Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 20 av 212 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 4238
    Newcomer cináed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sinnsykt fin tv du har fått deg Stenvik! Del gjerne dine erfaringer når du har fått testet den ut litt! Er VELDIG misunnelig nå...

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Fant noen bilder på AVS Forum som viser svartnivået på 9. generasjon. Bildene er visstnok tatt i et helt mørklagt rom. Med svært få og små lyse elementer i bildet burde kameraet bli veldig følsomt for lys, men likevel klarer ihvertfall ikke jeg skjelne noen som helst grå glød fra panelet ut fra bildene. Ser bekksvart ut. Er det virkelig så bra i virkeligheten også??

Gleder meg til å høre dine erfaringer Stenvik, spesielt mtp svartnivå i et mørklagt rom. Kan nesten se ut som Pioneer faktisk har null lysutslipp allerede på 9G?? Skulle gjerne sett noen worst case-bilder av svartnivå på 9G, tror ikke på at det kan være så bra som det ser ut... 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    Fant noen bilder på AVS Forum som viser svartnivået på 9. generasjon. Bildene er visstnok tatt i et helt mørklagt rom. Med svært få og små lyse elementer i bildet burde kameraet bli veldig følsomt for lys, men likevel klarer ihvertfall ikke jeg skjelne noen som helst grå glød fra panelet ut fra bildene. Ser bekksvart ut. Er det virkelig så bra i virkeligheten også??

Gleder meg til å høre dine erfaringer Stenvik, spesielt mtp svartnivå i et mørklaagt rom. Kan nesten se ut som Pioneer faktisk har null lysutslipp allerede på 9G?? Skulle gjerne sett noen worst case-bilder av svartnivå på 9G, tror ikke på at det kan være så bra som det ser ut... 8)

Å fy ......! Da blir det visst plasma på meg likevel.... Selv om dette ser nesten for bra ut til å være sant, så er valget klart for min del.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bedre svartnivå enn det beste av CRT-skjermer, sier du?

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av A_hjelme
    Giro
    Nei, hvitt eller hvit på japansk er SHIRO. Hvordan er forresten hvitfargen på Kuro-skjermene (potensiell brannfakkel...).

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tact_man
    Å fy ......! Da blir det visst plasma på meg likevel.... Selv om dette ser nesten for bra ut til å være sant, så er valget klart for min del.
    Finn 1 LCD skjerm som ser sånn ut,bare 1........ :-D

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K.Larsen
    Bedre svartnivå enn det beste av CRT-skjermer, sier du?
    Bildemessig er fremdeles noen av de gammle CRT skjermene bedre enn dagens flatskjermer,det er ikke tull spesielt på sortnivå og farger :-D

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Bildemessig er fremdeles noen av de gammle CRT skjermene bedre enn dagens flatskjermer,det er ikke tull spesielt på sortnivå og farger :-D
    But of course!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Oppløsingen er jo klart bedre på en 1080P tv enn CRT tv'ene så med BD/HD spiller blir jo dette langt bedre enn CRT noen gang var

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stenvik, har du noen flere bilder av herligheten din, eller? Pretty please with sugar on top?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    Oppløsingen er jo klart bedre på en 1080P tv enn CRT tv'ene så med BD/HD spiller blir jo dette langt bedre enn CRT noen gang var
    Helt klart, har aldri sett bildekvalitet som dette før.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K.Larsen
    Stenvik, har du noen flere bilder av herligheten din, eller? Pretty please with sugar on top?

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det største problemet som flatskjermer fortsatt sliter med kontra CRT, er IMO motion blur. På en CRT er raske panoreringer i f.eks. fotballkamper så godt som helt sylskarpe. Selv på min 508XD synes jeg det blir litt uklart under raske panoreringer, til tross for at Pioneer demonstrativt skryter av sin "motion resolution" i Blu-Ray demo-disken sin man ser snurre på Elkjøp etc... Hadde vært fint med en forbedring på dette området i 9. generasjon, i tillegg til bedre sortnivå. De to viktigste tingene for meg.

PS. Stenvik, grundig rapport om ditt førsteinntrykk av LX6090 er sterkt ønsket!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    Det største problemet som flatskjermer fortsatt sliter med kontra CRT, er IMO motion blur. På en CRT er raske panoreringer i f.eks. fotballkamper så godt som helt sylskarpe. Selv på min 508XD synes jeg det blir litt uklart under raske panoreringer, til tross for at Pioneer demonstrativt skryter av sin "motion resolution" i Blu-Ray demo-disken sin man ser snurre på Elkjøp etc... Hadde vært fint med en forbedring på dette området i 9. generasjon, i tillegg til bedre sortnivå. De to viktigste tingene for meg.

PS. Stenvik, grundig rapport om ditt førsteinntrykk av LX6090 er sterkt ønsket!
    Ser bra ut og AV optimum etc stemmer bra med dnice sinn review på avsforum.com at film modus er beste vaalg for alle kilder, iallefall på dvd analog tv kilde etc. Har ikke testet skjermen på BD kilde enda så blir ikke med det første at jeg får testet ut det. Forhåpentligvis får jeg bygd en htpc maskin utpå sommeren engang om hovedkort med G45 chipset kommer ut.
    Så får jeg evt handle asus xonar HDaac 1.3 eller hva det nå heter for å få hdmi bitstreaming av lyd fra HD/BD kilde.
    Har ikke fått testet skjermen så mye utover dette, da jeg har problemer med denon avp processoren som etter all sansynlighet må sendes inn til service reperasjon da realta chippen tydeligvis er kaputt

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hvordan vurderer du bildet med SD signal i forhold til CRT?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lowlevel
    Men hvordan vurderer du bildet med SD signal i forhold til CRT?
    Med denon DVD 3930 så blir det veldig bra, har ikke sett på CRT tv på mange år nå. Hadde selv en sony tv 32" men har jo ikke noen sammenlignings grunnlag når jeg aldri har sett de vced siden av hverandre. 1080P oppløsning denon DVD 3930 + AVP-A1HD så blir det uansett bra bilde. Digger pc oppkobling til pioneer plasmaen dot by dot med pc signal kilde over hdmi utrolig bra/skarpt bilde fra laptop . En toshiba qosmio G30 med HD dvd spiller (1920x1200 oppløsning på skjerm) samt hdmi utgang.
    Eneste jeg ikke er fornøyd med er mediasenter player som ikke får strukket ut bildet når jeg ser på tv via laptop, kanskje noen vet åssen ?

Active cognito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    Med denon DVD 3930 så blir det veldig bra, har ikke sett på CRT tv på mange år nå. Hadde selv en sony tv 32" men har jo ikke noen sammenlignings grunnlag når jeg aldri har sett de vced siden av hverandre. 1080P oppløsning denon DVD 3930 + AVP-A1HD så blir det uansett bra bilde. Digger pc oppkobling til pioneer plasmaen dot by dot med pc signal kilde over hdmi utrolig bra/skarpt bilde fra laptop . En toshiba qosmio G30 med HD dvd spiller (1920x1200 oppløsning på skjerm) samt hdmi utgang.
    Eneste jeg ikke er fornøyd med er mediasenter player som ikke får strukket ut bildet når jeg ser på tv via laptop, kanskje noen vet åssen ?
    Windows vista media centeR? Husk å sett oppløsningen til 1080p.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cognito
    Windows vista media centeR? Husk å sett oppløsningen til 1080p.
    windows xp her mce

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en test av den amerikanske utgaven (Pioneer 6020):

Side 20 av 212 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •