Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 186

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 186 av 212 FørsteFørste ... 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 182 183 184 185 186 187 188 189 190 196 206 ... SisteSiste
Viser resultater 3,701 til 3,720 av 4238
    Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av rassmussen
    Selger mente han måtte ha 18k for denne modellen, noe jeg mener er litt i overkant. Hva mener dere det kan være fornuftig å betale for en slik utgått demomodell? I følge selgeren skulle den stått ca 3 mnd i butikken, men jeg stiller meg litt tvilende til denne påstanden.

-R
    Er jo godt mulig den bare har stått ute i 3mnd, kanskje stått leenge på lager... Men virker jo selvfølgelig litt pussi..
    Hvorfor henge ut en demo tv av en modell som er utgått? Må jo være enklere for selger og selge den ny... Det er jo timeteller på disse om du kopler de opp mot et nettverk så kan det sjekkes på pc hvor mange timer den har stått på... Dette kan du få forklart av noen som kan her inne
    Men ellers er vell ikke prisen helt på jordet? De går jo på brukten for alt mellom 15-22 tusen...

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rassmussen
    Heisann!

På Expert Moagård har de en KRP stående i butikk.
    I følge selgeren skulle den stått ca 3 mnd i butikken, men jeg stiller meg litt tvilende til denne påstanden.

-R
    Jo de har en slik skjerm der ute men ville jeg sagt 3år istedet for 3mnd . Vil dette si Expert på Moa har ett lager av KRP skjermer som de ved jemne mellomrom henger ut for salg eller er det andre også som tror at selgeren bløffer og kanskje også lurer seg selv .

Og når jeg sier 3 år så mener jeg ikke at den er 3 år nødvendigvis men hvorfor skal man tro de har byttet apparat for noen måneder siden . Det er bare å spørre om man får logge seg inn å lese av timetelleren og så kan man få justert prisen muligens
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konge
    . Det er bare å spørre om man får logge seg inn å lese av timetelleren og så kan man få justert prisen muligens
    Og hvordan gjør man det på en A modell? Har selv en KRP-600A, og har enda ikke funnet noen måte å lese av timeteller. Har noen en oppskrift???

Lettere på M modellen.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    UGH - Tenkte kortsiktig og svarte logg på for jeg har da en KRP-500M . Hmm hvordan man finner det ut på A er usikkert men garantert en teller der bare man eventuelt kommer inn i servicemeny eller noe .

Hadde ikke kjøpt en tv som er 3 mnd gammel med mange tusen timer driftstid vertfall ...

Intermediate zantrix sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den tven som henger på Expert har hengt der i over 1,5 år.. Men de vil ikke tape en eneste krone på den.. Den kommer ihvertfall ikke å øke i verdi med tiden, så ville bare fått solgt den om jeg var dem, f.eks 12-14k?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er tilfelle at den har hengt der i 1,5 år så kjenner jeg at jeg blir relativt provosert over at selgeren lyger meg rett opp i ansiktet. Det blir jo tross alt mange timer på en slik tv som står på timesvis av dagen.

Hvis en kunne finne ut hvor mange timer den hadde stått på, så hadde dette vært en god indikasjon på alderen på den.

Dette i forhold til støy på denne modellen, er dette et kjent problem?

-R

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er tilfelle at den har hengt der i 1,5 år så kjenner jeg at jeg blir relativt provosert over at selgeren lyger meg rett opp i ansiktet. Det blir jo tross alt mange timer på en slik tv som står på timesvis av dagen.

Hvis en kunne finne ut hvor mange timer den hadde stått på, så hadde dette vært en god indikasjon på alderen på den.

Dette i forhold til støy på denne modellen, er dette et kjent problem?
    Dropp skjermen. Plasma-skjermer som står på flere timer om dagen, mister etter hvert lysstyrke.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,090
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Dropp skjermen. Plasma-skjermer som står på flere timer om dagen, mister etter hvert lysstyrke.
    Det gjør vel det meste, også LCD/LED.....
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom nevnte butikk idag og det er ikke en 3 måneder "gammel" installasjon dette her nei . Støvlaget lå tykt på så her lukter det ....

Intermediate zantrix sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, har vært innom jeg også! Da jeg har hatt veldig lyst på den skjermen der, men til den prisen er det uaktuelt! Så endte opp med å kjøpe meg en Panasonic V20

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gjør vel det meste, også LCD/LED.....
    Joda. Men det er bare det at tap av lysstyrke er mer problematisk på plasma-skjermer fordi denne teknologien i utgangspunktet har lavere lysstyrke enn LCD. Men begge teknologiene har sine klare svakheter - ingen tvil om det.

Så nå er det bare å vente på OLED i passelig størrelse...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kuro gruppe på facebook : We want Pioneer Kuro back

Har oprettet en gruppe på facebook som tar for seg Kuro.
    Håper at mange joiner meg også der, opprettet den der av flere grunner.

Både får å vise min entusiasme rundt disse fantastike skjermene og for å prøve å lage en gruppe som sier at "vi vil ha kuro tilbake"

Å stoppe produksjonen av verdens beste tv mens de var på topp det var bare slemt..

Se for deg dagens utgave av pioneer skjerm, 3D-klar, 600Hz subfielddrive og det sortnivået som de kan tilby.
    Da er det bye bye samsung og alle andre som tror de er noe 8)

(vet facebook er en ganske harry sak i seg selv.. men har vist seg å være stedet hvor det er mulig å ytre sin sak hvis man brenner for noe)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hours of operation

Tenkte å stikke innom butikken å sjekke hvor mange timer panelet faktisk har stått på. Er det noen som kan bekrefte hvordan en kommer inn i servicemenyen på denne? Google ga meg følgende fremgangsmåte, men jeg er usikker på om den virker på KRP modellene.

The get into the service menu do the following..

To Enter the Service Menu
    Start with the plasma turned OFF
    Make sure you point the remote directly at the IR sensor in the tv

Press the I (info) button (directly above blue/play button) on the remote (just press, do not hold)
    Wait 3 seconds
    Press LEFT, UP, LEFT, RIGHT then POWER

If done correctly, the plasma turns on and the INFORMATION page is displayed, will change 3 times on its own quickly.

to show hours meter

once into the menu press mute to show panel factory

press enter

Then press down and you will see the hours.

Press HOME MENU to exit

Sakset fra Accessing the Menu, Checking for hrs of Usage, Settings for TVs & TV channels - Page 2 - www.hardwarezone.com.sg

Noen som kan bekrefte at dette virker?

Edit: det ser ut som om en kanskje må gjøre dette via en pc. Noen som har prøvd dette? Hvis det er slik at en må ha spesiell programvare så er det uaktuelt å kjøpe noe for min del. Hvis det bare er å koble den til et nettverk så skal jeg gjøre det. How To Pioneer 9G Kuro TV's - Check Hours and Change Side-Mask Level - Calibration Forums
    ControlCAL v1.x - v1.45 is Now Available! - Calibration Forums
    How To Check Hours on 9G Monitors (Signatures / KRP-Ms) with the Web Interface - EZ Hours - Calibration Forums
    -R

Newcomer sjøsprøyt sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er ihvertfall hvordan jeg gjør det på min 508.

Ikke umulig at det er samme framgangsmåten på nyere, men det er det vel noen som har en slik skjerm som kan bekrefte...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 2rb88
    Har oprettet en gruppe på facebook som tar for seg Kuro.
    Håper at mange joiner meg også der, opprettet den der av flere grunner.

Både får å vise min entusiasme rundt disse fantastike skjermene og for å prøve å lage en gruppe som sier at "vi vil ha kuro tilbake"

Å stoppe produksjonen av verdens beste tv mens de var på topp det var bare slemt..

Se for deg dagens utgave av pioneer skjerm, 3D-klar, 600Hz subfielddrive og det sortnivået som de kan tilby.
    Da er det bye bye samsung og alle andre som tror de er noe 8)

(vet facebook er en ganske harry sak i seg selv.. men har vist seg å være stedet hvor det er mulig å ytre sin sak hvis man brenner for noe)
    Vet ikke om 600 hz subfield er noe spes, men det beste med Kuro er muligheten til 75hz (DM1) for 50 hz sendinger og 72 HZ (24 fps) BluRay

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var en siste gang innom i dag for å se på Kuroen, men jeg har nå bestemt meg for å la den være. Selgeren var ikke villig til å diskutere prisen nærmere fordi "denne selger for rundt 18k på bruktmarkedet". Min kommentar angående hvor mange timer dette panelet har stått på i forhold til en annen brukt Kuro falt imidlertid for døve ører.

Denne tv'en kommer de ikke til å få solgt!

-R

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var en siste gang innom i dag for å se på Kuroen, men jeg har nå bestemt meg for å la den være. Selgeren var ikke villig til å diskutere prisen nærmere fordi "denne selger for rundt 18k på bruktmarkedet". Min kommentar angående hvor mange timer dette panelet har stått på i forhold til en annen brukt Kuro falt imidlertid for døve ører.
    Det tror jeg du gjør rett i. Kjøp deg heller en ny plasma-skjerm.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De selger TXP50VT20EA på Lefdal.com til 17.995,-. Tror nok dette er et bedre alternativ enn en Pio tv som har gått mange timer.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Feil med tv???

Hei!
    Har en ting jeg lurer på vedr Pioneer's 5090: er det mulig at tv'n kan gi fra seg strøm gjennom coax ant.kabel?

Grunnen til at jeg lurer på dette er fordi på Tirsdag som var hadde Get vært å koblet fra nettet mitt fordi en tekniker hadde påvist støy som kom fra min bolig, og dette påvirket/forstyrret tjenester til andre abonnenter i mitt nærområde.

I dag kom en tekniker hit for å gjøre div målinger men kunne ikke finne noe utenom det vanlige.
    Under jobben fikk både han og jeg en "liten" god karamell fra antenneledingen,(Monster kabel), noe vi fant underlig. Ant.ledningen går rett fra boks i vegg til tv.

Tekniker mente at det var en feil med tv'n siden den ga fra seg strøm via ant.kabel og burde kontakte Pioneer og selger av tv.
    Tv'n er kjøpt helt ny fra autorisert forhandler i Oslo.
    Under måling i dag fant han ingenting utenom det som er et normalt støynivå.

Har noen andre vært borti tilsvarende problem med tv'n, hva kan dette skyldes og burde jeg kontakte Pioneer ang. dette?

Håper noen kan gi meg noen svar på hva dette kunne være da jeg ønsker å gi denne tv'n lengst mulig levetid

Mvh

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,090
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kail
    Hei!
    Har en ting jeg lurer på vedr Pioneer's 5090: er det mulig at tv'n kan gi fra seg strøm gjennom coax ant.kabel?

Grunnen til at jeg lurer på dette er fordi på Tirsdag som var hadde Get vært å koblet fra nettet mitt fordi en tekniker hadde påvist støy som kom fra min bolig, og dette påvirket/forstyrret tjenester til andre abonnenter i mitt nærområde.

I dag kom en tekniker hit for å gjøre div målinger men kunne ikke finne noe utenom det vanlige.
    Under jobben fikk både han og jeg en "liten" god karamell fra antenneledingen,(Monster kabel), noe vi fant underlig. Ant.ledningen går rett fra boks i vegg til tv.

Tekniker mente at det var en feil med tv'n siden den ga fra seg strøm via ant.kabel og burde kontakte Pioneer og selger av tv.
    Tv'n er kjøpt helt ny fra autorisert forhandler i Oslo.
    Under måling i dag fant han ingenting utenom det som er et normalt støynivå.

Har noen andre vært borti tilsvarende problem med tv'n, hva kan dette skyldes og burde jeg kontakte Pioneer ang. dette?

Håper noen kan gi meg noen svar på hva dette kunne være da jeg ønsker å gi denne tv'n lengst mulig levetid

Mvh
    Hva slags tekniker er det du har hat i hus ?

Det er viden kjent at man skal bruke ganvanisk skille på antennekabel for å hindre at det går strøm fra den lokale jord til kabelleverandørens jord. Du skriver det ikke, men trolig er TV koblet til jordet kontakt og da kan du få støt. Du kan og kjenne "strømmen" som går i senter lederen, men det kan vel ikke betegnes som "karamell"

Bruk skille så er det nok ikke noe problem, eller kobl deg til ujordet kontakt.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Side 186 av 212 FørsteFørste ... 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 182 183 184 185 186 187 188 189 190 196 206 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •