Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 201

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 201 av 212 FørsteFørste ... 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 171 181 191 197 198 199 200 201 202 203 204 205 211 ... SisteSiste
Viser resultater 4,001 til 4,020 av 4238
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Celvin
    Kjenner to som har gått fra en Kuro til HX920 selv og de angrer ihvertfall ikke. Den er merkbart bedre på bevegelse også.
    Ja det som var best, trenger nødvendigvis ikke å være det nå.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,545
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Viking_ki
    Jeg vet ikke hvor mye du har sett en hx920, men der er i hvert fall sort virkelig sort.
    Svartnivået er bra på HX920 men detaljer blir borte i mørke områder eller "black-crush" som J.Haugen kalte det for noen dager siden. Synes personlig at ingen LCD/LED skjerm hittil kan få fram samme dybde i bildet som en god plasmaskjerm.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: LG OLED65B6V | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800 | DENON DBP-4010UD

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og det er halo effekter rundt objekter, bare å slå på skjermen så ser du den lilla flekken rundt Sony logoen. Hadde det ikkje vært for de irriterende LED problemene der så kunne det vært ett godt oppgraderings alternativ.

Sony Bravia XBR-55HX929 3D LED LCD HDTV HT Labs Measures | Home Theater

Sharp Elite PRO-60X5FD 3D LED LCD HDTV HT Labs Measures | Home Theater

Den ovenfor er no den som skal ha slått Kuroen head to head så den er hvertfall bedre. Kommer selvfølgelig ikkje til Europa.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Svartnivået er bra på HX920 men detaljer blir borte i mørke områder eller "black-crush" som J.Haugen kalte det for noen dager siden. Synes personlig at ingen LCD/LED skjerm hittil kan få fram samme dybde i bildet som en god plasmaskjerm.
    Jeg kan ikke si at jeg er enig i den uttalelsen.
    Har lånt et bilde som jeg syns viser det ganske så bra (til å være tatt med kamera)

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,090
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Du er modig! Å påpeke feil på noe som synes å være tv-enes hellige gral vil nok få uante konsekvenser...
    :-D :-D begynner å likne en kabel diskusjon dette.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,545
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Og det er halo effekter rundt objekter, bare å slå på skjermen så ser du den lilla flekken rundt Sony logoen. Hadde det ikkje vært for de irriterende LED problemene der så kunne det vært ett godt oppgraderings alternativ.

Sony Bravia XBR-55HX929 3D LED LCD HDTV HT Labs Measures | Home Theater

Sharp Elite PRO-60X5FD 3D LED LCD HDTV HT Labs Measures | Home Theater

Den ovenfor er no den som skal ha slått Kuroen head to head så den er hvertfall bedre. Kommer selvfølgelig ikkje til Europa.
    Men så er det også en halvt Pioneer. Bruker samme Elite logoen som Pioneer bruker i USA. Pioneer og Sharp samarbeider en god del og Pioneers LCD var bygget på paneler fra Sharp.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: LG OLED65B6V | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800 | DENON DBP-4010UD

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meningsløst å ta bilde av en tv med et kamera! Gir på ingen måte noen reell sammenligning med virkeligheten. Men kan si at hos meg så er sortnivået godt! Sannsynligvis bedre enn på avbildede tv i virkeligheten

Jeg kan ikke si at jeg er enig i den uttalelsen.
    Har lånt et bilde som jeg syns viser det ganske så bra (til å være tatt med kamera)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Hm.

Alt kan bli hm i PS. Uansett hvilke tv

Men jeg har vel skjønt at dette ikke er tråden for å diskutere utvikling :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony HX920 og Pioneer er vel uansett bra skjermer - uavhengig om man liker bildet ovenfor eller ikke :wink:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt kan bli hm i PS. Uansett hvilke tv

Men jeg har vel skjønt at dette ikke er tråden for å diskutere utvikling :-)
    - utvikling er flott å diskutere
    - bilde av ett TV-bilde forteller derimot (og forsåvidt dessverre) ingenting, fordi vi alle sitter med ulike skjermer og bildet fra kameraet har man ingen garanti for gjengir film/bildet slik vi ser det med våre egne øyne på den aktuelle TV-kjermen

Derfor "Hm".

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    - utvikling er flott å diskutere
    - bilde av ett TV-bilde forteller derimot (og forsåvidt dessverre) ingenting, fordi vi alle sitter med ulike skjermer og bildet fra kameraet har man ingen garanti for gjengir film/bildet slik vi ser det med våre egne øyne på den aktuelle TV-kjermen

Derfor "Hm".

Men det er tydelig at du har justert på bilde før du har postet det igjen. Hvorfor??

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å understreke poenget om at et foto ikke forteller 1:1 av hva skjermen viser i virkeligheten. Hvilken garanti har man for at originalt foto ikke er "behandlet" - bevisst eller ubevisst (mye, lite, "ingenting", fargerom sRGB, AdobeRGB, forumstandard for fargerom for de som hoster bildet, etc)? Ingen.

Et bilde sier mer enn 1K ord - vel ikke alltid - og ikke når det gjelder TV-bilder.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å understreke poenget om at et foto ikke forteller 1:1 av hva skjermen viser i virkeligheten. Hvilken garanti har man for at originalt foto ikke er "behandlet" - bevisst eller ubevisst (mye, lite, "ingenting", fargerom sRGB, AdobeRGB, forumstandard for fargerom for de som hoster bildet, etc)? Ingen.

Et bilde sier mer enn 1K ord - vel ikke alltid - og ikke når det gjelder TV-bilder.
    Garanti - ikke annet enn at jeg kjenner brukeren som har tatt bilde, og da stoler jeg på at det ikke er gjort noe nevneverdig med det. Det er uansett ikke rare forskjellen på sRGB, AdobeRGB osv at det spiller noen stor rolle. Bilde var lagt ut som et eksempel, ikke fasit. Om man vil strekke det langt, så finnes det nok ikke et eneste bilde i verden som gjenspeiler virkeligheten 100%.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen med 5090 som benytter de originale sidehøyttalere eller høyttaleren ment montert under skjermen? Og er fornøyd med ett av disse valgene?

Får man eventuelt kjøpt dem i dag?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Garanti - ikke annet enn at jeg kjenner brukeren som har tatt bilde, og da stoler jeg på at det ikke er gjort noe nevneverdig med det. Det er uansett ikke rare forskjellen på sRGB, AdobeRGB osv at det spiller noen stor rolle. Bilde var lagt ut som et eksempel, ikke fasit. Om man vil strekke det langt, så finnes det nok ikke et eneste bilde i verden som gjenspeiler virkeligheten 100%.
    Selv uten tukling er bildet rimelig verdiløst. Skal det brukes til sammenligning av to TVer, bør begge TVene være med på det samme bildet, og de bør vise samme innhold, fortrinnsvis via en HDMI-splitter, så det blir helt likt.

Jeg tviler ikke på at Sonyen har bra sortnivå, men et bilde som dette er ikke akkurat egnet til å overbevise meg om at det er i nærheten av (eller bedre enn) Kuroene.

Newcomer kjelle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde originale sidehøyttalere på min 5090. Var utrolig godt fornøyd med lyden. Tviler på det er noen tver på markedet som har lydkvalitet i nærheten av det Pioneeren hadde.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at jeg spør er at en kollega hadde den horisontale høyttaleren en gang - og jeg synes å huske at jeg ble ganske imponert av lyden den klarte å prestere. Nå skal man ikke stole for mye på husk; så takk for at du deler din erfaring.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Nei og atter nei, sett LX5090 til drivemode 2 og la den stå på det, da håndterer den 50 Hz TV, PAL DVD og det som skal vær.

Hvis du sender inn 24p signal fra en BD spiller eller annet som sender 24p så stiller han seg faktisk om til 48 Hz helt automatisk, så glem den problematikken.

Tingen var at hvis du skulle få det beste ut så måtte du inn og stille på Pure Cinema mode hele veien.

Advance for Blu-ray 24p
    Standard for DVD
    Off for TV

Bullshit spør du meg. Det har vist seg at du får samme resultat om du kjører Off på hele greia. Da sparer du deg også for jævlig mye trykking på fjerren

Nesten riktig, men dersom du velger 24 på BD/DVD spiller fps MÅ du sette TV'en i standard eller advanced. Advanced har tilleggsfunksjon for ntsc visstnok.

Tilleggsinfo for nybegynnere: hvis du har på PureCinema ON på vanlig TV vil du oppleve spaghetti-striper i bla. tekstingen mm.

Newcomer st peter sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en 5090. Har vært strålende fornøyd med den siden den var ny og har enda ikke sett en tv som jeg kunne tenke meg å bytte den i(vet det finnes bedre,men dere skjønner sikkert).

Det jeg lurer på er om det går ann å få dempet den beryktede summingen på noen måte?

Innbiller meg det har blitt verre etter at jeg flyttet til nytt hus, kan strømnettet vær synderen??
    Monster lager jo slike powercleanere, noen som har erfaringer med de på kuro?
    Abrahamsen A-DAC - Abrahamsen V3 - Parasound NC2250 - Klipsch RF63

Side 201 av 212 FørsteFørste ... 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 171 181 191 197 198 199 200 201 202 203 204 205 211 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •