Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 30

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 30 av 212 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 ... SisteSiste
Viser resultater 581 til 600 av 4233
    Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,532
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av X3MHC
    Mange alternativer her, ja. Heldigvis skal jeg ISF-kalibrere min. Men for de som ikke ønsker å ta det så langt, så blir jo dette litt forvirrende.

Trond B:
    Kan du si noe om hvilke vurderinger som ligger bak de endringene/avvikene du har valgt å foreta på din G9 i forhold til f.eks. bumtious sine? Antar D-Nice og bumtious sine referanse innstillinger er det som kommer nærmest deres respektive ISF-kalibrerte innstillinger. Dette har vel ikke du å sammenligne mot, så da antar jeg at dine endringer reflekterer subjektive valg? I så fall ikke noe galt i det, er bare nysgjerrig
    Stusser jo litt på hvorfor du ikke har 'Sharpness' på minimum (-15?). Edge enhancement er jo noe man helst vil unngå, uansett grad..?
    Rett og slett fordi jeg syntes bildet blir bedre med mine innstillinger i forhold til bumtious sine. La spes. merke til at værdamene på TV2 fikk en merkelig ansiktsfarge med innstillingene hans.

Nå ligger bruksanvisningen til H-serien ute:
    http://www.service.pioneer-eur.com/p...-LX9GH-SDN.pdf
    Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY PHA-1A | SONY MDR-Z1R |
    SONY MDR-Z7 | SENNHEISER Momentum Wireless
    AV: LG OLED65B6V | DENON AVC-A1HDA | SONY BDP-S7200 | DENON DBP-4010UD

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ansiktsfargen til værdamene på TV2, ja. Interessant kalibreringsobjekt

Angående din påstand om at HDTV (1080i) har en tendens til å hakke på HD-ready TV'er (720p og 768p) kontra 1080p TV'er, så kom jeg tilfeldigvis over informasjon som tyder på noe annet når jeg leste igjennom D-Nice sin omtale av 6020FD (m.a.o. non-elite utgaven av G9 i USA). Her er aktuell tekst sakset fra D-Nice sin artikkel "Pioneer PDP-6020FD review" som det for øvrig er linket til tidligere i denne tråden:
    HD Cable Performance:
    ...However, it [6020FD] failed to give me the same pristine picture my 1150HD [~508XD] was simultaneously showing. The [Panasonic] 50PZ800u weathered the same issues as the 6020FD. I guess 1300 compressed lines of resolution [1080i] from a SA8300HD cable box doesn't bold well on 1080p displays.
    Dette er ikke i overensstemmelse med ditt argument. Her hevder D-Nice tvertimot at 1080i gjengis best på en HD-ready skjerm og ikke en skjerm i full-HD..!

Jeg fastholder derfor at sitteavstand og skjermstørrelse er høyst relevant ved valg av skjermoppløsning (HD-ready eller full-HD), selv om dette ikke lenger er relevant for KURO G9 i og med at samtlige modeller nå er i full-HD.

Alan

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,532
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ansiktsfargen til værdamene på TV2, ja. Interessant kalibreringsobjekt

Angående din påstand om at HDTV (1080i) har en tendens til å hakke på HD-ready TV'er (720p og 768p) kontra 1080p TV'er, så kom jeg tilfeldigvis over informasjon som tyder på noe annet når jeg leste igjennom D-Nice sin omtale av 6020FD (m.a.o. non-elite utgaven av G9 i USA). Her er aktuell tekst sakset fra D-Nice sin artikkel "Pioneer PDP-6020FD review" som det for øvrig er linket til tidligere i denne tråden:

Dette er ikke i overensstemmelse med ditt argument. Her hevder D-Nice tvertimot at 1080i gjengis best på en HD-ready skjerm og ikke en skjerm i full-HD..!

Jeg fastholder derfor at sitteavstand og skjermstørrelse er høyst relevant ved valg av skjermoppløsning (HD-ready eller full-HD), selv om dette ikke lenger er relevant for KURO G9 i og med at samtlige modeller nå er i full-HD.

Alan
    Jeg gir f i om gamma-kurven ikke er helt perfekt så lenge jeg synes bildet er topp.

Det er stor forskjell på HD-tunere og bildekvaliteten fra disse (har ikke peiling på hvordan den amerikanske boksen han referer til er). Spes. hvordan de oppskalerer SD signaler. Jeg har ikke testet andre en Vantage, kun lest andres erfaringer, bl.a. her på AVforum.
    Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY PHA-1A | SONY MDR-Z1R |
    SONY MDR-Z7 | SENNHEISER Momentum Wireless
    AV: LG OLED65B6V | DENON AVC-A1HDA | SONY BDP-S7200 | DENON DBP-4010UD

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg mente å antyde var at værdamene på TV2 kanskje ikke representerer den mest nøytrale kilden når det gjelder ansiktsfarge (for mye sminke?). Så kanskje bumtious sine innstillinger ikke er så ille allikevel. He, he - bare fleiper.

Angående HDTV og 1080i, så vil jeg anta at deinterlacing chipen som jo må konvertere 1080i til 1080p (før nedskalering til 720p eller 768p for HD-ready TV'er) også utgjør en faktor i denne sammenhengen. Poenget mitt med innlegget over var å påpeke at det ikke er så entydig som du ville ha meg/oss til å tro. Men det får være nok OT fra meg i denne sammenheng.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Jeg hadde dessverre bare skjermen på "låns" halvannet døgn, og glemte i farten å notere gamma-kurven. Men Rolle kan vel opplyse hva som fungerer hos han? Jeg er ihvertfall enig. En gamma-kurve på 1.7 (S-formet) kan ihvertfall ikke jeg leve med, selv om andre ikke er like sensible på dette. Jeg lurer på om ikke det var gamma-kurve 1 som gav ca. 2.3? (altså litt mørkere enn det optimale 2.22).
    Jepp, jeg brukte gamma 1, bare så det er klart, funka fint.
    Trur ikke alle er klar over at det går an å forandre på absolutt alt på våre Europeiske modeller. Der er IKKE hardcoding på "preset" modusene.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg mente å antyde var at værdamene på TV2 kanskje ikke representerer den mest nøytrale kilden når det gjelder ansiktsfarge (for mye sminke?). Så kanskje bumtious sine innstillinger ikke er så ille allikevel. He, he - bare fleiper.

Angående HDTV og 1080i, så vil jeg anta at deinterlacing chipen som jo må konvertere 1080i til 1080p (før nedskalering til 720p eller 768p for HD-ready TV'er) også utgjør en faktor i denne sammenhengen. Poenget mitt med innlegget over var å påpeke at det ikke er så entydig som du ville ha meg/oss til å tro. Men det får være nok OT fra meg i denne sammenheng.
    Tja, va gjelder værdamene på TV2, så er di fine selv med analogt signal :-D

Tingen er at jeg har kun analog på kabelen, vi eller rettere sagt de som drifter CD kabel her venter fremdeles på HD software fra CD. Jeg har prøvd å kjøpe en HD-PVR fra CD, men de sier bare at nettet er ikke oppgradert, så jeg må vente eller kjøpe en vanlig dekoder.
    Så jeg nekter å hive ut 800 kroner på noe jeg kun vil bruke en kort periode.

Nok om det. Har prøva litt forskjellige signaler (Denon 3910) inn til 5090.
    Min konklusjon er at bildebehandling i 5090 er helt super.
    Ser null forskjell om jeg kjør inn 480i, 480p, 576i, 576p, 720p eller 1080i.

Trenger vel ikke å nevne at Blu-ray fra PS3 er av en helt annen verden :lol:

Newcomer r.j sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

Fant 5 døde pixler på min 5090 igår. Lyser konstant rødt på lys bakgrunn her også. Burde være grunnlag for å få en ny skjerm. Sendt en feilmelding på pioneer.no/plus så får vi se. Begynner å se ut som dette er en gjenganger...Har dere andre som har erfart samme feil fått ny skjerm?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av r.j
    Fant 5 døde pixler på min 5090 igår. Lyser konstant rødt på lys bakgrunn her også. Burde være grunnlag for å få en ny skjerm. Sendt en feilmelding på pioneer.no/plus så får vi se. Begynner å se ut som dette er en gjenganger...Har dere andre som har erfart samme feil fått ny skjerm?
    Det var trist og høre, du må ha vært maksimalt uheldig. Håper det løser seg og at du får ny skjerm.
    Hold oss gjerne oppdatert på hva resultatet blir.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er 608 modellen og 6090 like utseendemessig?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, bortsett fra at 6090 er noe tynnere (<10cm).

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [quote=J.Haugen]Det er bare hyggelig. Jeg fikk lånt meg en 5090 og har jo som dere vet en del kalibreringsutstyr (http://www.ovationmultimedia.com/aviapro.html). Men det er ikke gitt at disse instillingene passer for andre eiere av 5090.

Hei J.Haugen linken virker dessverre ikke.

Men som eier av en LX5090 så lurer jeg seriøst på å kjøpe inn kalibreringsutstyr.
    Da tenker jeg på noe som jeg kan bruke på både plasmaskjermen og projektoren.
    Jeg har funne ut at det nytter ikke å forandre på parametere på ”lykke og fromme”, det blir bare ”chase the cats tail”. Så hva vil du anbefale en lekmann som meg?

PS. For dere som trenger 1920 x 1080P bilder så finnes der massevis her:
    InterfaceLIFT: Wallpaper sorted by Date

Har av noen anledning ikke fått disse bildene å virke på USB pinne, men de funkar fint på CD RW via PS3 :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei alle. Jeg har nettopp bestilt en LX5090 fra Elkjøp. Det blir min første hdtv, og jeg sitter med et par spørsmål. De er av noob-karakter, men jeg håper noen kan svare likevel.

1) Hvor skjør er TV'en egentlig? Jeg forstår at den må behandles med største varsomhet, men er det svært sannsynlig at den vil gå i stykker om jeg skulle være så uheldig å gi den den aller minste dult? Den ødelagte TV'en som Elkjøp viser frem til skrekk og advarsel, skal være et resultat av at noen kom borti den med albuen, og spørsmålet er om jeg skal spytte i ytterligere flere tusen på Elkjøp-forsikring. Jeg har allerede blåst budsjettet mitt på denne TV'en og tenker egentlig å la det være.. (Jeg har altså ikke tenkt å utsette apparatet for ville fester, barn etc.)

2) Må jeg vite mye om kalibrering for å få et godt bilde fra denne TV'en? Pr. idag vet jeg.. nada. Hva er ISF-kalibrering; er det noe jeg kan gjøre selv; og hvor vesentlig er det?

3) TV'en skal komme med høyttaler-delen. Jeg regner med den er undermontert. Jeg har ikke noe fancy lydsystem, men tenker å bruke eksterne høyttalere (og en rimelig forsterker, ikke surround). Vil det la seg gjøre å bruke TV-høyttaleren som en separat lydkilde, f.eks. for å fremheve bassfrekvenser litt, i fravær av subwoofer osv?

Beklager disse nybegynnerspørsmålene, men jeg setter stor pris på alle kommentarer.

-LL

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Sannsynligvis dekker hjemforsikringen din det samme som forsikringen fra Elkjøp. Jeg ville ha sjekket dette først.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lodinlepp
    Hei alle. Jeg har nettopp bestilt en LX5090 fra Elkjøp. Det blir min første hdtv, og jeg sitter med et par spørsmål. De er av noob-karakter, men jeg håper noen kan svare likevel.

1) Hvor skjør er TV'en egentlig? Jeg forstår at den må behandles med største varsomhet, men er det svært sannsynlig at den vil gå i stykker om jeg skulle være så uheldig å gi den den aller minste dult? Den ødelagte TV'en som Elkjøp viser frem til skrekk og advarsel, skal være et resultat av at noen kom borti den med albuen, og spørsmålet er om jeg skal spytte i ytterligere flere tusen på Elkjøp-forsikring. Jeg har allerede blåst budsjettet mitt på denne TV'en og tenker egentlig å la det være.. (Jeg har altså ikke tenkt å utsette apparatet for ville fester, barn etc.)

2) Må jeg vite mye om kalibrering for å få et godt bilde fra denne TV'en? Pr. idag vet jeg.. nada. Hva er ISF-kalibrering; er det noe jeg kan gjøre selv; og hvor vesentlig er det?

3) TV'en skal komme med høyttaler-delen. Jeg regner med den er undermontert. Jeg har ikke noe fancy lydsystem, men tenker å bruke eksterne høyttalere (og en rimelig forsterker, ikke surround). Vil det la seg gjøre å bruke TV-høyttaleren som en separat lydkilde, f.eks. for å fremheve bassfrekvenser litt, i fravær av subwoofer osv?

Beklager disse nybegynnerspørsmålene, men jeg setter stor pris på alle kommentarer.

-LL

1. Det må nok litt mer til enn en albue for å knuse tven. Den tåler vel omtrent like mye som et gammelt tynt glassvindu. Ikke veldig vanskelig å ødelegge det, men det går ikke i stykker bare du kommer borti det.

2. Du kan få et veldig bra bilde fra tven bare du bruker innstilinger og tips du finner på forumet og i denne tråden. Med ISF kalibrering blir bilde enda nærmere perfekt, men til en liten pris. Det er forskjell på bra og perfekt

3. På min tv blir det ekko når jeg kjører lyd gjennom den og resten av lydsystemet. Har nok å gjøre med at en av delene sender ut lyden 1\10 sekund før det andre... Det der må du nesten bare prøve ut selv med din egen tv.

Newcomer multiflex sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderte lenge en Panasonic TH-46PZ85, men etter gode tips har jeg sakte men sikkert begynt å helle i mot innkjøp av en PDP-LX5090.
    Fikk sett den i dag, på Elkjøp Megastore Lørenskog, og til min milde forskrekkelse så jeg prislappen à kr 54.995 ... jeg vet at ELKJØP ofte ER DYRT hva angår ikke-annonserte produkter, men dette tok kaka.
    Uansett en rålekker TV, som jeg etter alt å dømme kommer til å handle i løpet av den neste måneden. :smile:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av multiflex
    Vurderte lenge en Panasonic TH-46PZ85, men etter gode tips har jeg sakte men sikkert begynt å helle i mot innkjøp av en PDP-LX5090.
    Fikk sett den i dag, på Elkjøp Megastore Lørenskog, og til min milde forskrekkelse så jeg prislappen à kr 54.995 ... jeg vet at ELKJØP ofte ER DYRT hva angår ikke-annonserte produkter, men dette tok kaka.
    Uansett en rålekker TV, som jeg etter alt å dømme kommer til å handle i løpet av den neste måneden. :smile:
    Er vel prisen på LX 6090 og ikke LX 5090

PS! ikke diskuter priser her inne kun teknisk

Newcomer multiflex sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    Er vel prisen på LX 6090 og ikke LX 5090 PS! ikke diskuter priser her inne kun teknisk
    Dessverre ikke, LX6090 lå til kr 74.495.

Men tilbake til topic, er det noen som har noen tips til hva jeg bør velge av stativ og høytalere til denne?
    På grunn av plasshensyn i bredden tror jeg sidemonterte høytalere må utgå, men den undermonterte er vel jevngod? Den vil vel heller ikke bygge noe ekstra, hvis jeg uansett skal montere på fot?

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forsikringer....

Vanlig innbo dekker ikke uhell, uflaks mm, det ser ut som IF er de som har best Uflaks-dekning(ligger under super-innbo - Hvis noe ødelegges ved uhell inntil kr 100 000) Andre selskap dekker inntil 20.000,- på uflaks.
    Men for all del dette trenger du ikke om du ikke er på flaska, eller alene nar du monterer en tung skjerm og er bare 1,6m og tynn som spagetti samt hvis du har et temperament som et villsvin som er trengt oppi et hjørne.....

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så finnes det de som vet de får en trang til å være villsvin etter 3 år, da den siste KURO TV'en er lansert. 5cm tykk, kontrast: loco og inkludert veggfeste for ca. 25.000,-.

Så benytter dette villsvinet seg av idiotforsikringen sin og får den siste KURO'en mot en overkommelig egenandel. Er skremmende mange som har kommet til skade for å velte TV'en sin rundt nye releaser.

I know this.

Men for all den, Private Ryan har rett. TV'en er til for å vise bilde, ikke bli brukt som squashvegg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar.

Faktisk viser det seg at Lowlevel har helt rett. LO har øyensynlig forsikret meg mot "typiske uhell" og ting som blir "revet ned, velter eller lignende." Saft suse, det er mer enn jeg regnet med. Dermed er det uaktuelt med Eljkøp-forsikring.

(For øvrig: Elkjøp på Lørenskog kan umulig selge lx5090 for 55 laken. Jeg fikk den på Storo for 28.995, med fot og høyttaler, nettopp fordi den stod registrert med den prisen på Lørenskog. I Sandvika kostet den 1000,- mer. Edit:Beklager off-topic)

Side 30 av 212 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •