Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 27

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 27 av 212 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 ... SisteSiste
Viser resultater 521 til 540 av 4233
    Newcomer Lille Trille sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takk for svar. Da er "bekymringene" borte

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann, jeg kan ikke finne noen butikker hvor de har 5090 EL 6090 inne. Hvor er det folk får kjøpt denne tv`n hen da?

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gt380
    Heisann, jeg kan ikke finne noen butikker hvor de har 5090 EL 6090 inne. Hvor er det folk får kjøpt denne tv`n hen da?
    Soundgarden ligger inne med apparater her i byen..

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    MEN: Pioneer-skjermene er også kjent for å gi bildet "slik det er". Det betyr at den "hakking" som opprinnelig finnes innkodet på filmene (slik som på kino) vil være der. Men det er vel bedre å se filmene med "Hollywood-slør" slik som hos Pioneer og de eldre Panasonic-plasmaene, enn den forhatte "Big-broder"- effekten som enkelte apparater gir (f.eks. Philips); alle programmer ser ut som om de er tatt opp i egen hage med eget videokamera.
    Kunne ikke vært mere enig. Foretrekker helt klart et helt multippel av 24 Hz (dvs. 48, 72, 96 eller 120 Hz) fremfor bildeinterpolering til 100 Hz eller 3-2 pull-down til 60 Hz!

Uklare actionscener og eventuell hakking under panorering får man bare leve med inntil Hollywood bestemmer seg for å skyte film med en høyere FPS, noe som er på høy tid om du spør meg.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kunne ikke vært mer enig...

Jeg husker første gang jeg så en Philips tv med digital natural motion. Selgeren skrøt uhemmet av systemet, men jeg synes filmen ble transformert om til en episode av Carl & Co.

Filmskapere legger utrolig mye tid ned i den filmtypen(råfilm) og ”looken” filmen skal ha. Seven er et glitrende eksempel på dette hvor negativet er kjemisk behandlet for og oppnå det riktige resultatet. Dette er også valg som er gjort i forhold til hvordan vi som publikum emosjonelt skal reagere på bildene vi ser. Mye av dette arbeidet blir litt meningløst når man interpolerer bilde. Min samboer sa ”jeg føler meg distansert fra filmen” da hun så dette første gang…

Nå kan det legges til at en del flat tv produsenter som Sony, Samsung og Philips har laget graderte interpolerings systemer slik at det er mulig å begrense litt av video effekten, men helt borte blir den ikke.

Selvsagt er dette smak og behag, men selv legger jeg ikke merke til hakking på kino annet enn når jeg flytter blikket bort fra det som er fokus i bildet. Det samme gjelder når jeg ser film på tv.

Film er 24fps og det er ikke like raskt som vårt eget syn, men det er slik filmen er skutt og slik burde den få lov til å være!

Hollywood sier de vil legge om til 50fps hvis alle formater blir digitale, men frem til det så går de for den gamle metoden.

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Tålmodighet "Kimi" henter min LX5090 imorgen :-D

Da blir det pixel sjekk, buzzing sjekk og blotching sjekk.
    Skal prøve og legge ut noen bilder snarest, har bare en IXUS400, men jeg har stativ, så det blir null "shaking"
    Lucky bastard! Tillater meg å "ønske" meg bilder i av svartnivået i et mørkt rom, gjerne et "worst case"-scenario der kameraet er innstilt veldig lysfølsomt . (Kanskje ikke så enkelt å få til på denne årstiden, men...)

Grunnen til dette er at jeg umiddelbart ble en anelse skuffet over sortnivået på min 508XD. Ut fra bilder som jeg hadde sett så det veeeldig bra ut, men det oppleves ikke like bra her hjemme når alt lys er av. Faktisk synes jeg ikke det er noe særlig å se film med lyset av, pga. svart da blir grått i mørke scener... Derfor er jeg altså umåtelig spent på hvordan svartnivået på LX5090 egentlig er i et mørkt rom, men finner det kanskje ikke ut skikkelig før jeg har mulighet til å se med egne øyne...

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Hollywood sier de vil legge om til 50fps hvis alle formater blir digitale, men frem til det så går de for den gamle metoden.
    Jeg må nesten spørre hvor i all verden du har det fra? Har "Hollywood" sagt det? Dvs. alle filmstudioene? 50 fps er jo meget sen slowmotion.

Altså, samtlige digitalt-skutte filmer pr. dags date er skutt/spilt tilbake i 24 fps (med unntak av Michael Mann sine Collateral og Miami Vice). At 24 fps forsvinner i filmverdenen, skjer nok aldri - uansett om alle filmer skytes på Arriflex D21, RED ONE, Panavision Genesis eller Grass Valley Viper.

EDIT: Oi, off-topic.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K.Larsen
    Jeg må nesten spørre hvor i all verden du har det fra? Har "Hollywood" sagt det? Dvs. alle filmstudioene? 50 fps er jo meget sen slowmotion.

Altså, samtlige digitalt-skutte filmer pr. dags date er skutt/spilt tilbake i 24 fps (med unntak av Michael Mann sine Collateral og Miami Vice). At 24 fps forsvinner i filmverdenen, skjer nok aldri - uansett om alle filmer skytes på Arriflex D21, RED ONE, Panavision Genesis eller Grass Valley Viper.

EDIT: Oi, off-topic.
    Hvis man skyter 50fps og speeder opp avspilling tilsvarende så burde det bli mykere bevegelse, men det er er dyrt å skyte dobbelt så mye film.

Video er 25fps og film er 24fps slik det er nå.

Råfilm slik vi kjenner den i dag kommer til å bli borte fordi digitale formater vil overgå kontrasten, farger og bevegelse som disse formatene kan gi.
    De gjør det ikke enda, men kameraer som blant annet Red One ligger ikke langt etter og man skal ha trente øyene for i det hele tatt se forskjell. Så lenge Red er skutt ut på 35mm, vel og merke.

Film negativet har vært med oss i over 100 år og etter min mening kunne det godt fulgt oss i 100 til, men den digitale teknologien tygger opp de analogene restene kjappere enn vi kanskje ønsker.

Bare se på hvordan Red har erobret en hel film verden. Muligens er det en hype og kanskje blir alle barnesykdommene kameraets fall, men etter Red kommer det noe nytt og etter det noe nytt og etter det... Mykere bevegelse... Kanskje...

Det er jo ikke tvil om at folk er opptatt av dette... 100hz lcd skjermer er ikke upopulært selv om noen sverger til den gamle "looken".

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K.Larsen
    50 fps - frames per second - er jo ikke noe mer slowmotion enn 24 fps, så lenge det også blir avspilt med 50 bilder i sekundet. Det er bare flere bilder i løpet av samme tidsrom slik at hakking og motion blur forsvinner. For slowmotion brukes ofte f.eks. 96 frames som opptak, men når det spilles av skjer det fortsatt med 24fps. Og nettopp derfor blir det slowmotion...

Men nå blir det veldig OT her, savner fortsatt bilder fra Rolle sin nye 5090!

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tact_man
    Hei, lurer på hvor stor esken til LX5090 er, har bare funnet størrelsen på selve tv'n. Er mulig jeg kommer til å slite litt med å få den inn i bilen min, he he.
    Størrelsen på esken er 135 x 86 x 35, så hvis du har en Think eller noe lignende vil du slite litt, he, he.
    Jeg klarte precis å få den inn i min Jeep Grand Cherokee, fikk legge den litt på skrå. Jeg har vel aldrig kjørt så forsiktig over fartshumpene som jeg gjorde på vei hjem idag :lol:

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor store forandringer er gjort på Gen9 kuro? Jeg vet at den er flatere og at sortnivået er en tanke dypere, men hva har skjedd med selve billed behandlingen?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Størrelsen på esken er 135 x 86 x 35, så hvis du har en Think eller noe lignende vil du slite litt, he, he.
    Jeg klarte precis å få den inn i min Jeep Grand Cherokee, fikk legge den litt på skrå. Jeg har vel aldrig kjørt så forsiktig over fartshumpene som jeg gjorde på vei hjem idag :lol:
    Gratulerer med ny tv
    Boksen på 60" er mye større hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gt380
    Du kan jo sjekke denne tråden (lurte på det samme en stund da det ikke virket som om noen hadde de inne):

Pris - Pioneer Kuro 9G

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fant min 5090 på El-kjøp, det vil si de hadde den ikke på lager akkurat da, leveringstiden var snakk om rundt 10 dager som jo ikke er så ille, fikk den for 26995,- en meget hyggelig pris om jeg så må si.
    Vekommen til forumet! Ja, fin pris det der. Men diskusjon angående pris må du ta her:

http://avforum.no/forum/produkt-pris...kuro-9g-3.html

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yes, da er jeg endelig i gang med min første plasmaskjerm.

Sjekk av dead/stuck pixels: Samtlige 1920 x 1080=2073600 pixler virker utmerket, og takk for det :-D
    Buzzing: Helt fraværende, hører ikke noen som helst lyd fra skjermen.
    Blotching: Ja faktisk, med null input signal blir det et litt grålig, ”cloudy” bilde i 30 sekunder, så slår pixlene seg helt av og skjermen blir helsvart. Dette er som jeg har forstått det helt normalt. Når der er video signal inn så viser seg ikke dette fenomenet, så ”no worries”.

Når det gjelder sort, så kan jeg berolige deg Kimi, selv i et mørkt rom fremstår dyp sort som akkurat det, så sort det går an å få, ikke grålig i det hele tatt.

Har ikke gjort noen forandringer på innstillingene unntatt at jeg har justert user settings til pure mode parametrene, det funker utmerket, skal kjøre med det de første 200 timene. Ellers går skjermen kontinuerlig, ser på film i full eller zoom mode for og fylle hele skjermen, resten av tiden går den på USB breakin, auto loop, 30 sekunder mellom bildene.

Har endelig fått tatt noen bilder som vel ikke er all verden, men de viser i hvert fall at det er vanskelig og se hvor bildet slutter og ramma tar over. Husk bare at bildene blir ikke bedre enn de LCD skjermene dere sannsynligvis bruker til PC. Men de gir tross alt en smaksprøve på hvor fint bildet er.

PS. Bildene er fra Digital Video Essentials HD Basics

Vedlegg 35429
    Vedlegg 35430
    Vedlegg 35431
    Vedlegg 35432
    Vedlegg 35433
    Vedlegg 35434

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk av dead/stuck pixels: Samtlige 1920 x 1080=2073600 pixler virker utmerket, og takk for det
    Blotching: Ja faktisk, med null input signal blir det et litt grålig, ”cloudy” bilde i 30 sekunder, så slår pixlene seg helt av og skjermen blir helsvart. Dette er som jeg har forstått det helt normalt. Når der er video signal inn så viser seg ikke dette fenomenet, så ”no worries”.

Når det gjelder sort, så kan jeg berolige deg Kimi, selv i et mørkt rom fremstår dyp sort som akkurat det, så sort det går an å få, ikke grålig i det hele tatt.

Har ikke gjort noen forandringer på innstillingene unntatt at jeg har justert user settings til pure mode parametrene, det funker utmerket, skal kjøre med det de første 200 timene. Ellers går skjermen kontinuerlig, ser på film i full eller zoom mode for og fylle hele skjermen, resten av tiden går den på USB breakin, auto loop, 30 sekunder mellom bildene.

Har endelig fått tatt noen bilder som vel ikke er all verden, men de viser i hvert fall at det er vanskelig og se hvor bildet slutter og ramma tar over. Husk bare at bildene blir ikke bedre enn de LCD skjermene dere sannsynligvis bruker til PC. Men de gir tross alt en smaksprøve på hvor fint bildet er.

PS. Bildene er fra Digital Video Essentials HD Basics
    Gratulerer med ny skjerm! Bildene ser veldig bra ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og nå er anmeldelsen av LX5090 (HDTV-test) klar:

Pioneer PDP-LX5090 Review: Kuro 50" HD 1080p Plasma TV

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yes, da er jeg endelig i gang med min første plasmaskjerm.

Sjekk av dead/stuck pixels: Samtlige 1920 x 1080=2073600 pixler virker utmerket, og takk for det :-D

Gratulerer! Høres heftig ut Flotte bilder! Leste akkurat HDTVtest sin review, og de nevnte også blotching-fenomenet. Men dette kan ha med at sortnivået er dårligere uten input-signal, enn med. Ble vel målt til 0.076 cd/m2 uten signal, og 0.0031 med signal inn. Uansett sier jo både du og HDTVtest at fenomenet forsvinner når det er bildesignal til skjermen, så da er det jo ingen case.

LX508D hadde visstnok svartnivå på 0.015, noe som vil si at LX5090 med 0.0031 har bare 20,67% av lysutslippet som LX508D hadde i svarte områder av bildet. Og slik jeg forstår det på deg Rolle, og HDTVtest også, så går skjermen i ett med ramma rundt i et mørkt rom så lenge det er innhold i bildet på skjermen. Så kommer det an på hva slags innhold som må til for å få til dette. Med f.eks. en film i 2.35:1 så ser jo de svarte stripene oppe og nede ut som de går i ett med skjermen i et mørkt rom på de fleste av de beste TV'ene idag, så lenge det er mye lys i bildet. Typisk utendørscener i dagslys etc. Men LX5090 klarer slik jeg skjønner å få det sorte i bildet til å flyte sammen med ramma uansett hvor lite lys det er i bildet som vises på skjermen, så lenge det ikke er en 100% svart bildeflate (Hvis det er tilfelle, vil jo øyet se forskjellen mellom skjermen og ramma i og med at vi fortsatt ikke har 0 cd/m2).

Konklusjonen jeg kan resonnere meg frem til her må bli at selv om LX5090 ikke har absolutt sortnivå, så er det likevel bra nok til at det ikke er mulig å se forskjell så lenge det er bilde av noe slag på skjermen. Og det vil det jo alltid være, så lenge man ikke har en fetish for å sitte og se på en sort skjerm i et mørkt rom (som man da ikke vil se, ironisk nok . (Og i så fall er det vel bare å skru av TV'en... ) Ergo, absolutt sortnivå er strengt tatt egentlig ikke nødvendig for å oppnå opplevd aboslutt sortnivå.

Uansett, er vel nødt til å kjøpe meg et eksemplar for å vite om jeg selv opplever det slik. Men det virker lovende

Newcomer alebi sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Jeg har Ps3 som jeg bruker som blu ray spiller. Når jeg bytter over til input 4 kommer det opp info på skjermen i menyen oppe til høyre Der står det:

INPUT 4
    HDMI
    1080p
    36bit

Er det noen som har info eller kan forklare meg hva 36Bit er relatert til?

m.v.h

Alebi

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alebi
    Hei.

Jeg har Ps3 som jeg bruker som blu ray spiller. Når jeg bytter over til input 4 kommer det opp info på skjermen i menyen oppe til høyre Der står det:

INPUT 4
    HDMI
    1080p
    36bit

Er det noen som har info eller kan forklare meg hva 36Bit er relatert til?

m.v.h

Alebi
    deep color er 36 bit

Side 27 av 212 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •