Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 193

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 193 av 212 FørsteFørste ... 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 189 190 191 192 193 194 195 196 197 203 ... SisteSiste
Viser resultater 3,841 til 3,860 av 4233
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Magnum
    Da får du skrive at dine tidligere KRP-500M/600M alltid sto på 0 på kompositt, istedet for at mine tidligere KRPer sto alltid i 0, punktum. Når jeg mener HDMI og 1:1 pixelmapping og enda har presisert dette, så er det unødvendig at du maser om kompositt og de gamle VHS-filmene dine. Det kan IKKE misforstås at det jeg skriver omhandler at ISF er skarpere enn Pure, og kun det. At man bruker forskjellige innstillinger for kompositt og andre kilder er en helt annen sak.
    Han SKREV jo dette. Det han ville frem til var at det ikke var noen regel som sa at de skulle stå på -15, og han sa også at han brukte en del kilder som ikke var HD.

Og ja, det er det du skriver: "Dette er selvsagt ikke ukjent. Det er bare det at svært få vanlige brukere aktiverer ISF-modusene og hvorfor skal det nevnes da?" Hvis ikke er en elitisk holdning, så vet ikke jeg? Hvorfor i svarte h****** skal man ikke nevne dette? Det er jo tull å unnlate å nevne en ganske betydelig ting, fordi de fleste ikke har aktivert ISF. Kanskje flere hadde brukt tid på å få aktivert ISF om de visste dette?
    Dette er da ikke elitistisk. Dette her er som oftest ting mannen i gata ikke er ment å rote med, ei heller bryr seg om. Entusiastene målt i antall kjøpere i forhold til resten av folket er forsvinnende liten.

Jeg syns du skal roe deg ned med personangrepene. Det er patetisk.
    With all due respect, den som har vært på offensiven her er deg. Kanskje feie for sin egen dør først?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og ja, det er det du skriver: "Dette er selvsagt ikke ukjent. Det er bare det at svært få vanlige brukere aktiverer ISF-modusene og hvorfor skal det nevnes da?" Hvis ikke er en elitisk holdning, så vet ikke jeg? Hvorfor i svarte h****** skal man ikke nevne dette? Det er jo tull å unnlate å nevne en ganske betydelig ting, fordi de fleste ikke har aktivert ISF. Kanskje flere hadde brukt tid på å få aktivert ISF om de visste dette?
    Jeg har ikke noen ytterligere kommentarer til dette. Jeg ønsker kun å hjelpe de som ber om hjelp og dersom du klarer deg fint på egen hånd, så er ingenting bedre enn det.

Herved avsluttes denne debatten.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres fornuftig ut.....

Og folk lurer på hvorfor det kriges rundt omkring i verden

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Han SKREV jo dette. Det han ville frem til var at det ikke var noen regel som sa at de skulle stå på -15, og han sa også at han brukte en del kilder som ikke var HD.

Dette er da ikke elitistisk. Dette her er som oftest ting mannen i gata ikke er ment å rote med, ei heller bryr seg om. Entusiastene målt i antall kjøpere i forhold til resten av folket er forsvinnende liten.

With all due respect, den som har vært på offensiven her er deg. Kanskje feie for sin egen dør først?
    Han skrev at han alltid hadde sharpness innstilt på 0 også.

Hvis ikke det jeg skrev skulle kommet fram i denne tråden som omhandler Pio 9G, hvor skulle den ellers kommet fram? Mannen i gata er ikke på AVforum og grubler seg ihjel på bildeinnstillinger heller, men det er ikke noe argument i seg selv. Vi snakker ikke om mannen i gata, men entusiaster på et forum, og vi gir vel beng i hva mannen i gata foretrekker.. Når man deltar/leser en tråd som dette, er det ikke IMHO akkurat noen ulempe at slik info kommer ut. Er vi ikke her for å få best mulig bilde ut av disse apparatene da?

Folk må gjerne være så mye på offensiven som dem vil. Men det er patetisk med personangrep.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tilbake til denne ISF-menyen da.... :wink:

Forstår jeg det riktig at må anskaffe meg den tidligere beskrevet kabel, laste ned ControlCAL programmet (betaler lisens) og deretter kobler laptop'en til tv'ens mediaboks (KRP500A). Deretter følger jeg oppskriften for åpning ISF menyene og så skal dette alene føre til et bedre bilde?

Eller er det slik at jeg dernest må stille inn tv'en etter instillinger beskrevet på f.eks. ControlCAL siden dersom jeg ikke har utstyr for å kalibrere den selv?

Føler jeg kanskje trenger en teskje her, men som de sier på engelsk: "bare with me" :grin:

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,532
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne også tenke meg å prøve å kalibrere med ControlCal. Du finner mere info her: ControlCAL's Pioneer 9G Kuro ISFccc / C3 Display Profile(s) Discussion - Calibration Forums
    Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY PHA-1A | SONY MDR-Z1R |
    SONY MDR-Z7 | SENNHEISER Momentum Wireless
    AV: LG OLED65B6V | DENON AVC-A1HDA | SONY BDP-S7200 | DENON DBP-4010UD

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,532
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andy2007

Forstår jeg det riktig at må anskaffe meg den tidligere beskrevet kabel, laste ned ControlCAL programmet (betaler lisens) og deretter kobler laptop'en til tv'ens mediaboks (KRP500A). Deretter følger jeg oppskriften for åpning ISF menyene og så skal dette alene føre til et bedre bilde?

Eller er det slik at jeg dernest må stille inn tv'en etter instillinger beskrevet på f.eks. ControlCAL siden dersom jeg ikke har utstyr for å kalibrere den selv?

Føler jeg kanskje trenger en teskje her, men som de sier på engelsk: "bare with me" :grin:
    Da har jeg kjøpt ControlCAL og kabler. Har kun testet innstillinger jeg fant på nettet enda. Kjøpte disse kablene hos Clas Ohlson og det fungerte veldig bra:
    http://www.clasohlson.no/Product/Pro...x?id=164573278 (Er med drivere til Windows 7 (64-bit) også)
    http://www.clasohlson.no/Product/Pro...x?id=164948823 (OBS! Ikke kjøp nullmodemskablen)
    http://www.clasohlson.no/Product/Pro...px?id=82913373 (DB9F til DB9F)

Følg brukermanualen som ligger i mappa du installerte ContolCAL så er det ganske enkelt. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der ja.... kjempeflott med linkene du la ved :-)

Trenger man alle kablene/overgangene eller bare den ene av dem??

...og så til hovedspørsmålet: BLE BILDET MERKBART BEDRE AV DETTE???

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,532
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er mulig du greier deg uten seriekablen hvis du plugger overgangen rett i skjermen/USB adapteret. Så at folk på nettet hadde brukt en seriekabel så jeg kjøpte en.
    Jeg hadde veldig bra innstillinger på Pure som jeg var veldig godt fornøyd med. Har kun testet et sett innstillinger jeg fant på nettet. Skal teste mere senere. Har kun fått testet en times tid, så det må prøves mere. Bildet ble ihvertfall ikke noe dårligere. Synes det er verdt 500 kr for å få muligheten til å tweeke bildet enda mer.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andy2007

ISF alene gir ikke automatisk bedre bilde. ISF-modusene grunninstilling er ikke som Pure, (Som hos Panasonic jmf ISF og THX-modusene) og derfor må du sette skarphet på -15, skru av støyreduksjon, etc, etc. (men Pure cinema skal stå på 2,advance) Når du har gjort dette skal du sitte med et greit utgangspunkt. Jeg får ikke sjekket i skrivende stund om utgangspunktet er noenlunde likt Pure, men det kan sikkert Trond B svare på. Bruker du Pure som utgangspunkt fra før, så skal det ikke mye til før du blir strålende fornøyd med bildekvaliteten.
    Bildeskarpheten kommer du til å bli forbløffet over. Det er helt sikkert ikke tilfeldig at ISF-kalibratører ikke har gått ut med denne informasjonen. Denne skarpheten har ingenting med ISF-kalibratører sin evne til å kalibrere fargene som det det både påstås og som man får inntrykk av. Det er mest av alt en bonus, som kommer tilgode Pioneer-brukere som aktiverer ISF. Tror de fleste setter pris på denne informasjonen

Selv bruker jeg ISF-Day mest, til spill, til vanlig TV, det er kun når det er meget mørkt jeg bruker ISF-Night.

Trenger man alle kablene/overgangene eller bare den ene av dem??
    Du trenger kun selve adapteret hos Clas, og en hun/hun adapter. Selve usb kabelen er vel nesten 2m lang, så det holder vel akkurat hvis du har en laptop. (Du kan også forlenge med enten en usb-kabel, evt usb-hub, eller vanlig seriekabel)

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,532
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk tak i Calman og er på utkikk etter noe jeg kan bruke å kalibrere skjermen sammen Calman. Vil ikke betale en formue og har kikket litt på disse (hvis de kan brukes med Calman):

x-rite Eye-One Display PRO fargekalibrator for skjerm - Netshop
    Datacolor Spyder3 Pro Fargekalibrator for skjerm - Netshop

Kom gjerne med andre hva dere anbefaler eller andre tips.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trond B: Du fortjener en bedre avleser/kolbe enn de du linker til. Bør du ikke heller gå for denne:

AVshop.no / SpectraCal CalMAN Home inkl. Enhanced Chroma 5 Kolorimeter

Chroma 5 Kolorimeter er egentlig ansett som en "entry-level" på utstyr som faktisk er brukbart pålitelig (alt er dog relativt). Datacolor/Spyder-kolbene er derimot dyrt leketøy (joda har prøvd noen stykker og de er nesten uten verdi om de skal brukes til å angi riktig fargerom o.l.)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildeskarpheten kommer du til å bli forbløffet over. Det er helt sikkert ikke tilfeldig at ISF-kalibratører ikke har gått ut med denne informasjonen. Denne skarpheten har ingenting med ISF-kalibratører sin evne til å kalibrere fargene som det det både påstås og som man får inntrykk av. Det er mest av alt en bonus, som kommer tilgode Pioneer-brukere som aktiverer ISF. Tror de fleste setter pris på denne informasjonen
    Dette er ikke så enkelt som du vil ha det til. Jeg skjønner ikke at andre kalibratører ikke sier deg imot.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,083
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Dette er ikke så enkelt som du vil ha det til. Jeg skjønner ikke at andre kalibratører ikke sier deg imot.
    Klar, hadde det vært så enkelt så hadde det vært side opp og side ned om dette i denne tråden. Ser ikke bort fra at det kan være en viss plasebo ute å går 8)
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er selvsagt ikke ukjent. Det er bare det at svært få vanlige brukere aktiverer ISF-modusene og hvorfor skal det nevnes da?.
    Bla bla bla..

Jeg har ikke noen ytterligere kommentarer til dette. Jeg ønsker kun å hjelpe de som ber om hjelp og dersom du klarer deg fint på egen hånd, så er ingenting bedre enn det.

Herved avsluttes denne debatten.
    Bla bla bla..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klar, hadde det vært så enkelt så hadde det vært side opp og side ned om dette i denne tråden. Ser ikke bort fra at det kan være en viss plasebo ute å går
    Ja, jeg tror du har rett.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Klar, hadde det vært så enkelt så hadde det vært side opp og side ned om dette i denne tråden. Ser ikke bort fra at det kan være en viss plasebo ute å går 8)
    Neppe. Det er ikke slik ting fungerer her tydeligvis. Selv ikke selvutnevnte guruer klarer å bestemme seg om de visste dette i fra før, eller om "det ikke er så enkelt". I det første tilfellet blir det argumentert med at såpass få bruker ISF, at dette tydeligvis ikke er behov for denne informasjonen. Og nå er det plutselig placebo som gjelder. Snakk om helgardering.

Dette er _ikke_ placebo. Jeg ser det også helt klart når jeg sitter nærme TVen med et pixel perfect stillbilde og switcher imellom de forskjellige modus. Forskjellen er der, det er mindre blødning (og er ikke resultat av kunstig skarphet som gir tydelige artifakter), og er bare enda tydeligere med levende bilder.

Du finner et par hallelujah-tilbøyeligheter fra brukere som har fått ISF-kalibrert skjermene sine. Tror du litt mer korrekt fargebalanse seg selv ville gitt samme resultat om ikke skarpheten også ble forbedret?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,083
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neppe. Det er ikke slik ting fungerer her tydeligvis. Selv ikke selvutnevnte guruer klarer å bestemme seg om de visste dette i fra før, eller om "det ikke er så enkelt". I det første tilfellet blir det argumentert med at såpass få bruker ISF, at dette tydeligvis ikke er behov for denne informasjonen. Og nå er det plutselig placebo som gjelder. Snakk om helgardering.

Dette er _ikke_ placebo. Jeg ser det også helt klart når jeg sitter nærme TVen med et pixel perfect stillbilde og switcher imellom de forskjellige modus. Forskjellen er der, det er mindre blødning (og er ikke resultat av kunstig skarphet som gir tydelige artifakter), og er bare enda tydeligere med levende bilder.

Du finner et par hallelujah-tilbøyeligheter fra brukere som har fått ISF-kalibrert skjermene sine. Tror du litt mer korrekt fargebalanse seg selv ville gitt samme resultat om ikke skarpheten også ble forbedret?
    Mulig du har rett - i fall supert for deg, men er som sagt litt skeptisk. Har ikke testet ISF men ser ikke bort fra at jeg vil prøve. Nå skal det sies at min KRP ble finjuster av Pioneer Norge ifm med bytte av panel og ble mye bedre uten at jeg kan sette fingeren hva, bare et generelt inntrykke etter å vært uten en 14 dagers tid.

Jubelen sto vel ikke i tanker hos Trond B heller, men vi få se hva han får til hvis han investerer i litt apperatur. Uansett skal du vite hva du gjør så du ikke skrur deg helt ut.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Mulig du har rett - i fall supert for deg, men er som sagt litt skeptisk. Har ikke testet ISF men ser ikke bort fra at jeg vil prøve. Nå skal det sies at min KRP ble finjuster av Pioneer Norge ifm med bytte av panel og ble mye bedre uten at jeg kan sette fingeren hva, bare et generelt inntrykke etter å vært uten en 14 dagers tid.

Jubelen sto vel ikke i tanker hos Trond B heller, men vi få se hva han får til hvis han investerer i litt apperatur. Uansett skal du vite hva du gjør så du ikke skrur deg helt ut.
    Det er sunt å være skeptisk. Dels fordi p.g.a mine få innlegg, at jeg er "ny bruker" (selv om jeg ikke er det), og uoverensstemmelser med guru på forumet. Jeg ser den, og har ikke problemer med det.

For å vri på det: Du er vel er ca. like skeptisk til mine påstander som jeg er til dine ang. finjustering av din KRP. Men jeg kan utelukke at det er placebo ved å switche mellom modi på min KRP og videre konstatere at forskjellen er helt klar og tydelig med det blotte øye. Det var jo heller ikke noe jeg forventet når jeg aktiverte ISF.

Trond B har fått blod på tann, men han kan sikkert fortelle selv.

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (men Pure cinema skal stå på 2,advance)
    Hvor har du dette fra??? vil du at det skal "hakke"
    :???:

Side 193 av 212 FørsteFørste ... 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 189 190 191 192 193 194 195 196 197 203 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •