Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 209

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 209 av 212 FørsteFørste ... 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 199 205 206 207 208 209 210 211 212 SisteSiste
Viser resultater 4,161 til 4,180 av 4233
    Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,535
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ivar1
    Hei har enda ikke vasket skjermen kun tørket støv men ser nå at det trengs, klarte ikke helt søke meg frem til hva som var det beste for lille barnet mitt :lol:
    Må si en ting pioneer is The shit
    Hva anbefaler guruene for og unngå belegg på tven som jeg ser kompisen min sliter med på sin pio når han bruker sin rens gjennomsiktig flaske og som ikke renner. Fungerer monster sin plasmarens???
    Takker for svar
    Anbefaler å lese bruksanvisningen:

When cleaning the screen or the glossy front bezel, gently wipe with a clean, dry cloth such as the supplied
    cleaning cloth or a similar type of soft cloth (e.g., cotton, flannel, etc.). Avoid a wet or damp cloth as that can let
    moisture seep into the panel. A dusty or rough-textured cloth (or if you rub too hard), can scratch surfaces.

Note: Do not use liquid cleaners or aerosol cleaners on the screen.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: LG OLED65B6V | DENON AVC-A1HDA | SONY UHP-H1 | DENON DBP-4010UD

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,085
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OBS OBS gjør som Trond skriver slik at det ikke ender som for denne stakkaren http://avforum.no/forum/tv-apparater...tter-vask.html
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og det funker bra??? Tør jo ikke skade øyenstenen min :lol:

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Den er ikke innenfor 5 års reklamasjon enda da - tilby soppen en sum og få den gratis reparert av Pioneer :-D
    Tipper han solgte den til en annen... Uansett fikk jeg tak i en splitter ny Panasonic VT50 til 7000 kr. Og jeg er utrolig fornøyd. Smart tv, flott design, nok hdmi innganger...så jeg er egentlig glad det ble sånn.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch Reference Premiere 5.1
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oh shit, jeg har brukt Monster Screenclean i alle år på min LX5090 uten noen som helst problemer.

Kanskje best og slutte med det da, før det skjer noe.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,535
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Calibrated ZT vs VT vs F8500 vs Kuro Shootout in Leicester

Then we come to the Pioneers and I have to say from the outset that this was the first time I've viewed any Pioneer TV. I wasn't disappointed

The picture on the KRP500A was as good as (if not better) than the VT & ZT. Thanks to Rob(?) for donating that to the show.

It's a pity they are not made anymore. All I can say is that if anyone already is in possesion of one, then don't worry about upgrading it to the ZT. There's no need. Really.

Calibrated ZT vs VT vs F8500 vs Kuro Shootout in Leicester - Page 9

:-)
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Then we come to the Pioneers and I have to say from the outset that this was the first time I've viewed any Pioneer TV. I wasn't disappointed

The picture on the KRP500A was as good as (if not better) than the VT & ZT. Thanks to Rob(?) for donating that to the show.

It's a pity they are not made anymore. All I can say is that if anyone already is in possesion of one, then don't worry about upgrading it to the ZT. There's no need. Really.

Det viste vi vel allerede... vi som har KRP modeller..
    Spesielt hvis de er kalibrert av personer som har bra utstyr og er ISF sertifisert, og har kontroll på hva 35FL, Rec709, D65, 2.4 gamma betyr.

Har en KRP-600A av de helt siste modellene, og etter hva jeg har hørt så sitter det 9,5. gen panel i disse, med bedre strømstyring, en 9. generasjon...
    Noen sier dette bare gjelder KRP-500A, men jeg er rimelig sikker på at min 600-A også har dette. Har til dags dato IKKE sett bedre skjerm... Basta! Takk til Hr. Hegelstad for utrolig bra kalibrering. Nyter bildet hver dag! 8-)

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,085
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-D :-D

KRP500M min duger som filmfremviser forsatt den - så lenge avstanden er passe og det er den. Ingen planer om å bytte nei. Venter i fall til prisene stiger på den...
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En zt er bedre i lyse omgivelser. Ny tv er ikke nødvendig hvis man har fullstendig lyskontroll. Har man ikke det kan man vinke det suverene sortnivået adjø i en lys stue. Dette er det en del som påpekte etter en "shootout" på TPS i storbritannia. Alt til sitt bruk.
    Når det er sagt skulle jeg gjerne hatt 9,5 g krp500 uten feil.

Newcomer WALL-E sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ivar1
    Hei har enda ikke vasket skjermen kun tørket støv men ser nå at det trengs, klarte ikke helt søke meg frem til hva som var det beste for lille barnet mitt :lol:
    Må si en ting pioneer is The shit
    Hva anbefaler guruene for og unngå belegg på tven som jeg ser kompisen min sliter med på sin pio når han bruker sin rens gjennomsiktig flaske og som ikke renner. Fungerer monster sin plasmarens???
    Takker for svar

Provat de flesta sk Screencleaners på marknaden och kommit fram till att den bästa är Experts egen sk Plasmarens. Kostar runt 150 kr och ser ut som barberskum,men i kombination med Jordans microfiber/glassklut får man ett perfekt resultat! NB!! Men kom ihåg att klippa bort den sk "vassa" overflaten som är i ena hörnet på kluten!!
    Den sämsta på marknaden är nog Monsters screencleaner och den Hifiklubben säljer! Som tur är har min ZT60 endast sett Experts rensare!
    Min HiFi:
    .....finner Du på "MinHiFi"

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,535
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av WALL-E
    Provat de flesta sk Screencleaners på marknaden och kommit fram till att den bästa är Experts egen sk Plasmarens. Kostar runt 150 kr och ser ut som barberskum,men i kombination med Jordans microfiber/glassklut får man ett perfekt resultat! NB!! Men kom ihåg att klippa bort den sk "vassa" overflaten som är i ena hörnet på kluten!!
    Den sämsta på marknaden är nog Monsters screencleaner och den Hifiklubben säljer! Som tur är har min ZT60 endast sett Experts rensare!
    Da blir nok svartnivået utvasket og skjermen grå og matt. ;-) Ville holdt meg langt unna såkalte skjermrens. Som det kommer fram lengre opp i tråden så skal ikke Pioneer sine skjermer "vaskes" med annet enn en tørr fille ala den som fulgte med skjermen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke lenge siden noen kjøpte Expert sin skjermrens og fikk ødelagt skjermen sin med den, så jeg tror jeg ville holdt meg langt unna den. Antirefleksbelegget begynte å flasse av. Tråden ligger her til skrekk og advarsel:

http://avforum.no/forum/tv-apparater...tter-vask.html

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

:lol: :lol: :lol:

Förstår inte hur ni orkar hålla på!? Bara för att några personer i England menar detta,betyder ju inte att det ÄR så!
    Men det är ju i människans natur,att försöka intala sig,att det man har är bäst och man gör ett krampaktigt sista försök...:roll:
    Att säga att Kuron är lika bra eller bättre än ZT60 är väl inte heeeeelt sant...:roll:
    Det är snarare Panasonic som övergått sig själva den här gången och skapat ZT60 som ser ner på Kuron och smiler!
    Om testarna är kroniskt hjärnskadade,så har jag mera förståelse för vad De menar och har då min fulla sympati!
    Min HiFi:

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer skjermene var i en klasse for seg, det er det liten tvil om.

Ellers synes jeg kanskje ikke at en slik bedømmelser fra en som har såpass liten erfaring og oppgir at det er første gang han ser en pioneer skjerm, som så veldig tungtveiende for bildekvalitet.

Det er etter min mening når man har brukt et produkt over lengere tid, i forskjellige settinger osv at man virkelig ser fordeler og ulemper med det, legger merke til hvordan skjermen jobber osv.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,535
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :lol: :lol: :lol:

Förstår inte hur ni orkar hålla på!? Bara för att några personer i England menar detta,betyder ju inte att det ÄR så!
    Men det är ju i människans natur,att försöka intala sig,att det man har är bäst och man gör ett krampaktigt sista försök...:roll:
    Att säga att Kuron är lika bra eller bättre än ZT60 är väl inte heeeeelt sant...:roll:
    Det är snarare Panasonic som övergått sig själva den här gången och skapat ZT60 som ser ner på Kuron och smiler!
    Om testarna är kroniskt hjärnskadade,så har jag mera förståelse för vad De menar och har då min fulla sympati!
    Ingen her som har sagt at KRP er berdre enn VT/ZT60. Har bare sitert fra HDTVtest forumet. Det er du som begynner å bli nervøs for om du har kjøpt katta i sekken. :-)

Sitat Opprinnelig postet av Eleanor
    Pioneer skjermene var i en klasse for seg, det er det liten tvil om.

Ellers synes jeg kanskje ikke at en slik bedømmelser fra en som har såpass liten erfaring og oppgir at det er første gang han ser en pioneer skjerm, som så veldig tungtveiende for bildekvalitet.

Det er etter min mening når man har brukt et produkt over lengere tid, i forskjellige settinger osv at man virkelig ser fordeler og ulemper med det, legger merke til hvordan skjermen jobber osv.
    Ukjent/usikkert om denne personen har sett VT/ZT60 før heller.

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen her som har sagt at KRP er berdre enn VT/ZT60. Har bare sitert fra HDTVtest forumet. Det er du som begynner å bli nervøs for om du har kjøpt katta i sekken. :-)

Ukjent/usikkert om denne personen har sett VT/ZT60 før heller.

Nej Du,nervös är jag absolut inte!:-D
    Jag är extremt nöjd med min ZT60,och det blev ett extra lyft,efter att Gorm var hemma och kalibrerade den! Är mycket,mycket nöjd!!:-D
    Min HiFi:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er I-P mode (LX5090) og hva bør den stå på (1,2 eller 3)?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    13,825
    Takk & like
    Nevnt
    30 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    IP-mode bestemmer rett og slett prioritering i forhold til deinterlacing

Klippet fra manualen

Pioneer Kuro 9. generasjon.-ip-mode-jpg

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jul1anr1k Vis post
    Hva er I-P mode (LX5090) og hva bør den stå på (1,2 eller 3)?
    Bruk ip mod 2 til TV bruk, er vell 100 Hz, vertfall den beste innstillingen jeg har fått til. Setter du på en Bluray stiller den seg automatisk den beste IP.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blarg Vis post
    Bruk ip mod 2 til TV bruk, er vell 100 Hz, vertfall den beste innstillingen jeg har fått til. Setter du på en Bluray stiller den seg automatisk den beste IP.
    Har brukt 2 hele tiden (standard). Har nå prøvd meg litt frem, og tror jeg foretrekker 1 (motion) ved TV-titting.

Kan folk dele noen innstillinger? Bruker selv Bumtious (?) sine innstillinger. Er dette innstillinger de fleste bruker dersom de ikke har fått kalibrert skjermene sine? Hvis noen har noen andre innstillinger enn Bumtious sine, del gjerne (for både TV-titting, film og spill). Er klar over at innstillinger ikke vil være like på ulike skjermer, men interessant å teste de ut. Kjøpte Kuroen min ny i januar 2012 - kanskje på tide å få den kalibrert? Noen som vet om noen kompetente folk som muligens kunne kalibrert min? Bor i Kristiansand for øyeblikket.

Side 209 av 212 FørsteFørste ... 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 199 205 206 207 208 209 210 211 212 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •