Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 199

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 199 av 212 FørsteFørste ... 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 195 196 197 198 199 200 201 202 203 209 ... SisteSiste
Viser resultater 3,961 til 3,980 av 4238
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    LX5090 henger i stua og har gjort det en god stund. Panoreringer er svakheten. Resten er veldig bra. Det er ganske søtt at man diskuterer ytelsen på nyere tynnskjermer versus en 3 år gammel Pioneer.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [quote=Tiger]LX5090 henger i stua og har gjort det en god stund. Panoreringer er svakheten. Resten er veldig bra. Det er ganske søtt at man diskuterer ytelsen på nyere tynnskjermer versus en 3 år gammel Pioneer.

[/quote
    ]
    Perfekt Tiger, kunne ikke sagt det bedre sjøl

En kalibrert LX5090 har nydelige farger og sortnivå, men panoreringer kunne absolutt vært bedre.

Dog er panoreringer rimelig bra så lenge man holder seg til 720p50 materiale ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må være mer hakking på LX5090 enn KRP. Opplevd hakkingen en gang og det var på som sagt på en film, ellers funker drive mode 2 på tv signaler helt glimrende. Fotball har aldri hakket på utspark i det hele tatt eller ved enorme kamerasveip i skibakken. Ingen problemer å se det i butikken heller så tror det er noen som er bedre på panorering enn andre.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortsatt humor at en 3 år gammel flatskjerm diskuteres og tydeligvis er kapabel bildemessig i dagens marked. Det hadde jeg tapt penger på for - øh- 3 år siden.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kem kunne vite det? Er faktisk helt latterlig. Det mest utrolige er at de andre tvene på den tiden ble veiet opp mot kuroen i tester selv om den var så langt foran som det var overhodet mulig å komme.

Bør bare komme noe noenlunde i nærheten på sort og fargegjengivelse i form av en 100K OLED eller noe Plasma fra Samsung/Panasonic uten irriterende bugs og feil i en 60+ størrelse.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tilgir min 5090 alt bare pga. sortnivået alene.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle bare vært klarsynt i gamle dager og punget ut med 37K for 60 tommeren.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Må være mer hakking på LX5090 enn KRP. Opplevd hakkingen en gang og det var på som sagt på en film, ellers funker drive mode 2 på tv signaler helt glimrende. Fotball har aldri hakket på utspark i det hele tatt eller ved enorme kamerasveip i skibakken. Ingen problemer å se det i butikken heller så tror det er noen som er bedre på panorering enn andre.
    Drive mode 2 er faktisk en av de få ting man kan "set it and forget it" på en Pio

Fotball eller skihopping hakker heller ikke no særlig fordi at det er 50 Hz materiale :wink:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Fortsatt humor at en 3 år gammel flatskjerm diskuteres og tydeligvis er kapabel bildemessig i dagens marked. Det hadde jeg tapt penger på for - øh- 3 år siden.
    Ja, sånn er den er det "Tiger"
    :-D
    Hvis vi glemmer panoreringer og litt lav lysstyrke (som faktisk er en fordel ved mørk stue) så er faktisk vår 3 år gamle skjerm helt på høyde med eller bedre enn det meste på markedet i dag. Jeg vil hevde at en kalibrert LX5090 fremviser bedre eller skal vi heller si mer korrekte farger enn så og si alt som finnes tilgjengelig den dag i dag.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror eg brukte den konsekvent på drive mode 1 til eg fant ut at drive mode 2 var 100hz modusen. La merke til at den hakket før det skjedde, var jævlig irriterende på rulletekst osv. Drive mode 1-2-3 er jo self explanatory...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Tror eg brukte den konsekvent på drive mode 1 til eg fant ut at drive mode 2 var 100hz modusen. La merke til at den hakket før det skjedde, var jævlig irriterende på rulletekst osv. Drive mode 1-2-3 er jo self explanatory...
    He he, stemmer det, mode 1 passer ikke i det hele tatt med Europeisk 50 Hz
    En annen ting er jo at slike ting burde jo skjermen tatt seg av automatisk, akkurat som dette med film modus, he he

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer KRP-500 Performance Reviews | KRP 500 HDTV Video Processing | Pioneer HDTV Television Video Signals

Men denne som selvfølgelig kun kommer ut i USA er muligens bedre
    Sharp Elite PRO-60X5FD 3D LED LCD HDTV | Home Theater

Ellers er Kuroen fremdeles best her i Europa på kun bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo komme med en kjapp oppdatering.

Da har jeg fått den nye LX5090'en, og jeg er strålende fornøyd. Hadde VT30 i noen uker, og likte den ikke noe særlig, men denne har jeg blitt glad i allerede. Sortnivået er fantastisk og bildekvaliteten har jeg heller ikke noe å utsette på. Panoreringsproblemer har jeg heller ikke vært borti. Noe buzzing er det, men det skal jeg overleve når jeg er så fornøyd med resten av skjermen.

Dette med drive mode har jeg ikke fiklet med - hvor endrer man det? Er det drive mode 2 som anbefales?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Drive 1 for 24p kilder altså Blu-ray og diverse, Drive 2 på tv signaler i 50hz. Dette er altså 100hz driven.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei og atter nei, sett LX5090 til drivemode 2 og la den stå på det, da håndterer den 50 Hz TV, PAL DVD og det som skal vær.

Hvis du sender inn 24p signal fra en BD spiller eller annet som sender 24p så stiller han seg faktisk om til 48 Hz helt automatisk, så glem den problematikken.

Tingen var at hvis du skulle få det beste ut så måtte du inn og stille på Pure Cinema mode hele veien.

Advance for Blu-ray 24p
    Standard for DVD
    Off for TV

Bullshit spør du meg. Det har vist seg at du får samme resultat om du kjører Off på hele greia. Da sparer du deg også for jævlig mye trykking på fjerren

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hvor endrer man drive mode?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jul1anr1k
    Og hvor endrer man drive mode?
    Menu - Option - Bla ned til side 2 - set "Drive Mode" til 2 og la den stå på det, please!

Da er du godt på vei ;-)

Når vi nå er på gang så kan vi jo godt gå gjennom resten av "basics"

Picture - Velg Movie - Sjekk at Sharpness står på -15

Gå til "Pro Adjust"

Set Pure cinema til Off

Gå til "Picture Detail"

DRE - Off
    Black level - Off
    ACL - Off
    Enhancer Mode - 2
    Gamma - 2

Colour space - 2

Til slutt så må du sjekke at alt på "Noise reduction" er OFF

Og dermed er du "up to a good start" my friend :-D

PS. Movie mode kan se litt daff ut i en lys stue, men når mørket senker seg så skjønner du hva vi mener med sortnivå og korrekte farger :-D

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,090
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Da er du en av dem som er mindre følsom for slikt, lucky you :wink:
    Nop. Kjører du Pure mode så bruker du så lite prosessor resurser på dill og dall at du har mer en nok til å gi en glatt opplevelse
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,090
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    LX5090 henger i stua og har gjort det en god stund. Panoreringer er svakheten. Resten er veldig bra. Det er ganske søtt at man diskuterer ytelsen på nyere tynnskjermer versus en 3 år gammel Pioneer.
    Jepp - den er forsatt kongen ved du. Venter bare på at den skal begynne å stige i verdi :wink:
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo komme med en kjapp oppdatering.

Da har jeg fått den nye LX5090'en, og jeg er strålende fornøyd. Hadde VT30 i noen uker, og likte den ikke noe særlig, men denne har jeg blitt glad i allerede. Sortnivået er fantastisk og bildekvaliteten har jeg heller ikke noe å utsette på. Panoreringsproblemer har jeg heller ikke vært borti. Noe buzzing er det, men det skal jeg overleve når jeg er så fornøyd med resten av skjermen.

Dette med drive mode har jeg ikke fiklet med - hvor endrer man det? Er det drive mode 2 som anbefales?
    Dersom du allerede er fornøyd, så lar du skjermen være som den er :wink:

Side 199 av 212 FørsteFørste ... 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 195 196 197 198 199 200 201 202 203 209 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •