Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 23 av 212 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 ... SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 4233
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Den sto utstilt på elkjøp i sandvika, og noen meter unna sto en pdp 508xd. Sammenliknet man de to så den gamle 508en ut som en blass oppbrukt 10 år gammel plasmaskjerm fra en billigprodusent... Men mistenker at 508 var helt på jordet kalibrert, da omtrent alle skjermene i butikken så bedre ut enn den..

Uansett var 6090 utstilt der Og den imponerte stort! Det som irriterte meg mest med pdp lx508 var at den hakket ganske mye når bildet panorerte\objekter flyttet seg i bildet. Det problemet var løst på 9G serien! Når det gjaldt farger var den også meget overbevisende! Hvorvidt sortnivået var mye bedre enn 8G var ganske vanskelig å se i et flombelyst butikklokale..
    Dette er jo gøy. PDP-508XA/XD var på ingen måte "perfekt", selv om enkelte Hifi-blader gikk langt i å antyde akkurat det. Selv om topp-modellen LX508 var en god del bedre på sentrale parametre, så er det gøy å høre (og se) at flere mener at den nye G9 er enda bedre. Så da har kanskje ansikter også fått en mer "normal" (alt er relativt) hudtone på G9 i forhold til G8?

Rettet skrivefeil

Newcomer r.j sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var LX5090 oppe på veggen og ut med den "gamle" 5080XA. Forskjellen var ikke revolusjonerende, men at svartnivået og fargene var blitt bedre var lett å se. Overgangen fra HD ready til full hd gjør også sitt. Kjøpte tv-en via Pioneer Norge med PDP+ avtale. Likevel fulgte det ikke med norsk (skandinavisk) brukerveiledning. Front ramma rundt skjermen sitter også litt løst, spesielt i hjørnene. Virker litt billig på en så dyr tv. Var ikke noe tema med min forrige tv. 5090 er produsert i UK, ikke i japan. Vet ikke om det kan ha noe å si. Noen andre som har opplevd dette?

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,532
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var ikke med norsk bruksanvisning med min heller. Ingen "løse" deler på min. Har hatt tre Pioneer skjermer tidligere (5., 6. og 8. gen.) og alle har vært laget i England.
    Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY PHA-1A | SONY MDR-Z1R |
    SONY MDR-Z7 | SENNHEISER Momentum Wireless
    AV: LG OLED65B6V | DENON AVC-A1HDA | SONY BDP-S7200 | DENON DBP-4010UD

Newcomer danjel sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk opp min på veggen igår jeg også. Ramma er ikke løs i hjørnene på min heller, men var ikke noe norsk bruksanvisning med min heller.

Hadde 427XA før så overgangen var rimelig klar

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av r.j
    Front ramma rundt skjermen sitter også litt løst, spesielt i hjørnene. Virker litt billig på en så dyr tv. Var ikke noe tema med min forrige tv. 5090 er produsert i UK, ikke i japan. Vet ikke om det kan ha noe å si. Noen andre som har opplevd dette?
    Nei å nei :shock:
    Får meg til å tenke på gamle engelske biler og motorsykkler. Løse deler og håpløst elsystem. Hadde nok vore bedre med Japanskprodusert.
    Nå er det vel kun sluttmontering som foregår i UK, men det kan jo ver ille nok det, QA/QC ? At man gjør det på denne måten er vel for og slippe EU tollen.

Newcomer r.j sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte avgårde en feilmelding på pioneer.no/plus. Ble oppringt en stund etter og fikk beskjeden at ramma satt løst på skjermen de hadde også. Det var sånn konstruksjonen var. At ramma skal gi etter 4mm i nedre høyre hjørne uten å gå tilbake til utgangspunktet høres litt drøyt ut. Er det jeg som er for nøye eller? De skulle ihvertfall sende meg en norsk instruksjonsbok.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte avgårde en feilmelding på pioneer.no/plus. Ble oppringt en stund etter og fikk beskjeden at ramma satt løst på skjermen de hadde også. Det var sånn konstruksjonen var. At ramma skal gi etter 4mm i nedre høyre hjørne uten å gå tilbake til utgangspunktet høres litt drøyt ut. Er det jeg som er for nøye eller? De skulle ihvertfall sende meg en norsk instruksjonsbok.
    Når prisene synker gjør tydeligvis servicen det også...

Det svaret hørtes heller tvilsomt ut. Spesielt med tanke på at ingen andre her har det problemet med sin skjerm.

Høres ut omtrent som når man kjøper engelsk bil og reklamerer til forhandleren:???:
    "det er noe galt med bilen min. Delene er løse og det skrangler"
    -"Det er ikke noe galt. Den skal være sånn...."

Høres ikke ut som pioneer kvalitiet lenger. Hadde sendt brev til høyere hold i pioneer om det svaret der hvis jeg hadde kjøpt tv til 50k og det var løse deler på den!

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke gi deg. Som andre nevnte her, du har kjøpt et meget dyrt produkt og det er en selvfølge at dette skal være intakt. Du har ikke hørt om andre som har dette problemet med skjermen, ergo dette er en feil. Hvis ikke kan du kanskje benytte deg av returretten, for så å bestille nytt igjen en annen plass?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk opp min LX5090 i går. Oppdaget nå at den har en død pixel. Den er helt sort på grønn og blå, men ikke på rød. Litt merkelig. Bør jeg ta kontakt med Pioneer i forhold til dette? Den døde pixelen er synlig på 2-3 meters avstand og er relativt nærme midten.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HDTVtest

Da har HDTVtest starta testingen av LX5090

Operating Pioneer Kuro PDP-LX5090 Plasma: Home Menu, EPG, Re

Edit: Endra link så den leder til første side av testen.

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grandmaster.jc
    Jeg fikk opp min LX5090 i går. Oppdaget nå at den har en død pixel. Den er helt sort på grønn og blå, men ikke på rød. Litt merkelig. Bør jeg ta kontakt med Pioneer i forhold til dette? Den døde pixelen er synlig på 2-3 meters avstand og er relativt nærme midten.
    Om du har PDP+ tror jeg det innebærer 0-toleranse på pixelfeil, så da skal du få det fikset kostnadsfritt (dvs. ny TV). Bare kontakt Pioneer.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    Om du har PDP+ tror jeg det innebærer 0-toleranse på pixelfeil, så da skal du få det fikset kostnadsfritt (dvs. ny TV). Bare kontakt Pioneer.
    Jeg har PDP+ ja, men i butikken sa de at Pioneer ikke hadde 0-pikselfeil garanti. De skulle likevel sjekke ut hva de kunne gjøre. Utrolig kjipt med en sånn feil på en ellers strøken tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rikstv dekoder på H-modellen

Jeg var innom Pioneer på Sinsen for å levere en tv til reperasjon her om dagen. Ble stående å prate med en som jobbet der og han kunne informere om at de nye H-modellene vil ha innebygget Rikstvdekoder. Han mente også at de vanlige modellene, altså uten H, har ISF-kalibreringsmulighet, men dette var han ikke helt sikker på.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvd å massere liv i pixel ? i noen tilfeller våkner den til liv...

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har PDP+ ja, men i butikken sa de at Pioneer ikke hadde 0-pikselfeil garanti. De skulle likevel sjekke ut hva de kunne gjøre. Utrolig kjipt med en sånn feil på en ellers strøken tv.
    Hm, når Samsung har det på sine LCD-TV'er synes jeg det er rart at Pioneer ikke har det på sine dobbelt så dyre Plasmaer. Uansett, ifølge manualen på min 508XD så er pixelfeil gyldig reklamasjonsgrunn hvis den er synlig i vanlige TV-programmer på normal sitteavstand 2,5 - 3,5 meter.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

innkjøring...

Noen her som kjører inn tvn? Hatt min 5090 i 4 dager nå men har ikke kjørt den inn. Har bare brukt de innstillingene den kom med. Har ikke troa på at en tv som blir "kjørt" inn gir bedre bilde enn en som ikke blir det. Da ville det vell stått om det i bruksanvisningen ??

Tør nesten ikke spørre om det, men siden mange er så opptatt av det må det nesten være viktig. Hva er ISF klalibrering :???: ? Andre nyttige tips til "nybegynner" innen pioneer-tv tas godt imot...:-D

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Da har HDTVtest starta testingen av LX5090

Operating Pioneer Kuro PDP-LX5090 Plasma: Home Menu, EPG, Re

Edit: Endra link så den leder til første side av testen.
    Veldig bra. Gleder meg til de får kjørt inn skjermen og fullført testen. På side to fikk jeg i hvertfall endelig bekreftet at ikke-H-modellen har like mye kalibreringsmuligheter som Elite-modellen i USA. Nice!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K.Larsen
    Veldig bra. Gleder meg til de får kjørt inn skjermen og fullført testen. På side to fikk jeg i hvertfall endelig bekreftet at ikke-H-modellen har like mye kalibreringsmuligheter som Elite-modellen i USA. Nice!
    Ja, alle meldinger om denne skjermen høres veldig lovende ut.
    Jeg får vel teste litt selv i slutten av neste uke.
    Fikk nettopp melding fra Soundgarden at min LX5090 er klar for henting :-D

Jeg gleder meg som en liten unge ops:

Problemet er at jeg har fremdeles noen dager igjen her ute i Nordsjøen. Så hvis dere hører på nyhetene om en tulling som stjal en livbåt og satte kurs mot land, så vet dere hva som har skjedd

Newcomer Børni sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dro innom Soundgarden her i Trondheim forrige lørdag for å se om de hadde fått inn de nyeste skjermene til Pioneer.
    Det hadde de ikke,men forskjellene var i følge selger minimale å han ville uten tvil valgt generasjon 8 da man ikke ville merke noen forskjell i bildekvalitet.
    På demo modellen som hang på veggen,60",kjørte de kun dvd signal.Jeg spurte hvorfor de ikke kjørte hd kilder til en så flott skjerm,men fikk til svar at det ikke var nødvendig for å få ut det beste fra skjermen.

Når jeg seinere spurte om de hadde Audiovector sine siste krem modeller visste han ikke om de førte disse heller.Ausiovector hadde de ikke hatt før!!Nevnte ikke at jeg kjøpte mine Audiovector i nevnte butikk,men gikk derfra uten å tenke på noe kjøp engang!

Synd det skal være så vanskelig med en skikkelig demo av kvalitetsvarer!!For ikke å snakke om dårlig/uvitende service!

Noen som vet hvor i Trondheim det er mulig å få en skikkelig demo av siste generasjon Pioneer skjerm??

Side 23 av 212 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •