Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 210

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  4
Side 210 av 213 FørsteFørste ... 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 206 207 208 209 210 211 212 213 SisteSiste
Viser resultater 4,181 til 4,200 av 4254
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jul1anr1k Vis post
    Har brukt 2 hele tiden (standard). Har nå prøvd meg litt frem, og tror jeg foretrekker 1 (motion) ved TV-titting.

Kan folk dele noen innstillinger? Bruker selv Bumtious (?) sine innstillinger. Er dette innstillinger de fleste bruker dersom de ikke har fått kalibrert skjermene sine? Hvis noen har noen andre innstillinger enn Bumtious sine, del gjerne (for både TV-titting, film og spill). Er klar over at innstillinger ikke vil være like på ulike skjermer, men interessant å teste de ut. Kjøpte Kuroen min ny i januar 2012 - kanskje på tide å få den kalibrert? Noen som vet om noen kompetente folk som muligens kunne kalibrert min? Bor i Kristiansand for øyeblikket.
    Vill andefale deg å bruke IP2 da den er 100 HZ. Ser du på BD skjifter den Automatic. Ser du mye på standartv, la den stå på IP2. Har samme tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en 428 Kuro. Kikker litt på LED, men føler ikke bildet på skjermene er så naturlig som med Plasma. Er det noen oppgraderings-tv'r på markedet i dag som er bedre enn Kuro? Kan ikke ha større enn 46".

Fornøyd med min 428, eneste ulempen er summelyden i den. Som varierer litt med lyst/mørkt bildet virker det som.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Jeg har fått et veldig merkelig problem med min KRP-500m.

Det er mulig at dette skjedde i sammenheng med at HDMI kortet røk på en Denon receiver, men jeg er usikker på dette.

Plutselig er det en hel del av signalkildene mine som ikke fungerer, dette gjelder: LG Blu-ray spiller, Getbox II, Denon receiver og PS3. (manglende bilde)

Apple TV og en laptop jeg har testa fungerer helt fint.

Fra LG-en ser jeg som forventet en statuslinje på monitoren ved oppstart, men denne forsvinner så snart statuslinjen har nådd 100%.

Dersom jeg slår getboxen helt av, så ser jeg en velkomst ved oppstart, men etter det, helt svart.

Jeg tenker at dette er en eller annen merkelig form for HDCP feil, men jeg har testet det aller meste. Forskjellige kabler, forskjellige innganger, sekvens jeg slår enheter på, factory reset av signalkilder osv.

Jeg har ikke tilgang til å ta en factory reset av skjermen, siden dette (så vidt jeg vet) krever at jeg har en service remote.

Alle gode/fantasifulle forslag til løsning mottas med takk!

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å teste en http://www.biltema.no/no/Kontor---Te...DMI-DVI-84779/ slik HDMI>DVI adapter til en billig penge for å se om det løser ett eller annet problem først for fortsetter problemet da kan det vel hende hele HDCP saken i monitoren har fått seg en støkk ..
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som beskrives her høres veldig ut som fraværende HDCP. Alternativet da kan muligens bli å finne en HDCP-stripper av noe slag for å omgå det dersom tv-en ikke lar seg fikse. Jeg vet også at noen sånne billige kina-switcher "glemmer" å sende HDCP-signalet videre, så det er håp

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips begge to. Konge: Jeg hadde testet DVI, men ikke godt nok. Jeg sjekker igjen nå, og ser at denne står til PC input, når jeg endrer til Video så fungerer alt via HDMI

Men, dette er jo ikke helt optimalt, og, man skulle vel tro det var samme HDMI-krets for DVI og HDMI?

slc: Kanskje jeg uansett skal teste noe slikt, men jeg har litt tilleggsinfo:

På input 4 - DVI, fungerer altså alt ok.
    På input 5 - HDMI, fungerer Apple TV, og jeg ser "oppstartsbilde" på getbox osv.
    På input 6 - HDMI, fungerer Apple TV, men IKKE "oppstartsbilde" på getbox osv.

Om det ikke er noe veldig rart som har svidd seg på HDMI-ene, så lukter dette brukerfeil, men jeg har gått gjennom alle innstillinger på HDMI inngangene flere ganger, og er veldig nære 100% sikker på at alt er likt...

Om dere har noen flere tips på bakgrunn av dette, er jeg veldig takknemlig.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sjekket Input setup/video om den står på auto, YUV eller RGB?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, for øyeblikket står det til auto på alle kanaler, har testet div. kombinasjoner av dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sinsen Vis post
    Takk for tips begge to. Konge: Jeg hadde testet DVI, men ikke godt nok. Jeg sjekker igjen nå, og ser at denne står til PC input, når jeg endrer til Video så fungerer alt via HDMI

Men, dette er jo ikke helt optimalt, og, man skulle vel tro det var samme HDMI-krets for DVI og HDMI?

slc: Kanskje jeg uansett skal teste noe slikt, men jeg har litt tilleggsinfo:

På input 4 - DVI, fungerer altså alt ok.
    På input 5 - HDMI, fungerer Apple TV, og jeg ser "oppstartsbilde" på getbox osv.
    På input 6 - HDMI, fungerer Apple TV, men IKKE "oppstartsbilde" på getbox osv.

Om det ikke er noe veldig rart som har svidd seg på HDMI-ene, så lukter dette brukerfeil, men jeg har gått gjennom alle innstillinger på HDMI inngangene flere ganger, og er veldig nære 100% sikker på at alt er likt...

Om dere har noen flere tips på bakgrunn av dette, er jeg veldig takknemlig.
    Fint lite av det du sier her utelukker at HDCP-kretsene har takket for seg. Det eneste jeg stusser litt på er det du sier om get-boxen på input 5 og input 6, at de oppfører seg ulikt. At du ser oppstartsbildet gir mening i den grad at signalet da ikke er beskyttet med HDCP. Det samme gjelder nok det du dytter gjennom DVI, jeg tipper DVI-porten din er HDCP-løs. Apple TV fungerer nok også uten HDCP. Så det meste gir mening her... hendelsesforløpet ditt tilsier også at HDCP-kretsene kan ha tatt kvelden. Den beste måten å teste det på er egentlig med en bluray-spiller... får du lov til å se noe i 576/480i fra den, men får sort skjerm med en gang oppløsninga bumpes til 1080p så er det rimelig sikkert at det er HDCP som kåler det til.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, jeg skal teste å skru ned oppløsning ut fra spilleren. Men, jeg trodde kilden ikke ville spille dersom mottaker ikke støttet HDCP? Burde ikke da kildene ikke fungert på DVI dersom DVI-inngangen min ikke støttet HDCP?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sinsen Vis post
    Takk, jeg skal teste å skru ned oppløsning ut fra spilleren. Men, jeg trodde kilden ikke ville spille dersom mottaker ikke støttet HDCP? Burde ikke da kildene ikke fungert på DVI dersom DVI-inngangen min ikke støttet HDCP?
    Hva er kilden din for DVI-signalene? DVI-signaler har veldig ofte ikke HDCP i seg overhodet... det er for øvrig også mulig at en del bluray-spillere skalerer ned til 480/576 linjer automatisk hvis de merker at de ikke har noen HDCP-link.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker de samme kildene som ikke fungerer på HDMI inngangene: PS3, Blu-ray spiller, getbox. I følge monitoren får jeg full HD eller 720p ut fra disse. Jeg bruker en standard HDMI->DVI kabel.

Newcomer A_hjelme sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en 5090H, men hvorfor kan ikke jeg velge 60Hz fra AppleTV?
    Jeg kan bruke 60Hz fra paraboltuneren VU + Duo.
    Jeg opplever en del hakking når jeg ser film på appleTV.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet sånn ca hvor mye en 5090 er verd i dag? ingen riper eller merker, og alt fungerer som det skal. Vurderer å selge min, men er usikker på prisen jeg kan få for den.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde ikke gitt mer enn 5000kr for en 5090 i dag. For KRP-500 hadde jeg ikke gitt mer enn 7000kr.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Jeg ser det ligger en på finn til ti lapper, men jeg regna med at den var overpriset! Da legger jeg den ut til 5000, så se vi hva som skjer. Dere får skrike ut hvis dere er inntereserte!

Takk for svar!

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    10-lapper er definitivt overpriset. Det er mange drømmere på Finn.no når det gjelder priser.

Ja, det er fremdeles en god skjerm. Sannsynligvis bedre bildekvalitet enn ganske mye annet. Samtidig begynner Pioneer skjermene å dra på årene. Gjennomsnittlig levetid på en skjerm er sannsynligvis omtrent 8-10 år. Disse skjermene er jo noe år nå, så det betyr ingen garanti/reklamasjon, slittasje av forfor ved bruk, redusert lysstyrke, ingen smartfunksjoner, ganske stor og tung skjerm, høyt strømforbruk. I tillegg er det ikke mulig å reparere disse om en eller annen form for panelfeil oppstår. 4-5000 kroner burde være mulig, men ikke så mye mer enn det. En høyere pris medfører for stor risiko for kjøper, i hvert fall etter min mening. I så fall er det bedre å kjøpe en ny Panasonic i midtsegmentet.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dani Vis post
    Ok. Jeg ser det ligger en på finn til ti lapper, men jeg regna med at den var overpriset! Da legger jeg den ut til 5000, så se vi hva som skjer. Dere får skrike ut hvis dere er inntereserte!

Takk for svar!
    Samtidig tror jeg du gjør lurt i å selge den nå. Siden Panasonic akkurat har avsluttet sin plasmaproduksjon, så går det ikke lang tid til både VT60 og VT50 er veldig billige på bruktbørsen. De er nyere, og har smartfunksjoner som Netflix mm. Og sortnivået på VT50 og VT60 er ekstremt godt. ZT60 tror jeg ikke vil synke noe særlig i pris før 4K OLED kommer ned i pris. ZT60 er er meget eksklusiv på alle måter og er produsert i relativt få eksemplarer. ZT60 vil bli den siste skikkelige Panasonic-plasmaskjermen, og skjermen som overgikk KRP-serien til Pioneer. Trolig en kult-skjerm…

Så får du 5000 kr for din 5090, tror jeg du skal være fornøyd. Lykke til med salget

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selge ?

Satt å så på naturfilmen fra Pasvik med Nevra og Co i går kveld. Maken til billedkavlitet på min KRP500 har jeg ikke sett - jeg selger ALDERI !!!

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er kvaliteten mellom KRP og LX ganske markant, og hadde jeg gjennom årene eid KRP hadde heller ikke jeg solgt den. Eier-verdien vil alltid være høyere Men spørsmålet var en LX. Og dersom man har bestemt seg for å selge, så er det like greit å gjøre det nå, enn å vente til sommeren.

Jeg er veldig godt fornøyd med min VT50. Skulle jeg kjøpt tv i dag, hadde jeg aldri kjøpt KRPn nå. Selv ikke til 7000kr. Den er gammel og med de ulemper som beskrevet lengre opp. Ingen 3D, ingen smart tv, klumpete design og høyt strømforbruk. VT60 og KRP er vel knapt mulig å skille sortnivå og fargemessig.

Mitt tips. Selg Pioneer nå eller behold den til den ryker
    Sist endret av SVS! -man; 01-02-2014 kl 19:13

Side 210 av 213 FørsteFørste ... 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 206 207 208 209 210 211 212 213 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •