Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 196

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 196 av 212 FørsteFørste ... 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 192 193 194 195 196 197 198 199 200 206 ... SisteSiste
Viser resultater 3,901 til 3,920 av 4233
    Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nei, nå er det vel på tide å få tråden på sporet igjen.

Nå har jeg også fått fart på ControlCal, forstår ikke hvorfor jeg ikke skaffet lisens for flere år siden, men bedre seint enn aldri :-D

Det jeg har funnet ut så langt er at panelet har 8363 timers gangtid, har blitt slått på 2123ganger og at på LX-5090 går det fremdeles og skifte drivemode når ISF modusene brukes. Det eneste jeg har gjort så langt er å legge inn eksakt samme innstillinger i ISF-day, som jeg bruker i movie modusen. Det jeg ser med en gang er at lysutbyttet blir betydelig bedre når jeg skifter over til ISF, bildet fremstår som klarere og en del skarpere, inntrykket er sannsynligvis et resultat av det bedre opplevde lysutbyttet.

Nå har jeg planer om innkjøp av måleutstyr, så kan jeg kose meg med kalibrering når høststormene og mørket setter inn. Det blir sikkert mye frustrasjoner men sikkert også tilfredsstillelse hvis jeg får det til. Hjelp og gode tips finnes der masse av på nettet, så det skal nok gå bra.

Vil ikke kjøpe det billigste man kan få tak i, jeg heller nok mot den Chroma 5 som J.Haugen nevnte tidligere i tråden. Jeg ser på det som en grei investering, jeg elsker tekniske ting og Pioneeren er sikkert ikke den siste skjermen jeg har i hus. Dessuten har jeg en Epson TW-5500 projektor, men den har Gorm kalibrert så der er nok ikke noe og forbedre, men kanskje den trenger litt tweaking etter hvert som lampetiden øker?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil ikke kjøpe det billigste man kan få tak i, jeg heller nok mot den Chroma 5 som J.Haugen nevnte tidligere i tråden. Jeg ser på det som en grei investering, jeg elsker tekniske ting og Pioneeren er sikkert ikke den siste skjermen jeg har i hus. Dessuten har jeg en Epson TW-5500 projektor, men den har Gorm kalibrert så der er nok ikke noe og forbedre, men kanskje den trenger litt tweaking etter hvert som lampetiden øker?
    Jeg vet ikke om du har økonomisk mulighet til det, men om du får hjelp av Gorm også på flatskjermen, så skal du ikke se bort fra at du blir meget godt fornøyd

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,085
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Nei, nå er det vel på tide å få tråden på sporet igjen.

Nå har jeg også fått fart på ControlCal, forstår ikke hvorfor jeg ikke skaffet lisens for flere år siden, men bedre seint enn aldri :-D

Det jeg har funnet ut så langt er at panelet har 8363 timers gangtid, har blitt slått på 2123ganger og at på LX-5090 går det fremdeles og skifte drivemode når ISF modusene brukes. Det eneste jeg har gjort så langt er å legge inn eksakt samme innstillinger i ISF-day, som jeg bruker i movie modusen. Det jeg ser med en gang er at lysutbyttet blir betydelig bedre når jeg skifter over til ISF, bildet fremstår som klarere og en del skarpere, inntrykket er sannsynligvis et resultat av det bedre opplevde lysutbyttet.

Nå har jeg planer om innkjøp av måleutstyr, så kan jeg kose meg med kalibrering når høststormene og mørket setter inn. Det blir sikkert mye frustrasjoner men sikkert også tilfredsstillelse hvis jeg får det til. Hjelp og gode tips finnes der masse av på nettet, så det skal nok gå bra.

Ok, da har kanskje Magnum'n rett alikevel da. Synes det bare var litt underlig at dette ikke har vært et større tema tidligere...
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avvikene mellom det du finner i ISF og de du finner i "pure" er temmelig små om utgangspunktet er bra (f.eks. riktig innstilt D65 i "Pure"). Et stort avvik skyldes heller at man har skrudd seg bort eller at skjermen avviker mer enn den i utgangspunktet burde. Alle KRP skal være førstehåndssortering og forskjellene bør altså ikke være for store.

Jeg trro det var Gorm som engang påviste med en JVC prosjektor (var det ikke DLA-HD990?), at selv førstehåndssorteringen og kvalitetskontrollen kan glippe enkelte ganger fra fabrikk og da vil avvikene kunne bli store

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Synes det bare var litt underlig at dette ikke har vært et større tema tidligere...
    De fleste som har ISF modusene aktivert har vel det gjennom en ”proff” som samtidig har kalibrert skjermen. Der er vel bare noen få av oss som har begynt og tukla med dette selv.

At jeg ser en del forskjell er kanskje grunnet min LX-5090, den har ikke Pure mode.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    481
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å ødelegge denne intense diskusjonen deres men på min KRP-500M har jeg aktivert ISF uten at den er kalibrert av noen . På totalt mørkt rom på kveld med PURE instillinger basert på de instillinger fra både kilder her og avsforums (kun små justeringer som avviker) vil jeg med mine litt slitte øyne si at ISF-Night instillingen gir mere skarphet på en eller annen vanskelig forklar metode og i enkelte tilfeller synest jeg bilde er mere realistisk hva jeg nå enn mener med dette .

Mere forvirret nå ? Ikke spør meg
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å ødelegge denne intense diskusjonen deres men på min KRP-500M har jeg aktivert ISF uten at den er kalibrert av noen . På totalt mørkt rom på kveld med PURE instillinger basert på de instillinger fra både kilder her og avsforums (kun små justeringer som avviker) vil jeg med mine litt slitte øyne si at ISF-Night instillingen gir mere skarphet på en eller annen vanskelig forklar metode og i enkelte tilfeller synest jeg bilde er mere realistisk hva jeg nå enn mener med dette .
    Det er veldig greit forklart. Avviket du beskriver på en nøktern måte er det ingenting å si på. Både Pure og ISF vil normalt sett ligge ganske nærme D65 "standarden" på flere parametre, men det kan selvsagt skille litt.

Det kan jo hende at du har litt å hente på kalibrering, men det koster kanskje mer enn det smaker på en skjerm som er såpass god fra før.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,544
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått testet litt mere med ControlCAL og bildet er hakket bedre og skarpere på isf Night enn Pure. Fantastisk flotte bilder!

Kan i samme slengen tipse om hvordan du finner ut hvor mange timer KRP-M har på baken. Koble den til nettverket og legg inn IP adressa til skjermen i linken:

http://XX.X.X.XXX/cgi/service_right.cgi

Min har akkurat passert 400 timer. :-)
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: LG OLED65B6V | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800 | DENON DBP-4010UD

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Da har jeg fått testet litt mere med ControlCAL og bildet er hakket bedre og skarpere på isf Night enn Pure. Fantastisk flotte bilder!

Kan i samme slengen tipse om hvordan du finner ut hvor mange timer KRP-M har på baken. Koble den til nettverket og legg inn IP adressa til skjermen i linken:

http://XX.X.X.XXX/cgi/service_right.cgi

Min har akkurat passert 400 timer. :-)
    400 timer på en så gammel tv!?? Ærlig talt, slike vidundere skal BRUKES

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,544
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He He! Jeg kom over en ubrukt i juni som har stått lagret hos et firma. Derfor kun 400 timer. :-)
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    He He! Jeg kom over en ubrukt i juni som har stått lagret hos et firma. Derfor kun 400 timer. :-)
    Jeg føler du kan beskrives med ett enkelt ord akkurat nå: slask!

Hvor mye måtte du ut med for denne?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,544
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med nye originale Pioneer høyttalere (kjøpt på eBay) og ny ubrukt fot (fra Pioneer Norge på "tilbud" til 4000 kr!!) ble den ganske dyr. Nesten så jeg kunne fått en ny Panasonic 65", men da hadde jeg jo gått ned på biledkvalitet selvsagt.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan kalibrere en 5090 i Fredrikstad?

Mvh
    Stig

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig å få TV alltid til å starte i dot-by-dot?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borchgrevink
    Mulig å få TV alltid til å starte i dot-by-dot?
    Hvis den står i dot-by-dot når du slår den av så vil den starte i dot-by-dot såfremt den får 1080 signal.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bestilt en Kuro (LX5090) som kommer neste uke. Helt ny, og den siste de hadde på lager. Må si jeg gleder meg!

Newcomer Thomse sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jul1anr1k
    Da har jeg bestilt en Kuro (LX5090) som kommer neste uke. Helt ny, og den siste de hadde på lager. Må si jeg gleder meg!
    Du har mye å glede det til! 5090 ble innkjøpt da den kom ut på markedet, er enda fornøyd...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thomse
    Du har mye å glede det til! 5090 ble innkjøpt da den kom ut på markedet, er enda fornøyd...
    Godt å høre! Får den levert på døra på torsdag neste uke:-)

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Savner sortnivået i Kuroen jeg hadde men er vel det eneste jeg savner med den
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Newcomer Thomse sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer startet forhåpentlig igjen produksjonen av KURO generasjonene... Må jo ha ny tv i fremtiden også....

Side 196 av 212 FørsteFørste ... 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 192 193 194 195 196 197 198 199 200 206 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •