Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 189

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 189 av 212 FørsteFørste ... 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 185 186 187 188 189 190 191 192 193 199 209 ... SisteSiste
Viser resultater 3,761 til 3,780 av 4233
    Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,544
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Da ble det TV'n på deg da forstår jeg - gratulerer !

Hvordan er første inntrykket - står den til forventningene ?
    Ikke fått testet enda. Skal bestille bordstativ (KRP-TS01) hos Pioneer i morgen (på lager enda). Fulgte med uåpnet originalt veggfeste (PDK-WM03) men det får jeg ikke brukt pga. jeg har skjermen i ett hjørne.
    Høyttalere (KRP-S02) kjøpt på ebay i går.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: LG OLED65B6V | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800 | DENON DBP-4010UD

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK,
    Melder meg her på forumet etter noen års smuglesing. Takk for fine innlegg Trond B. Kanskje jeg kan gi noe tilbake.
    Har en KRP 500A som er kalibrert av Bjørn Hegelstad. Syntes det var ugreit å gå ut med resultatene av hans arbeid. Men nå har det gått så lang tid at du vel er den eneste som har en splitter ny 9G.
    Vel, skjermene er jo noe ulike har jeg hørt, men min 8G 42" og min 5090 ble aldri helt bra da jeg fulgte innstillinger fra ulike nettesteder rundt om i verden. Etter kalibrering er min KRP perfekt, og samtidig fikk jeg tips om brukbare innstillinger på USER, STANDARD, PURE og MOVIE på min skjerm. Disse er langt fra så gode som kalibrert ISF NIGHT, men kan kanskje hjelpe noen med 9G-skjermer å komme litt nærmere.
    Som grunninnstilling kom kontrasten på 35 (max 37) og skarphet på max -9 for alle. PURE og Movie har lysstyrke +2 og farge -3, mens USER og Standard har lysstyrke +1 og farge mellom -11 og -9. Resten 0.
    På PRO-innstillingene skal alt være AV, unntatt DRE som på Pure og movie muligens kan være LAV. Forstørrer 1 og Gamma 2.
    Fargetemperatur 0 på alt. Fargerom 2.
    Manuell fargeinnstilling som kan prøves er:

R-5
    G 0
    B+4

R-4
    G 0
    B-1

Trykk på TOOLS for å sjekke før og etter under innstillingen. Håper det kan være til hjelp for noen.

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Hadde det vært eneste forskjellen så hadde jeg nok ikke solgt PS63C7705.

Synes også det er greit å slippe irriterende line bleeding og horisontale "striper" over skjermen på lyse bilder. :-(
    Å, har ikke disse problemene så er godt fornøyd.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,544
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk. Skal prøve litt forskjellige innstillinger etterhvert. Her er noen for KRP-600M som jeg fant på nettet:

Pioneer Kuro Settings:
    Date & Time : 11/5/2009 7:16:33 PM
    Model : KRP-600M
    Input & Screen
    Input : 5 (HDMI 1)
    Input Signal: 1080P/60.0
    Input Setup : Video/YUV(YCbCr)422
    Screen Size : FULL or FULL1080i
    Picture
    AV Selection: ISF-Day
    Contrast : 36
    Brightness : 1
    Color : 6
    Tint : 0
    Sharpness : -15
    Color Temp : Manual
    Red High : -2
    Green High : 0
    Blue High : 8
    Red Low : -1
    Green Low : 1
    Blue Low : 0
    Gamma : 3 (ISF 9 Point Gamma in use)
    Pure Cinema
    Film Mode : Standard
    Text Optimization: Off
    Intelligent Mode: Off
    Picture Detail
    DRE Picture : Off
    Black Level : Off
    ACL : Off
    Enhancer Mode: Hard
    Color Detail
    CTI: Off
    Color Management
    R (RED) : 0
    Y (YELLOW) : 2
    G (GREEN) : -2
    C (CYAN) : 0
    B (BLUE) : 0
    M (MAGENTA): 1
    Color Space : 2
    Noise Reduction
    3DNR : Off
    Field NR : Off
    Block NR : Off
    Mosquito NR: Off
    Other
    3DYC : Middle
    IP Mode : 2 (Standard)
    Drive Mode : 1 (75Hz)
    Game Control : Off
    Blue Only Mode: Off
    Power & Options
    Energy Save Mode : Standard
    Room LightSensor: Off

Pioneer Kuro Settings:
    Date & Time : 11/5/2009 7:18:40 PM
    Model : KRP-600M
    Input & Screen
    Input : 5 (HDMI 1)
    Input Signal: 1080P/60.0
    Input Setup : Video/YUV(YCbCr)422
    Screen Size : FULL or FULL1080i
    Picture
    AV Selection: ISF-Night
    Contrast : 24
    Brightness : 1
    Color : 6
    Tint : 0
    Sharpness : -15
    Color Temp : Manual
    Red High : 0
    Green High : 1
    Blue High : 8
    Red Low : -1
    Green Low : 1
    Blue Low : 0
    Gamma : 3 (ISF 9 Point Gamma in use)
    Pure Cinema
    Film Mode : Standard
    Text Optimization: Off
    Intelligent Mode: Off
    Picture Detail
    DRE Picture : Off
    Black Level : Off
    ACL : Off
    Enhancer Mode: Hard
    Color Detail
    CTI: Off
    Color Management
    R (RED) : 0
    Y (YELLOW) : 2
    G (GREEN) : -2
    C (CYAN) : 0
    B (BLUE) : 0
    M (MAGENTA): 0
    Color Space : 2
    Noise Reduction
    3DNR : Off
    Field NR : Off
    Block NR : Off
    Mosquito NR: Off
    Other
    3DYC : Middle
    IP Mode : 2 (Standard)
    Drive Mode : 1 (75Hz)
    Game Control : Off
    Blue Only Mode: Off
    Power & Options
    Energy Save Mode : Standard
    Room Light Sensor: Off

Pure Mode

Contrast 36
    Brightness +1
    Colour 0
    Tint 0
    Sharpness -15

PRO ADJUST

PURE CINEMA
    Film Mode OFF (SKY) or Advanced (BLU-RAY HD) OFF (SD DVD)
    TXT Opt OFF

Intellegent Mode OFF

PICTURE DETAIL

DRE OFF (more accurate) or Low if you want more fake contrast
    BLACL LEVEL OFF
    ACL OFF
    Enhancer Mode 2
    Gamma 2

COLOUR DETAIL

Colour Temp Manual (PUSH FOR ENTER FOR 3 SECONDS)

Red High -5
    Green High 0
    Blue High -4
    Red Low -2
    Green Low 0
    Blue Low -3

CTI OFF

Colour Management

Red 0
    Yellow 0
    Green 0
    Cyan -1
    Blue 0
    Magenta -1

Colour Space 2

Noise Reduction All Off

Options Menu
    scroll to second page

Drive mode
    Select 2 for Sky HD (SD) or 1 for DVD and Blu-Ray
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    13,843
    Takk & like
    Nevnt
    30 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden alle disse plama-skjermene er individuelt "kalibrert" fra fabrikk, har de forskjellige "nullpunkt". Å kopiere andres kalibrering er derfor totalt meningsløst. Sjansene er større for å introdusere feil, enn enn de er for å forbedre.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt liv som Kuro eier gikk døden i møte i dag da min kjære stresset og klarte å velte stativhøytaleren om først traff tv og knuste den. For der etter å lande med hjørne først på suben, og lagde et hakk på toppen av den pianogloss. Der etter traff bass/mellomtone ellemente hjørnet og ble ødelagt. Morro søndag.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,085
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HenningHG
    Mitt liv som Kuro eier gikk døden i møte i dag da min kjære stresset og klarte å velte stativhøytaleren om først traff tv og knuste den. For der etter å lande med hjørne først på suben, og lagde et hakk på toppen av den pianogloss. Der etter traff bass/mellomtone ellemente hjørnet og ble ødelagt. Morro søndag.
    .... regner med at hun er degradert fra "min kjære" til noe betydelig lavere på skala'n i dag ;-). Men du har vel innbo forskring - tror nok Pioneer kan skaffe nytt panel selv om TV'n ikke selges mer.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,544
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Siden alle disse plama-skjermene er individuelt "kalibrert" fra fabrikk, har de forskjellige "nullpunkt". Å kopiere andres kalibrering er derfor totalt meningsløst. Sjansene er større for å introdusere feil, enn enn de er for å forbedre.
    For en som ikke har noe måleutstyr så er det greit å ha noe å gå ut ifra. Har gode erfaringer med å bruke innstillinger funnet på nettet og finjustere til man finner det som fungerer best derfra.

Sitat Opprinnelig postet av HenningHG
    Kondolerer.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel. Det kan jo være greit for en del noviser å få tips om en del nyttig valg på denne skjermen. Da tenker jeg først og fremst på hva som med fordel bør skrus av i de ulike modi og hva slags valg som bør gjøres på de ulike inngangene.

Men når det kommer til justering og verdivalg av gråskalaen og primær og sekundærfargene (eventuelt også gamma-kurvene), så vil de oppgitte verdiene som florerer ute på nettet sannsynligvis bare foringe bildekvaliteten. Selv om KRP muligens er den mest nøyaktige flatskjermen som er betalbar (kun i Pure-modus), så er heller ingen KRP HELT LIKE (har hatt to stk hjemme).

Trond B: Jeg ville kanskje heller ha satt skjermen i "Pure"-modus når du bruker Blu-ray/HD og eventuelt dvd, og prøvd "standard" på TV-sendinger. TV-sendinger tåler greit en fargetemperatur mellom 6500 og 7500 og Standard ligger normalt mellom dette på disse skjermene (da får sendingene en liten "boost").

For de som ikke får tak i KRP, så kan Panasonic VT20 være et brukbart alternativ. Panasonic TX-P50VT20E selges nå for 10-12000 kroner i ulike butikker (kjøpte akkurat en til 10K) og jeg er imponert! VT20 har riktignok noen fargegraderinger som du neppe blir kvitt (i motsetning til KRP), men den er søren meg bedre på andre ting.

Jeg håper du blir fornøyd med KRP-600! KRP er til dels mye bedre enn Pioneer LX5090 (som du hadde før), til tross for at såkalte "hifi-magasiner" forteller deg at de er tilnærmet like....

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    - tror nok Pioneer kan skaffe nytt panel selv om TV'n ikke selges mer.[/QUOTE]

Panel kan skaffes, men prisen jeg fikk oppgitt for dette var på 29.000,-

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RamGuy
    4#: En siste ting er hakking. Da tenker jeg på typiske scenarioer som ved rulleteksten i starten av hver Star Wars film, dette hakker / skipper merkbart på min LX5090H og dette vet jeg at er vanlig for mange TV-er men min LX5090H sliter merkbart mer enn blant annet vår KDL-52W4500 TV oppe.
    Ikke bare ved rulletekst. Hakking, spesielt ved panoreringer gjør at Pioneer er nærmest ubrukelig til film

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,085
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Ikke bare ved rulletekst. Hakking, spesielt ved panoreringer gjør at Pioneer er nærmest ubrukelig til film
    Å så glad jeg har KRP som jeg kan kjøre i Pure modus - ingen hakking, bare glede 8)
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Er det ikke bare fordi Film mode og drive mode er satt opp feil?
    Har ikke LX5090 "Drive mode" og "Cinema mode" Hvor man setter opp tilpasset kilde?

f.eks til Blu-ray Cinema/Advance og Drive mode 1.

Anyways har fått tak i en Pioneer KRP 500m for ett par dager siden. Og ja det tok omkring en hel dag at sette meg inn i alle options og lese manualen. Men der er ingen hakking. Og bildet etter jeg fikk det stillt inn i "Pure" mode er helt sikkert det beste jeg noen gang har sett. Og jeg har hatt 5 forskjellige skjermer de siste 3 år, en mix av lcd og plasma. Men må si at skjermen ikke passer til andre enn entusiaster for bildet kan veldig lett bli satt opp feil i forhold til kilden. Desuten viser den mer enn andre skjermer om kilden er god eller dårlig.

Bare min mening. Er utrolig fornøyd med denne skjermen. :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anyways har fått tak i en Pioneer KRP 500m for ett par dager siden. Og ja det tok omkring en hel dag at sette meg inn i alle options og lese manualen. Men der er ingen hakking. Og bildet etter jeg fikk det stillt inn i "Pure" mode er helt sikkert det beste jeg noen gang har sett. Og jeg har hatt 5 forskjellige skjermer de siste 3 år, en mix av lcd og plasma. Men må si at skjermen ikke passer til andre enn entusiaster for bildet kan veldig lett bli satt opp feil i forhold til kilden. Desuten viser den mer enn andre skjermer om kilden er god eller dårlig.

Bare min mening. Er utrolig fornøyd med denne skjermen.
    Bra! Da er det rett mann til rett skjerm;-) KRP-500M er ikke en skjerm for "Hvermansen", men for entusiasten. Da kan man til gjengjeld få noe av det beste bildet som er prestert på en flatskjerm (til nå).

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,544
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Trond B: Jeg ville kanskje heller ha satt skjermen i "Pure"-modus når du bruker Blu-ray/HD og eventuelt dvd, og prøvd "standard" på TV-sendinger. TV-sendinger tåler greit en fargetemperatur mellom 6500 og 7500 og Standard ligger normalt mellom dette på disse skjermene (da får sendingene en liten "boost").

For de som ikke får tak i KRP, så kan Panasonic VT20 være et brukbart alternativ. Panasonic TX-P50VT20E selges nå for 10-12000 kroner i ulike butikker (kjøpte akkurat en til 10K) og jeg er imponert! VT20 har riktignok noen fargegraderinger som du neppe blir kvitt (i motsetning til KRP), men den er søren meg bedre på andre ting.

Jeg håper du blir fornøyd med KRP-600! KRP er til dels mye bedre enn Pioneer LX5090 (som du hadde før), til tross for at såkalte "hifi-magasiner" forteller deg at de er tilnærmet like....
    Kjører Pure på parabol også. Har slått på YCbCr i motakeren og da trenger jeg ikke noe ekstra "boost".
    Fikk endelig testet litt på Blu-ray og bildet var fantastisk bra. Ikkeno plagsom hakking heller synes jeg. Veldig godt fornøyd så langt. :-)

Hadde egentlig tenkt meg Panasonic sin nye 65" VT30 men etter å ha lest om div. problemer som 50Hz bug og "floating whites" droppet jeg skjermen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann, jeg for min del kjører i optimum mode på min krp 600. Var også så uheldig at skjermen var hos pioneer norge for service da den ble knust på vei hjem igjen. Så nå har jeg en splitter ny krp 600, så det endte jo bra;-) men hos meg så synes jeg optimum mode fungerer veldig bra. Kjekt å ha ett slikt forum for oss pioneer plasma entusiaster;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glemte å nevne at jeg også har fått hvit ramme til min krp 600, dette ble veldig bra og absolutt til å anbefale;-)

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,085
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kabbå
    Glemte å nevne at jeg også har fått hvit ramme til min krp 600, dette ble veldig bra og absolutt til å anbefale;-)
    Ok, så det går i skifte ramme. KRP kom vel i 2-3 farger og det ble sagt at rammen kunne skiftes, men fikk det aldri bekreftet.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja går å skifte ramme, men kun på krp 500. De ble levert i hvitt, bronse i ett meget begrenset opplag. Men fikk høre av pioneer norge at du kan kjøpe løse rammer hos de, men meget dyre desverre. Så når det ikke fantes til min krp 600, så demonterte jeg rammen og leverte den inn til profesjonell foliering. Dette ble perfekt og meget eksklusivt. Så dette anbefaler jeg på det varmeste;-) mye billigere og du kan velge hvilken farge du vil;-)

Mvh: svend

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,544
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som lykken som Kuro eier ble kortvarig. Hat fått noen linjer/skygger på bildet. Begynte med ei linje midt på skjermen. Nå er det over hele.
    Noen som har peiling på hva som har skjedd?

Side 189 av 212 FørsteFørste ... 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 185 186 187 188 189 190 191 192 193 199 209 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •