Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 194

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 194 av 212 FørsteFørste ... 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 190 191 192 193 194 195 196 197 198 204 ... SisteSiste
Viser resultater 3,861 til 3,880 av 4233
    Newcomer Niels sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tandberg
    Hvor har du dette fra??? vil du at det skal "hakke"
    :???:
    Ut i fra det jeg har lest skal Pure cinema stå på advance (72 Hz) for Bluraykilde (24 Hz *3 = 72 Hz), og standard for tvkilde (60 Hz).

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,532
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnum
    Det er sunt å være skeptisk. Dels fordi p.g.a mine få innlegg, at jeg er "ny bruker" (selv om jeg ikke er det), og uoverensstemmelser med guru på forumet. Jeg ser den, og har ikke problemer med det.

For å vri på det: Du er vel er ca. like skeptisk til mine påstander som jeg er til dine ang. finjustering av din KRP. Men jeg kan utelukke at det er placebo ved å switche mellom modi på min KRP og videre konstatere at forskjellen er helt klar og tydelig med det blotte øye. Det var jo heller ikke noe jeg forventet når jeg aktiverte ISF.

Trond B har fått blod på tann, men han kan sikkert fortelle selv.
    Magnum, har du kalibrert sjøl eller har du brukt innstillinger du fant på nettet?

Jeg har testet litt og bildet ble litt bedre. Ett minus med isf modusene er at du må bruke Drive mode 1 noe som ikke er perfekt på PAL signaler, der Drive mode 2 er mest riktig.
    Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY PHA-1A | SONY MDR-Z1R |
    SONY MDR-Z7 | SENNHEISER Momentum Wireless
    AV: LG OLED65B6V | DENON AVC-A1HDA | SONY BDP-S7200 | DENON DBP-4010UD

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har testet litt og bildet ble litt bedre. Ett minus med isf modusene er at du må bruke Drive mode 1 noe som ikke er perfekt på PAL signaler, der Drive mode 2 er mest riktig.
    +1

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor har du dette fra??? vil du at det skal "hakke"
    :???:
    Nei, snarere tvert imot.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Ett minus med isf modusene er at du må bruke Drive mode 1 noe som ikke er perfekt på PAL signaler, der Drive mode 2 er mest riktig.
    Dette gjelder ikke KRP-500A.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,532
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gjelder vel alle Pioneer 9G skjermer.

Drive mode 1 75hz
    Drive mode 2 100hz
    Drive mode 3 60hz

Eller mente du at det er mulig å bruke drive mode 2 med isf på A-modellen?
    Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY PHA-1A | SONY MDR-Z1R |
    SONY MDR-Z7 | SENNHEISER Momentum Wireless
    AV: LG OLED65B6V | DENON AVC-A1HDA | SONY BDP-S7200 | DENON DBP-4010UD

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du misforsto svaret mitt
    Er det kun KRP-xxxM (av alle 8G og 9G) som har denne "bug´en"? Isåfall er det veldig synd..

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels
    Ut i fra det jeg har lest skal Pure cinema stå på advance (72 Hz) for Bluraykilde (24 Hz *3 = 72 Hz), og standard for tvkilde (60 Hz).
    og OFF på vanlig pal i Norge. 50hz (25 bilder/sek.)

Med pure cinema i standard eller advance, så vil det hakke som juling på vanlige tv signaler.. (bare prøv på nyhets-rulleteksten på tv2Nyhetskanalen. der vil den prøve å sette skjermen på 72hz med pure cinema aktivert, og teksten blir helt "opphakket")

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    +2

(min er ISF kalibrert av Hegelstad, med utstyr som nok overgår prisklassen som er nevnt tidligere i tråden).

Fordelen med drivemode1 (75hz) er at du får bedre sortnivå en med drivemode2 (100hz)

bakdelen er at oppskalering av normalt 25 bilder/sek. til 75 hz er at du får en rar (hakkende) bilde.viser første bilde 2 ganger, neste bilde 1 gang, neste bilde 2 ganger....osv.

I tillegg, hvis du ser tv i et rom med lysrør belysning (flimmer) så ser du 25hz flimmer i sidesynet ditt, med hodeverk som resultat... (egen erfaring).

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og OFF på vanlig pal i Norge. 50hz (25 bilder/sek.)

Med pure cinema i standard eller advance, så vil det hakke som juling på vanlige tv signaler.. (bare prøv på nyhets-rulleteksten på tv2Nyhetskanalen. der vil den prøve å sette skjermen på 72hz med pure cinema aktivert, og teksten blir helt "opphakket")
    Nå vet jeg ikke hvordan det er med 8G , men for 9G som vi diskuterer i denne tråden, gjelder det ikke. Det kan vel umulig være kun bare KRP 500A som gjør disse tingene riktig..
    Standard har bare effekt på 60i.
    og Advance har også kun effekt på 60i, samt 24p.
    Til normal titting er disse uansett avslått, men noen kilder som f.eks Ps3 og HTPC har mulighet for både 50p, 60p, 60i og 24p ut, og da er greit å slippe bytte om manuelt hele tiden.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå vet jeg ikke hvordan det er med 8G , men for 9G som vi diskuterer i denne tråden, gjelder det ikke. Det kan vel umulig være kun bare KRP 500A som gjør disse tingene riktig..
    Standard har bare effekt på 60i.
    og Advance har også kun effekt på 60i, samt 24p.
    Til normal titting er disse uansett avslått, men noen kilder som f.eks Ps3 og HTPC har mulighet for både 50p, 60p, 60i og 24p ut, og da er greit å slippe bytte om manuelt hele tiden.
    Hva mener du egentlig???

Har du prøvd det jeg nevner p TV2nyhetskanalen? så vil du se at skjermen prøver å gjennskape 24hz effekt (les: kinorykking) hvis den står i noe annet en OFF.

Trodde min KRP-600A var 9. generasjon.... 8)

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men for 9G som vi diskuterer i denne tråden, gjelder det ikke.

Det gjelder i hvert fall for LX5090.

Jeg kjører den alltid på drivemode 2 og purecinema off. Gidder ikke en masse trykking på fjerren hver gang jeg skifter mellom TV, Blu-ray eller DVD. At det ikke finnes en auto funksjon som tar seg av dette er en skandale.

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde alltid min 5090 på drivemode 2 og standard, aldri noe hakking hverken på tv eller bluray. Husker jeg las en plass at hvis den stod på standard eller advance byttet den til 72hz av seg selv når den gjennkjenner 24 hz bilde. Utenom det står den på 100hz.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Jeg hadde alltid min 5090 på drivemode 2 og standard, aldri noe hakking hverken på tv eller bluray. Husker jeg las en plass at hvis den stod på standard eller advance byttet den til 72hz av seg selv når den gjennkjenner 24 hz bilde. Utenom det står den på 100hz.
    Ja, den skrifter selv, men er litt for ivrig på å prøve å skifte.

TV sendinger med mye grafikk som er laget på PC, slik som nyhets tikkeren til TV2Nyhetskanalen gjør at den går heilt "bananas"... der ser du at den kutter teksten opp med vertikale sorte streker, og rykker..

:-)

Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, den skrifter selv, men er litt for ivrig på å prøve å skifte.

TV sendinger med mye grafikk som er laget på PC, slik som nyhets tikkeren til TV2Nyhetskanalen gjør at den går heilt "bananas"... der ser du at den kutter teksten opp med vertikale sorte streker, og rykker..

:-)
    På min hakker den rullende teksten på Tv 2 nyhetskanalen kun når den står på "jevn" (smooth med engelsk meny). Bruker derfor drivemode 2 og "fremrykning" (advance med engelsk meny) på både tv-signaler og Bluray.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det kun KRP-xxxM (av alle 8G og 9G) som har denne "bug´en"? Isåfall er det veldig synd..
    Nei, KRP-xxxM har IKKE en slik "bug", Hva mener du her?

Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels
    På min hakker den rullende teksten på Tv 2 nyhetskanalen kun når den står på "jevn" (smooth med engelsk meny). Bruker derfor drivemode 2 og "fremrykning" (advance med engelsk meny) på både tv-signaler og Bluray.
    J. Haugen (siden du er en erfaren ekspert og har brukt flere Pioneer 9G):

Er dette de beste innstillingene mht hakking/best bilde ved mitt bruk uten å endre dette ut i fra kilde (se over). Ut i fra det jeg leser begynner jeg å bli usikker.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv benyttet jeg stort sett drivemode 2 og purecinema off på vanlige TV-signaler og DVD for å unngå å veksle for mye. Jeg er enig i de som mener at det burde vært en auto-funksjon på dette, men det er det dessverre ikke.

Kanskje du kan veksle mellom advanced og off og gi oss en tilbakemelding?

Dersom du synes at drivemode 2 og fremrykning" gir det beste resultatet med dine kilder, så synes jeg du skal fortsette å bruke dette. Det er ikke noe helt klar fasit, fordi de tilkoblede kildene (via scart, komponent, HDMI, VGA etc) kan gi litt ulike resultater.

Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for raskt svar!

Bruker kun HDMI som tilkobling fra kildene, bluray (source direct) og HD dekoder.
    Skal teste om av gjør noen forskjell fra framrykning.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haugen: Skal du til Oslo snart? Hvis aktuelt for deg, hva tar du for kalibrering av en KRP-600A? Send gjerne en PM. KRPen er brukt i 2 år, ingen innbrenning.

MVH Roar

Side 194 av 212 FørsteFørste ... 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 190 191 192 193 194 195 196 197 198 204 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •