Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 2 av 212 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 4238
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    dette med lyssensor (optimum mode hos pioneer) har jeg inntrykk av at folk har varierende utbytte av. skal du ha en filmskjerm er den bortkastet, men for folk som skal ha en tv skjerm i en stue med mye lys, kan det kansje være mer nyttig.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Nåja. Optimum Mode på 508XD var ubrukelig hos meg, men det kan jo være at det er en kraftig forbedret utgave på neste generasjon.
    Ja det er vel sånn, J.Haugen, at det er bedre og lage sine egne innstillinger for forskjellige lysforhold, jeg liker ikke automatikk uansett, liker best og styre det selv.

Heldigvis så kan vi lagre litt forskjellige innstillinger når vi bruker Pioneer.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har disse ekte 100Hz input, eller takler de bare 50/60hz og konverterer internt til 100Hz?

Kan de nyttiggjøre seg "deep color" i HDMI 1.3?

Dersom man trenger mye lysstyrke så er vel uansett lcd førstevalget? Jeg ville ha vurdert pioneer pga god 24fps håndtering, og god ytelse i dempet belysning.

En lyssensor kan nok gjøre ting lettvint og automatisk i skiftende lysforhold, men den kan ikke gjøre en lyssvak tv lyssterk :-)

-k

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hovedgrunnen til å etterspørre mer lysstyrke fra Pioneer er at på 8 gen så er det såpass lite lys i skjermen at man ikke får helt hvit farge.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hovedgrunnen til å etterspørre mer lysstyrke fra Pioneer er at på 8 gen så er det såpass lite lys i skjermen at man ikke får helt hvit farge.
    Det er helt riktig. Dette er poengert på en del utenlandske forum og kom også frem under noen målinger jeg gjorde av 508xd. Ja, selv 507xa hadde bedre lysstyrke enn 508, men gud så dårlig sortnivå forgjengeren hadde. Med Pioneer PDP-LX5090 vil vi imidlertid ha i pose og sekk!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Norsk brosjyre fra Pioneer Danmark bla. med de nye skjermene

http://www.pioneer.dk/dk/download.js...hod=attachment

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

prisliste

Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen

Nederst på siden der kan man også se prisliste hva de forskjellige modellene vil havne på... kan hende prisene blir litt annerledes Nok mot DK...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eidesmon
    Nederst på siden der kan man også se prisliste hva de forskjellige modellene vil havne på... kan hende prisene blir litt annerledes Nok mot DK...
    Tja, siden momsen er den samme i Danmark, er det bare å gange med 1,06 (DKK-NOK)for å få prisen i NOK.
    Men vent litt, vi må ikke glemme Pioneer Norge faktoren, de har dessverre en lei tendens at legge seg 30 % over prisen i nabolandene. Derfor har de lav omsetning her i Norge. De fleste folk synes prisen blir for høy, da dropper mange kjøpet, eller så kjøper man fra utlandet eller butikker som parallellimporterer.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så sant.. men denne gangen tror jeg de kommer til å slite med det. Både at panasoncis har spist opp såpass av forspranget pluss at LCD presser prisen enda mer. De kan ikke igjen prøve å ta 35k for en 50"

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper du får rett i det Opsahle, men jeg føler meg ikke trygg før prisene er offisielt annonsert fra Pioneer Norge. Når det gjelder Panasonic er jeg enig i at de har spist opp mye av forspranget, men det er 2008 Panasonic mot 2007 Pioneer. Og Pioneer har likevel "the edge" på sortnivå og bildebehandling ut fra tester jeg har lest. Så jeg er redd Pioneer Norge fortsatt er så "selvgode" at de forlanger at vi skal betale omtrent dobbelt så mye som for nærmeste konkurrent, når 9. generasjon kommer...

Men uansett er det nok 90% sjanse for at jeg skal ha en LX-5090 i løpet av sommeren, da det se ut som de vil rykke i fra konkurrentene med sjumilsstøvler atter en gang

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    Men uansett er det nok 90% sjanse for at jeg skal ha en LX-5090 i løpet av sommeren, da det se ut som de vil rykke i fra konkurrentene med sjumilsstøvler atter en gang
    Da skjønner du kanskje hvorfor de tar en så høy pris. Folk er jo villige til å betale!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    Håper du får rett i det Opsahle, men jeg føler meg ikke trygg før prisene er offisielt annonsert fra Pioneer Norge. Når det gjelder Panasonic er jeg enig i at de har spist opp mye av forspranget, men det er 2008 Panasonic mot 2007 Pioneer. Og Pioneer har likevel "the edge" på sortnivå og bildebehandling ut fra tester jeg har lest. Så jeg er redd Pioneer Norge fortsatt er så "selvgode" at de forlanger at vi skal betale omtrent dobbelt så mye som for nærmeste konkurrent, når 9. generasjon kommer...

Jepp, jeg har bestemt meg, det blir LX5090 til EM og OL :lol:
    Nå er bare spørsmålet, skal jeg kjøpe i Norge, Danmark eller i Sverige :-D

PS. Har sent spørsmål om prisstrategi til Pioneer Norge, har selvfølgelig ikke fått svar

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir nok en 9. generasjon Kuro på meg også i løpet av sommeren. Tenkte egentlig på en Panasonic 2008-modell men med alle forbedringene og lavere pris blir dette for fristende.

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Da skjønner du kanskje hvorfor de tar en så høy pris. Folk er jo villige til å betale!
    Vel, eneste grunn til at jeg kun er 90 og ikke 100% sikker på å bringe en 9G i hus er jo nettopp prisen Dessuten tror jeg ikke det er mange nok av slike entusiaster som oss på dette forumet, til at Pioneer kan forvente å selge det volumet de helt sikkert ønsker dersom prisene blir f.eks. 30-40% over de Danske/Svenske. Og med dagens økende rentenivå er vel ikke pengeboka til Ola Dunk nødvendigvis i ferd med å bli så mye tykkere enn tidligere heller akkurat...

Men pris er nå en ting, det som er virkelig interessant er jo å se hvordan 9G fremstår i en side-by-side sammenligning med 8G vedrørende svartnivå og ikke minst lysstyrke i dagslys. Merker at flere nevner svartnivå er "bra nok" på 8G, noe jeg forøvrig ikke er enig i, synes faktisk heller det er lysstyrken som er "bra nok". Men det har vel med at min prioritet er film i mørke omgivelser, og har muligens en "snill" stue i dagslys

Morro å lese hva de som har fått en sniktitt på 9G sier, men er rimelig utålmodig etter å få tatt en titt med egne øyne

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blir vel mange 508xd'er tilsalgs når de nye 9G kommer da..

hadde selv "håpet" at jeg skulle klare å vente litt lengre før ny tv ble innkjøpt... i alle fall nå siden ny leilighet er blitt kjøpt og rente hopper oppover.. :twisted:

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kun 94 mm tykk.

Vil det si at den er mye smalere enn 508?

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av moses
    Kun 94 mm tykk.

Vil det si at den er mye smalere enn 508?
    508XD er 115mm tykk, og LX508D er 120mm. Så 9G blir altså 21mm (2,1cm) tynnere enn tynneste 8G-skjerm. Ikke akkurat revolusjonerende, men endog et skritt i riktig retning. Kan ikke si tykkelsen plager meg på 8G, så at de blir tynnere er kun en bonus IMO... Men det ser ut til at flatskjermbransjen vil fokusere mye på å tilby tynnest mulige skjermer i år, ihvertfall innen LCD-sjiktet. Så spørs det da når Pioneers 9mm kommer i salg i butikk...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om disse skjermene kommer som ren monitor, dvs uten innebygde høyttalere og tuner?

Newcomer colaboy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir nok en "må ha" skjerm ja, liker veldig godt specen til LX-5090. Også blir det jo siste "InHouse" bygde plasma fra Pioneer. Men blir jo dyrt, må jo nesten bare kjøpe en blu-ray kilde også nå da

Side 2 av 212 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •