Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 208

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 208 av 212 FørsteFørste ... 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 198 204 205 206 207 208 209 210 211 212 SisteSiste
Viser resultater 4,141 til 4,160 av 4238
    Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av playmo
    Jeg har en KRP-500m til salgs..
    Hvor mye?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Hvor mye?
    Vil ha 9000 for den..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet om sidehøytalere til 5090 fortsatt er å oppdrive? Eventuelt hvor jeg kan få kjøpt de?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som hvet om en fot som passer til KRP-500m?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

innbrenning

Heisann!

Hvilken innstillinger vil dere anbefale for å motvirke innbrenning på pdp 5090en?

Har juster kontrasten ned mye på riks tv innstillingen.Ned i 12 eller noe.

Pcen kjører eg via hdmi og PC modus.Men får ikkje opp noe særligt med innstillinger på denne modusen.Er den allerede tilpasset slik at den forhindrer inburn ved pc bruk?

Har fått tv3 logoen innbrent.Men heldigvis svakt synlig,og ikkje noe ein tenker over i det daglige,selv om det er litt irriterende.Denne får eg nok aldri bort heller.

Men siden eg har tenkt å ha denne tven noen år til forhåpentligvis til 4k kommer til ein grei pris for mannen i gata,vil eg helst unngå mere innbreninger.Skal heller gå ned på bildekvalitet,visst det er nødvendig for total beskyttelse

Ps: Synest fortsatt denne tven gir rått bilde Har enda til gode å se en led tv som eg synest er like bra til film

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har 5090 orbiter instillinger slik som på KRP500M ? I så fall sett den i mode2 og kjør screen wash . På 500M kjører denne 1 time og så skrur den av skjermen av seg selv etterpå så når skjermen er driftsvarm etter en kveld med titting så kjør igang denne .

Fikk en innbrent logo selv på min for lenge siden grunnet jeg var dum å slo orbiter av . Kjørte aktivt screen was både fra monitoren selv og samt at det sto å gikk skjermrense dvd ett par netter i begynnelsen .

Vil si at min innbrenning har redusert seg med over 95% og jeg kjører ikke noe laver kontrast eller andre triks .
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar :-D

Har satt den i drive 2.Kjørt wash eit par ganger,men tv3 logoen har vært innbrent leeeeenge nå,så den trur eg eg må leve med.Men er heldigvis kun svakt synlig ved heilt lyse skjermer.Og personer som ikkje vet om den,vil ikkje kunne merke den.Men er jo sånn,at når den først er den så irriterer den noe inni h.... hehe.Nedt som ein skulle fått ein kvise på ræva,som ein aldri får vekk :P

Men målet er å ikkje få flere innbreninger

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det nok godt igjen etter litt mer tid for hadde du sett den innbrenninga jeg hadde som kun nå kan antydes at det har vert ett eller annet der om jeg står foran skjermen i helt spesielle tilfeller og jeg greier ikke se det fra der jeg sitter .

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,545
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gertost
    Takker for svar :-D

Har satt den i drive 2.Kjørt wash eit par ganger,men tv3 logoen har vært innbrent leeeeenge nå,så den trur eg eg må leve med.Men er heldigvis kun svakt synlig ved heilt lyse skjermer.Og personer som ikkje vet om den,vil ikkje kunne merke den.Men er jo sånn,at når den først er den så irriterer den noe inni h.... hehe.Nedt som ein skulle fått ein kvise på ræva,som ein aldri får vekk :P

Men målet er å ikkje få flere innbreninger
    Det er orbiter du skal slå på (jeg bruker mode 1), har ingenting med drive mode å gjøre. Har aldri fått innbrenninger på LX5090 eller KRP-600M selv om jeg ikke har tatt hensyn til innbrenninger ved kalibrering.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: LG OLED65B6V | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800 | DENON DBP-4010UD

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Det er orbiter du skal slå på (jeg bruker mode 1), har ingenting med drive mode å gjøre. Har aldri fått innbrenninger på LX5090 eller KRP-600M selv om jeg ikke har tatt hensyn til innbrenninger ved kalibrering.
    Samme her, har aldri fått innbrenninger på min LX5090.

Jeg bruker orbiter mode 2 ettersom den da er i funksjon på alle bildemoduser inkludert dot by dot som jeg i stort sett alltid bruker.

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har det så mye å si da med Orbiter eller pikselskift? Den flytter bare bildet noen få piksler uansett så logo e.l blir uansett bare "smørt" utover. Hadde innbenning på min 5090 av tv2 logoen. Det har jeg hatt på alle mine plasma tvèr utenom en Pana PV-70, knallbra tv. Ser de kun ved lys bakgrunn. Jeg ser ikke enormt mye på tv2 heller, er jo logo oppe i maks 25 min av gangen før det er reklame. Er noe med kontrasten på den logoen som er mannevond i forhold til innbrenning,
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,090
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har heller ikke merke noe til innbrenning på min KRP 500M

Orbiter har selvfølgelig stått på hele tiden.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Har det så mye å si da med Orbiter eller pikselskift? Den flytter bare bildet noen få piksler uansett så logo e.l blir uansett bare "smørt" utover. Hadde innbenning på min 5090 av tv2 logoen. Det har jeg hatt på alle mine plasma tvèr utenom en Pana PV-70, knallbra tv. Ser de kun ved lys bakgrunn. Jeg ser ikke enormt mye på tv2 heller, er jo logo oppe i maks 25 min av gangen før det er reklame. Er noe med kontrasten på den logoen som er mannevond i forhold til innbrenning,
    Har du brukt Orbiter mode 2 hele tiden?

Etter hva kan se så flytter dessuten orbiter bildet mer enn "noen få piksler"

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HDMI switch og kvalitet

Vil det bli forringelse av bildekvalitet dersom jeg kobler til en HDMI switch mellom kilden og en KRP-500M. Forstår det sånn at KRP-500M kun har 2 HDMI innganger? Skal endelig kjøpe en KRP jeg også, og får den 1.mai.

Ser det er utrolig mange switcher å velge i. Har sett på denne: NetOnNet - TV og bilde - Kabel og kontakt - HDMI - HDMI-veksler/-splitter 1/1
    Den har 3D-støtte, og regner da med at kvaliteten er god på komponentene. Vet at det finnes switchere til flere tusenlapper, men tenkte ikke å gå den veien. Har i utgangspunktet tenkt å koble til Altibox-tuneren, Pioneer BD-spiller, Toshiba HD DVD-spiller og Apple TV2.

Hva tror dere, Kuro-guruer?
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch Reference Premiere 5.1
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,090
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Vil det bli forringelse av bildekvalitet dersom jeg kobler til en HDMI switch mellom kilden og en KRP-500M. Forstår det sånn at KRP-500M kun har 2 HDMI innganger? Skal endelig kjøpe en KRP jeg også, og får den 1.mai.

Ser det er utrolig mange switcher å velge i. Har sett på denne: NetOnNet - TV og bilde - Kabel og kontakt - HDMI - HDMI-veksler/-splitter 1/1
    Den har 3D-støtte, og regner da med at kvaliteten er god på komponentene. Vet at det finnes switchere til flere tusenlapper, men tenkte ikke å gå den veien. Har i utgangspunktet tenkt å koble til Altibox-tuneren, Pioneer BD-spiller, Toshiba HD DVD-spiller og Apple TV2.

Har i alle fall koblet Altibox tuneren direkte til KRP'n. Hos meg har jeg testet tre forskjellige receivere med HDMI switch, og når den står på auto i KRP skjer det noe rart med fargene fra Altibox'n Den klarer ikke å snakke med KRP'n slik at den velger rett fargevalg av de to som den har å velge mellom. Dermed har jeg koblet Altibox'n rett i HDMI 2 og Video Processoren i HDMI1.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Når jeg bruker en av mine HD-PVR dekodere (Sagem og ADB) går signalet gjennom 2 HDMI switcher (billigste 4x1 switch fra Clas Ohlson og 4x2 switch i Pioneer LX52 receiver) uten at det forringer bildekvaliteten i det hele tatt.

Etter årevis med HDMI diskusjoner har det vel blitt konkludert med at kabler, switcher og splittere ikke har noe og si for bildekvaliteten.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for utfyllende svar. Nå ble det dessverre ikke noen KRP-500M på meg allikevel da selger hevdet at den nå var defekt Hadde gledet meg litt til å koble den opp.

Men, da blir det heller å spare seg til en 55" VT60, tenker jeg8)
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch Reference Premiere 5.1
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,090
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for utfyllende svar. Nå ble det dessverre ikke noen KRP-500M på meg allikevel da selger hevdet at den nå var defekt Hadde gledet meg litt til å koble den opp.

Men, da blir det heller å spare seg til en 55" VT60, tenker jeg8)
    Den er ikke innenfor 5 års reklamasjon enda da - tilby soppen en sum og få den gratis reparert av Pioneer :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vask av skjerm lx5090

Hei har enda ikke vasket skjermen kun tørket støv men ser nå at det trengs, klarte ikke helt søke meg frem til hva som var det beste for lille barnet mitt :lol:
    Må si en ting pioneer is The shit
    Hva anbefaler guruene for og unngå belegg på tven som jeg ser kompisen min sliter med på sin pio når han bruker sin rens gjennomsiktig flaske og som ikke renner. Fungerer monster sin plasmarens???
    Takker for svar

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker å kikke på Tekzilla og der sverger de til isopropanol blandet 50/50 med vann .

Screen Cleaning

Side 208 av 212 FørsteFørste ... 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 198 204 205 206 207 208 209 210 211 212 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •