Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 202

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  4
Side 202 av 213 FørsteFørste ... 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 198 199 200 201 202 203 204 205 206 212 ... SisteSiste
Viser resultater 4,021 til 4,040 av 4254
    Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,098
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av st peter
    Har en 5090. Har vært strålende fornøyd med den siden den var ny og har enda ikke sett en tv som jeg kunne tenke meg å bytte den i(vet det finnes bedre,men dere skjønner sikkert).

Det jeg lurer på er om det går ann å få dempet den beryktede summingen på noen måte?

Innbiller meg det har blitt verre etter at jeg flyttet til nytt hus, kan strømnettet vær synderen??
    Monster lager jo slike powercleanere, noen som har erfaringer med de på kuro?
    Dette variere. Kjøpte en KRP 500M som var dønn stille. Så røyk panelet og med nytt panel summet TV'en en del men da TV'n faktisk var bedre kalibrert etter service gjorde jeg ikke noe med det. Nå er lyden borte - forsvant etterhvert.

Noe sier det hjelper å bytte Drive Mode uten at jeg husker det spilte noen rolle hos meg. Jeg har faktisk en skilletrafo på strømmen til TV og forsterker så det er mulig det hjelper....
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE= Jeg har faktisk en skilletrafo på strømmen til TV og forsterker så det er mulig det hjelper....[/QUOTE]

Kan du ikke teste med/uten skilletrafo. Tror det er mange som vil være spent på resultatet!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du ikke teste med/uten skilletrafo. Tror det er mange som vil være spent på resultatet!
    Vel. Jeg har testet skilletrafo på alle mine Pioneer-skjermer og det hjalp ikke en eneste gang. Men kanskje det kan gi en viss effekt i tettbebygde strøk (bor selv på landsbygda).

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Er det noen med 5090 som benytter de originale sidehøyttalere eller høyttaleren ment montert under skjermen? Og er fornøyd med ett av disse valgene?

Får man eventuelt kjøpt dem i dag?
    Har den underliggende. Denne ble innkjøpt tenkt mest for å ha backup og med tanke på familievennlighet, så den er ikke brukt nevneverdig.
    Men selvfølgelig testet litt, og må si meg enig i at den gir bedre lyd en det man hører fra tv-er flest nå om dagen.
    Så som en budsjett-/kriseløsning og gjerne kombinert med en liten/rimelig sub blir det neppe helt traumatisk!?
    Det negative jeg kan komme på er at tv-en blir høyere/større, men valgte den underliggende litt av den grunn da jeg følte at den ville bli svært bred med en høyttaler hengt på hver side...

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,546
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Er det noen med 5090 som benytter de originale sidehøyttalere eller høyttaleren ment montert under skjermen? Og er fornøyd med ett av disse valgene?

Får man eventuelt kjøpt dem i dag?
    Jeg fikk tak i helt nye sidehøyttalere til KRP-600M på ebay. Låter veldig bra til å være TV-høyttalere.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: LG OLED65B6V | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800 | DENON DBP-4010UD

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av st peter
    Har en 5090. Har vært strålende fornøyd med den siden den var ny og har enda ikke sett en tv som jeg kunne tenke meg å bytte den i(vet det finnes bedre,men dere skjønner sikkert).

Det jeg lurer på er om det går ann å få dempet den beryktede summingen på noen måte?

Innbiller meg det har blitt verre etter at jeg flyttet til nytt hus, kan strømnettet vær synderen??
    Monster lager jo slike powercleanere, noen som har erfaringer med de på kuro?

Beste måte å dempe BUZZ er følgende:

Setup:
    powercontrol
    energy save
    Mode2

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en 5090 og er veldig fornøyd med den. Den ble når den kom kåret til verdens beste tv. Hva er verdens beste tv i dag?. Jeg har ikke sett den kåringa etter at 5090 fikk den. Det beviser vel hvor overlegen pioneer var når de holdt på. Søk på google så kommer verdens beste tv på 3 plass på google i dag. Ganske morsomt det å ha et så fint tv.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fremdeles proffenes best kalibrerte flat-tv noensinne, 508 kuroen er hvertfall slått. Består igjen LX5090 og KRP-500 totalt sett. Men VT50 som blir min oppgradering i år, hvis de fortsetter med Plasma utvikling så antar eg at de vil bli bedre enn LX5090, ellers vil OLED ta over den tronen i slutten av året.

Mhjo e kongen, fjernet buzzingen så jevlig og den.

Newcomer raytak sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

436 xde, panel

noen som har et slikt uskadd liggende?

ta kontakt.

Newcomer st peter sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mhjo

Setup:
    powercontrol
    energy save
    Mode2
    TUSEN TAKK, det hjalp noe sykt.
    Bittert å tenke på at jeg kunne sikkert gjort noe med det her for 3år siden hadde jeg bare spurt :P
    Abrahamsen A-DAC - Abrahamsen V3 - Parasound NC2250 - Klipsch RF63

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mhjo

Setup:
    powercontrol
    energy save
    Mode2
    Hva gjør dette med bildekvaliteten? Ser man noen forskjell (f.eks mørkere skjerm og mindre "punch" med energy mode?)?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva gjør dette med bildekvaliteten? Ser man noen forskjell (f.eks mørkere skjerm og mindre "punch" med energy mode?
    Det er nettopp det som skjer.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var marginale bildeforskjeller, men stillheten som senket seg når eg slo den på energy save var verdt den nedjusterte lysstyrken.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var marginale bildeforskjeller, men stillheten som senket seg når eg slo den på energy save var verdt den nedjusterte lysstyrken.
    Det var godt å høre. Jeg måtte til slutt selge mine Pioneer-skjermer pga. den forbannede "buzzingen". Jeg forsøkte også energy-save, men opplevde at bildet ble litt tamt og mørkt. Men det var godt at det ordnet seg for deg!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig ka man blir vant med over tid, men har hatt folk på besøk før og de har aldri nevnt noe. Det som begynte å irritere meg var at det varierte etter kas farger som var på skjermen, lyse farger då begynte det å dure så ga det seg når det var mørke. Jaja, godt at det fjaset er vekke.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,098
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen ganger forsvinner buzz'en av seg selv - det har den gjort hos meg :-D

Men klarer du å leve med et ikke optimalt bilde da, hadde ikke jeg gjort... og du har vel på lyd som overdøver buzz'en i alle fall.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    0.00001 mindre lysstyrke skal eg fint klare å leve uten, er knapt nok forskjell og det er dønn seriøst.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    0.00001 mindre lysstyrke skal eg fint klare å leve uten, er knapt nok forskjell og det er dønn seriøst.
    Det var utrolig lite (med mindre du spisser innlegget betydelig). Hos meg gikk i alle fall lysstyrken markant ned ved å velge energy save.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fjasesvar selvfølgelig, men det er faktisk mer eller mindre ingen forskjell hos meg. Kunne tatt et før og etter bilde og det hadde vært umulig å se forskjell. Men no kjører eg konsekvent på pure mode så det er mulig det hadde blitt verre på standard innstilling osv.

Newcomer st peter sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må innrømme at jeg ikke merker det noe, men jeg kommer nok til endre når jeg ser film da jeg uansett må endre bildemodus fra pc.
    Abrahamsen A-DAC - Abrahamsen V3 - Parasound NC2250 - Klipsch RF63

Side 202 av 213 FørsteFørste ... 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 198 199 200 201 202 203 204 205 206 212 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •