Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 207

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 207 av 212 FørsteFørste ... 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 203 204 205 206 207 208 209 210 211 ... SisteSiste
Viser resultater 4,121 til 4,140 av 4233
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tandberg
    Du skal ikke se bort fra at Pioneer kommer sterkt tilbake i markedet med KURO - OLED 8-)

Husk det som drepte KURO var nye regler og krav til strømforbruk, (pluss produksjonskostnader) spesielt innen EU.
    Det er dette som gjør at du neppe finner en skjerm selv 3 år etter Pioneer KRP forsvant som er bedre...

Eneste omvei, er skjermer for proffmarkedet, der gjelder ikke strømforbruk kravet.

Tiden vil vise...
    Det som drepte Kuro var at tv-en kostet latterlig mye å produsere, og at det ikke var bærekraftig mtp det lille salget den genererte. Selv med de høye prisene mener jeg å huske at den ble solgt med tap.

Jeg er ganske sikker på at Pioneer ikke kommer tilbake på tv-markedet. Merkevarenavn og patenter er solgt til Panasonic og Sharp.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tandberg
    Du skal ikke se bort fra at Pioneer kommer sterkt tilbake i markedet med KURO - OLED 8-)

Husk det som drepte KURO var nye regler og krav til strømforbruk, (pluss produksjonskostnader) spesielt innen EU.
    Det er dette som gjør at du neppe finner en skjerm selv 3 år etter Pioneer KRP forsvant som er bedre...

Eneste omvei, er skjermer for proffmarkedet, der gjelder ikke strømforbruk kravet.

Tiden vil vise...
    Kuro OLED? Neineinei. Det blir nok Kuro ECC. Extreme Contrast Concept panel.

9mm tynn, Kuro bildekvalitet og 0 cd/m2 og lite strømforbruk aka Project Kuro. Dagens OLED prøver å matche Kuro KRP 500-A, Project Kuro 10G får Kuro 9G til å virke gammeldags

Sitat Opprinnelig postet av slc
    Det som drepte Kuro var at tv-en kostet latterlig mye å produsere, og at det ikke var bærekraftig mtp det lille salget den genererte. Selv med de høye prisene mener jeg å huske at den ble solgt med tap.

Jeg er ganske sikker på at Pioneer ikke kommer tilbake på tv-markedet. Merkevarenavn og patenter er solgt til Panasonic og Sharp.

Elite-navnet er nå solgt til Sharp, men ikke navnet Kuro

Eier Panasonic også ECC? Er min drøm at Panasonic kommer ut med Project Kuro ECC panel for å kjempe mot Samsung/LG OLED.

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Kuro OLED? Neineinei. Det blir nok Kuro ECC. Extreme Contrast Concept panel.

9mm tynn, Kuro bildekvalitet og 0 cd/m2 og lite strømforbruk aka Project Kuro. Dagens OLED prøver å matche Kuro KRP 500-A, Project Kuro 10G får Kuro 9G til å virke gammeldags

Elite-navnet er nå solgt til Sharp, men ikke navnet Kuro

Eier Panasonic også ECC? Er min drøm at Panasonic kommer ut med Project Kuro ECC panel for å kjempe mot Samsung/LG OLED.
    Sharp eier ikke ELITE navnet, det er Pioneer sitt eget High-end merkenavn i USA. Sharp produserer skjermer med lisens til Elite navnet. (Sharp har etter Pioneer sin mening best LCD teknologi). Merk at de ikke bruker KURO navnet... Elite LCD HDTVs | Premium LED Backlit, 4-Color, Internet Ready 3D TVs

Sharp eier 9% av Pioneer, og har den største eierposten, fulgt av Honda som har 4%.

Noen av patentene (KURO) ble tilbudt andre på lisens. (ikke solgt, men mulighet for å benytte til flere). Panasonic var en av disse (implementert i NEO-PDP panelene). LG kjøpte også. ;-)

Pioneer hadde også en ny teknologi med kodenavn FUGA, som var ny bildeprossesering. (PUREDRIVE 3HD prototype kort ble vist på en KRP skjerm).

(patentene ble ikke solgt, men avtaler - lisenser til å benytte teknologi ble kjøpt av Panasonic fra Pioneer, men da med etterslep.. gammel Pioneer teknologi eks. Generasjon 8, fikk Panasonic tilgang til, men ikke den nyeste. Dette var avtalen som ble skrevet mellom Pioneer og Panasonic, i tillegg til at Pioneer sine nye ECC paneler skulle produsertes på Panasonic sin fabrikk).

Pioneer, Panasonic reach basic agreement on Kuro production, first new displays due fall '09 -- Engadget

Noe annet var at mange ingeniører fra Pioneer stakk over til Panasonic etter at Pioneer la ned egenproduksjonen.

Mener også at NEC kjøpte selve plasmafabrikken av Pioneer.

Vi må heller ikke glemme at Pioneer var og er en av pådriverene i å utvikle OLED. (faktisk!) ;-)

Pioneer har samarbeid med Mitsubishi for å utvikle produksjonsteknikker.
    http://pioneer.jp/press-e/2012/pdf/0604-1.pdf

Problem med OLED er levetiden, og da spesielt fargene har forskjellig levetid. Dette er noe Pioneer er veldig engasjert i å løse med annen produksjonsteknologi. (husk at LG og Samsung ikke har lik OLED teknologi, og har ulik tilnærming for å løse overnevnte problem). Panasonic og Sony har inngått OLED samarbeid, for å møte konkuransen fra korea leiren (LG - Samsung).

Vi kan faktisk ikke se bort fra at Pioneer lanserer OLED Skjermer med egen bildebehandlings teknologi, men med panel fra enten LG, Mitsubishi eller Sharp når de har OLED klar. ECC er også veldig interesant men sansynligvis for dyrt å masseprodusere.

Men vi som har KURO på veggen har is i magen... Den som venter på noe godt... venter...

What ie OLED? : Tohoku Pioneer Corporation

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Her er mine innstillinger. Har prøvd både D-Nice og bumtious sine før, men synes mine egne passer bedre.

Movie Mode

Contrast 34
    Brightness 0
    Colour -7
    Tint 0
    Sharpness -13

PRO ADJUST

PURE CINEMA
    Fim Mode OFF
    TXT Opt OFF

Intellegent Mode OFF

PICTURE DETAIL

DRE OFF
    BLACL LEVEL ON
    ACL OFF
    Enhancer Mode 1
    Gamma 2

COLOUR DETAIL

Colour Temp Manual

Red High +1
    Green High 0
    Blue High +4
    Red Low -2
    Green Low 0
    Blue Low 0

CTI OFF

Colour Management

Red -2
    Yellow +1
    Green -4
    Cyan -2
    Blue 0
    Magenta -1

Colour Space 2

Noise Reduction All Off

Hvordan kom du fram til dette?

Utrolig bra bilde i høstmørket. Behagelig bilde med riktige farger. Min favoritt innstilling til film, nå
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W PV1D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jul1anr1k
    Hva gjør dette med bildekvaliteten? Ser man noen forskjell (f.eks mørkere skjerm og mindre "punch" med energy mode?)?

Ingenting

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,544
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Hvordan kom du fram til dette?

Utrolig bra bilde i høstmørket. Behagelig bilde med riktige farger. Min favoritt innstilling til film, nå
    Gikk ut i fra innstillingene til D-Nice og bumtious på nettet (husker ikke akkurat hvem nå) og småjusterte litt for å få det etter min smak. Syntes det ble veldig bra. :-)
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: LG OLED65B6V | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800 | DENON DBP-4010UD

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    13,844
    Takk & like
    Nevnt
    30 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Moderator EDIT - Har slettet noen innlegg i tråden, da annonser (og info om disse) ikke hører hjemme her. Dette er en teknisk tråd!
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,858
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig dette står tidligere i tråden, men jeg klarte ikke å finne det. Er derfor enklere å spørre igjen. Det er sikkert noen av dere som vet dette;

Fantes siste generasjon Kuro skjermer i mindre enn 50" størrelse? Hva var eventuelt størrelse og modellbetegnelse? Jeg tenker da på tilsvarende KRP- eller eventuelt xx90 skjermene.

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Mulig dette står tidligere i tråden, men jeg klarte ikke å finne det. Er derfor enklere å spørre igjen. Det er sikkert noen av dere som vet dette;

Fantes siste generasjon Kuro skjermer i mindre enn 50" størrelse? Hva var eventuelt størrelse og modellbetegnelse? Jeg tenker da på tilsvarende KRP- eller eventuelt xx90 skjermene.
    Nei, 50" var minst.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som kan si meg ca verdi av en 3,5 år gammel lx5090, med fot?

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    5-6 lapper
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Årets optimist (og løgnhals)?

En av de beste 50" Pioneer Kuro - FINN Torget

2011 modell 5090 ja..

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åhoi... eller uvitende. Solgte min 5090 i 2011 for 10k
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,544
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haakon O

2011 modell 5090 ja..
    Fullt mulig han kjøpte den ny og ubrukt i 2011. Jeg gjorde ihvertfall det i 2011 når det gjelder min KRP-600M. :-)
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke umulig.. men det blir likeledes ikke en 2013 modell om du kommer over en bortglemt en på et lager pr idag

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,575
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haakon O

2011 modell 5090 ja..
    Det er lov til å drømme, han må nok regne med å slå av minst 10k. Jeg solgte min 5090 for 8k for 2 år siden...:wink:
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dimensjoner PDP-LX5090 med fot KRP-TS02?

Hei,

Jeg er på flyttefot og skjermen står på lager, og jeg har ikke tilgang til montert LX5090 på fot KRP-TS02, altså versjonen for undermontering av høyttaler. Er det noen som har denne kombinasjonen og kunne tatt et eksakt høydemål for meg, altså skjerm pluss fot. Skjermen er etter det jeg finner på nett 723 mm høy, og blir vel noen cm høyere med fot montert. På forhånd takk.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,544
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ET_09
    Hei,

Jeg er på flyttefot og skjermen står på lager, og jeg har ikke tilgang til montert LX5090 på fot KRP-TS02, altså versjonen for undermontering av høyttaler. Er det noen som har denne kombinasjonen og kunne tatt et eksakt høydemål for meg, altså skjerm pluss fot. Skjermen er etter det jeg finner på nett 723 mm høy, og blir vel noen cm høyere med fot montert. På forhånd takk.
    Bruksanvisningen til KRP-TS02 finner du her: KRP-TS02 - Pictures, support, nedlastninger - Pioneer Norge

Står mål der. Ser ut som det er PDK-TS33 som er for undermontert høyttaler. Mål 803 + 64 mm (KRP-TS02 723 + 65 mm).

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en KRP-500m til salgs..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Bruksanvisningen til KRP-TS02 finner du her: KRP-TS02 - Pictures, support, nedlastninger - Pioneer Norge

Står mål der. Ser ut som det er PDK-TS33 som er for undermontert høyttaler. Mål 803 + 64 mm (KRP-TS02 723 + 65 mm).

Mange takk for hjelpen! Kommer akkurat til aa gaa inn i hylla jeg er i ferd med aa bestille, ser det ut til.

Side 207 av 212 FørsteFørste ... 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 203 204 205 206 207 208 209 210 211 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •