Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 195

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  4
Side 195 av 213 FørsteFørste ... 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 191 192 193 194 195 196 197 198 199 205 ... SisteSiste
Viser resultater 3,881 til 3,900 av 4254
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tandberg
    Hva mener du egentlig???

Har du prøvd det jeg nevner p TV2nyhetskanalen? så vil du se at skjermen prøver å gjennskape 24hz effekt (les: kinorykking) hvis den står i noe annet en OFF.

Trodde min KRP-600A var 9. generasjon.... 8)
    TV2 Nyhetskanalen er vel så amatørmessige at de bruker 30/60fps datagrafikk iblandet 50hz tv-signaler. Det er mulig den hakkingen *skal* være der. Jeg har ikke den kanalen selv. Skal teste hos en kamerat som har 5090.
    Ellers har jeg på Drive mode 2 på PAL, advance, og text optimizer OFF. Aldri opplevd problemer. Når vi med det samme er inne på det, så kan godt drive mode alltid stå på 2 da denne ikke har noen effekt på NTSC-baserte frekvenser, samt har ingen effekt på 24hz)

Pure Cinema på Advance er kun virksom på 60i og 24p. Den har ingen innvirkning på hverken 50i/p, 60p, og skal være det samme som å ha den på off.

Dette stemmer med både mine og Niels sine observasjoner.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Nei, KRP-xxxM har IKKE en slik "bug", Hva mener du her?
    Nå får dere bestemme dere. Når man bruker en ISF modus på KRP-xxxM; er, eller er ikke Drive mode låst til 1? Hvis Drive Mode er låst til 1, og TVen selges i et PAL-land, vil ikke dette kunne karakteriseres som en "bug" ?

Meldte ikke du deg ut for litt siden? Eller er du tilbake i debatten nå? Jeg føler at du bare finner på ting for å prøve å ta meg, men det er kanskje bare meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meldte ikke du deg ut for litt siden? Eller er du tilbake i debatten nå? Jeg føler at du bare finner på ting for å prøve å ta meg, men det er kanskje bare meg.
    Nå ser du spøkelser på høylys dag. Det må da fremdeles være lov å stille kritiske spørsmål uten at det betyr at noen skal "ta deg"? Feilinformasjon må derimot tilbakevises og det har ingeting med noen tidligere debatt å gjøre.

Du lager et større skille mellom KRP-500A og KRP-500M enn det som er reelt. Du må jo gjerne se nærmere på hva andre brukere mener, men jeg har ikke opplevd at KRP-M-modellen er noe dårligere enn A-modellen.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnum
    Nå får dere bestemme dere. Når man bruker en ISF modus på KRP-xxxM; er, eller er ikke Drive mode låst til 1? Hvis Drive Mode er låst til 1, og TVen selges i et PAL-land, vil ikke dette kunne karakteriseres som en "bug" ?

Vil ikke kalle det en "bug" direkte selv om M er låst til Drive mode 1 under isf. Den hakker ikke noe mere enn Pure på Drive mode 2. Eneste er at den buzzer bittelitt på Drive mode 1.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: LG OLED65B6V | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800 | DENON DBP-4010UD

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TV2 Nyhetskanalen er vel så amatørmessige at de bruker 30/60fps datagrafikk iblandet 50hz tv-signaler. Det er mulig den hakkingen *skal* være der. Jeg har ikke den kanalen selv. Skal teste hos en kamerat som har 5090.
    Ellers har jeg på Drive mode 2 på PAL, advance, og text optimizer OFF. Aldri opplevd problemer. Når vi med det samme er inne på det, så kan godt drive mode alltid stå på 2 da denne ikke har noen effekt på NTSC-baserte frekvenser, samt har ingen effekt på 24hz)

Pure Cinema på Advance er kun virksom på 60i og 24p. Den har ingen innvirkning på hverken 50i/p, 60p, og skal være det samme som å ha den på off.

Dette stemmer med både mine og Niels sine observasjoner.
    Hva er 60i, 50p? Trodde det var 720p, 480i osv. Har aldri sett de begrepene før...
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Hva er 60i, 50p? Trodde det var 720p, 480i osv. Har aldri sett de begrepene før...
    Tallet er refreshrate, i/p er interlace/progressive. Ofte vil man se både oppløsning og refreshrate på en gang, f.eks. 1080i60, 720p50, 1080p24 osv. 480i vil i de fleste tilfeller være NTSC,og 576i vil være PAL, så det er ikke veldig nødvendig å si 480i60 eller 576i50.

Poenget med å si bare 60i er at det i disse tilfellene er refresh raten og om bildet er progressivt eller ikke som er viktig. Ikke oppløsningen.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil ikke kalle det en "bug" direkte selv om M er låst til Drive mode 1 under isf. Den hakker ikke nå mere enn Pure på Drive mode 2. Eneste er at den buzzer bittelitt på Drive mode 1.
    Ja, det er riktig at disse skjermene kan gi litt mer elektronisk "buss" i Drive mode 1. Men mange har kalibrert disse skjermene i "pure mode" og det gir et meget bra resultat med drive mode 2. Denne skarpheten som den snakkes om, kan selvsagt også oppnås i "pure" og ikke bare i ISF. Det handler bare om å gjøre det riktig.

Fordelen med ISF, er jo at en kan låse egne verdier til eksempelvis dag og natt-modus. Ulempen er at skjermen faktisk endrer seg i hele livsløpet, slik at de fastlåse veirdiene på f.eks. 200 timer ikke er helt optimale på 2000 eller 3000. Men innen da har jo mange her på forumet skiftet skjerm for lengst

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ser du spøkelser på høylys dag. Det må da fremdeles være lov å stille kritiske spørsmål uten at det betyr at noen skal "ta deg"? Feilinformasjon må derimot tilbakevises og det har ingeting med noen tidligere debatt å gjøre.

Du lager et større skille mellom KRP-500A og KRP-500M enn det som er reelt. Du må jo gjerne se nærmere på hva andre brukere mener, men jeg har ikke opplevd at KRP-M-modellen er noe dårligere enn A-modellen.
    Jeg har ikke laget noe skille. Det var ikke jeg som brakte det opp. Og du skrev selv "+1" FØR du visste at denne, la oss bare kalle det "bugen", ikke var tilfelle på 500A. Hvis det stemmer det som TrondB sier, at det ikke medfører noe mer hakking, så er det bare en positiv ting.

Det vil jo uansett ikke føre til det man forbinder med tradisjonell hakking, det er mer at 50i videokilder kan føre til mer interlaced artifakter siden 50i ikke går opp i 75hz. Men hvis ikke det er merkbart, så er det som sagt en positiv ting.

Nei, ISF-skarpheten kan ikke oppnås i Pure. Man kan sette skarphet på f.eks -10 i Pure, men det blir *ikke* det samme.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke laget noe skille. Det var ikke jeg som brakte det opp. Og du skrev selv "+1" FØR du visste at denne, la oss bare kalle det "bugen",
    Nei. Det stemmer ikke. Og det er ingen "bug".

Nei, ISF-skarpheten kan ikke oppnås i Pure. Man kan sette skarphet på f.eks -10 i Pure, men det blir *ikke* det samme.
    Nå har jeg sjekket dette med en kamerat som eier en KRP M (siden jeg har solgt mine Pioneer-skjermer) og dette stemmer ikke. Men vi blir neppe enige, uansett.

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har notert ned alle instillingene til ISF kalibreringene.
    Disse klarer jeg gjennskape 100% (ihvertfall 99,99%) i brukermodus...

Tror ikke det du sier stemmer helt her...

Hvilken Controlcal versjon bruker du?

Husk at i brukermodus så kan du stille inn gråskala og fargerom like godt som i ISFmodus, og du kan du slå av alle "forbedring" effektene.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei. Det stemmer ikke. Og det er ingen "bug".

Jeg velger å tro på Trond B, siden han eier skjermen, og du ikke gjør det.
    Vi trenger ikke å kalle det hverken bug i klartekst eller "bug". Vi kan kalle det en "whatever". Muligens fordi det er nærmest en kopi av den amerikanskje xxxM, og ikke er tweaket for PAL-markedet. Fornøyd?
    Nå har jeg sjekket dette med en kamerat som eier en KRP M (siden jeg har solgt mine Pioneer-skjermer) og dette stemmer ikke. Men vi blir neppe enige, uansett.
    Jeg kan også "sjekke" med en kamerat og få bekreftelse på hva som helst. Min konklusjon er at skjermen må ha ytterligere prosessering/måten den driver skjermen på i Pure e.l. som ikke finnes i ISF-modusene. Vi får være uenige om konklusjonen.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min konklusjon er at skjermen må ha ytterligere prosessering/måten den driver skjermen på i Pure e.l. som ikke finnes i ISF-modusene
    Pure har minimalt med prosessering. Siden du konkluderer på egen hånd at skjermen har enda mindre prosessering i ISF, så må du gjerne fortelle hvilke del av bildebehandlingen som er slått av i ISF og som fremdeles er på i Pure.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tandberg
    Jeg har notert ned alle instillingene til ISF kalibreringene.
    Disse klarer jeg gjennskape 100% (ihvertfall 99,99%) i brukermodus...

Tror ikke det du sier stemmer helt her...

Hvilken Controlcal versjon bruker du?

Husk at i brukermodus så kan du stille inn gråskala og fargerom like godt som i ISFmodus, og du kan du slå av alle "forbedring" effektene.
    Mao så er Pure like skarp som ISF, bare det er skikkelig stilt inn ?

Har en følelse at innstillingene til Magnum i bruker modus ikke er helt optimale og at han derfor ser forskjell i ISF.

Trond B sa vel noe liknende at han ikke så så stor forskjell på skarphet ved å bare skifte til ISF men tror kanskje det er et potensiale i å nå det, men at det krevere skikkelig utstyr og kunnskap. Det er det vel ingen som betviler, men at kun å skifte til ISF skal gi det en vesentlig skarpere TV betviler jeg.

Forøvrig er mine innstillinger: Pure, Picture 40,0,0,0,-15,low,3 Pro adj: EM1,CS2,DM1 ellers alt av. Opplever ikke hakking overhode.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pure har minimalt med prosessering. Siden du konkluderer på egen hånd at skjermen har enda mindre prosessering i ISF, så må du gjerne fortelle hvilke del av bildebehandlingen som er slått av i ISF og som fremdeles er på i Pure.
    Jeg skrev mindre prosessering/ måten den driver skjermen på/e.l. Vær vennlig og les det jeg skriver.

Ro ned kverulant-retorikken. Selv om jeg konkluderer med noe, betyr det ikke at eksakt viten om konklusjonen blir automatisk tillagt min kunnskap.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n

Har en følelse at innstillingene til Magnum i bruker modus ikke er helt optimale og at han derfor ser forskjell i ISF.
    Det må du selvsagt bare tro. Selv syns jeg det er mest morsomt at jeg blir beskyldt for å ikke vite opp/ned i menyene.

Men hvorfor tror du det?
    Føler du at det å velge pure mode med fjernkontrollen krever "en optimal måte" å gjøre det på? Sier du at default Pure Mode ikke er optimalt m.h.t skarphet? Hva er optimalt? Har du det optimalt? I så fall kan du kanskje fortelle hva som skiller seg fra default Pure Mode. (JEG sier ikke at Pure Mode er optimalt, men bare la oss gå utifra dette, iogmed alle forbedringskretser i brukermodus er avslått som standard i denne modusen)
    Jeg beklager selvsagt hvis jeg er helt ute og kjører med mine antakelser.

Er det virkelig så vanskelig å tro? At ISF-modusen er skarpere? Er det virkelig så "far out?". Trond B bekrefter også det jeg ser, enn i mindre grad. Også J. Haugen bekreftet det i første omgang, men DA gikk debatten om hvorvidt dette var nyttig informasjon for Ola Nordmann eller ikke. Senere snudde hadde 180 grader. Og neida, jeg tok ikke den første bekreftelsen som noe endelig. Det er tydelig at han ikke har total snøring, men var uenig bare for å være uenig og å redde ansikt? Det ender med at han melder seg ut av debatten, men har i det siste meldt seg inn igjen.

..problemet på AVforum er tydeligvis at CV og kjendisfaktoren går foran sak. Er man uenig, så skal man samtidig gjøre seg klar til å ta imot noen saftige personangrep som etterhvert går over til stråmanns-retorikk.

Man blir ikke nødvendigvis en god forfatter av å lese mange bøker.
    Min anbefaling er at du tester det ut selv. Skjermen din er verdt det.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..problemet på AVforum er tydeligvis at CV og kjendisfaktoren går foran sak. Er man uenig, så skal man samtidig gjøre seg klar til å ta imot noen saftige personangrep som etterhvert går over til stråmanns-retorikk.
    Jeg synes det er et vel så stort problem at mange blir blodig fornærma når noen sier dem i mot, og tar enhver uenighet som et personangrep.

Jeg synes ikke verken Haugen eller Ingeniøren har vært ufine mot deg. Uenige, ja, men ikke ufine. Litt mindre hårsårhet fra din side hadde ikke vært så dumt.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør kanskje ta deg en titt i speilet av og til

Kan ikke se at du har blitt utsatt for personangrep, selv om tonen i mange av dine innlegg inviterer til akkurat det.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingeniørn har ikke vært ufin.
    Jeg er ikke hårsår. Blir heller ikke fornærmet.
    Et personangrep blir patetisk, uavhengig av hva jeg føler og tenker om det. Det eneste er at det er frustrerende å snakke til en vegg når det er saklig diskusjon som burde være. Men det er det ikke rom for blant selvutnevnte guruer.

Jeg er klar over tonen min. Den inneholder noen spydige undertoner her og der, uten å tippe over. Den er forholdsvis saklig og krydret med fakta. Det er den tonen som jeg svarer bedrevitere. Den har vist seg å være mest effektiv.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det virkelig så vanskelig å tro? At ISF-modusen er skarpere? Er det virkelig så "far out?". Trond B bekrefter også det jeg ser, enn i mindre grad. Også J. Haugen bekreftet det i første omgang, men DA gikk debatten om hvorvidt dette var nyttig informasjon for Ola Nordmann eller ikke. Senere snudde hadde 180 grader. Og neida, jeg tok ikke den første bekreftelsen som noe endelig. Det er tydelig at han ikke har total snøring, men var uenig bare for å være uenig og å redde ansikt? Det ender med at han melder seg ut av debatten, men har i det siste meldt seg inn igjen.
    Jeg lever godt med at du mener at undertegnede ikke har snøring. Men å redde ansikt? Det er jo det største tøv. Jeg ønsket å avslutte debatten kort og godt fordi du har et veldig behov for å polemisere (bare se på hvordan du uttrykker deg). Jeg ønsker ikke å bruke for mye tid på denslags. At du ser på deg selv som veldig kunnskapsrik har jeg sett lite i innleggene dine.

Jeg er ikke hårsår. Blir heller ikke fornærmet. Et personangrep blir patetisk, uavhengig av hva jeg føler og tenker om det. Det eneste er at det er frustrerende å snakke til en vegg når det er saklig diskusjon som burde være. Men det er det ikke rom for blant selvutnevnte guruer.

Jeg er klar over tonen min. Den inneholder noen spydige undertoner her og der, uten å tippe over. Den er forholdsvis saklig og krydret med fakta. Det er den tonen som jeg svarer bedrevitere. Den har vist seg å være mest effektiv.
    Ovenfornevnte innlegg viser nettopp at du er meget hårsår og blir fornærmet. Selv om du omtaler deg selv som "saklig og krydret med fakta", mens andre er bedrevitere.

Jeg foreslår heller at du finner deg et annet forum du kan bruke tiden din på.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lever godt med at du mener at undertegnede ikke har snøring. Men å redde ansikt? Det er jo det største tøv. Jeg ønsket å avslutte debatten kort og godt fordi du har et veldig behov for å polemisere (bare se på hvordan du uttrykker deg). Jeg ønsker ikke å bruke for mye tid på denslags. At du ser på deg selv som veldig kunnskapsrik har jeg sett lite i innleggene dine.

Ovenfornevnte innlegg viser nettopp at du er meget hårsår og blir fornærmet. Selv om du omtaler deg selv som "saklig og krydret med fakta", mens andre er bedrevitere.

Jeg foreslår heller at du finner deg et annet forum du kan bruke tiden din på.
    Jeg har ikke omtalt meg selv som kunnskapsrik. Generelt sett omtaler jeg aldri meg selv. Jeg diskuterer saken, og ferdig med det. Igjen putter du ord i munnen min.
    Nei, jeg er ikke hårsår og fornærmet. Noen bemerket tonen min. Jeg forklarte. Det ligger ikke noe mer bak.

Det er heldigvis fullt av andre hyggelige entustiaster på AVforum som gjør det til en fornøyelig plass, og jeg kan ikke forlate et forum p.g.a av et lite troll
    Hvis du kan slutte å kommentere mine innlegg, så kan vi kanskje komme videre i denne tråden. Første gang du "meldte deg ut" lot jeg deg være uten å si noe. Det var ikke før du igjen begynte å raljere at jeg har svart det. Basert på dette er derfor mitt forslag at du melder deg ut av debatten, og denne gangen holder deg ute.

Side 195 av 213 FørsteFørste ... 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 191 192 193 194 195 196 197 198 199 205 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •