Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 187

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  4
Side 187 av 213 FørsteFørste ... 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 177 183 184 185 186 187 188 189 190 191 197 207 ... SisteSiste
Viser resultater 3,721 til 3,740 av 4254
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av 2rb88
    Har oprettet en gruppe på facebook som tar for seg Kuro.
    Håper at mange joiner meg også der, opprettet den der av flere grunner.

Både får å vise min entusiasme rundt disse fantastike skjermene og for å prøve å lage en gruppe som sier at "vi vil ha kuro tilbake"

Å stoppe produksjonen av verdens beste tv mens de var på topp det var bare slemt..

Se for deg dagens utgave av pioneer skjerm, 3D-klar, 600Hz subfielddrive og det sortnivået som de kan tilby.
    Da er det bye bye samsung og alle andre som tror de er noe 8)

(vet facebook er en ganske harry sak i seg selv.. men har vist seg å være stedet hvor det er mulig å ytre sin sak hvis man brenner for noe)
    Gammelt innlegg fra deg, men:

Nå kan disse bli ulovlige NA24

Kan tenkes det er derfor? Plasma kan bli ulovlig, på lik linje med tradisjonelle glødepærer.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Sted
    Ålesund
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nåh.. det hadde vel vært en tanke forhastet.. likte forøvrig også eksempelet på slutten av artikkelen med en 37" lcd og en 65" plasma... plasma = 700w.. Har vel utviklet seg en del da, min 63" bruker under 300w.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Se her folkens

feil

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Se her folkens

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brikkus
    Sitat fra artikkelen : "
    I 2009 besluttet Pioneer å kutte ut salget av TV-er grunnet dårlige salgstall. Pioneer Elite var angivelig noe av det beste man fikk tak i, med uovertruffen kvalitet på fargegjengivelse og svartnivå. Nå vender Elite tilbake."

Kan ikke huske at LCD'ene til Pioneer/Sharp var noe de ble husket for - Elite eller ikke :smile: .
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Kan ikke huske at LCD'ene til Pioneer/Sharp var noe de ble husket for - Elite eller ikke :smile: .
    Nå hadde vel Pioneer kun en 37" LCD, resten var Plasma. Og siste generasjon eller 2 så hadde de vel samme paneler som Panasonic?

Og det som utgjorde forskjellen var elektronikken og hva de satte foran selve panelet.

De fikk vel også god ros for sine LCD skjerm, så kan ikke se bort i fra at det kan bli bra. Men kommer aldri til å røre den uansett, liker ikke Sharp.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De få sharp jeg har sett, har slitt med dårlig innsynsvinkel. Men de er jo ca 1 år gamle de modellene nå :-) Så de har jo sikkert noen ess i ermet de også, som andre produsenter.

Jeg lurer dog på om ikke LG, Samsung og Sony blir de med innovasjoner på neste modellene. LG har jo laget noen nye paneler for bruk i mobil og vil nok tro man ser en samme teknologi til bruk i tv(?).

bla.a. sies jo LG X2 å ha ekstremt bra skjerm, som er LCD-basert.
    SonyEricsson sin arc påstås også å ha veldig bra skjerm, samt bravia engine fra tv.. og Samsung har jo gode skjermer på mobilene sine (galaxy s, google nexus s (samsung nexus s) og den nye samsung nexus s2 skal visst ha en ny s-amoled).

Videre har jo LG også den andre telefonen, black et eller annet, som skal ha ekstremt bra skjerm. personlig synes jeg lokaldimming rett å slett er for dyrt p.d.d., ser ikke så mye på tv at det er verdt 30-40.000.. da kjøper jeg heller noe "ok" for ca 12k tror jeg og selger om ca 2-3 år, med noen tusen i tap.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DaButcher
    De få sharp jeg har sett, har slitt med dårlig innsynsvinkel. Men de er jo ca 1 år gamle de modellene nå :-) Så de har jo sikkert noen ess i ermet de også, som andre produsenter.

Jeg lurer dog på om ikke LG, Samsung og Sony blir de med innovasjoner på neste modellene. LG har jo laget noen nye paneler for bruk i mobil og vil nok tro man ser en samme teknologi til bruk i tv(?).

bla.a. sies jo LG X2 å ha ekstremt bra skjerm, som er LCD-basert.
    SonyEricsson sin arc påstås også å ha veldig bra skjerm, samt bravia engine fra tv.. og Samsung har jo gode skjermer på mobilene sine (galaxy s, google nexus s (samsung nexus s) og den nye samsung nexus s2 skal visst ha en ny s-amoled).

Videre har jo LG også den andre telefonen, black et eller annet, som skal ha ekstremt bra skjerm. personlig synes jeg lokaldimming rett å slett er for dyrt p.d.d., ser ikke så mye på tv at det er verdt 30-40.000.. da kjøper jeg heller noe "ok" for ca 12k tror jeg og selger om ca 2-3 år, med noen tusen i tap.
    Litt optimistisk å ikke tape mer enn noen tusen. Solgte en LCD av ukjent merke med 3 år på baken for et år siden - kostet 16' fikk 2'. Hvis jeg selger min KRP i dag tror jeg den har holdt seg relativt bra i pris.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt optimistisk å ikke tape mer enn noen tusen. Solgte en LCD av ukjent merke med 3 år på baken for et år siden - kostet 16' fikk 2'. Hvis jeg selger min KRP i dag tror jeg den har holdt seg relativt bra i pris.
    16.000 til 2.000? hvilken tv var det da? :P

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    16.000 til 2.000? hvilken tv var det da? :P
    Wiewpia (eller noe sant..), laget av en gjeng som gikk ut av Samsung. Helt grei TV men jeg ville ha større og plasma. Tror du vil oppleve tilsvarende med ganske mange TV i dag og. Solgte til en kamerat så jeg jeg var vel grei med prisen.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wiewpia (eller noe sant..), laget av en gjeng som gikk ut av Samsung. Helt grei TV men jeg ville ha større og plasma. Tror du vil oppleve tilsvarende med ganske mange TV i dag og. Solgte til en kamerat så jeg jeg var vel grei med prisen.
    nja, må huske det var noen "grove" skiller.
    f.eks. plasma har alltid vært billig, selv for 5 år siden fikk man hdready plasma for 7000kr i 42". Nå får man 50" i samme prisskiktet med fullhd.

Kjøper man en tv nå for ca 10k, får man vel igjen ca 6k om 1-2 år (maks).
    Kjøper man en for ca 12k, taper man vel ca 3-4000.
    Kjøper man en for ca 20k, får man sikkert igjen ca 9000 om 1-2 år.

Det er tall jeg tipper selvsagt, men jeg tror ikke vi står ovenfor noen grensesprengende nyheter de kommende årene.
    Skal sies at tven jeg venter på, får jeg ca 2700 billigere enn de billigste butikkene. (ligger på nesten 15k, jeg får den for litt over 12k), så regner jeg med å tape ca 3-4000 om 1-2 år, når ejg er lei av tven..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    f.eks. plasma har alltid vært billig, selv for 5 år siden fikk man hdready plasma for 7000kr i 42". Nå får man 50" i samme prisskiktet med fullhd.

Det er tall jeg tipper selvsagt, men jeg tror ikke vi står ovenfor noen grensesprengende nyheter de kommende årene.
    Skal sies at tven jeg venter på, får jeg ca 2700 billigere enn de billigste butikkene. (ligger på nesten 15k, jeg får den for litt over 12k), så regner jeg med å tape ca 3-4000 om 1-2 år, når ejg er lei av tven..
    Dette var da VELDIG optimistiske salgsprognoser! Å selge en TV kjøpt for 12.000 kr i dag for 8-9000 kr om 1-2 år??? Nei, dette var bare sprøyt!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dream on...........

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er godt du sier relativt. I løpet av de siste månedene i 2010 har også bruktprisen på Pioneer sine KRP-plasmaskjermer sunket "som en stein". De siste jeg kjenner til gikk for hhv. 12 og 13 000, mens de tidligere i høst fremdeles kunne selges for opp mot 20 000,- Og Pioneer LX5090 har faktisk vært å se på finn.no for under 10 000 nå på nyåret. Toget er gått for de som fremdeles tror på eventyrpriser for brukte Pioneer-plasmaskjermer.......

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Det er godt du sier relativt. I løpet av de siste månedene i 2010 har også bruktprisen på Pioneer sine KRP-plasmaskjermer sunket "som en stein". De siste jeg kjenner til gikk for hhv. 12 og 13 000, mens de tidligere i høst fremdeles kunne selges for opp mot 20 000,- Og Pioneer LX5090 har faktisk vært å se på finn.no for under 10 000 nå på nyåret. Toget er gått for de som fremdeles tror på eventyrpriser for brukte Pioneer-plasmaskjermer.......

Men hvorfor selge gull til gråsteinpris?

Bildekvaliteten på Kuro-skjermene er fremdeles ikke overgått av noen andre skjermer. Så kommer aldri til å kvitte meg med min. Ikke før om en 4-5 år iallefall, når 3D standarden forhåpentligvis har satt seg.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg får en pris som antydes her, så er det ikke lenge før dere finner min LX5090 på AVtorget...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildekvaliteten på Kuro-skjermene er fremdeles ikke overgått av noen andre skjermer.
    Det kan i høyeste grad diskuteres. Sortnivået til G9 hos Pioneer er ennå noe å strekke seg etter (unntak: skjermer med Back-led), men bildebehandlingen ved raske bevegelser o.l. er det flere av dagens skjermer som gjør bedre.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Det kan i høyeste grad diskuteres. Sortnivået til G9 hos Pioneer er ennå noe å strekke seg etter (unntak: skjermer med Back-led), men bildebehandlingen ved raske bevegelser o.l. er det flere av dagens skjermer som gjør bedre.
    Jeg "føler" også at skarphet overgåes av flere andre skjermer.... så jeg tviler på at Pioneer er så overlegen som en gang den var. Kommer Pioneer med TVer igjen så er det ikke en selvfølge at disse blir like overlegene.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Jeg "føler" også at skarphet overgåes av flere andre skjermer.... så jeg tviler på at Pioneer er så overlegen som en gang den var. Kommer Pioneer med TVer igjen så er det ikke en selvfølge at disse blir like overlegene.
    Nei, kompetansen er vel spredt over syv blåner nå.

Uansett vil jeg bli sittende med mitt "klenodeum" ganske lenge.... har ikke sett noe som har gitt meg lyst til å bytte så langt, men så går jeg ikke å titter særlig mye heller.

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare henge meg på her - det er fortsatt ingen TV'er som har gitt meg lyst til å bytte ut min KRP-500M. Så den blir nok værende til en topp OLED 3D-TV i størrelse 50" ++ er å få kjøpt, til en edruelig pris. Min neste TV skal ha 100% perfekt svartnivå (= totalt fravær av lysutslipp), uten clouding-, halo- og innsynsvinkelproblematikken man får med local dimming LED LCD.

Så, mens jeg venter på OLED er Kuro fortsatt det beste alternativet - IMO. Hadde ikke solgt min om jeg fikk igjen det jeg ga for den som ny engang

Side 187 av 213 FørsteFørste ... 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 177 183 184 185 186 187 188 189 190 191 197 207 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •