Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 200

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 200 av 212 FørsteFørste ... 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 196 197 198 199 200 201 202 203 204 210 ... SisteSiste
Viser resultater 3,981 til 4,000 av 4233
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Menu - Option - Bla ned til side 2 - set "Drive Mode" til 2 og la den stå på det, please!

Da er du godt på vei ;-)

Når vi nå er på gang så kan vi jo godt gå gjennom resten av "basics"

Picture - Velg Movie - Sjekk at Sharpness står på -15

Gå til "Pro Adjust"

Set Pure cinema til Off

Gå til "Picture Detail"

DRE - Off
    Black level - Off
    ACL - Off
    Enhancer Mode - 2
    Gamma - 2

Colour space - 2

Til slutt så må du sjekke at alt på "Noise reduction" er OFF

Og dermed er du "up to a good start" my friend :-D

PS. Movie mode kan se litt daff ut i en lys stue, men når mørket senker seg så skjønner du hva vi mener med sortnivå og korrekte farger :-D
    Takker for denne. Det ble noe bedre ja.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Nop. Kjører du Pure mode så bruker du så lite prosessor resurser på dill og dall at du har mer en nok til å gi en glatt opplevelse
    Nope, Pure Mode finnes dessverre ikke på LX5090 :wink:
    Dessuten sliter M og KRP modellene også med panoreringer, noen er følsom for dette, noen er ikke, sånn er det bare

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hakkje forandret drive moden siden eg fikk an, er kun Blaustråler på den ene hdmi inngangen og tv signaler på den andre så har aldri byttet siden dengang heh.
    Så henholdsvis drive mode 1 og 2. Har aldri tenkt over å sjekke om det faktisk ga noen utslag.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Dersom du allerede er fornøyd, så lar du skjermen være som den er :wink:
    Har sendt deg PM, J.Haugen.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,085
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Nope, Pure Mode finnes dessverre ikke på LX5090 :wink:
    Dessuten sliter M og KRP modellene også med panoreringer, noen er følsom for dette, noen er ikke, sånn er det bare
    Vet det - derfor jeg ventet til KRP kom slik at jeg kunne få den grommeste Pioneer'n før de la inn årene 8).

Forøvrig har jeg aldri sett hakking på min - kanskje fordi jeg ikke er følsom - kanskje fordi jeg ALDRI ser fotball .....
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er fryktelig mye feilinformasjon som går her i tråden.

Det er ikke mindre dithering på VT20 eller VT30 i forhold til KRP-500A. Det er tydelig mye mer dithering, og forskjellen er ikke liten.

VT20/30 er skarpere enn Pure/normalmoduser men ikke skarpere enn ISF på Pio.

Det er ingen problem whatsoever med panoreringer, men cinema mode MÅ stå på Advance. Det er først da 24->72hz greia slår inn.

Drive Mode er bare gyldig for PAL signaler, det har ingenting med 24fps/24hz å gjøre.

Alle disse tingene har jeg mulighet for å sammenligne hver dag, så dette er ikke tatt "løst" fra hukommelsen som enkelte andre her gjør.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pioneer krp 600m og krp 500aw

Hei, jeg har en snart ett år gammel krp 600m(grunnet fikk ny etter en transport skade ved service). Denne fikk jeg beskjed om at skulle stå i optimum mode for å få best mulig bilde. Og krp 500aw vet jeg ikke da denne har en ekstra sensor for farge?
    Men sier dere det at det som står ovenfor her skal gjøre skjermene mine enda litt bedre? Da blir jeg imponert ;-) flott hvis det er tilfelle.

Mvh: svend

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det meg eller?, var å så på Samsungs toppmodeller LED, når jeg skulle få de til å sende min KRP-500m tilbake til service. Jeg satt igjen med det inntrykk at de nye LED TVnen var meget langt tilbake for KRP på både det ene å andre. Jeg ville ikke byttet til noen LED uansett. Klasseskille viste seg tydeligvis her...i KRPns favør.

Hvordan i all verden kan en "gammel" TV som KRP hevde seg så godt den gjør den dag i dag?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg blir stadig overrasket over hvor mange som sammenligner plasma-skjermer med LCD/LED. Det er ingen hemmelighet at LED-LCDene har gjort sitt inntog hovedsaklig fordi de er så tynne og lette. Jeg mistenker at dette er hovedårsaken til at det selges relativt lite plasma i de fleste butikker, for bildet på plasmaskjermer er generelt mye bedre enn nesten en hvilken som helst LED-LCD.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,085
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vallhall
    Er det meg eller?, var å så på Samsungs toppmodeller LED, når jeg skulle få de til å sende min KRP-500m tilbake til service. Jeg satt igjen med det inntrykk at de nye LED TVnen var meget langt tilbake for KRP på både det ene å andre. Jeg ville ikke byttet til noen LED uansett. Klasseskille viste seg tydeligvis her...i KRPns favør.

Hvordan i all verden kan en "gammel" TV som KRP hevde seg så godt den gjør den dag i dag?
    Fordi de lagde den så bra at de ikke tjente penger på den 8)
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kabbå
    Hei, jeg har en snart ett år gammel krp 600m(grunnet fikk ny etter en transport skade ved service). Denne fikk jeg beskjed om at skulle stå i optimum mode for å få best mulig bilde. Og krp 500aw vet jeg ikke da denne har en ekstra sensor for farge?
    Men sier dere det at det som står ovenfor her skal gjøre skjermene mine enda litt bedre? Da blir jeg imponert ;-) flott hvis det er tilfelle.

Optimum moden er fin å se på men den er ikke akkurat korrekt rent bildemessig. Det er mye å hente på kalibrering. Evt prøv å sette begge skjermene i PURE/REN. I denne modusen er skjermen temmelig bra innstilit rent fargemessig/bildemessig. Samme er KRP i ISF modene. Tipper du vil få en "ny verden2
    " rent bildemessig hvis du får skjermene proffkalibrert.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er verdens beste tv i dag. Kuro 9 generasjon ble jo kåret til det når jeg kjøpte den. Er fortsatt fornøyd med min 5090

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,544
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Forøvrig har jeg aldri sett hakking på min - kanskje fordi jeg ikke er følsom - kanskje fordi jeg ALDRI ser fotball .....
    Ser mye på fotball fra PL (TV2 PL HD). Fungerer glimrende det.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: LG OLED65B6V | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800 | DENON DBP-4010UD

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vallhall

Ta høyde for at alle skjermer i butikk er innstillt helt feil. De står 99% i "Butikk" modus.

Jeg hadde KRP-500 og taklet ikke de elendige panoreringer (ja hadde innstillt alt helt rett). Har nå Sony 55-EX720 LED og ville aldrig gått tilbake til KRP, har mye mer lys og mye bedre flyt i bildet på Sony'en. Da kan jeg fint leve uten litt mer sort og helt nøyagtige farger. Desuten hadde KRP'en jo ikke noe sortnivå før det ble mørkt i rummet. Nå kan jeg nyte film fra morgen til kveld uten at mørklegge hele boligen. Desuten er Sony'en mye mer skarp i bildet uten at det ser rart ut. KRP'en fikk tydelige feil på kanter om du var så dum at våge deg over -15 på skarphet. Men jaja smaken er som baken. :wink:

.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Optimum moden er fin å se på men den er ikke akkurat korrekt rent bildemessig. Det er mye å hente på kalibrering. Evt prøv å sette begge skjermene i PURE/REN. I denne modusen er skjermen temmelig bra innstilit rent fargemessig/bildemessig. Samme er KRP i ISF modene. Tipper du vil få en "ny verden2
    " rent bildemessig hvis du får skjermene proffkalibrert.

Ok, takker så mye for info.
    Men har ikke så veldig peiling på å gjør akkurat det.
    Er det noen i nærheten av karmøy/haugesund som kan proff kalibrere skjermene mine? Kanskje også min 64" samsung plasma skjerm?

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,544
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Darkside
    Ta høyde for at alle skjermer i butikk er innstillt helt feil. De står 99% i "Butikk" modus.

Jeg hadde KRP-500 og taklet ikke de elendige panoreringer (ja hadde innstillt alt helt rett). Har nå Sony 55-EX720 LED og ville aldrig gått tilbake til KRP, har mye mer lys og mye bedre flyt i bildet på Sony'en. Da kan jeg fint leve uten litt mer sort og helt nøyagtige farger. Desuten hadde KRP'en jo ikke noe sortnivå før det ble mørkt i rummet. Nå kan jeg nyte film fra morgen til kveld uten at mørklegge hele boligen. Desuten er Sony'en mye mer skarp i bildet uten at det ser rart ut. KRP'en fikk tydelige feil på kanter om du var så dum at våge deg over -15 på skarphet. Men jaja smaken er som baken. :wink:

.
    Er uenig i mye av det du skriver her (ihvertfall sammenlignet med en isf kalibrert KRP). Isf kalibrert blir skjermen skarpere (selv med -15 på skarphet) og hvitt blir hvitere. Virker nesten som lysstyrken øker. Fungerer veldig bra også i dagslys. Hadde modellen over EX, Sony 55-NX720 hjemme i tre uker. Kan ikke si jeg har savnet den et sekund etterpå (selv om Sony 55-NX720 er veldig bra sammelignet med Samsung UE55D8005).

Sitat Opprinnelig postet av Kabbå
    Ok, takker så mye for info.
    Men har ikke så veldig peiling på å gjør akkurat det.
    Er det noen i nærheten av karmøy/haugesund som kan proff kalibrere skjermene mine? Kanskje også min 64" samsung plasma skjerm?

Kjøp ControlCAL (ControlCAL ™) og en USB til Serial/RS232 kabel hos Clas Ohlson og last ned instillinger som ligger på ControlCAL forumet så er du godt igang. Blir ikke særlig dyrt heller.
    Vet Gorm og andre som kalbrerer sier at det er bortkastet å bruke andres innstillinger, men når det gjelder Pioneer så er det små variasjoner i innstillingene som folk har fått etter proff kalibrering.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: LG OLED65B6V | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800 | DENON DBP-4010UD

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det virkelig sånn at KURO er så bra som det blir beskrevet her, eller det "verdens beste tv" som henger igjen enda? Jeg har en HX920, og har vanskelig for å forstå at en 3 år gammel tv skal være bedre enn den. Og ja jeg har sett KURO mange ganger, både i butikk og kalibrert

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Viking_ki
    Er det virkelig sånn at KURO er så bra som det blir beskrevet her, eller det "verdens beste tv" som henger igjen enda? Jeg har en HX920, og har vanskelig for å forstå at en 3 år gammel tv skal være bedre enn den. Og ja jeg har sett KURO mange ganger, både i butikk og kalibrert

Bedre sort nivå, mer presis fargegjengivelse, bedre gamma, lavere respons tid osv :P

Noe som er enda mer "mindfuck" er at Kuro kanskje ikke er så bra som en 8 år gammel Sony XBR 960 CRT/kasse TV

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Bedre sort nivå, mer presis fargegjengivelse, bedre gamma, lavere respons tid osv :P

Noe som er enda mer "mindfuck" er at Kuro kanskje ikke er så bra som en 8 år gammel Sony XBR 960 CRT/kasse TV
    Jeg vet ikke hvor mye du har sett en hx920, men der er i hvert fall sort virkelig sort.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Viking_ki
    Jeg vet ikke hvor mye du har sett en hx920, men der er i hvert fall sort virkelig sort.
    Kjenner to som har gått fra en Kuro til HX920 selv og de angrer ihvertfall ikke. Den er merkbart bedre på bevegelse også.

Side 200 av 212 FørsteFørste ... 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 196 197 198 199 200 201 202 203 204 210 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •