Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 25 av 212 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 ... SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 4238
    Newcomer danjel sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja, syns ikke min gamle 427 hadde noe spesielt mye tynnere ramme.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,867
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor blir det av 44" som det var snakk om i vinter?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    50" er det minste pioneer leverer av plasma paneler i 9 gen så 40" gen 8 var den siste. Derimot kommer pioneer med lcd tv i mindre størelser

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,545
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk første post. Der står alle modellene listet opp.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: LG OLED65B6V | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800 | DENON DBP-4010UD

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var dette bare løse rykter da?

Lyd og Bilde : Pioneer kutter ut 42-tommere

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,545
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja!
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,867
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Sjekk første post. Der står alle modellene listet opp.
    Ja, alle UTENOM 44"!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,545
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

Den står ikke der fordi det ikke kommer noen 44"! Det er bare å sjekke denne linken (som også står i første post): New KURO portfolio to include LCD, front projector - Pioneer Europe

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, alle UTENOM 44"!
    Ja, og hvorfor tror du den mangler da?? :P Det var nok bare løse rykter som det dessverre ikke ble noe av. Pioneer lager nå kun plasma i størrelsene 50" og 60", men det vil som nevnt komme LCD-modeller fra Pioneer i størrelser under 50". Muligens kommer disse utpå høsten. Kanskje vil få se plasmamodeller under 50" fra Pioneer neste år, når Panasonic lager panelene (selve glasset ihvertfall) for dem. Time will show.

Ellers savner jeg egentlig litt fler bilder fra de heldige på forumet som har skaffet seg en 9G, spesielt bilder i mørke rom som viser svartnivået. Og aller helst en 8G og 9G side om side i et mørkt rom

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    MÅ det virkelig være så mye plast rundt panelet eller er det bare usmakelig design? Kan ikke huske at kantene rundt panelet var så stor på de "gamle" Pioneer modellene, men det var kanskje 42" jeg husker hadde tynnere ramme?
    Vel det er jo smak og behag. Jeg for min del synes den feite ramma på 60 tommeren er helt rå! :-D

Newcomer cináed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    Ellers savner jeg egentlig litt fler bilder fra de heldige på forumet som har skaffet seg en 9G, spesielt bilder i mørke rom som viser svartnivået. Og aller helst en 8G og 9G side om side i et mørkt rom
    Yes, yes, helt enig der!

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stenvik

ser bra ut
    Grattis!

Etter en periode med fravær fra AV-forum pga huskjøp (og nye hjemmekinomuligheter) var dette den første tråden jeg leste meg opp på. Går og spekulerer på om jeg ikke skal bytte ut 508XD'en med en slik en. Hvordan er erfaringene så langt mtp på sortnivå kontra 8. gen?

Ser du har identisk soundstyle-rack som meg Stenvik, passer foten akkurat inn på topp-plata?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Naturligvis er det mye snakk om plasmaskjermene, men jeg merket meg en ting om denne kommende LCD-skjermen fra Pioneer:

KRL-32V
    81 cm (32 inch)
    1920x1080p at 100Hz
    August

Og det er jo det oppsiktsvekkende faktum at det er en 32" med 1080p-oppløsning. Det må vel være den første flatskjermen i denne størrelsen som er markedsført som TV med denne oppløsningen?

Finnes jo en rekke mindre dataskjermer med høyere oppløsning, men som TV (med TV-tuner) må vel dette være en aldri så liten milepæl? Når det er sagt så er det jo forsåvidt en naturlig utvikling i disse full-HD-tider.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et annet, litt artig aspekt ved 8. gen vs. 9. gen, og det faktum at 9. gen er de siste 100% pioneer-produserte flatskjermene, så kan jo 8. gen i mitt hode faktisk være en aldri så liten kuriositet å ta være på, da dette er de siste skjermene med 768p-oppløsning - en oppløsning som er bedre tilpasset DVD-formatet og HDTV-sendinger.

På full-HD-utgavene av 8.gen virket det på meg som 768p-modellene kunne oppvise et bedre bilde fra lavoppløste kilder enn sine mer høyoppløste brødre. Sitter man 2,5 meter unna eller mer er oppløsningen uansett ikke tema ved 50".

Jeg er fortsatt svært fornøyd med min 8. gen, som var et stort løft fra 7. gen, og jeg innbiller meg vel at hoppet til 9. gen blir mindre igjen. Full-HD i seg selv er ikke noe jeg trakter etter, men dersom blant annet sortnivået igjen har blitt merkbart forbedret (da må vi snakke omtrent helt sort), så er jo det forlokkende

Gleder meg til å ta 9. gen i nærmere øyesyn, og fikle litt med innstillingene i et mørkt rom!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Grattis!

Etter en periode med fravær fra AV-forum pga huskjøp (og nye hjemmekinomuligheter) var dette den første tråden jeg leste meg opp på. Går og spekulerer på om jeg ikke skal bytte ut 508XD'en med en slik en. Hvordan er erfaringene så langt mtp på sortnivå kontra 8. gen?

Ser du har identisk soundstyle-rack som meg Stenvik, passer foten akkurat inn på topp-plata?
    Aldri sett ordentlig på en Gen 8 plasma tv, kun gen 7 å forholde meg til.

Ja faktisk passer foten perfekt på dette bordet. God klaring til 'Stolpene'

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På full-HD-utgavene av 8.gen virket det på meg som 768p-modellene kunne oppvise et bedre bilde fra lavoppløste kilder enn sine mer høyoppløste brødre. Sitter man 2,5 meter unna eller mer er oppløsningen uansett ikke tema ved 50".
    Ja, teoretisk skulle man tro det. Men det er faktisk ikke tilfelle. Etter at jeg fikk testet LX508 mot 508XD i mitt eget hjemmestudio her på Sørlandet, viste det seg at LX508 var bedre en 508XD på nær sagt alt. Oppskaleringen til skjermens nesten 2 000 000 pixler var fremragende på LX508, selv vanlige 576i signaler ble faktisk veldig bra og gav et overraskende skarpt bilde.

Til det nesten kjedsommelige her på forumet har jeg understreket at LX508 er MYE bedre og mer presis på gråskalaen, fargetemperatur, kontrast, sortnivå og gamma, ja nær sagt ALT i forhold til 508XD. Først i den senere tid har jeg forstått hvorfor Eisa Award gikk til LX508 og ikke 508XD, som tross alt var en del billigere. Hadde jeg vist det jeg vet nå, hadde jeg aldri giddet å kjøpe 508XD først. At mange hifi-magasiner sidestiller LX508 og 508XD som "nesten" like gode, er på kanten av hva som bør tillates. Forskjellene mellom disse skjermene er ikke like tydelige i et lyst rom, men plasser dem i et rom uten noe som helst lys, og prøv å få et like behagelig bilde med 508XD som LX508 uten noe som helst inngripen i gamma-kurvene....

HDTV-review har fått fram mange av de samme forskjellene som er understreket ovenfor og de kan leses om her.

Pioneer PDP-LX508D Review: 50" Kuro True HD 1080p Plasma

Pioneer PDP-5080XD Review: 50” HD Ready Kuro Plasma TV

Den eneste bakdelen med LX508 er egentlig at den støyer noe mer enn 508XD, ihvertfall hos meg. Men det ser ut til at det er blitt redusert på 5090. Snart har HDTV-review`n klar og da skal jeg gi en link......

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel HDTVtest du mener, men uansett, jeg har også lest de testene og der fremgår det som du sier at LX508 faktisk er en del hakk bedre enn 508XD på omtrent alt. Akkurat svartnivå trodde jeg ikke det var noe særlig forskjell på, kun marginalt (ref. kun synlig når de står side om side i et mørkt rom), men det er det altså?? I så tilfelle burde det være en rimelig god oppgradering for meg å bytte ut min 508XD med en LX5090...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I så tilfelle burde det være en rimelig god oppgradering for meg å bytte ut min 508XD med en LX5090...
    Ja, om 5090 er like god som LX508 på vanlige TV-signaler og DVD (som vil følge vanlige forbrukere i mange år fremover), så tror jeg det kan bli en bra oppgradering. Og da tenker jeg ikke bare på sortnivået, men også hvitbalansen (mer "trøkk" i hvitt) der fargene klarer å følge med oppover, selv om kontrasten settes til både 30-40, mindre "buzz" fra skjermen, bedre på sideveis-panorering og mindre "yring" enn forgjengeren. De testene jeg har lest (jeg har ikke selv hatt skjermen hjemme enda), synes å ligge lenger unna den "berømte" D65-standarden enn LX508, men det er mulig at test-eksemplarene har vært tidlige prod-modeller som ikke er finjustert.

Ellers så er det nesten merkelig stille her på forumet blant de som har fått 5090. Kanskje de er så fornøyde at de bruker mesteparten av tiden til å se film?:wink:

I så fall er det jo et godt tegn.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på lefdal idag (sandvika)
    Der hadde Lx5090 og 508XD hengende side om side, så man fikk sammenliknet tvene veldig bra. Det ble kjørt samme SD signal inn på begge.
    Selv om butikklokalet hadde flombelysning akkurat rundt disse tvene (!) gikk det fint ann å se se stor forskjell på begge. 508 var kort sagt grå i forhold!
    Hvitt var mye mer grått, svart var mye mer grått, fargene var mye gråere. Reagerte spesielt på hudfargene. på 508 så personene syke ut i forhold til på 5090... Hadde ikke vært i tvil med å legge 10k mer på bordet for å få 5090.
    Selvfølgelig var også bildet mye skarpere på 5090. Men med tanke på oppløsningen er det jo litt urettferdig å sammenlikne dette. Alikevel var det som slo meg mest fargene. Mye bedre og bredere fargegjengivelse på 5090
    Den var dog ikke like imponerende som 6090. Men det går jo bare på størrelsen... "Size matters!!!"

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Smart av butikkene å justere de gamle modellene, slik at de ser elendige ut...

Side 25 av 212 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •