Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 197

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  4
Side 197 av 213 FørsteFørste ... 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 193 194 195 196 197 198 199 200 201 207 ... SisteSiste
Viser resultater 3,921 til 3,940 av 4254
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Thomse
    Pioneer startet forhåpentlig igjen produksjonen av KURO generasjonene... Må jo ha ny tv i fremtiden også....
    Spørs vel... Panasonic har jo alle patentene som hører til, og de har sagt de aldri kommer til å lage noen ny Kuro, for det er ikke lønnsomt. Folkene som jobbet på Kuro-teamet har også forsvunnet ut av Pioneer og over til Sharp og Panasonic. Så det er ikke så mye Kuro igjen i Pioneer.

Newcomer Thomse sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Spørs vel... Panasonic har jo alle patentene som hører til, og de har sagt de aldri kommer til å lage noen ny Kuro, for det er ikke lønnsomt. Folkene som jobbet på Kuro-teamet har også forsvunnet ut av Pioneer og over til Sharp og Panasonic. Så det er ikke så mye Kuro igjen i Pioneer.
    Da er eg en meget stolt eier av den siste KUROen i mitt liv...;-)

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thomse
    Da er eg en meget stolt eier av den siste KUROen i mitt liv...;-)
    Gratulerer, jeg har selv en LX5090 siden de først kom ut.Glimrende farger og sortnivå.

Dessverre er bildebehandling langt fra samme nivå. I dag bruker jeg Pion kun til TV titting, filmer og serier kjører jeg på EpsonTW-5500 projektor med passelig frame interpolation

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Gratulerer, jeg har selv en LX5090 siden de først kom ut.Glimrende farger og sortnivå.

Dessverre er bildebehandling langt fra samme nivå. I dag bruker jeg Pion kun til TV titting, filmer og serier kjører jeg på EpsonTW-5500 projektor med passelig frame interpolation
    Denne posten gjorde at jeg ble litt i tvil. Bør jeg ikke kjøpe LX5090 allikevel? Har aldri sett en Kuro i mitt liv, og har heller ikke returrett der jeg kjøper den.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne posten gjorde at jeg ble litt i tvil. Bør jeg ikke kjøpe LX5090 allikevel? Har aldri sett en Kuro i mitt liv, og har heller ikke returrett der jeg kjøper den.
    Vent heller på de nye skjermene som kommer denne våren.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Vent heller på de nye skjermene som kommer denne våren.
    Hvis jeg får prutet den ned til 13000 også? Den er som sagt ny.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter man Pioneeren på riktig drive mode så viser den riktig bilde, har no aldri hakket så lenge eg har sett på den. På blu-rayen slet den med en scene i The International men ellers har det aldri vært ett problem. Interpoleringen til LCD og LED er no i de fleste tilfeller veldig kunstig, funker flott på fotball og sport dog.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg får prutet den ned til 13000 også? Den er som sagt ny.
    Med full garanti? Ja, da kan du selvsagt kjøpe den. Men har du noen du kjenner som har denne skjermen og som du kan besøke før du legger 13 K på bordet?

Det er alltid en fordel å kjøpe en skjerm der du har 30 dagers returrett OM du ikke skulle bli fornøyd

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Med full garanti? Ja, da kan du selvsagt kjøpe den. Men har du noen du kjenner som har denne skjermen og som du kan besøke før du legger 13 K på bordet?

Det er alltid en fordel å kjøpe en skjerm der du har 30 dagers returrett OM du ikke skulle bli fornøyd
    Dessverre. Kjenner ingen med Kuro, og det er heller ikke 30 dagers returrett.. Full garanti er det, og såklart 5 års reklamasjonsrett.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,178
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Sitter man Pioneeren på riktig drive mode så viser den riktig bilde, har no aldri hakket så lenge eg har sett på den. På blu-rayen slet den med en scene i The International men ellers har det aldri vært ett problem. Interpoleringen til LCD og LED er no i de fleste tilfeller veldig kunstig, funker flott på fotball og sport dog.
    Har heller ikke antydning til hakking på min 5090.

Det har derimot alle LCD/LED skjermer jeg har sett - etterslep, begrenset sortnivå, begrenset innsynsvinkel. Hadde ikke foretrukket noen andre skjermer av det jeg har sett i dag.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W PV1D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere med LX5090; har noen av dere problemer med at skjermen har fått et rødt skjær i seg?

Leste om dette her: pioneer pdp lx5090 red tint to blacks | AVForums.com - UK Online

Trodde Pioneer-skjermene var feilfrie? Er dette en grunn til å ikke kjøpe?

Newcomer Niels sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen problemer med LX 5090h her. Har hatt den i litt over 2 år og har brukt den mye. Har inntrykket av at Pioneer har mindre problemer over tid relavtivt sett enn andre plasmaprodusenter (tatt i betraktning at de ikke selger de volumene).

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde litt av dette på den jeg hadde, var og problemer med blinking og uroligheter i bildet. Pioneer er alldeles ikke feilfrie!
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Jeg hadde litt av dette på den jeg hadde, var og problemer med blinking og uroligheter i bildet. Pioneer er alldeles ikke feilfrie!
    De er ihvertfall bedre enn Samsung. Skal forresten ikke så mye til heller!

Den perfekte flatskjerm er ikke laget enda, men ingen har vært nærmere enn Pioneer hittil etter min mening og erfaring. Svartnivå, farger og skarphet (etter kalibrering) er veldig bra. Panoreringer er kanskje ikke skjermens sterkeste side. Litt usikker på om dette kan skyldes at skjermen bare viser 24p slik det er ment eller om det kan være en liten svakhet. Uansett plager det ikke meg i forhold til alle svakheter ved de andre skjermene jeg har hatt på lån hjemme det siste året (bl.a. Samsung LED & plasma og Sony LED). Spesiellt Samsung skjemene var helt forferdlig irriterende med linebleed, horisontale striper og ujevnt baklys +++.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: LG OLED65B6V | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800 | DENON DBP-4010UD

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg eier av en splitter ny LX5090. Slo til på 15000, med original fot og frakt inkludert. Kjøpte også trygghetsforsikring i tilfelle det skjer noe med den om noen år. Takk for alle tilbakemeldinger!

Levering er på torsdag.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panoreringer er akkurat slik de skal være så lenge bildeinnstillingen, som jeg ikke husker navnet på, står på "advance".

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jul1anr1k
    Da er jeg eier av en splitter ny LX5090. Slo til på 15000, med original fot og frakt inkludert. Kjøpte også trygghetsforsikring i tilfelle det skjer noe med den om noen år. Takk for alle tilbakemeldinger!

Levering er på torsdag.
    Velkommen i klubben !
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer veldig på kordan en ny kuro plutselig dukker opp 3 år etter produksjonsnedlegging, heldig djevel uansett Hvis det dukker opp en ny KRP-600 så er det bare å gi en lyd.

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Lurer veldig på kordan en ny kuro plutselig dukker opp 3 år etter produksjonsnedlegging, heldig djevel uansett Hvis det dukker opp en ny KRP-600 så er det bare å gi en lyd.
    +1!!!
    Kunne godt hatt en til KRP-600A, i tillegg til den som jeg har..

Fantastisk TV, men krever ISF kalibrering :-)
    Har enda ikke sett en 2011 modell i nærheten av bildekvaliteten til KRP modellen enda...

Gid Pioneer kunne laget en ny KRP modell som en signatur modell, der de ga blaffen i alle strømspare teknikker, og lagde en ny referanse skjerm... kunne kanskje vært en "proff" modell, da gjelder ikke de tullete EU reglene angående strømforbruk, alt for å lage et perfekt bilde og ekstremt sort-nivå..
    (men sikkert lettere å tru på julenissen)... ;-)

Newcomer Niels sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tandberg
    +1!!!
    Kunne godt hatt en til KRP-600A, i tillegg til den som jeg har..

Fantastisk TV, men krever ISF kalibrering :-)
    Har enda ikke sett en 2011 modell i nærheten av bildekvaliteten til KRP modellen enda...

Gid Pioneer kunne laget en ny KRP modell som en signatur modell, der de ga blaffen i alle strømspare teknikker, og lagde en ny referanse skjerm... kunne kanskje vært en "proff" modell, da gjelder ikke de tullete EU reglene angående strømforbruk, alt for å lage et perfekt bilde og ekstremt sort-nivå..
    (men sikkert lettere å tru på julenissen)... ;-)
    Dessverre er nok det toget gått. Hadde blitt en drømme tv både med hensyn til bilde og pris.

Side 197 av 213 FørsteFørste ... 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 193 194 195 196 197 198 199 200 201 207 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •