bruke det eldgamle uttrykket...), og som 5090 altså vil være milevis foran f.eks. 507 på.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hørtes veldig positivt ut. For jeg var faktisk litt skuffet over Pioneer 507 hva angår SD-signaler. Her gjør min gamle tv en minst like god jobb; samt et bedre sortnivå, gjorde at 507 ble uaktuell for meg. Når så 5090 kom, trodde jeg det kun var forbedringer i sortnivået. Når så ikke er tilfelle, og at SD er blitt langt bedre, så er plutselig 5090 veldig interessant

Jeg har kun sett 5090 med Blu-ray og ikke med SD.

Dette var gode nyheter:-D
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    HD-kilder ser som regel veldig bra ut på det meste av skjermer. Men det er deres evne til å få SD-kilder til å se bra ut som virkelig skiller klinten fra hveten (for å bruke det eldgamle uttrykket...), og som 5090 altså vil være milevis foran f.eks. 507 på.
    Hva betyr "milevis" ?

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Hva betyr "milevis" ?
    Det er i allefall mer enn et hestehode
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er i allefall mer enn et hestehode
    Og mindre enn et lysår........ :-D Men det er ikke spesielt nøyaktig.

Newcomer cináed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Og mindre enn et lysår........ :-D Men det er ikke spesielt nøyaktig.
    Poenget er vel kanskje at det er verdt pengene å oppgradere fra 507 til 5090... :-?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cináed
    Poenget er vel kanskje at det er verdt pengene å oppgradere fra 507 til 5090... :-?
    Hvis en betalte 45K for 507 og må ut med 35K for 5090, så må det være en god del mer enn et hestehode, kanskje milevis, derfor blir det interesant å høre hva milevis er.

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har veldig lyst på 5090 men tørr nesten ikke å satse på den pga innbrenning jeg altså... Noen sier det går bra mens andre sier det går bra sålenge du ikke spiller for lenge osv.

Jeg kan spille i mange mange timer i strekk og må ha et produkt som tåler slikt..Pioneer med sin plasma overbeviser meg bare ikke at dem takler slikt altså.

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _LarZen_
    Har veldig lyst på 5090 men tørr nesten ikke å satse på den pga innbrenning jeg altså... Noen sier det går bra mens andre sier det går bra sålenge du ikke spiller for lenge osv.

Jeg kan spille i mange mange timer i strekk og må ha et produkt som tåler slikt..Pioneer med sin plasma overbeviser meg bare ikke at dem takler slikt altså.
    WHAT PERCENTAGE OF PLASMA OWNERS EXPERIENCE "BURN-IN"

Although there is no, as yet, survey of all plasma owners, many owners of such devices have not experienced it. Rough guess, less than 1%. The few that have would, IMHO, be guilty of "abusing" the display.
    MASTER BURN-IN/BREAK-IN THREAD: ALL POSTS HERE ONLY! - AVS Forum

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye fin info på det forumet, 60 timer for å kunne evnt brenne skjermen fikk ivertfall meg til å slå ifra meg hele problemet.

Satan...spørs om det må bli en 5090 nå da.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble jeg en stolt eier av en 5090.

fikk den for 28000 m/bordstativ så er vel fornøyd egentlig.
    Dette er min første HD tv så jeg er veldig nybegynner her kan man vel si.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kikket på Pioneer 508 og 509 i dag. Tvene sto oppstilt ved siden av hverandre. Jeg tok fjernkontrollen, stilte de to inn identisk (slo av alt dill-dall og slo på cinema pro), filmavspilling ble gjort med Pioneer BDP LX70 BD-spiller og filmen var Rambo. Kuttene viste mørke jungel scener i regnvær.

Begge tvene viste glimrende sortnivå, men jeg klarte rett og slett ikke å se forskjell på 508 og 509. De leverte begge myke panoreringer, skarpe bilder og gode farger.

Er forskjellen virkelig så liten mellom 508 og 509?
    Endelig noen gode nyheter for oss LX508D eiere som har 'tapt' NOK 20.000,- på et halvt år Sånn er det å være avant garde.....

Side 34 av 213 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •