Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 29

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  4
Side 29 av 213 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 ... SisteSiste
Viser resultater 561 til 580 av 4254
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

5090h og canal digital satelitt?

Noen som har testet 5090H med CAM mot Canal Digital satelitt TV? Noen som vet om dette fungerer?

Tom

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommer
    Noen som har testet 5090H med CAM mot Canal Digital satelitt TV? Noen som vet om dette fungerer?

Tom
    Syntes å ha lest det her at en svenske hadde prøvd dette og at det virket.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, om det ikke virker nå, så ble det meg fortalt på Soundgarden at Pioneer jobber med saken. Dette er en viktig grunn til at jeg selv har tålmodighet til å vente på 5090H. Men det røyner på, ettersom stadig flere her på forumet kan friste med gode opplevelser sammen med 5090/6090.....

Newcomer cináed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig ett litt dumt spørsmål, men Viasat sitt kort funker da eller? ops:

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, om det ikke virker nå, så ble det meg fortalt på Soundgarden at Pioneer jobber med saken. Dette er en viktig grunn til at jeg selv har tålmodighet til å vente på 5090H. Men det røyner på, ettersom stadig flere her på forumet kan friste med gode opplevelser sammen med 5090/6090.....
    Venter selv på levering av en LX6090H av samme årsak

Pioneer Norge antydet til meg for et par dager siden at H-modellene ikke kommer til å være leveringsklare før i sep/okt. Tillater meg å håpe at de blir tilgjengelige før den tid...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er noen settings for D65 på LX5090 via Standard (AV-alternativ):

Kontrast: 40
    Brightness: 0
    Farge: -9
    Fargetone: 0
    Skarphet: 0

For gråskalaen:

Fargetemp: Manuell:
    Rød H: 0
    Grønn H: 0
    Blå H: -17
    Rød L: -1
    Grønn L:0
    Blå L: +2

Dette hjelder kun HDMI. Komponent, og scart (RGB) har andre verdier. Mange kan også med fordel bruke Cinema-modus, men det kommer vi tilbake til. Husk å bruke den riktige gamma-kurven (2.2) og DRE på lav og Forstørrelse på 1. Morro å høre om noen av dere synes dette ser litt "tamt" ut. Er det fabrikk-avvik mellom den skjermen som her er kalibrert og deres skjerm/og eller tilkoblet utstyr, ja, så blir det ikke riktig. Men forhåpentligvis kan det være en grei pekepinn.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både D-Nice (AVSforum) og bumtious (AVforums) sine optimaliseringer tar jo utgangspunkt i 'Movie' modus (som jo regnes for å være den beste modusen fra fabrikk), så hvorfor er det tatt utgangspunkt i 'Standard' modus her???

Sitat Opprinnelig postet av D-Nice, AVSforum
    Pioneer 5020FD/6020FD Reference Settings

Picture:
    AV Selection: Movie
    Contrast: 38
    Brightness: -1
    Color: -4
    Tint: R1
    Sharpness: -15

Pure Cinema

Film Mode: Advance
    Text Optimization: Off

Power Save Mode: Off

Orbiter: Mode 1 (All screen size modes except Dot-by-Dot)
    Mode 2 (Dot-by-Dot screen size mode ONLY)
    Sitat Opprinnelig postet av bumtious, AVforums
    LX5090:
    Movie Mode

Contrast 32
    Brightness +1
    Colour 0
    Tint 0
    Sharpness -15

PRO ADJUST

PURE CINEMA
    Fim Mode OFF (SKY) or Advanced (BLUE RAY HD) OFF (SD DVD)
    TXT Opt OFF

Intellegent Mode OFF

PICTURE DETAIL

DRE OFF (more accurate) or Low if you want more fake contrast
    BLACL LEVEL OFF
    ACL OFF
    Enhancer Mode 2
    Gamma 2

COLOUR DETAIL

Colour Temp Manual (PUSH FOR ENTER FOR 3 SECONDS)

Red High -2
    Green High 0
    Blue High -2
    Red Low -1
    Green Low 0
    Blue Low -1

CTI OFF

Colour Management

Red 0
    Yellow 0
    Green 0
    Cyan -1
    Blue 0
    Magenta -2

Colour Space 2

Noise Reduction All Off

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er mine innstillinger. Har prøvd både D-Nice og bumtious sine før, men synes mine egne passer bedre.

Movie Mode

Contrast 34
    Brightness 0
    Colour -7
    Tint 0
    Sharpness -13

PRO ADJUST

PURE CINEMA
    Fim Mode OFF
    TXT Opt OFF

Intellegent Mode OFF

PICTURE DETAIL

DRE OFF
    BLACL LEVEL ON
    ACL OFF
    Enhancer Mode 1
    Gamma 2

COLOUR DETAIL

Colour Temp Manual

Red High +1
    Green High 0
    Blue High +4
    Red Low -2
    Green Low 0
    Blue Low 0

CTI OFF

Colour Management

Red -2
    Yellow +1
    Green -4
    Cyan -2
    Blue 0
    Magenta -1

Colour Space 2

Noise Reduction All Off
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: LG OLED65B6V | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800 | DENON DBP-4010UD

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    'Movie' modus (som jo regnes for å være den beste modusen fra fabrikk), så hvorfor er det tatt utgangspunkt i 'Standard' modus her???
    Nå kan du lure;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Trodde canal digital kortene ikke funker med conax cam jeg. De har vel uttalt at det ikke skal virke på sikt når man får nyere recivere?
    Eller tar jeg helt feil her nå. Fordet er vel sånn at det er meningen at conax kun skal fungere med visse recivere og da er det jo rart hvis det funker i en tv:-?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange alternativer her, ja. Heldigvis skal jeg ISF-kalibrere min. Men for de som ikke ønsker å ta det så langt, så blir jo dette litt forvirrende.

Noen som har reflektert noe over forskjellene mellom D-Nice og bumtious sine "referanse" innstillinger. Forskjellene er jo merkbare. Kanskje dette skyldes at D-Nice så langt bare har "lekt seg" med "non-Elite" modellene (5020FD og 6020FD), mens modellene vi har her på berget og i UK vel alle er "Elite" utgaver? Sånn sett hadde jeg nok heller tatt utgangspunkt i bumtious sine anbefalte innstillinger enn D-Nice. Men vi får se hva D-Nice ender opp med av referanse innstillinger for Elite-modellene etter å ha gjort seg ferdig med disse (PRO 111FD og PRO 151FD).

Trond B:
    Kan du si noe om hvilke vurderinger som ligger bak de endringene/avvikene du har valgt å foreta på din G9 i forhold til f.eks. bumtious sine? Antar D-Nice og bumtious sine referanse innstillinger er det som kommer nærmest deres respektive ISF-kalibrerte innstillinger. Dette har vel ikke du å sammenligne mot, så da antar jeg at dine endringer reflekterer subjektive valg? I så fall ikke noe galt i det, er bare nysgjerrig
    Stusser jo litt på hvorfor du ikke har 'Sharpness' på minimum (-15?). Edge enhancement er jo noe man helst vil unngå, uansett grad..?

J.Haugen:
    Er bakgrunnen for valg av 'Standard' modus i de oppgitte innstillingene noe du ønsker å dele med oss andre her på forumet, eller ønsker du å holde det hemmelig

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av X3MHC
    Både D-Nice (AVSforum) og bumtious (AVforums) sine optimaliseringer tar jo utgangspunkt i 'Movie' modus (som jo regnes for å være den beste modusen fra fabrikk), så hvorfor er det tatt utgangspunkt i 'Standard' modus her???
    For meg så er det greit å justere på standard modus, siden movie er meget bra ”out of the box”.
    Standard er helt ubrukbar uansett, typisk butikk innstilling for og hamla opp med LCD skjermene i fullt lys. Husk en ting, hva gjelder D-Nice, han har en ikke elite, der er mye låst (Hardcoded). På vår EU modell så går det utmerket fint og forandre på alt mulig i alle modus. Derfor liker jeg å jobbe i standard inn til videre :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, skjønner. Men finnes det ikke en 'User' modus du kan benytte til det? Altså kopiere 'Movie' modus over i 'User' modus og editere videre derifra?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av X3MHC
    OK, skjønner. Men finnes det ikke en 'User' modus du kan benytte til det? Altså kopiere 'Movie' modus over i 'User' modus og editere videre derifra?
    Riktig, men "User" er, heldigvis låst til hver input (HDMI 1.3.4 eller scart 2) der skal jeg i fremtiden finjustere input fra HD-PVR, Blu-ray og PS3. Alle andre modus er universal, derfor liker jeg å flikke på standard som det er nå. Som jeg sa tidligere så er movie mode en meget bra grunninstilling out of the boks, så jeg lar den være inn til videre :-D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Her er noen settings for D65 på LX5090 via Standard (AV-alternativ):

Kontrast: 40
    Brightness: 0
    Farge: -9
    Fargetone: 0
    Skarphet: 0

For gråskalaen:

Fargetemp: Manuell:
    Rød H: 0
    Grønn H: 0
    Blå H: -17
    Rød L: -1
    Grønn L:0
    Blå L: +2

Dette hjelder kun HDMI. Komponent, og scart (RGB) har andre verdier. Mange kan også med fordel bruke Cinema-modus, men det kommer vi tilbake til. Husk å bruke den riktige gamma-kurven (2.2) og DRE på lav og Forstørrelse på 1. Morro å høre om noen av dere synes dette ser litt "tamt" ut. Er det fabrikk-avvik mellom den skjermen som her er kalibrert og deres skjerm/og eller tilkoblet utstyr, ja, så blir det ikke riktig. Men forhåpentligvis kan det være en grei pekepinn.
    Hvor fikk du disse innstillingene fra J.Haugen?
    Uansett så funker di utmerket.
    Tamt, nei, overhode ikke, faktisk ser nå movie tamt ut i forhold.

Fikk tatt noen screenshots, denne gang fra ”Visions of the seas, explorations”
    Siden jeg faktisk har dykka på noen eksotiske plasser, så syntes jeg denne Blu-ray filmen passa godt for og verifisere fargene, og ja fargene ser meget fine og naturlige ut på skjermen, bildene viser vel litt av det, men som sagt på skjermen i et mørkt rom er det helt ”awesome”

God natt :-D

Vedlegg 35589Vedlegg 35590Vedlegg 35591Vedlegg 35592Vedlegg 35593

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor fikk du disse innstillingene fra J.Haugen?
    Uansett så funker di utmerket. Tamt, nei, overhode ikke, faktisk ser nå movie tamt ut i forhold.
    Det er bare hyggelig. Jeg fikk lånt meg en 5090 og har jo som dere vet en del kalibreringsutstyr (http://www.ovationmultimedia.com/aviapro.html). Men det er ikke gitt at disse instillingene passer for andre eiere av 5090. Det skyldes som allerede nevnt:

1) Ulike skjermer har fabrikk-avvik, der noen er mer oversaturert i enkelte områder av primær og/eller sekundær-fargene, noe har en mer unøyaktig gamma-kurve eller andre avvik som virker inn på bildet. Det er for dyrt å kontroll-måle hver enkelt skjerm. I slike tilfeller vil bruker-innstillingene bli forskjellige, og heller ikke overførebare mellom ulike skjermer.

2) Dersom man ikke har en fast test-generator som sender ut f.eks. 100 % nøyaktige D65, D75 (eller i underkant av 7000 kelvin som mange foretrekker), så er man overlatt til bruke f.eks. dvd-spillere med test-disker og en målekolbe på skjermen. Da introduseres en nytt problem, fordi da vil også selve avspillerens avvik fra standarden virke inn på sluttresultatet. Forholdet mellom spiller og den aktuelle skjermen vil selvfølgelig bli riktig etter kalibrering, men innstillingene kan dermed ikke brukes av andre, som kanskje har en annen av-spillere, eller samme avspiller, men som gir et annet resultat. Men nå snakker vi selvfølgelig om detaljer.

3) Det er også forskjell på de ulike inngangene til de fleste skjermer (men noen er mer nøyaktige enn andre). Det betyr altså at innstilliingene til HDMI-inngangene ikke uten videre kan brukes på scart og komponent-inngangene.

Framtidens løsning kan kanskje være å la det følge med en målekolbe og test-disker til den enkelte skjerm (i praksis bare dyre skjermer). På den måten kan brukeren selv tilpasse skjermen etter behov. Jeg er vel skeptisk til om det lar seg gjennomføre i praksis, men det får vi se.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men benytter ikke 'Standard' modus gammakurve 'Gamma 2' da, hvilket er S-formet og lite egnet for et mest mulig korrekt bilde. Her er hva Mattias skrev i sin omtale:
    Av de förinställda gammalägena så är det bara gamma 1 som är användbart. Gamma 2 som skärmen kommer förinställd på uppvisar en ganska kraftig S-formad kurva och jag rekommenderar ingen att använda den. Gamma 3 är en homogen kurva, men den är alldeles för ljus, dvs gammakurvan är för låg. (ca 2.0).
    Justering av gammakurven er jo kun tilgjengelig ifra service menyen i forbindelse med ISF-kalibrering. Og for å få til en ISF-kalibrering, så antar jeg at du har måttet foreta manuelle justeringer av 'Standard' modus sin default gammakurve?

Så hvordan kan da Rolle gjenskape noe som er i nærheten av dine ISF-innstillinger med sin S-formede Gamma 2 kurve i 'Standard' modus?

Om det er mulig i menyen å velge en annen gammakurve for f.eks. 'Standard' modus, burde ikke da dine anbefalte innstillinger for 'Standard' inneholde info om hvilken gammakurve de skal benyttes med?

Dere får ha meg unnskyldt for å grave, men prøver bare å finne ut vår nyttig/representativ en slik "overføring" av innstillinger er.

Ta f.eks. 'Pure' modus, som vel ikke endte opp med å bli implementert i H-modellene allikevel. Det linkes jo i denne tråden til en fil med Pure-parametre, men hva hjelper det når den originale 'Pure' modus benyttet sin egen gammakurve som ikke er tilgjengelig for den modusen Pure-parameterene blir benyttet med?

Pureläget ger en lite grundare gammakurva än vad man får kalibrerad, vilket gör att man tappar lite djup och 3D känsla i bilden.

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har gått og siklet på 5090 lenge. Fant ut at jeg ville vente litt å se når H-modellen kommer og til hvilken pris.

Men i går va det en som sa til meg at Panasonic TH 50PZ800E - 50" plasma-TV er akkurat samme TV. Samme spes og at den hadde samme pioneer panel. At eneste forskjellen var at Panasonic modellen va en god del billigere.

Jeg kommer nok uansett til å gå for pioneer, men jeg bare lurer stemmer dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men i går va det en som sa til meg at Panasonic TH 50PZ800E - 50" plasma-TV er akkurat samme TV. Samme spes og at den hadde samme pioneer panel. At eneste forskjellen var at Panasonic modellen va en god del billigere.
    Dette er bare tull. Hvem i huleste kan lire av seg noe sånn?
    Nå er det likevel slik Panasonic TH-50PZ800 er en bra skjerm, kanskje markedets neste beste (?). Men det er store forskjeller i forhold til 5090, i særdeleshet på sortnivå. Så du kan holde fast på 5090(H),om du ikke vil spare litt penger. Det er ca. 8000 i prisforskjell så langt (i favør PZ800).

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så hvordan kan da Rolle gjenskape noe som er i nærheten av dine ISF-innstillinger med sin S-formede Gamma 2 kurve i 'Standard' modus?
    Jeg hadde dessverre bare skjermen på "låns" halvannet døgn, og glemte i farten å notere gamma-kurven. Men Rolle kan vel opplyse hva som fungerer hos han? Jeg er ihvertfall enig. En gamma-kurve på 1.7 (S-formet) kan ihvertfall ikke jeg leve med, selv om andre ikke er like sensible på dette. Jeg lurer på om ikke det var gamma-kurve 1 som gav ca. 2.3? (altså litt mørkere enn det optimale 2.22).

Side 29 av 213 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •