Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 33

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  4
Side 33 av 213 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 ... SisteSiste
Viser resultater 641 til 660 av 4254
    Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av _LarZen_
    Hvordan er det med innbrenning på Pioneer? Som så mange andre så sikler jeg på 5090, men jeg spiller endel PS3 og er litt redd for innbrenning osv.

Hørt at det er blitt mye bedre over tiden men vet ikke stort mere rundt dette. Noen som kan gi litt info rundt dette?

Takker
    Innbrenning på Pioneer skjermer er nok et ikke eksisterende problem. Har ikke spilt PS3 på min 5090 ennå. Men grunnet en liten brøler ble en DVD stående på pause bortimot 2 timer uten at jeg så antydning til innbrenning etterpå ops:

Jeg følger med på forskjellige Avforum i USA, UK og Sverige. Så langt har jeg ikke sett noe innlegg som dreier seg om problem med innbrenning, tvert imot så rapporterer folk at de har null problem med dette, selv etter maaange timer med kontinuerlig spilling.

PS. For sikkerhets skyld er det jo en god idé og la ”orbiter” være aktiv.

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Innbrenning på Pioneer skjermer er nok et ikke eksisterende problem. Har ikke spilt PS3 på min 5090 ennå. Men grunnet en liten brøler ble en DVD stående på pause bortimot 2 timer uten at jeg så antydning til innbrenning etterpå ops:

Jeg følger med på forskjellige Avforum i USA, UK og Sverige. Så langt har jeg ikke sett noe innlegg som dreier seg om problem med innbrenning, tvert imot så rapporterer folk at de har null problem med dette, selv etter maaange timer med kontinuerlig spilling.

PS. For sikkerhets skyld er det jo en god idé og la ”orbiter” være aktiv.
    Takker for svar Rolle Ikke lest noen ting ang folk har problemer med innbrenning heller så det er nok et "gammelt" problem som en skal sikkert jobbe litt med å fremprovokere.

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv en Panasonic th pv500 og har aldri vært borti innbrenning på denne, selv med mye konsollspilling, og denne TVn er ca 3år

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    Du kan jo bare levere den tilbake i butikken, Lefdal har jo som Elkjøp (og de fleste andre) 30 dagers åpent kjøp/full returrett.
    Ringte Lefdal idag, men de har ingen angrefrist for kjøp i butikk, det gjelder kun hos Elkjøp....så da er tv'en fortsatt til salgs! Er å treffe på 911 17 379.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper de nye Pioneerene er bedre enn de som er litt eldre. Har hatt en 4270XA i ca. 2 år nå. Innbrenning. Fikk en helt lik tv i serviceperioden da de prøvde å fjerne mest mulig av innbrenningen. Resultat: Innbrenning på den også. Strømsparing aktivert og kontrast var stillt ganske så lavt. Brukte xbox 360 en del, men aldri noe særlig mer enn et par timer i strekk maks. 2-3 ganger i uka. Ellers bare tv. Irriterende. Knall bilde på Pioneeren, men går nok for LCD neste gang.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

KRP modellene

Hei,

KRP-600M er nå oppe på Pioneer Europe samt på de svenske og danske nettsidene:

KRP-600M Pioneer KURO Monitor - Flat Screen TVs

Ifølge Soundgarden i Drammen er ikke KRP modellene ventet til Norge før oktober, men det er trolig at de vil være tilgjengelig tidligere i Sverige og Danmark.

Jeg har bedt fyndborsen.se om tilbud.

Mvh
    Ole Willy Tuv

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hva snakker vi om i kontrasttall?
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer danjel sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av smyg
    Håper de nye Pioneerene er bedre enn de som er litt eldre. Har hatt en 4270XA i ca. 2 år nå. Innbrenning. Fikk en helt lik tv i serviceperioden da de prøvde å fjerne mest mulig av innbrenningen. Resultat: Innbrenning på den også. Strømsparing aktivert og kontrast var stillt ganske så lavt. Brukte xbox 360 en del, men aldri noe særlig mer enn et par timer i strekk maks. 2-3 ganger i uka. Ellers bare tv. Irriterende. Knall bilde på Pioneeren, men går nok for LCD neste gang.
    Jeg gikk fra 427 til 5090, og det er en helt annen verden når det gjelder innbrenning

På 427 fikk jeg veldig fort midlertidig innbrenning, og fikk litt permanent innbrenning av premier league grafikken som de har på C+. Har ikke sett noe midlertidig engang på 5090 etter fotball eller xbox 360.

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bjerke7
    Ringte Lefdal idag, men de har ingen angrefrist for kjøp i butikk, det gjelder kun hos Elkjøp....så da er tv'en fortsatt til salgs! Er å treffe på 911 17 379.
    Høh?? I alle dager, det var dårlig av Lefdal...! Det er jo ikke bare Elkjøp dette gjelder, men generelt de fleste butikker uansett om det er elektrovarer eller hva det er; så lenge varen er i all vesentlighet ubrukt så kan den fritt returneres - ihvertfall innen 7 dager, men som regel innen 30 dager.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har i de siste 3-4 ukene sett både film, HD-sendinger og vanlige TV-sendinger på en 6090. Milde himmel for en TV! Jeg overdriver ikke når jeg sier at en slik bare MÅ jeg ha. Har egentlig ingenting å utsett på den. Er kvalitet på sending/film bra er svartnivået ikke mindre enn meget imponerende. Farger, dybde og bildet generelt er det beste jeg har sett. Vanlig DVD fra en Denon 3930 via HDMI (1080i) ser til tider veeeldig bra ut. Selvsagt ikke helt som HD, men allikevel meget bra. HD-sendinger, da spesielt fra Voom imponerer veldig, selv om filmene fra Canal+ varierer i kvalitet. TV-sendinger blir jo aldri helt det samme etter å ha sett HD, men heller ikke her har jeg noe å utsette, størrelsen tatt i betraktning.
    Har hatt en sitteavstand på ca 2.5-3.0 meter, noe som jeg ser på som nærmest optimalt.
    Hmm ...lurer på hvordan det blir å komme hjem til vår 50" nå.:neutral:
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kikket på Pioneer 508 og 509 i dag. Tvene sto oppstilt ved siden av hverandre. Jeg tok fjernkontrollen, stilte de to inn identisk (slo av alt dill-dall og slo på cinema pro), filmavspilling ble gjort med Pioneer BDP LX70 BD-spiller og filmen var Rambo. Kuttene viste mørke jungel scener i regnvær.

Begge tvene viste glimrende sortnivå, men jeg klarte rett og slett ikke å se forskjell på 508 og 509. De leverte begge myke panoreringer, skarpe bilder og gode farger.

Er forskjellen virkelig så liten mellom 508 og 509?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må ikke slik testes i et mørkt rom for at man virkelig skal kunne få se hvor stor forskjellen er mht sortnivå og kontrast ihvertfall?

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Er forskjellen virkelig så liten mellom 508 og 509?
    Dette er kun synsing fra min side.
    Er ikke hovedforskjellen mellom 8. og 9.gen sortnivå. Det vil jo ikke ha gode sammenligningsforhold i et butikklokale (mye skarpt lys). Forøvrig en interesant observasjon.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, en slik sammenligning må gjøres i et svært mørkt rom. Så prøv å skru av lyset neste gang, men da freaker vel de andre kundene ut, he-he.

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir vel litt sånn at jo lysere lokalene er jo likere blir de to generasjonene tenker jeg.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begge skjermene sto i et hjørne med ikke alt for mye lys, og uten direktelys. Det er sikkert sant at forskjellene synes når alt lys i rommet er borte, men uansett hadde jeg ventet meg en synlig forskjell med lysforholdene i butikken.

Butikkpersonalet tittet skeptisk nok i min retning da jeg tok fjernkontrollen og stilte på bildemenyen. Kanskje jeg skal forsøke å finne lysdimmeren neste gang
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kikket på Pioneer 508 og 509 i dag. Tvene sto oppstilt ved siden av hverandre.
    Hvilken butikk var dette? Skulle gjerne tittet litt selv og om jeg ikke husker feil holder du til ved utløpet av glomma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, stemmer det, Herminator (Kråkerøy). Butikken jeg snakker om er Expert ved Stabburet. Skjermene står i et hjørne, og de står utstilt over hverandre.

Men misforstå meg rett. Jeg synes bildet var knall, men hadde som sagt forventet å se forskjell mellom de to.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, stemmer det, Herminator (Kråkerøy). Butikken jeg snakker om er Expert ved Stabburet. Skjermene står i et hjørne, og de står utstilt over hverandre.

Men misforstå meg rett. Jeg synes bildet var knall, men hadde som sagt forventet å se forskjell mellom de to.
    Forskjellene åpenbarer seg i et mørkere rom. Bl.a svartnivået er enda noen hakk bedre.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da får jeg ta meg en tur til exper bonus en av dagene og titte litt, skal ikke ha tv nå, men er veldig nyskjerrig på de nye til pioneer. Venter ett par mnd til lg kommer med sin nye pg7000 serie som skal ha eliminert grunnladningen(precharge) slik at den ikke gir ut noe lys på sort.

Skal i allefall bytte min relativt nye Pg6000 til noe nytt og bedre i løpet av høsten. Slik jeg ser det nå så er det pioneer(8. eller 9. gen) eller de nye til lg som er alternativene. Irriterer meg ofte over skuffende sortnivå på min nåværende lg.

Side 33 av 213 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •