Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 198

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 198 av 212 FørsteFørste ... 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 194 195 196 197 198 199 200 201 202 208 ... SisteSiste
Viser resultater 3,941 til 3,960 av 4233
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Står det LX5090H på esken, eller er esken lik som vanlig LX5090? Noen måte man kan finne ut om det er H eller ikke ved å se på esken?

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnum
    Panoreringer er akkurat slik de skal være så lenge bildeinnstillingen, som jeg ikke husker navnet på, står på "advance".
    At LX5090 er dårlig på panoreringer er et kjent problem, at noen folk ikke ser det eller ikke vil se det er vel også et faktum.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    At LX5090 er dårlig på panoreringer er et kjent problem, at noen folk ikke ser det eller ikke vil se det er vel også et faktum.
    Du er modig! Å påpeke feil på noe som synes å være tv-enes hellige gral vil nok få uante konsekvenser...

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Du er modig! Å påpeke feil på noe som synes å være tv-enes hellige gral vil nok få uante konsekvenser...
    Noen vil vel ha det ved å kjøre 24 bilders format fra DVD. Ellers er jeg enig at dette blir som å diskutere kabler....
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, merker ofte en noe religiøs stemning når jeg snakker med Kuro-eiere. Har sett de TV'ene, ingen tvil om at de er et imponerende skue. Men lurer på om ikke mye også handler om eierglede...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    No problem, jeg er vant med at de religiøse nekter for at der faktisk finnes svakheter ved skjermen ;-)

Har selv en LX5090 siden snart 4 år så jeg vet utmerket godt hva innstillinger som fungerer best. Men hva hjelper det, de som ikke ser problemet vil alltid si at jeg bruker feil innstillinger. At svakheten ved panoreringer er nevnt i mange tester og diskutert på forskjellige forum sider verden rundt ignorerer man glatt

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    13,765
    Takk & like
    Nevnt
    27 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vi vel si at de som holder denne som en "hellig gral", enten har lite erfaring med nyere TV-apparat, eller er lite kritiske i forhold til fargegjengivelse og lysstyrke. I tillegg bør en være lite følsom for dårlige panoreringer, og "uro/myldring" i mørke områder. At apparatet er helt utdatert i forhold til IDTV, 3D, og multimedialøsninger er jo heller ikke uten betydning? ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok en viss fare for at dette kommer til å være "verdens beste tv" helt til Pioneer lager en ny plasma. Og om det ikkje skjer (som det nok ikke gjør) så vil disse være verdens beste tv-er i all overskuelig framtid... Om det faktiskt ER verdens beste tv, eller om skylappene blir større og større etterhvert som (resten av) verden går framover, kan sikkert diskuteres minst like langt som denne tråden allerede er

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok en viss fare for at dette kommer til å være "verdens beste tv" helt til Pioneer lager en ny plasma. Og om det ikkje skjer (som det nok ikke gjør) så vil disse være verdens beste tv-er i all overskuelig framtid... Om det faktiskt ER verdens beste tv, eller om skylappene blir større og større etterhvert som (resten av) verden går framover, kan sikkert diskuteres minst like langt som denne tråden allerede er
    Godt sagt! Skylappene er absolutt tilstede, for mange av de nye flatskjermene er svært gode på mange punkter (dog slett ikke alle).

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange som kaster ildfakler samtidig her nå, hehe.

Samsung har med unntak av sortnivået faktisk veldig gode plasma-skjermer allerede (har gitt opp LCD så føler ikke jeg har noe grunnlag til å uttale meg der), og Panasonic om de klarer å rette opp feilene fra 2011 vil trolig kunne hamle opp med kuro-en på alt annet enn sortnivå. Sortnivået var uansett ikke problemet med VT30. Det var mer enn bra nok for de aller fleste...

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,532
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noterer meg at noen med Samsung plasma snakker om skylapper og annet tull. Har selv hatt Samsung PS63C7705 i et halvt år og sett PS64D8005 på nært hold (gidder ikke ramse opp alle irriterende problemer og feil med disse skjermene som er diskutert i haugevis av forum). Kan ikke skjønne annet enn at disse aldri har sett en kalibrert Kuro eller så er det bare rein og skjær misunnelse til oss heldige Kuro eiere. :-)
    Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY PHA-1A | SONY MDR-Z1R |
    SONY MDR-Z7 | SENNHEISER Momentum Wireless
    AV: LG OLED65B6V | DENON AVC-A1HDA | SONY BDP-S7200 | DENON DBP-4010UD

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noterer meg at noen med Samsung plasma snakker om skylapper og annet tull. Har selv hatt Samsung PS63C7705 i et halvt år og sett PS64D8005 på nært hold (gidder ikke ramse opp alle irriterende problemer og feil med disse skjermene som er diskutert i haugevis av forum). Kan ikke skjønne annet enn at disse aldri har sett en kalibrert Kuro eller så er det bare rein og skjær misunnelse til oss heldige Kuro eiere.
    Har eid alle Pioneer-skjermene og Panasonic-skjermene siden Pioneer PDP-434HDE og PA30/PW5 (2003-2004), herunder inkl. LX5090 og to KRP-500. Likevel synes jeg Panasonic VT20 og Sony HX920 er bedre til min bruk, så dette har ingenting med misunnelse å gjøre. Det er faktisk mange her på forumet som har prøvd og eid flere titalls flatskjermer de siste 5-10 årene, og valgene har i tillegg med personlige preferanser å gjøre.

Men jeg tror og håper at han som nylig har kjøpt en LX5090 i denne tråden, kommer til å bli fornøyd. Hvis ikke, så får det være opp til oss her på forumet å hjelpe til så godt vi kan klare.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Noterer meg at noen med Samsung plasma snakker om skylapper og annet tull. Har selv hatt Samsung PS63C7705 i et halvt år og sett PS64D8005 på nært hold (gidder ikke ramse opp alle irriterende problemer og feil med disse skjermene som er diskutert i haugevis av forum). Kan ikke skjønne annet enn at disse aldri har sett en kalibrert Kuro eller så er det bare rein og skjær misunnelse til oss heldige Kuro eiere. :-)
    Personlig kan jeg bare sammenligne D8005-en jeg har nå med VT30-en og S20-en jeg eide i forkant. Visst har den sine irriterende greier den også, men det er alltid litt sånn pest eller kolera. D8005-en har ikke verre irritasjonsmomenter enn hva jeg klarer å leve med sammenlignet med VT30-en. Jeg vurderte selv kuro som et alternativ om ikke de hadde fått fikset D8005-en min, men jeg er nok heller der at jeg vil ha noe av nyvinningene den siste tida også.

Det eneste jeg har å utsette på D8005-en er at den fortsatt har brightness pops, og dels også floating blacks. Sistnevnte forsvinner helt med Cinema Smooth, og førstnevnte er sterkt redusert. Så som filmskjerm duger den godt og av det som er tilgjengelig i dag er det denne skjermen jeg anbefaler andre.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er no hvertfall ikkje en bedre skjerm tilgjengelig på det som er viktig for meg, sort og riktig fargegjengivelse. Eneste LED som er sånn ca i samme gate er jo Sharp Eliten per dags dato og den sliter med den ekstra fargen i Quattron teknologien og kommer aldri til Europa uansett.

Lurer dog veldig på ka som er bedre til sitt bruk med HX920 og VT20? 3D og tynn?

Hvis det var en tv som hadde dårligere sortnivå men med 3D og 65 tommer men ellers alt som på kuroen så hadde det vært game on, men når LED generelt har feil fargegjengivelse, dårligere sortnivå, clouding, dårlig innsynsvinkel så er det hvertfall helt uaktuelt med noe HX920, 9706 eller D8005.

Plasmaene til Panasonic har så mye feil at det er helt skremmende og D8005 hakket mer enn Kuroen på testbilde med panorering i butikk så det var helt uaktuelt.

Når det kommer en test som er ca på dette nivået dette året så blir det ny tv
    Pioneer KRP-500A 50inch Full HD 1080 Kuro Plasma Review | AVForums.com - UK Online

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi er 3 år etter Kuroens fall, flatpanels har fremdeles Kuroen som bildereferanse, hdtvtest det samme. Tror det er litt mer enn bare nostalgi og eiefryd som gleder oss som har denne tven. At det er småplukk her og der er helt riktig, men det er ingen irritasjonsmomenter som ødelegger det som er viktigst på en tv nemlig bildet selv om andre vektlegger estetikk og stæsj man kan bruke den til utenom.

Det viktigste dette året her er å få en tv uten irritasjonsmomenter i en rimelig grei størrelse, en E8005 med litt bedre sortnivå og ingen problematikk til detaljsmøring så er vi godt igang. 65+ helst.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer dog veldig på ka som er bedre til sitt bruk med HX920 og VT20? 3D
    Vel, Panasonic VT20 har et renere bilde og mindre dithering enn LX5090 hos meg, samt at den er mye skarpere på HD. Jeg hadde hele tiden problemer med å takle bildeprosesseringen på Pioneer sine siste skjermer (mye myldring og "overprosessed"). Derfor var KRP-500 Pioneers desidert beste skjerm i Pure/ISF-modus med sin "rene" bildegjengivelse. VT20 har ikke sortnivået til LX5090 og KRP-500, men jeg opplever sortnivået bedre på VT20 enn VT30 - som jeg leverte tilbake.

I tillegg er de to VT20 jeg har støyfrie, mens flere av de Pioneer-skjermene jeg eide støyet noe helt forferdelig (elektronisk "buzz"). Og jeg må ha høyttaler(e) innebygd i skjermen, slik at jeg slipper å fyre opp resten av anlegget, bare jeg skal se nyhetene.

Fargegjengivelsen på VT20 oppleves bedre enn LX5090 hos meg, men dårligere enn på KRP-500. Problemet med Panasonic sine siste skjermer er mest fargegraderinger i ulike partier fra 0-100 IRE, der du kan risikere innslag av rødt i visse passasjer og f.eks. grønt i andre (vanskelig å kalibrere bort fordi kaibreringsverdiene på skjermen er for unøyaktige).

Og det er ingen ulempe at VT20 har både RIKSTV innebygd samt en bra satelitt-tuner (bruker begge delene).

Når det gjelder HX920 så har den et formidabelt sortnivå. Noe "black-crush"-blir det nok, men det er mulig å justere gamma og i et mørkt rom tåle i hvert fall jeg tap av noen detaljer i det aller mørkeste, når bildet ellers er så bra som det er. Bildeprosesseringen er bra, men innsynsvinkelen er alltid en utfordring på alt annet enn plasma.

Som mange andre setter jeg min lit til LG`s 55` OLED. Hvis ikke den blir en realitet i 2012, så blir det en ny proff-skjerm fra Panasonic i løpet av året.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fair enough, VT20 har bedre sortnivå enn VT30 teknisk sett, sporsmålet er jo om det holder etter noen 1000 timers bruk.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fair enough, VT20 har bedre sortnivå enn VT30 teknisk sett, sporsmålet er jo om det holder etter noen 1000 timers bruk.
    Det er absolutt et relevant spørsmål. Forrige generasjon (2009; V10, G10, X10) ble ganske gråe etter hvert. Men jeg har over 2000 timer på den ene VT-skjermen, noen hundre på det andre. Tidligere har jeg ikke sett noe særlig forskjell mellom dem, men det kan nok hende at den eldste er blitt litt mer grå nå. Den oppleves fremdeles som "sort nok", men jeg får bare se tiden ann. Alle flatskjermer blir mer utvasket i sortnivået eller får redusert lysstyrken med tiden.

Men mange her på forumet har da for lengst skiftet ut skjermene sine

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke om det er forskjell på LX og KRP som jeg har, angående panoreringer, men jeg har ihvertfall ikke merket noe problem

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vallhall
    Jeg vet ikke om det er forskjell på LX og KRP som jeg har, angående panoreringer, men jeg har ihvertfall ikke merket noe problem
    Da er du en av dem som er mindre følsom for slikt, lucky you :wink:

Side 198 av 212 FørsteFørste ... 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 194 195 196 197 198 199 200 201 202 208 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •