Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 22 av 212 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 4233
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Jeg fikk ett "seriøst" bud på 8000 for min,han hadde ikke råd til mer,men det var absolutt ett godt tilbud som jeg "måtte" vurdere mente han.

Uansett jeg fikk 24 for min med litt ekstra utstyr og det var etter forholdene greit,jeg kunne vel fått ett par tusen til hvis jeg hadde ventet litt,men kom alvorlig mange useriøse hendvendelser på slutten.
    Og jeg skulle selvfølgelig ønske det var mer,når jeg kjøpte den for 9 mnd siden var veil prisen på 60 og litt med tilleggsutstyret :???:
    Kjekt å ha 50" på soverommet vel ?

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    Kjekt å ha 50" på soverommet vel ?
    Det var en periode hvor det ble seriøst vurdert ja

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var en periode hvor det ble seriøst vurdert ja
    Og hva skjedde med den tanken ?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Endelig har jeg fått min hjem

Da har jeg fått min hjem, lx5090. Har sett på en blu ray film nå og jeg har egentlig ikke noe å sammenligne med. har hatt en crt 32". Synnes denne er knaaaaaaaaal hehe. Skal spille f1 spillet og gta4 nå.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    Og hva skjedde med den tanken ?
    For og si det sånn,hvis det ikke kommer noe oppgjør fra kjøperen (noe som jeg tror det gjør) så havner den på soverommet :-D

Gidder ikke og kaste bort mere tid på useriøse folk,og firmaet mitt må jo ha en ny TV til de ansatte (dvs firmaet kjøper min gammle 32" for samme pris som en 5090H )
    Resten er enkel mattematikk :-D

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brikkus
    Da har jeg fått min hjem, lx5090. Har sett på en blu ray film nå og jeg har egentlig ikke noe å sammenligne med. har hatt en crt 32". Synnes denne er knaaaaaaaaal hehe. Skal spille f1 spillet og gta4 nå.
    Gratulerer ! :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som hadde vært spennende å få høre noe om, er støynivået til 5090/6090-modellene. Det er jo en kjent sak at de siste Pioneer-panelene har avgitt en viss "buzz" fra strømforsyninger/panelet. Spesielt ille var min gamle 507, mens 508XD var en del bedre. LX508 var litt værre igjen (hos meg). Da jeg forleden dag hadde 506FDE innom, så var den tilnærmet støyløs. Så hvordan er G9 på dette området og da spesielt i forhold til tidligere generasjoner?

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,544
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Da har jeg fått PDP-LX5090 opp på veggen. Uten å ha lekt meg så veldig mye med innstillingene (har brukt akkurat de samme som på LX508D), så er det bare en ting å si WOW! Svart er svartere og hvitt er hvitere. Dessuten er det mindre støy i bildet. Når det gjelder buzzing så er det litt, men ikke plagsomt. Da har jeg brukt Drive mode 2 som summet mest på LX508D. Helt klart mindre buzzing enn på LX508D. Veldig godt fornøyd hittil.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: LG OLED65B6V | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800 | DENON DBP-4010UD

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mye buzing på 5080xa?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva ble det til med ISF kalibreringen,var det egen meny ?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva ble det til med ISF kalibreringen,var det egen meny ?
    ISF kalibrering foretas av profesjonelle folk så den er ikke synlig for vanlige folk, er i service meny eller noe slikt

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

veldig fornøyd

Jeg er utrolig fornøyd med tven, lx5090. Har spillt formel 1 spillet til ps3. Veldig veldig bra. Må si jeg har Petter Solberg sete og G25 ratt og pedaler fra logiteck. Jeg er 38 år men her blir jeg aldri voksen hehe.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått PDP-LX5090 opp på veggen. Uten å ha lekt meg så veldig mye med innstillingene (har brukt akkurat de samme som på LX508D), så er det bare en ting å si WOW! Svart er svartere og hvitt er hvitere. Dessuten er det mindre støy i bildet. Når det gjelder buzzing så er det litt, men ikke plagsomt. Da har jeg brukt Drive mode 2 som summet mest på LX508D. Helt klart mindre buzzing enn på LX508D. Veldig godt fornøyd hittil.
    Det var da som pokker. Jeg som hadde tenkte å drøye litt med å kjøpe nok en skjerm.....Men da er det bare å gratulere alle eiere med G9. Det ser jaggu ut til at de har forbedret skjermen der det trengtes i forhold til G8.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har brukt skjerm vasker funksjonen på den nye pioneer plasma skjermen, gen9 ?
    Slik som jeg ser det så blir det feil slik pioneer har laget den. Svart skjerm og en hvit stolpe som beveger seg fra venstre ramme til høyre ramme. Greit nok det, MEN se på hvordan stolpen starter på venstre side og slutter på høyre side, stolpen starter ikke utenfor skjermbildet, og beveger seg ikke helt ut av skjermbildet på høyre side... ergo pikslene nærmest høyre og venstre ramme får ikke 'vasket' pikslene like mye som pikslene ellers på skjermen... det helt inntil rammen får nesten ingen tid med hvitt.
    Noen som kan teste skjerm vasker funksjonen på sine tv'er å se om det er samme ?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,544
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat samme som på 8. gen. Etter det jeg kan se så kjører den helt ut ved Dot by Dot skjermstørrelsen som jeg bruker.
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Akkurat samme som på 8. gen. Etter det jeg kan se så kjører den helt ut ved Dot by Dot skjermstørrelsen som jeg bruker.
    dot by dot ? hvor setter du det ?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,544
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er et skjermformat. Se side 53 i bruksanvisningen. Jeg bruker Dot by Dot (full pixel) når jeg kjører både Blu-ray, DVD og HD-tuneren på 1080p og 1080i. Gir stort sett best bilde.

Newcomer alebi sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har etter lang ventetid bestemt meg for å droppe Panasonic PZ800 å går heller for en LX 5090 (Tatt til vettet med andre ord)...

Går å venter på å få den levert å har sett rundt på div forum etter hvordan å "kjøre inn" tven de første 100 timene.
    Har lest D-Nice sine anbefalinger på avsforum der han nevner en haug med forskjellige settings på forskjellige tver.. Ble litt usikker på hva modell lx5090 er i UK sin versjon, å hva settings som gjelder for denne tven.. Han nevner også en spesiell dvd å det står ettertrykkerlig at man ikke bør bruke disse settings med andre enn akkurat den dvden.
    Fra D-nice break in settings tråd: "ONLY to be used with Evangelo2's Break-in DVD and a DVD player!!! DO NOT USE THESE SETTINGS WITH ANY OTHER DVD, CABLE BOX, SAT BOX, ETC!!!!!!!!!!"
    Noen som kan henvise meg til ,eller gi meg en link på hva settings jeg bør ha de første 100 timene?

m.v.h

Alebi

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Nå er det fotball

Nå er det fotball en finale med lx5090 og HD sending. Dette blir bra.
    Tven er knall. Kan bare anbefale den.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DA har jeg endelig fått se 9g serien jeg og.
    Den sto utstilt på elkjøp i sandvika, og noen meter unna sto en pdp 508xd. Sammenliknet man de to så den gamle 508en ut som en blass oppbrukt 10 år gammel plasmaskjerm fra en billigprodusent... Men mistenker at 508 var helt på jordet kalibrert, da omtrent alle skjermene i butikken så bedre ut enn den..

Uansett var 6090 utstilt der Og den imponerte stort! Det som irriterte meg mest med pdp lx508 var at den hakket ganske mye når bildet panorerte\objekter flyttet seg i bildet. Det problemet var løst på 9G serien! Når det gjaldt farger var den også meget overbevisende! Hvorvidt sortnivået var mye bedre enn 8G var ganske vanskelig å se i et flombelyst butikklokale..

En sak er sikkert. Jeg skulle aldri ha sett den skjermen! Nå må jeg jo bare ha den! Får se om ikke den synker i pris til jul Så får jeg håpe at julenissen er snill i år (eller begynne å spare hardt drastisk mye, sånn at jeg har råd rundt juletider)

Side 22 av 212 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •