Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 211

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  4
Side 211 av 213 FørsteFørste ... 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 171 181 191 201 207 208 209 210 211 212 213 SisteSiste
Viser resultater 4,201 til 4,220 av 4254
    Newcomer TV Dinnah sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Et lite spørsmål. Hvordan er skjermfiltrene på disse Pioneer-skjermen sammenlignet med filterene til Panasonic? Bare nysgjerrig. Kjøpte meg en Panasonic GT60 og ble faktisk litt overrasket over hvor aggressivt filteret er. Faktisk litt i overkant etter min smak. Noen som har sammenlignet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For ordens skyld følger jeg opp denne: Skjerm er nå tilbake fra service, hovedkort måtte byttes.

Sitat Opprinnelig postet av Sinsen Vis post
    Hei.

Jeg har fått et veldig merkelig problem med min KRP-500m.

Det er mulig at dette skjedde i sammenheng med at HDMI kortet røk på en Denon receiver, men jeg er usikker på dette.

Plutselig er det en hel del av signalkildene mine som ikke fungerer, dette gjelder: LG Blu-ray spiller, Getbox II, Denon receiver og PS3. (manglende bilde)

Apple TV og en laptop jeg har testa fungerer helt fint.

Fra LG-en ser jeg som forventet en statuslinje på monitoren ved oppstart, men denne forsvinner så snart statuslinjen har nådd 100%.

Dersom jeg slår getboxen helt av, så ser jeg en velkomst ved oppstart, men etter det, helt svart.

Jeg tenker at dette er en eller annen merkelig form for HDCP feil, men jeg har testet det aller meste. Forskjellige kabler, forskjellige innganger, sekvens jeg slår enheter på, factory reset av signalkilder osv.

Jeg har ikke tilgang til å ta en factory reset av skjermen, siden dette (så vidt jeg vet) krever at jeg har en service remote.

Alle gode/fantasifulle forslag til løsning mottas med takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sinsen Vis post
    For ordens skyld følger jeg opp denne: Skjerm er nå tilbake fra service, hovedkort måtte byttes.
    Fint at det løste seg, får bare håpe min 6090H ikke får problemer. Maken til skjerm finner du ikke på Elkjøp. Noen selger skjermene for en pose ostepopp. Min KURO blir aldrig lagt ut på Finn for 7000k.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hellu
    Har kjøpt meg KRP-500P, Heftig tv men viften i media/tunerboksen går hele tiden, også når tvn' er av.
    Hva kommer det av?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blarg Vis post
    Maken til skjerm finner du ikke på Elkjøp
    Veeeeel. Jeg kjøpte min 5090H på Elkjøp. Tror det var mulig å bestille 6090H der også.

Min KURO blir aldrig lagt ut på Finn for 7000k.
    Jeg elsker Kuroen min, men hadde noen tilbudt meg 7 millioner for den, hadde jeg personlig kjørt bort med den, uansett hvor i verden kjøper bor

Newcomer Troutmaster sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min KURO blir aldrig lagt ut på Finn for 7000k.
    Men hvis du skulle ha solgt den, ville annonsen da ha vært under kategorien antikviteter og snurrepiperier?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,098
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Troutmaster Vis post
    Men hvis du skulle ha solgt den, ville annonsen da ha vært under kategorien antikviteter og snurrepiperier?
    Tror Pioneer'n står jeg mot det meste av TV'r forsatt

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et lite spørsmål. Jeg har LX5090H i dag, og det eneste som kan få meg til å bytte ut TVen i dag, er ønsket om en større TV. Hvis brukte Kuro 60-tommere går for under 10.000,- så er det plutselig et veldig aktuelt alternativ.

Men, er det realistisk å tro at det vil dukke opp noen KRP-600-modeller til salgs, eller bør jeg kaste meg over 6090 når jeg finner den?
    Angående KRP-modellene: Jeg har skjønt at KRP-600M er monitor, helt uten tuner og "Media receiver". Så den passer meg strengt tatt ypperlig. Men, hva med 600A? Hva slags link går mellom media receiver og skjerm? Jeg har ingen interesse av media receiveren, så det er litt synd om den i praksis vil være verdens største HDMI-overgang. Er det mulig å koble seg rett på skjermen med en AV-receiver fra HDMI, eller evt. via en vesentlig enklere og mindre overgang?

Newcomer doncorl sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en LX5090. Hvor det nå er 2 stk HDMi innganger som ikke fungerer, det vil si at jeg får jeg kun en grønn skjerm på HDMi 3 og 4. HDMi 1 fungerer heldigvis. Er det noen her som har fått reparert en eller flere HDMI innganger, og kan si noe om hva det koster? TV er over 5 år gammel så er det ingen reklamasjon. Takk for svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, når jeg byttet hovedkort på min krp-500 (noe jeg antar du også må) gikk det under reklamasjon, men de jeg snakket med nevnte at det var ovveraskende få som valgte å reparere denne typen feil, da det skulle være "billigere enn forventet"... men jeg fikk ingen info om pris.

Så, sikkert lurt å ta en telefon til ett av serviceverkstedene om du befinner deg i nærheten.

Ellers søkte jeg litt etter den delen de byttet, og jeg fant den tilgjengelig for noen hundrelapper, og så vidt jeg kunne se burde det være mulig å bytte den selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen med (kalibrert) LX5090H gjøre meg en bjørnetjeneste? I påvente av min egen kalibrerings-disk, kan noen sjekke/fortelle meg hva som er optimal skarphet (relativt skarpt, ikke for soft, men uten artifacts) (DRE av, 1080p-signal via HDMI)? Krysser fingrene for at noen gidder å ta seg bryet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av ren nysgjerrighet foreløpig; hvor mye kunne jeg solgt min strøkne LX5090 for i disse dager? Kjøpte den splitter ny (ja, splitter ny) i januar 2012, med 5 års forsikring. Noen? Er det i det hele tatt noe marked for Kuroene lenger?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg solgte min 6090h for 8500. Du kan vel kanskje få 4000 for din.
    Du må finne de som vil ha en eldre bra tv da
    Montor Audio Pl 200, Marantz Pm11s3, Nad M51, Cambridge Azur 751, Onkyo 5007, Bluesound Vault, Sony Hw50es, Dreamscreen v5 106"

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,175
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jul1anr1k Vis post
    Av ren nysgjerrighet foreløpig; hvor mye kunne jeg solgt min strøkne LX5090 for i disse dager? Kjøpte den splitter ny (ja, splitter ny) i januar 2012, med 5 års forsikring. Noen? Er det i det hele tatt noe marked for Kuroene lenger?
    Jeg ser fra tid til annen 5090 Kuro blir annonsert på FINN. Ca pris kr 6000 for en feilfri TV. Men om de får det vet jeg ikke.

Har selv vært i tenkeboksen et par runder. Har litt lyst på Panasonic ZT60 som selges ut i disse dager. Etter dette er det ikke mulig etter mitt syn å få tak i en god TV til filmbruk, før OLED har kommet i et normalt prisleie.

LCD/LED er helt ubrukelig i mine øyne til film. Men jeg tror jeg ender opp med å "bruke opp" min 5090, ettersom det er en TV som ikke overgås av noen av dagens modeller (ZT60 er dog like bra). Eneste som frister litt er en større skjerm. Men avgjørelsen er tatt, jeg beholder min kjære Kuro, så lenge den varer Innen det skjer, så håper jeg det har kommet en fullverdig erstaning for Kuro og plasmaskjermene. Samsung produserer fremdeles plasma, men side ved side Pana ZT60, så var det dårlige greier (og den kostet like mye, 25k) Ikke noen Samsung på meg, nei.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W PV1D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    13,954
    Takk & like
    Nevnt
    32 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både VT60 og ZT60 overgår 5090 med god margin, etter min mening. Enig i det angående Samsung-en ja. Når det er slutt på Pana plasma, blir OLED eneste (kostbare) alternativ. Vi får håpe på en rask prisnedgang. Selv om det kanskje er lite sannsynlig, med kun en produsent i markedet?
    Sist endret av Gorm; 04-17-2014 kl 00:16

Newcomer Sparchy sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte en Sony prosjektor istedet , en 50ES. Merker det blir ingen filmtitting på kuroen nå :-) Size beats black......

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har byttet til Samsung UE65HU8505 så KRP-500M står for tiden å støver . Kan det være noen som er interessert mon tro ?
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det frister noe innmari for min del!

litt lei av å ha projektor (hvittrom med solside, blir j***lig varmt i rommet om sommeren, flytter sikkert til en bøttekott når jeg begynner å studere til høsten...) Trenger å få byttet over til en god plasma snart.

Har lagt min Infocus Sp8602 på brukten her flere ganger er aldri noe interesse for den

Av ren nysgjerrighet, hvor mye går en Kuro KRP500-M for om dagen?

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har igrunn ikke noe formening utenom at den bør være verdt litt mer enn enn 5090H . Bør vel legge til at jeg bor i Møre & Romsdal så hvor langt man gidder kjøre for en 500M det må bli opp til hver enkelt
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Projektoren min blir mest sansynlig solgt i dag. Da blir det nok en Pioneer Kuro på meg. Noen her som vil selge?

Side 211 av 213 FørsteFørste ... 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 171 181 191 201 207 208 209 210 211 212 213 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •