Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 205

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 205 av 212 FørsteFørste ... 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 195 201 202 203 204 205 206 207 208 209 ... SisteSiste
Viser resultater 4,081 til 4,100 av 4233
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Nope, det kan måles om de har black rise så det kommer ikkje til å skje.
    Uh.. altså, det som forårsaker black level rise på 10, 20 og 30-serien er forhåndsprogrammerte spenningsjusteringer på panelet. Dette her kan ikke på noen som helst måte måles før det inntreffer, og Panasonic holder kjeft om detaljene bak. Det eneste de har villet bekrefte tidligere er at de foretar justeringer for å holde panelet stabilt underveis i livssyklusen.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjellen fra tidligere Panasonicer så har ihvertfall 50 serien blitt mørkere istedenfor lysere og det har ikkje vært ett eneste tilfelle hittil med noe rising blacks. Uansett så er det vel noen sado-masochister der ute som har hatt det på siden dag 1 og det begynner å bli en del måneder siden mai og ingenting har inntruffet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Forskjellen fra tidligere Panasonicer så har ihvertfall 50 serien blitt mørkere istedenfor lysere og det har ikkje vært ett eneste tilfelle hittil med noe rising blacks. Uansett så er det vel noen sado-masochister der ute som har hatt det på siden dag 1 og det begynner å bli en del måneder siden mai og ingenting har inntruffet.
    Jeg synes fremdeles det er litt tidlig å trekke noen konklusjon, og jeg forbeholder meg retten til å være skeptisk gitt den noe shady historikken til Panasonic på dette feltet, og lovnader om at dette var "tatt hånd om" i forkant av både 20 og 30-serien. Jeg har dermed ikke noe mer å tilføre denne diskusjonen for det vil bare bli å gjenta meg selv

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant det. Men etter "rising blacks" så er det forsatt på lik nivå med den nærmeste konkurrenten

Kan i hvert fall være enig at Pioneer Kuro er forsatt best, uansett om du bruker flatpanels, CNET, HDTVTest, Hometheater, så har den målt den sorteste sorten, og høyeste kontrasten. nesten 38 000:1 kontrast forhold er helt vilt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Sant det. Men etter "rising blacks" så er det forsatt på lik nivå med den nærmeste konkurrenten
    Det største problemet med dette er ikke at sortnivået øker (og ikke alle var bedre enn konkurrentene etter rise, men det er en annen diskusjon :P), men problemene det førte med seg.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Hei. Er det noen som har gode erfaringer med å benytte 5090 som DAC? Dvs. forer skjermen med lyd og bilde via HDMI, og tapper lyden analogt via RCA på skjermens bakside.

Er audio out fra denne flatskjermen kontrollert av volumkontrollen - eller full pupp ut?
    Svarer meg selv, dersom andre lurer på det samme: Den er full pupp ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Svarer meg selv, dersom andre lurer på det samme: Den er full pupp ut.
    Jeg tror de aller fleste mener at det er sånn det skal og bør fungere. Det skal være et ubehandlet signal på slike utganger, selv om jeg jo kan se argumentet for hvorfor noen vil det annerledes. Men personlig hadde jeg vært mer furten om det var slik.

Newcomer Sparchy sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

5090H vs KRP-500

Hva er den største forskjellen mellom disse 2 skjermene? Har en 5090H,men har mulighet for en KRP-500. Vil jeg merke stor forskjell, eller kun en minimal økning av billedkvaliteten. Har hørt mye positivt om pure-mode. Ønsker altså og høre om noe har erfaring fra og sanmmenligne disse to med et blotte øyet. Ikke hva man kan måle seg frem til. Jeg har ikke proff kalibrert min skjerm, kun tweeket etter beste evne og anbefalinger fra dette forum :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt bedre sortnivå og litt mer korrekt fargegjengivelse er vel det som du muligens kunne fått ut av det byttet.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sparchy
    Hva er den største forskjellen mellom disse 2 skjermene? Har en 5090H,men har mulighet for en KRP-500. Vil jeg merke stor forskjell, eller kun en minimal økning av billedkvaliteten. Har hørt mye positivt om pure-mode. Ønsker altså og høre om noe har erfaring fra og sanmmenligne disse to med et blotte øyet. Ikke hva man kan måle seg frem til. Jeg har ikke proff kalibrert min skjerm, kun tweeket etter beste evne og anbefalinger fra dette forum :-)

Hvis du har en allerede kalibrert 5090H er den omtrent ikke noe vits å skaffe KRP 500-A. Hvis du kan selge din 5090 til la oss si.. 8000 og kjøper en KRP 500-A for 8500.. da er det verdt det for å si det sånn.

Litt dypere sort/ bitelitt bedre farger + en pure mode som gir gode resultater rett ut av boksen.

Har sett KRP 500-A gå så lavt som 8000 samtidig som jeg har sett LX5090 gå så høyt som 12 000+ det siste året.. Så om du selger LX5090 høyt og kjøper KRP 500-A lavt..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er kanskje et dumt spørsmål, men here goes. Er det mulig å få Dot-by-dot via HDMI når jeg spiller PS3? Når jeg spiller blir spillet kjørt i 720p og dot-by-dot er ikke tilgjengelig, men med en gang jeg putter inn en blu-ray får jeg 1080p og dot-by-dot.. Anyone?

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,169
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jul1anr1k
    Dette er kanskje et dumt spørsmål, men here goes. Er det mulig å få Dot-by-dot via HDMI når jeg spiller PS3? Når jeg spiller blir spillet kjørt i 720p og dot-by-dot er ikke tilgjengelig, men med en gang jeg putter inn en blu-ray får jeg 1080p og dot-by-dot.. Anyone?

Dot by dot fungerer bare med 1080i eller 1080p, uansett kilde.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W PV1D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Dot by dot fungerer bare med 1080i eller 1080p, uansett kilde.
    Trodde kanskje TV'en eller PS3'en ville oppskalere. Er det altså ingen måte man kan spille PS3 i Dot-by-dot? Man må alltid nøye seg med Full og ikke få hele bildet?

Edit: Har Xbox også, og med den bruker jeg Dot-by-dot når jeg spiller. Hvorfor skal PS3 være annerledes?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,979
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge spillene på PS3 ikke er 1080 vil du ikke ha dot by dot, fordi oppløsningen på PS3 er 720p (1280x720).
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,169
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde kanskje TV'en eller PS3'en ville oppskalere. Er det altså ingen måte man kan spille PS3 i Dot-by-dot? Man må alltid nøye seg med Full og ikke få hele bildet?

Edit: Har Xbox også, og med den bruker jeg Dot-by-dot når jeg spiller. Hvorfor skal PS3 være annerledes?

Edit: Glem det
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W PV1D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jeg spørre om hva slags innstillinger dere bruker til henholdsvis TV-sendinger, Blu-ray og spill?

Og hva gjør Black Level-funksjonen? Bør den være av eller på?

Edit: LX5090

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,169
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jeg spørre om hva slags innstillinger dere bruker til henholdsvis TV-sendinger, Blu-ray og spill?

Og hva gjør Black Level-funksjonen? Bør den være av eller på?

Edit: LX5090

Bruker J.Haugens innstilling som han la ut på side 29 i denne tråden - til film. Husk å ta utg. punkt i standard filmmodus, dersom du forsøker denne.
    Ref;
    "Opprinnelig skrevet av J.Haugen
    Her er noen settings for D65 på LX5090 via Standard (AV-alternativ):

Kontrast: 40 (35)
    Brightness: 0
    Farge: -9
    Fargetone: 0
    Skarphet: 0 (-4)

For gråskalaen:

Fargetemp: Manuell:
    Rød H: 0
    Grønn H: 0
    Blå H: -17
    Rød L: -1
    Grønn L:0
    Blå L: +2

Dette gjelder kun HDMI. Komponent, og scart (RGB) har andre verdier. Mange kan også med fordel bruke Cinema-modus, men det kommer vi tilbake til. Husk å bruke den riktige gamma-kurven (2.2) og DRE på lav og Forstørrelse på 1. Morro å høre om noen av dere synes dette ser litt "tamt" ut. Er det fabrikk-avvik mellom den skjermen som her er kalibrert og deres skjerm/og eller tilkoblet utstyr, ja, så blir det ikke riktig. Men forhåpentligvis kan det være en grei pekepinn."

Synes innstillingen gir veldig godt bilde til film
    Tallene i parentes er mine endringer i forhold til Haugens verdier. Du kan jo forsøke begge deler. Black level er av på denne innstillingen. Du kan jo forsøke å slå den på, men generelt skal man være varsomme med såkalte bildeforbedringsfunksjoner.

Edit: Fargerom må settes til "1" ellers blir det for mørkt.

Til vanlig TV titting, så har jeg litt andre verdier.

Kontrast: 30
    Brightness: 0
    Farge: -7
    Fargetone: 0
    Skarphet: 0

Utgangspunktet er Standard bildemodus - også her så vidt jeg husker. Pro-innstillingene har jeg ikke rørt. Dvs. intelligente innstillinger er på.

Innstillingen er lagret som "bruker".

- Spille gjør jeg nesten aldri. Bruker da det samme modus som når jeg ser film.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

bytte av tv?

Hei :-)

Har lenge lurt på om det er på tide å skifte ut tven.Har ein pioneer pdp lx5090.Har vært lenge fornøyd med denne,bortsett fra at når det er bevegelse og lyst bilde,so er da litt rødlige felt på bildet.Er veldig svakt og ser ut som skitt.Dette har eg hadt hele tiden.Meine eg leste for noen år siden at dette var problem på pioneer tvene.Har også fått ein meget svak innbrening av ein tv logo.Men ikkje noe som plager.

Det eg lurer på er om det er noen tver som kan matche denne tven? Testa bluray på gamlingens led tv igår og følte eg satt og såg på teater.Velidig raske bevegelser og.Ble nesten for naturligt og fikk litt vond i øynene.Men tven er sikkert ikkje riktigt innstilt.

Har sett litt tester av panasonic sin toppmodell vt 50 og samsung sine toppmodeller led.Er litt sugen på led egentlig.Og 3d.

Kan eg trygt bytte tv nå uten å tape kvalitet på bildet og såklart aller helst forbedring? Eller bør eg vente til neste års modeller eventuelt oled 4k som er på vei?

Er litt redd for at visst eg kjøper ny tv,så får eg 3d,men taper litt i sortnivå og bildekvalitet.
    :-?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS:

Hvor mye kan eg få for ein brukt pdp lx 5090? Med ein ørliten innbrenning.Sees veldig svakt ved lyst bilde.Men er vel kun eg som ser det.Fikk innbrenning på min forigge pioneer plasma (427xa),så er blitt litt pirkete... 8)

Er 5-6 tusen for mye???

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble nesten litt sugen på denne :

Sony 55HX855 | Lyd & Bilde

Side 205 av 212 FørsteFørste ... 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 195 201 202 203 204 205 206 207 208 209 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •