Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 188

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 188 av 212 FørsteFørste ... 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 184 185 186 187 188 189 190 191 192 198 208 ... SisteSiste
Viser resultater 3,741 til 3,760 av 4233
    Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,532
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Litt mimring fra CES 2008. Project Kuro 9mm tykk. Trist at Pioneer trakk seg ut. :-(

YouTube - CES 08: Project KURO: World's Thinnest 50" Flat Panel Displa
    Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY PHA-1A | SONY MDR-Z1R |
    SONY MDR-Z7 | SENNHEISER Momentum Wireless
    AV: LG OLED65B6V | DENON AVC-A1HDA | SONY BDP-S7200 | DENON DBP-4010UD

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Litt mimring fra CES 2008. Project Kuro 9mm tykk. Trist at Pioneer trakk seg ut. :-(

YouTube - CES 08: Project KURO: World's Thinnest 50" Flat Panel Displa
    Det er mere enn trist:???:

Jeg er bare glad jeg fikk kapret meg en KRP 6090 før det var slutt.

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nb1
    Jeg er bare glad jeg fikk kapret meg en KRP 6090 før det var slutt.
    hmm...tror nok muligne også at du var den eneste som fikk gjort det...8-)

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,083
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olemj86
    hmm...tror nok muligne også at du var den eneste som fikk gjort det...8-)
    Ja, KRP 6090 er veldig skjelden 8)
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en 5090. Hva brukes egentlig optisk UT til? Hvis man har en HTPC med HDMI til TV (for mkv-filer). Sender da TV lydsignalet UT via optisk ut?

Leste noe om at kopibeskyttede signaler via HDMI ikke sendes videre. Men hva med annen lyd?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, Noen som veit hvor en kan få tak i bordfeste som passer til Pioneer KRP-500A ?

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Luer på om noen kan fortelle meg hvorfor min pdplx5090 har begynt og vise et hint av rødt, der det var helt svart.. Spesielt på filmer der det er sort stripe oppe og nede...:cry:

Tips taes imot med stort takk

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Anbefalinger, ny skjerm?

Har en 5090 som jeg er veldig godt godt fornøyd med. Trenger imidlertid en ny TV til bruk i en pendlerleilighet, og lurer på hva jeg bør gå for, har ikke fulgt så nøye med det siste året, da skjermbehovet med 5090-en har vært mer enn dekket. Noen anbefalinger? Skal i hovedsak brukes til å se vanlige TV sendinger (Get? - litt usikker på hva som gjelder i sameiet der leiligheten er), samt film. Helst plasma, men ingen absolutter. Maks 50 tommer, og helst ikke over 15 000. Takknemlig for gode råd.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,556
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ET_09
    Har en 5090 som jeg er veldig godt godt fornøyd med. Trenger imidlertid en ny TV til bruk i en pendlerleilighet, og lurer på hva jeg bør gå for, har ikke fulgt så nøye med det siste året, da skjermbehovet med 5090-en har vært mer enn dekket. Noen anbefalinger? Skal i hovedsak brukes til å se vanlige TV sendinger (Get? - litt usikker på hva som gjelder i sameiet der leiligheten er), samt film. Helst plasma, men ingen absolutter. Maks 50 tommer, og helst ikke over 15 000. Takknemlig for gode råd.
    Finner flere brukte 5090 på finn til under 15000,-
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Finner flere brukte 5090 på finn til under 15000,-
    Oi? Det er jo veldig rimlig. Jeg ser bare Kuro'er til 35 000 jo!

Newcomer RamGuy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne trengt litt tips til min Pioneer Kuro LX5090H, for jeg tror nesten det er noe rart / muffens med panelet på min TV ellers så er det noe alvorlig galt med øynene mine.

Denne TV-en går jo for å være noe av det beste på markedet, det er jo stort uenighet om nyere utgaver fra Samsung og Panasonic er bedre eller ikke osv osv.. Noe som alle ser ut til å være universalt enige om er at sortnivået på LXx090H og KRP-x00M er og blir referanse produktene i markedet fremdeles.

Så utgangspunktet og grunnen til at jeg i det hele tatt anskaffet den siste LX5090H som Norek / Komplett hadde igjen på lager var nettopp fordi jeg ikke bryr meg som mye om ekstra funksjonalitet osv som Samsung gjerne er flinke til å skryte av. Jeg gir fullstendig blaffen i om TV-en min kan plukke opp filmene jeg har på PC-en for å spille den av, om den har innebygget trådløst nettverk osv.. Dette har jeg andre enheter til å ta seg av så jeg var egentlig og greit ute etter den beste 50"+ TV-en med den beste bildekvaliteten som jeg kunne få tak i og da falt valget på LX5090H etter alt jeg har lest av tester og brukerinnlegg på diverse forum osv osv..

Men jeg må helt ærlig innrømme at jeg er rett og slett skuffet over min LX5090H. Jeg har til og med fått den profesjonelt kalibrert og likevel må jeg si at bildekvaliteten skuffer meg utifra rykte og prisklasse. Det er mulig jeg forventer for mye, mulig det er jeg som er for pirkete, for vrang eller gudene vet hva. Kanskje det rett og slett der noe alvorlig galt med øyene mine for alt jeg vet, men uansett så er konklusjonen at jeg ikke er tilfredsstilt av min LX5090H.

Først så skal det sies at jeg egentlig ikke har noen spesielt god innsikt i de tekniske aspekter med TV-paneler, TV-apparater osv.. Men jeg er (uheldigvis) meget sensitiv når det kommer til bildekvalitet. Jeg er en av de som irriterer seg grønn over blaffe TN-paneler på bærbare PC-er, som irriterer seg grønn når jeg ser ghosting på kjæresten sin Samsung F2380M S-PVA PC-skjerm og som irriterte meg grønn over min forrige MacBook Pro 17" som hadde det som elegant blir kalt for "black crush" hvor de dypere nyansene av sort glir inn i hverandre så det er helt umulig å skille dem fra hverandre.

Dette har blant annet ført til at min stasjonære PC-skjerm er en Dell UltraSharp U2711 med H-IPS panel og bortsett fra noe dårlig sortnivå så er dette absolutt knallgod! Og jeg har nå en MacBook Pro 17" 2011 modell med LG-panel som til tross for at det er TN-panel har null brack crush og eller har en fantastisk bildekvalitet til å være en bærbar PC.

Så det er litt av bakgrunninformasjon av meg som person, det er ikke det at jeg ønsker å være pirkete men det er bare noe som sitter i hode og når jeg ser sortnivå som ligner med på grått enn på sort, eller når opplever merkbar ghosting og trailing i bilde eller jeg ser på en skjerm hvor det er plent umulig å skille mellom de dypeste nyansene av sort som gjør at du går rett og slett glipp av mye av det som skjer i en film så går dette faktisk utover min brukeropplevelse. All ære til de som ikke lar seg påvirke eller i det hele tatt merker eller opplever dette i det hele tatt, jeg misunner dere noe voldsomt for hadde jeg vært som dere så hadde jeg jo sluppet unna med langt billigere løsninger enn jeg ender opp med per idag men det er nå engang sånn hode, øyner og kroppen min engang fungerer.

Og dette var jo slik jeg havnet på LX5090H i utgangspunktet, rett og slett fordi jeg ønsket en skikkelig opplevelse. Men jeg kan ikke si at jeg har endt opp med det jeg håpet på og trodde på forhånd.

Det er endel irritasjonsmomenter og skuffelser jeg opplever med min LX5090H og de er som følger:

#1: Irritasjonsmoment og skuffelse nr1 er utrolig nok sortnivået, problemet jeg opplever er det nevnte "black crush" syndromet hvor TV-en min selv etter profesjonellkalibrering lider av problemet at verken jeg, kjæresten eller familien forøvrig klarer å skille mellom de dypeste nyansene av sort. Ser jeg på Harry Potter og Dødstalismanene Del1 og vi havner i de mørkere scenene så blir det nærmest umulig å skille mellom enkelte deler av bilde. Og det er ikke sånn at filmen i seg selv er så mørk at om du var der i virkeligheten så ville du opplevd samme problemet, det er rett og slett det at nyanser og deler av bilde blir så mørke at det glir inn i hverandre og bare blir en eneste stor suppe. Løsningen er å skru opp brightness til et nivå hvor problemet forsvinner men da har plutselig min LX5090H med referanse sortnivå endt opp med dårligere sortnivå enn har på min bærbare PC og det er jo smått tragisk og jeg nekter å tro at denne TV-en kan få så gode skussmål verden over for knallbra sortnivå om alle panelene oppfører seg på samme måte som mitt gjør.

#2: Skarpheten i bilde virker noe redusert, jeg er ikke på noen måte ute etter kunstig skarpt bilde som du ser på utstillingsmodeller av LED LCD i diverse butikker osv.. Men samtidig så ønsker jeg jo en viss form for skarphet i bilde som jeg føler at mangler på LX5090H. Dette har jo mye med kildemateriale å gjøre naturligvis og en 1080P Blu-Ray film føles mye skarpere enn en vanlig SD TV-sending men problemet er at til tross for at jeg har en Yamaha RX-V3900 med AnchorBay oppskalering (som skal være noe av det bedre på markedet) så blir TV-sendinger veldig uskarpe sammenlignet med blant annet vår Sony KDL-52W4500 LCD som vi har oppe i stua. Jeg håpet og trodde dette kunne være dårlige kildemateriale fra Homebase som var vår IPTV leverandør (selv om bilde var skarpere på Sony TV-en oppe enn på min Pioneer TV nede) men selv nå som vi har gått over til CanalDigital Parabol hvor bildekvaliteten har blitt bedre så er det ingen tvil om at Sony TV-en oppe selv med skarphet skrudd på minimum og skarphet skrudd på maks på min LX5090H så er det noe uskarpt over det hele. Det er vanskelig å sette fingeren på hva det kan være, og problemet er mindre (men likevel smått merkbart) selv ved 1080P materiale. Og dette er ikke noe bare jeg selv merker men også kjæresten og familien.

Det er mulig det har noe med hvordan plasma fungerer på som gjør at bilde ikke blir like skarpt som vår Sony KDL-50W4500, også kjæresten sin familie med sin LG 46" LCD fra 2010 (vet ikke modellnummeret i farten, og vet heller ikke om det er CCFL eller LED LCD) oppleves som skarpere. Merker jo at jo nærmere jeg sitter TV-en jo mindre skarpt blir det (logisk nok) men hvor ting blir mindre skarpt på LCD så virker det jo mer som pikslene "hopper og spretter" på min LX5090H jo nærmere jeg går TV-en. Sofaen min er vell og merke omlag 3meter unna TV-en som henger på veggen.

3#: Fargeopplevelsen føles noe "begrenset" om vi skal kalle det det. Dette kan vell skyldes at LX5090H er en elite skjerm i markedet, den er vell til for å ha et realistisk og naturtro bilde og ikke for at fargene skal poppe ut og oppleves som rene mekka. Men jeg kan ikke fri meg fra å føle at kontrasten på skjermen er noe begrenset. Sammenlignet vi med KDL-52W4500 som vi har oppe når jeg ser på en Molde fotballkamp i HD så kan vell fargene beskrives noe litt mer kjedelige. Hvor du oppe ender opp med mer følelse av at gresset er grønn og at drakta er blå så virker ting mye mer anonymt på min LX5090H hvor gresset virker mindre grønt (stikker ikke like mye ut på en måte) og det samme gjelder draktene som ikke føles å ha den samme kraftige blåfargen og det samme gjelder forøvrig den hvite ballen som ikke stikker like mye ut og har den samme rene hvitfargen. Og som en Molde supporter så vet jeg hvordan draktene ser ut i virkeligheten og fargene på min LX5090H virker noe redusert i forhold til hva som jeg opplever normalt på dagens LCD TV-er hvertfall. Kjenner ingen med plasma så kan dessverre ikke sammenligne der.

Men en ting skal sies når jeg sammenligner med vår KDL-52W4500 så er fargene på min LX5090H ikke like blasse. På tross av at fargene føles noe redusert så oppleves hvertfall overgangen i fargene som bedre og mindre blass enn på Sony TV-en oppe i stua.

4#: En siste ting er hakking. Da tenker jeg på typiske scenarioer som ved rulleteksten i starten av hver Star Wars film, dette hakker / skipper merkbart på min LX5090H og dette vet jeg at er vanlig for mange TV-er men min LX5090H sliter merkbart mer enn blant annet vår KDL-52W4500 TV oppe. Dette gjelder så om jeg kjører Drive Mode 2 (100Hz?).

Jeg vil på ingenting si at min Pioneer Kuro LX5090H på noen måte er ubrukelig, det vil være å dra det alt for langt. Føler bare den ikke helt lever opp til ryktet sitt eller de forventninger og forhåpninger som jeg hadde og utifra alle tester og ting som skrives på diverse forum så begynner jeg nesten å mistenke at det må være noe muffens og rart med min LX5090H når jeg sammenligner den med TV-er som jeg har fått inntrykk av at burde være merkbart dårligere TV-er.

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du legge ut hva alle innstillingene er, så kan vi sammenligne og se hva som er problemet. Kjenner flere som har denne tvèn, uten disse problemene.

Newcomer RamGuy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd meg frem med litt diverse, for øyeblikket bruker jeg Optimum (jepp latskap) bare fordi det er nokså stor forskjell på hvor lyst det er i rommet om dagen og på kvelden / natta så Movie som er kalibrert for mørke forhold fungerer bare så som så på dagen så har har i den siste tiden holdt meg til Optimum og bytter til Movie når jeg skal se film osv .. i mørket.

Movie er som følger:

Contrast: 25
    Brightness: 0
    Color: +3
    Tint: 0
    Sharpness: -10

Pure Cinema:
    Cinema Mode: ADVANCE (PS3 aka Blu-Ray) / Smooth (Fotball) / Off (TV)
    Textoptimier.: Off

Intellig. mode: Off
    DRE Picture: Off
    Black Level: Off
    ACL: Off
    Enhancer mode: 1
    Gamma: 2

Color temperature: Manual
    R high: -6
    G high: 0
    B high: +1
    R low: -1
    G low: +1
    B low: 0
    CTI: Off

Color management
    R: 0
    Y: +1
    G: -1
    C: 0
    B: 0
    M: -1
    Color space: 2

Noise Red.:
    3DNR: Off
    Feld-NR: Off
    Block-NR: Off
    Moskito-NR: Off

Other:
    3DYC: Ikke tilgjengelig
    I-P-Modus: Ikke tilgjengelig

Energy Save: Off
    Orbiter: Off
    Drive Mode: 2 (TV og Fotball) / 1 (Blu-Ray)
    Room Light Sensor: Off

Newcomer Niels sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RamGuy
    Har prøvd meg frem med litt diverse, for øyeblikket bruker jeg Optimum (jepp latskap) bare fordi det er nokså stor forskjell på hvor lyst det er i rommet om dagen og på kvelden / natta så Movie som er kalibrert for mørke forhold fungerer bare så som så på dagen så har har i den siste tiden holdt meg til Optimum og bytter til Movie når jeg skal se film osv .. i mørket.

Movie er som følger:

Contrast: 25 30
    Brightness: 0 +1
    Color: +3 +9
    Tint: 0
    Sharpness: -10 0

Pure Cinema:
    Cinema Mode: ADVANCE (PS3 aka Blu-Ray) / Smooth (Fotball) / Off (TV)
    Textoptimier.: Off

Intellig. mode: Off
    DRE Picture: Off
    Black Level: Off
    ACL: Off
    Enhancer mode: 1
    Gamma: 2

Color temperature: Manual
    R high: -6 +2
    G high: 0 -1
    B high: +1 +8
    R low: -1 0
    G low: +1 +1
    B low: 0
    CTI: Off

Color management
    R: 0
    Y: +1 0
    G: -1 0
    C: 0
    B: 0
    M: -1 0
    Color space: 2

Noise Red.:
    3DNR: Off
    Feld-NR: Off
    Block-NR: Off
    Moskito-NR: Off

Other:
    3DYC: Ikke tilgjengelig
    I-P-Modus: Ikke tilgjengelig

Energy Save: Off
    Orbiter: Off
    Drive Mode: 2 (TV og Fotball) / 1 (Blu-Ray)
    Room Light Sensor: Off

Mine innstillinger i filmmodus er veldig lik dine (mine i rødt der det ulikheter).
    Vi har forskjellige innstillinger på farger og fargemetning.

Jer er veldig fornøyd med disse til film. Meget bra sortnivå og nyanser i gråskalaen. Også fornøyd med spreke farger uten å overdrive.

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøvde ditt oppsett og forskjellen var at ditt oppsett var veldig duust og veldig grønt i forhold til slik jeg har det. Fungerer sikker ok i helt mørkt rom på blueray, men personlig synes jeg oppsettet var noe "trist"
    Hvis du sjekker i denne tråden, er det flere annbefalinger til innstillinger, som du burde teste å se om det blir bedre for deg :P

Newcomer Niels sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dine innstilliger ble "daffe" på min tv også.

Tips ut i fra egen kalibrering, hvor jeg fant noen ISF innstillinger på nettet jeg startet med:

- prøv å justere fargetemperartur i manuell (sjekk om mine over blir bedre bla).
    - Lys +1 gir bedre detaljer i gråskalaen uten at det påvirker sortnivået.
    - Juster kontrast ut i fra lys i rommet i området 25 - 35.

Ellers har jeg justert opp farge noen hakk da jeg liker litt farger når jeg ser tv:razz:

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,532
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg tilbake til Pioneer etter ett kort "sidesprang" med en Samsung PS63C7705. Kjøpte en "ny" ubrukt KRP-600M i dag! :-)

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg tilbake til Pioneer etter ett kort "sidesprang" med en Samsung PS63C7705. Kjøpte en "ny" ubrukt KRP-600M i dag! :-)
    Gratulerer, du savnet sortnivået? Er vel det eneste som er bedre på Pioneerèn...
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,532
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde det vært eneste forskjellen så hadde jeg nok ikke solgt PS63C7705.

Synes også det er greit å slippe irriterende line bleeding og horisontale "striper" over skjermen på lyse bilder. :-(

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,083
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det TV'n på deg da forstår jeg - gratulerer !

Hvordan er første inntrykket - står den til forventningene ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Side 188 av 212 FørsteFørste ... 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 184 185 186 187 188 189 190 191 192 198 208 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •