Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 24 av 212 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 ... SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 4233
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Prøv elkjøp. De fleste butikkene har inne nyeste generasjon til demo nå.

Og så det ikke er noen tvil, det er STOR forskjell mellom 8gen og 9gen kuro! Hvertfall i mine øyne.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet når H modellen kommer for salg her i Norge, og hvor mye mer den vil koste?

Sitat Opprinnelig postet av baya
    Jeg var innom Pioneer på Sinsen for å levere en tv til reperasjon her om dagen. Ble stående å prate med en som jobbet der og han kunne informere om at de nye H-modellene vil ha innebygget Rikstvdekoder. Han mente også at de vanlige modellene, altså uten H, har ISF-kalibreringsmulighet, men dette var han ikke helt sikker på.

Newcomer bjornetjeneste sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det noen som kjenner til Pioneer sin 'Elite' serie av fjernsynsapparater ? Er dette noe kun å få tak i i U.S.A. o.l. ?

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjornetjeneste
    er det noen som kjenner til Pioneer sin 'Elite' serie av fjernsynsapparater ? Er dette noe kun å få tak i i U.S.A. o.l. ?
    Våre europeiske modeller, LX5090 og LX6090 er samme som Elite i USA.
    Det vil si at våre modeller har samme justerings/kalibreringsmuligheter som Elite modellene "and thank's god (or Pioneer) for that" :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Våre europeiske modeller, LX5090 og LX6090 er samme som Elite i USA.
    Det er først om fremst LX5090H og LX6090H som har Elite-funksjonene med sin "pure-modus". Disse kommer senere i høst, muligens med innebygd satelitt-tuner for Canal Digital sitt kort (men ihvertfall bakkenettet).

Newcomer bjornetjeneste sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det høres lovely ut

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,544
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: LG OLED65B6V | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800 | DENON DBP-4010UD

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Det er først om fremst LX5090H og LX6090H som har Elite-funksjonene med sin "pure-modus". Disse kommer senere i høst, muligens med innebygd satelitt-tuner for Canal Digital sitt kort (men ihvertfall bakkenettet).
    De første H skjermene er allerede ute i Sverige, de hadde ikke fått "puremode" implementert. I følge Pioneer så går det fint å taste inn desse pure innstillingene manuelt på både H og ikke H.

Det er ikke "AV Optimum Mode" du tenker på?
    Kun H modellene har det, er tydeligvis noe som skal justere både farger og andre ting etter lysforholdene, sikkert ikke brukanes uansett.

Ifølge innlegg på svenske forumsider så ser det ut som tuneren virker med Canal Digital kort (inkludert HD kanaler), og det er jo positivt :-D

Pure innstillinger: Vedlegg 35226

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De første H skjermene er allerede ute i Sverige, de hadde ikke fått "puremode" implementert. I følge Pioneer så går det fint å taste inn desse pure innstillingene manuelt på både H og ikke H.
    Nei. Det kan umulig stemme. Jeg har linket til testen nedenfor mange ganger, og den er skrevet basert på en svensk modell:

Något som är nytt när det gäller H modellerna kommer det att komma ett nytt bildläge som heter ”pure” och det läget är det bästa läget jag sett från en TV out of the box. Det är väldigt korrekt på de flesta aspekterna men har en lite lägre gammakurva, drar lite åt rött och saknar lite dynamik i förhållande till när man kalibrerar den. Bilden saknar helt enkelt lite djup och känsla mot en ISF-kalibrering men är som jag nämnde ändå ett stort framsteg mot vad som tidigare varit möjligt ”out of the box”.
    Her er hele testen:

Review av Pioneer LX-6090H « Havocsis (Mattias) hemmabioblog

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av margieboy
    Er det noen som vet når H modellen kommer for salg her i Norge, og hvor mye mer den vil koste?
    Han jeg snakket med hos Pioneer sa de ville bli tilgjengelige utpå høsten engang.

H-modellen vil også ha nettverkstilgang og mediasenter i motsetning til den vanlige modellen.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baya
    Han jeg snakket med hos Pioneer sa de ville bli tilgjengelige utpå høsten engang.

H-modellen vil også ha nettverkstilgang og mediasenter i motsetning til den vanlige modellen.
    Dette indikerer vel at den svenske H modellen og parallell import av H modell ikke støtter rikstv/bakkenettet og evt Canal Digital.

Siden dette er H modell utviklet spesielt for Norge så må vi nok regne med at prisen blir deretter...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Nei. Det kan umulig stemme. Jeg har linket til testen nedenfor mange ganger, og den er skrevet basert på en svensk modell:
    Joda, jeg har og linket til og lest testen. Men det kan virke som det eksemplaret muligens hadde en "beta firmware" for dette skriver noen av de som nå har H modellen i stua.

"Imorn får vi veta om pure finns med på H"

"Enator, Fanns pure med?"

"Det verkar att det inte finns pure mode"

"Den 6090H som Havocsi för några veckor sedan gjorde en recension på och testade, den hade väl pure inställningen?"

"Den var beta med pure mode men dem lyckades aldrig implementera den"
    Men som sagt så går det jo utmerket fint og legge inn parametrene manuelt, så ingen "big deal" dette. Uansett så tar det tid før H modellene kommer til Norge, så det er vel på plass til den tid.
    Jeg har allerede kjøpt ikke H modellen dels grunnet jeg får ikke bruk for noe av det som finnes på H modellen, dessuten holder jeg ikke ut mer venting, risikerer jo at hele OL brenner inne :shock:

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den noe slankere modellen (64mm), er vel ikke så langt unna heller. Ifølge Fladpanels.dk skal den komme i september/oktober.

Enda bedre kontrast og billedkvalitet...

Men med ekstern boks.

www.flatpanels.dk - Din guide til fladskærme

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av moses
    Den noe slankere modellen (64mm), er vel ikke så langt unna heller. Ifølge Fladpanels.dk skal den komme i september/oktober.

Enda bedre kontrast og billedkvalitet...

Men med ekstern boks.

www.flatpanels.dk - Din guide til fladskærme
    Hm, bedre kontrast og billedkvalitet var nytt. Tidligere er det sagt at disse modellene ville ha samme bildekvalitet som LX-5090 og 6090-modellene. Blir spennende og se om det stemmer at de er bedre, kommer ihvertfall til å vente med å investere i noen ny Pioneer til disse er tilgjengelige. Kanskje vi kan få Pioneer plasma med absolutt sortnivå allerede i 2008?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Størrelsen på esken

Hei, lurer på hvor stor esken til LX5090 er, har bare funnet størrelsen på selve tv'n. Er mulig jeg kommer til å slite litt med å få den inn i bilen min, he he.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tact_man
    Hei, lurer på hvor stor esken til LX5090 er, har bare funnet størrelsen på selve tv'n. Er mulig jeg kommer til å slite litt med å få den inn i bilen min, he he.
    Du får denn ikke inn i en vanlig bil eller stasjonsvogn. Jeg prøvde hente min med en 5 serie stasjonsvogn, men esken var ca 30 ca for høy. Du må nokk hente den med henger...:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dey noen som har målene på plastikk-rammen rundt panelet på 50-tommeren? Så 60-tommeren på Elkjøp idag og jeg er ikke spesielt begeistret for de enorme mengdene med billig plastikk rundt panelet.

Newcomer danjel sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Er dey noen som har målene på plastikk-rammen rundt panelet på 50-tommeren? Så 60-tommeren på Elkjøp idag og jeg er ikke spesielt begeistret for de enorme mengdene med billig plastikk rundt panelet.
    4.5cm oppe og nede, og 6cm på sidene på 5090.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av danjel
    4.5cm oppe og nede, og 6cm på sidene på 5090.
    MÅ det virkelig være så mye plast rundt panelet eller er det bare usmakelig design? Kan ikke huske at kantene rundt panelet var så stor på de "gamle" Pioneer modellene, men det var kanskje 42" jeg husker hadde tynnere ramme?

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,544
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nok vært ca. så store på alle Pioneer skjermene siden 5. gen. ihvertfall.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: LG OLED65B6V | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800 | DENON DBP-4010UD

Side 24 av 212 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •