Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 28

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  4
Side 28 av 213 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 ... SisteSiste
Viser resultater 541 til 560 av 4254
    Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av alebi
    Hei.

Jeg har Ps3 som jeg bruker som blu ray spiller. Når jeg bytter over til input 4 kommer det opp info på skjermen i menyen oppe til høyre Der står det:

INPUT 4
    HDMI
    1080p
    36bit

Er det noen som har info eller kan forklare meg hva 36Bit er relatert til?

m.v.h

Alebi
    36 bit er fargedybden, men egentlig er denne på 12bit som vil si 4096 nivåer. Men det er for hver av de tre grunnfargene RGB, slik at 12 + 12 + 12 = 36. Derfor står det 36bit.

Men dette bringer oss over på noe interessant, jeg trodde 9. generasjon Pioneer hadde 14 bits (evt. 42bit) panel, noe som skulle gi 16384 ulike nivåer. Altså betydelig mer enn 8G. Er det da signalet fra PS3 som er maks 12 bit (36bit) slik at man må ha en annen kilde enn PS3 for å utnytte 9G Pioneer? Eller tar jeg feil ang. fargedybden til nye 9G, er den fortsatt på 12 bit? Skulle tro den var forbedret ut fra HDTVtest sin anmeldelse, der det blir sagt at Posterization omtrent er ikke-eksisterende (så lenge kilden er god nok). (Så lenge jeg ikke har misforstått hva det er for noe da..)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må vel være input-signalet denne infoen gjelder for.

G8 hadde en gammaoppløsning på "kun" 10 bit, hvilket er ensbetydende med 1024 gråtoner (2^10=1024) - altså ikke all verden, spesielt ikke med så bra sortnivå!

Forhåpentligvis så har G9 blitt tilgodesett med en gammaoppløsning på 12 bit, m.a.o. 4096 gråtoner.

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av X3MHC
    Må vel være input-signalet denne infoen gjelder for.

G8 hadde en gammaoppløsning på "kun" 10 bit, hvilket er ensbetydende med 1024 gråtoner (2^10=1024) - altså ikke all verden, spesielt ikke med så bra sortnivå!

Forhåpentligvis så har G9 blitt tilgodesett med en gammaoppløsning på 12 bit, m.a.o. 4096 gråtoner.
    Hm, bare 10 bit på G8? Hørtes merkelig dårlig ut i og med at Panasonic hadde 12 bit på sin 2007-serie. Men uansett, G9 er nå bedre enn G8 på dette området også da ihvertfall.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Editert:
    Jeg har nå saumfart relevante tråder på AVSforum for å finne definitiv informasjon om hvor mange bits paneldriveren til G8 og G9 benytter. Siden det finnes en del motstridende informasjon der ute, så har jeg basert meg på innlegg fra D-Nice på AVSforum da han har direkte forbindelse til ingeniørene hos Pioneer og regnes for øvrig å være guru på kuru (det rimte det gitt), noe flere allerede har påpekt på dette forumet

Sitat Opprinnelig postet av D-Nice, The Official Pioneer 8G KURO Owner's Discussions Thread, Post #6820
    Kuro's are still 10bit panels.
    Sitat Opprinnelig postet av D-Nice, The Official Pioneer 8G KURO Owner's Discussions Thread, Post #6858
    You are insinuating the KURO's are not Deep Color capable if the 8G's are processing 36 bit signals as 30 bit signals by truncating the higher order bits per pixel.
    No I'm not. They are capable of receiving a Deep Color signal....but they will only display it as 10bit.
    Sitat Opprinnelig postet av D-Nice, When do 9G Kuro's come out??, Post #542
    Ok here is some more info on the 9G Kuros:

• Minimum luminance levels in 0.000x ft-l range.
    • Higher peak brightnes
    • 14-bit panel driving
    • Official xvYCC support
    More info to come......
    Sitat Opprinnelig postet av D-Nice, When do 9G Kuro's come out??, Post #576
    Any idea when they'll make the move to 16-bit? Obviously I haven't seen these yet, but I hear you need 16-bit to have gradations on par with a CRT - certainly 12-bit wasn't enough last year.
    Not sure on the 16bit question. But, even with Pioneer's 10 and 12 bit implemetations, they were still better than anything out there...except maybe the Fujitsus.
    Sitat Opprinnelig postet av D-Nice, When do 9G Kuro's come out??, Post #597
    Originally Posted by celsior360
    But doesn't panasonic PZ-700 already have a 16-bit panel??

Kuro still 14-bit???
    Processing and driving are 2 different things. I never saw anything stating that the 700 series Panasonic was using a 16bit panel driving scheme.....the 85 series is using a 12bit driving scheme (4096 shades of gray). The new 800 series is suppose to be 18bit processing....with, I think, the same 12bit panel driving.
    Oppsummert får vi da:
    Pioneer KURO G8: 10-bit(?) paneldriver og 12-bit(?) gammaprosessering
    Pioneer KURO G9: 14-bit paneldriver og 14-bit(?) gammaprosessering
    Panasonic 700-serien: 12-bit paneldriver og 16-bit gammaprosessering
    Panasonic 800-serien: 12-bit(?) paneldriver og 18-bit gammaprosessering

Alan

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder antall gråtonegraderinger hos G9, så begynner det å bli komplisert. Sjekk bare ut følgende sitater fra tråden "When do 9G Kuro's come out??" på AVSforum:

On another note, pioneer version of 14bit driving has only 15 gray levels per subpixel (I've shown this in the ECC explanation thread). 15x15x15 is only 3375 levels of gray per pixel.
    Are you saying that they're not even 12-bit displays though (4096 shades) and that they achieve "14-bit" through dithering?
    Regarding the last question, it would seem in Pioneers case that 99.9% of the available gray levels are acheived through error diffusion and dithering.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående KURO-infoen om 36-bit fargedybde via HDMI fra PS3, så antyder vel dette bare hva som maksimalt er mulig (m.a.o. deep colour med HDMI ver. 1.3)?

Blu-ray er jo 24-bit (3x8bit) på plata og enkodet som YCbCr 4:2:0 (m.a.o. det samme som for DVD). Etter dekoding oppsamples dette til YCbCr 4:2:2, og konverteres eventuelt videre til RGB 4:4:4 (via YCbCr 4:4:4). Ved overføring som YCbCr 4:2:2 så benyttes 10-bit pr. komponent for en total bitdybde på 30-bit. Om i stedet RGB 4:4:4 benyttes ved signaloverføring, så er et slikt signal begrenset til 8-bit pr. komponent (totalt 24-bit) for alle versjoner av HDMI som er eldre enn 1.3. Før introduksjonen av "deep colour" med HDMI 1.3, var det altså fordelaktig å overføre videosignalet ved bruk av YCbCr og ikke RGB.

Her er for øvrig noe jeg kom over i offisiell G8-tråd på AVSforum som skulle forklare bruken av 36-bit for et HDMI-signal på KURO'en:
    The current HD specification for both formats does not allow 36 bit Deep Color but the HDMI 1.3 specification does. The 36 bit output the display reports occurs when a 1080p HDMI 1.3 input is detected. It is independent of the sources bit width.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    Leste akkurat HDTVtest sin review, og de nevnte også blotching-fenomenet. Men dette kan ha med at sortnivået er dårligere uten input-signal, enn med. Ble vel målt til 0.076 cd/m2 uten signal, og 0.0031 med signal inn. Uansett sier jo både du og HDTVtest at fenomenet forsvinner når det er bildesignal til skjermen, så da er det jo ingen case.
    Får da inderlig ikke håpe at dette såkalte blotching-fenomenet er noe tilsvarende av hva LED-teknologien innebærer, altså at baklyset skrur seg av og på avhengig av hvor lenge det skal være tilnærmet sort på større deler av skjermen, og at Pioneer her opererer med en slags "dynamisk kontrast".

Jeg har sett dette i praksis på flere samsung-skjermer, og så lenge LED-teknologien ikke reagerer lynkjapt og individuelt på hver enkelt piksel ser det utrolig dårlig ut, selvom man etter noen sekunder kan få absolutt svart på DELER av skjermen, mens resten av de mørke områdene i bildet har det elendige sortnivået som vanlige LCD-skjermer har.

Blir litt bekymret for at det skulle være noe sånt pioneer nå har funnet på ettersom jeg leser om "grå skjerm uten signal som plutselig skrur seg av og blir svart etter noen sekunder".

På 8. gen var det da i det minste SORT også uten signal inn..

Newcomer alebi sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for utfyllende svar folkens.

Da ble jeg litt klokere.
    Når det kommer til kalibrering av tven.Finnes det tråder om det her på avforum?
    Har funnet mange på avsforum og minhemmbio osv osv..
    Kommer folk til å poste sine klaibreringer her inne eller burde vi få opp en egen tråd om det?

Er første Pioneeren min,å du verden så mange innstillinger det er i forhold til andre tver jeg har hatt.Så her er vel stort sett potensiale å skru på litt av hvert

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Blir litt bekymret for at det skulle være noe sånt pioneer nå har funnet på ettersom jeg leser om "grå skjerm uten signal som plutselig skrur seg av og blir svart etter noen sekunder".

Har laget et par 1920 x 1080 bilder, et helt svart og et med halve svart halve hvit. Må være mørkt i rommet for og teste dette, så vi får vente til i kveld.

På tal om mørkt i rommet, det er når kvelden kommer og lyset svinner som denne skjermen virkelig tar av. Da oppviser den et bilde jeg ikke trodde var mulig. Venter fremdeles på og få kabelnettet oppgradert til HD så jeg kan kjøpe en HD dekoder. Men faktisk så er bildet helt akseptabelt med analog signal. DVD ser meget fint ut, Blu-ray finnes det ikke ord nok for og beskrive, det må bare oppleves.

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen her som er sensitive for phosper-trails/gule-regnbuer på plasmaer? Etter å ha sett litt på 8G på Soundgarden må jeg innrømme å se dette fenomenet, men jeg vet ikke hvor distraherende/ubehagelig det ville blitt i lengden. Noen som vet hvordan dette er på 9G?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Får da inderlig ikke håpe at dette såkalte blotching-fenomenet er noe tilsvarende av hva LED-teknologien innebærer, altså at baklyset skrur seg av og på avhengig av hvor lenge det skal være tilnærmet sort på større deler av skjermen, og at Pioneer her opererer med en slags "dynamisk kontrast".

Jeg har sett dette i praksis på flere samsung-skjermer, og så lenge LED-teknologien ikke reagerer lynkjapt og individuelt på hver enkelt piksel ser det utrolig dårlig ut, selvom man etter noen sekunder kan få absolutt svart på DELER av skjermen, mens resten av de mørke områdene i bildet har det elendige sortnivået som vanlige LCD-skjermer har.

Alex!

Da har jeg funnet ut av detta, var **** ikke lett gitt. Men du kan slappe helt av, pio har ikke lagt inn noen Samsung vri her nei. Husker nå at han guruen på avsforum nevnte dette når han testa. Han sa at ved null ”stimulus” så slukker pixlene etter 30 sekunder.
    Det gjør de riktignok, men kun hvis alle pixler får null ”stimulus”. Testa først med halv hvit halv sort bilde, stabilt, ingenting skjer. Kjørte inn helt sort bilde, etter 30 sekunder slukka alt. Redigerte det sorte bildet (la inn et par hvite punkt nede i hjørnet) og bingo, helt stabilt. Gode nyheter er jo at når jeg holdt på med dette så fant jeg ut at ”blotching” i det sorte er nå i stort sett vekk. Har kanskje noe og gjør med at pixlene begynner og gå seg til, vet ikke jeg.

En ting jeg og mange andre har lurt på, er lysstyrken, den fremstår og som bedre enn G8, på G9 er der god futt å vel så det, ”so, no worries”

Nei, nå er jeg lei av testbilder, setter på en blåstråle film og koser meg før jeg tar kvelden :-D

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor kommer det ikke noen ny 42" Kuro da? Noen som vet? Er den nåværende 42" allerede 9. generasjon kanskje?

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer ikke 42" fra Pioneer etter 8. generasjon.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K.Larsen
    Er det noen her som er sensitive for phosper-trails/gule-regnbuer på plasmaer? Etter å ha sett litt på 8G på Soundgarden må jeg innrømme å se dette fenomenet, men jeg vet ikke hvor distraherende/ubehagelig det ville blitt i lengden. Noen som vet hvordan dette er på 9G?
    Noen ser trails og andre ikke...

Det er også veldig individuelt hvor mye man ser av dette. Jeg ser det ganske godt hvis det er hvit bakgrunn og karakteren beveger seg mye frem og tilbake i dette lyset, men sort hvitt filmer får ikke grønt og gult slep med mine øyne.

Da jeg hadde 100hz crt så var det som regel hvitt slepp fra lys og karakterer når de beveget seg med sort bakgrunn.

Mange sier også at fenomenet blir bedre ettersom skjermen går seg inn. Hvis du ser det i butikken så vil jeg tro du er ganske sensitiv på dette så du burde kanskje få en plasma hjem i stuen din noen dager slik du kan sjekke hvor plaget du blir av dette.

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Det kommer ikke 42" fra Pioneer etter 8. generasjon.
    Jøss, så 50" blir det minste? Det var en strek i regningen... Men, de kommer til å beholde den en stund eller?

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Noen ser trails og andre ikke...

Det er også veldig individuelt hvor mye man ser av dette. Jeg ser det ganske godt hvis det er hvit bakgrunn og karakteren beveger seg mye frem og tilbake i dette lyset, men sort hvitt filmer får ikke grønt og gult slep med mine øyne.

Da jeg hadde 100hz crt så var det som regel hvitt slepp fra lys og karakterer når de beveget seg med sort bakgrunn.

Mange sier også at fenomenet blir bedre ettersom skjermen går seg inn. Hvis du ser det i butikken så vil jeg tro du er ganske sensitiv på dette så du burde kanskje få en plasma hjem i stuen din noen dager slik du kan sjekke hvor plaget du blir av dette.
    Ja, jeg får nesten gjøre det. Tror uansett det er verdt det for min del. Jeg vil heller se phosphor-trails enn å irritere meg gjennom dårlig svartnivå og mer-ukorrekte farger på D3000-en min.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K.Larsen
    Ja, jeg får nesten gjøre det. Tror uansett det er verdt det for min del. Jeg vil heller se phosphor-trails enn å irritere meg gjennom dårlig svartnivå og mer-ukorrekte farger på D3000-en min.
    Ah... Jeg måtte også igjennom en runde med D3000 før jeg havnet på plasma.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Av knapp

Det finnes ikke noen av knapp på tven, den står i stand by hele tiden.
    Det er ikke bra. Det er en lx5090

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brikkus
    Det finnes ikke noen av knapp på tven, den står i stand by hele tiden.
    Det er ikke bra. Det er en lx5090
    Knappen befinner seg på venstre side i bunnen av bakpanelet ;-)

Du er ikke den første som har bommet på dette, en amerikaner på Avsforum banna og steikte over at han hadde fått en DOA (dead on arrivel) men han ble fort blid når de viste han knappen og han fikk liv i vidunderet :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

takk

Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Knappen befinner seg på venstre side i bunnen av bakpanelet ;-)

Du er ikke den første som har bommet på dette, en amerikaner på Avsforum banna og steikte over at han hadde fått en DOA (dead on arrivel) men han ble fort blid når de viste han knappen og han fikk liv i vidunderet :-D
    Takk for svaret, faren min er brannmann og han sa jeg ikke fikk lov å bruke det hvis den ikke hadde av knapp hehe

Side 28 av 213 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •