Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 183

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 183 av 212 FørsteFørste ... 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 179 180 181 182 183 184 185 186 187 193 203 ... SisteSiste
Viser resultater 3,641 til 3,660 av 4233
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei, vet ikke om jeg stiller feil spm. til denne tråden.Men lurer på å bytte ut mitt Pioneer krp600m som er under 1 år til fordel for den nye 3d bølgen
    Så mitt spørsmål er om noen 3d skjermer på markedet idag kan matche min skjerm i bildekvalitet, skal også være i samme størrelse eller større.

Håper noen har ett svar til dette

Mvh:
    Svend.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,441
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så langt er det ikke kommet noen skjerm som matcher Kuroen.
    Panasonic er oppe og snuser på tronen med sin VT20 skjerm, men når ikke helt opp skrives det.

Hvis jeg var deg, ville jeg beholdt og brukt kuroen et år til.
    Nå er første generasjon 3D-tver i handel, og det blir garrantert både bedre og billigere.
    Panasonic og Samsung har allerede annonsert at de kommer med bedre briller.
    Briller som slipper igjennom mere lys, og kanskje reduserer faren for crosstalk (dobbeltbilde, spøkelsesbilde).

Det har også blitt meldt om litt probemer med sync mot brille.
    Brillene som brukes nå får et ir-signal fra tv-en. Ikke helt ulikt slike ir-signaler fjernkontroller bruker.
    Noen har meldt om at enkelte filmer i enkelte scener, inneholder så mye, eller en spesiell type lys, at brillene mister forbindelse med skjermen.
    Så spørs om ikke brillene etter hvert går over på radiosignal hvis det kan la seg gjøre.

Men konklusjonen er, du har et tv med veldig god, om ikke beste, billedkvalitet. Det er ingen skjermer som har tatt denne tronen enda.
    Det er nesten ikke noe 3D-materiale å få fatt i enda. Et par 3 filmer, noen små spill, og det er en stund til det kommer rikelig.

Så hvis man ikke skal skifte ut "gammel" tv i dag, men er nysgjerrig på 3D-bølgen, så sier jeg vent.
    Hvis man skal skifte ut "gammel" tv, så synes jeg like godt man kan hoppe på 3D bølgen.

Selv skiftet jeg i går ut våres 42" HD-Ready Plasma, med et 63" 3D plasma.
    Men det var fordi nå ville jeg ha en full HD skjerm og større bilde i stuen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så mye for utfyllende svar, da tror jeg at det ikke blir noe med det første. Vil ikke bytte hvis det går på bekostning av bildekvalitet
    Hva slags tv har du kjøpt forresten? Er du fornøyd med det?

Mvh:
    Svend.

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kabbå: Du kan jo evt tenke økonomisk, og selge tven din brukt. Du vil få en finfin sum for den tven der, og kan bruke halvparten på en ny 3D-tv i dag på 63" som er bedre på mange områder, og dårligere på noen.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer KRP-600M er fortsatt den beste TV'n når det gjelder 2D kvalitet. Hvis jeg var deg så hadde jeg kun bytta den ut hvis du får en god pris for den.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Betroz
    Pioneer KRP-600M er fortsatt den beste TV'n når det gjelder 2D kvalitet. Hvis jeg var deg så hadde jeg kun bytta den ut hvis du får en god pris for den.
    Ja, tror kanskje jeg venter litt med 3d kjøp. Men hva tror dere jeg hadde fått for denne tvèn? Det er originalt pioneer veggfeste og bordstand til 5000 kr stk til denne.
    Takker så mye for råd og tips fra dere

Mvh:
    Svend.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kabbå : Hvis den er 1 år gammel og du har behandlet den pent, så vil jeg si at den er verdt over 30 tusen kroner. MEN...ikke mange som har råd til det. Man får jo Samsung 63" 7705 til ca 24 tusen kroner i dag, selv om Kuroen har bedre 2D bilde.

Nesten så det frister å kjøpe den av deg...

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den rette kjøperen betaler over 40 om tven er flott behandlet. KRP600 er jo samleobjekter omtrent og meget meget ettertraktet her på forumet.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den rette kjøperen betaler over 40 om tven er flott behandlet. KRP600 er jo samleobjekter omtrent og meget meget ettertraktet her på forumet.
    Det tror jeg ikke før jeg ser det. Mange har forsøkt både på finn.no og her på forumet å selge KRP-600M og A for 30 000 og det har neimen ikke vært lett. Så 40 000 er helt utopi.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Feberfantasier!

Denne har ligget på Finn i over en måned:
    Pioneer KRP-600M - FINN Torget

...så 40k???

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 7zn
    Denne har ligget på Finn i over en måned:
    Pioneer KRP-600M - FINN Torget

...så 40k???
    Det er min, og nå bor jo jeg litt oppi "gokk" til da..
    Vanskelig og få solgt i fra Finnmark, grunnet avstand og høye fraktpriser..
    Men tror ikke 30.000,- er så urealistisk for M eller A modellen om man bor litt sentralt til

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men tror ikke 30.000,- er så urealistisk for M eller A modellen om man bor litt sentralt til
    30 000 må være en grei pris for en kvalitetsskjerm som M-600. Men 40 000 er helt urealistisk.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    30 000 må være en grei pris for en kvalitetsskjerm som M-600. Men 40 000 er helt urealistisk.
    Takker så mye for svar fra alle, men ser ut som om jeg beholder godskjermen
    Kjøper 3d skjerm kanskje til neste år, så får pioneer være skjerm nr.1 eller 2 etter hva det blir. He he

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

har hatt stor glede av en KRP500A i vel et år nå, og er fremdeles like storfornøyd! Nå er jeg endelig på plass i egen bolig, og har lyst til å få siste detaljer på plass. Har nå Canal Digital parabol, og den enkleste HD-dekoderen. Skulle gjerne kvittet meg med den boksen siden den strengt tatt ikke behøves.

Ser at CD selger egne CAM-moduler (som de kaller IDTV). Er det sånn at jeg *må* kjøpe en sånn modul fra CD, eller er det mulig å bruke andre moduler (som jeg antar er mye billigere enn de 995,- Canal Digital skal ha)?

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shakti
    Hei,

har hatt stor glede av en KRP500A i vel et år nå, og er fremdeles like storfornøyd! Nå er jeg endelig på plass i egen bolig, og har lyst til å få siste detaljer på plass. Har nå Canal Digital parabol, og den enkleste HD-dekoderen. Skulle gjerne kvittet meg med den boksen siden den strengt tatt ikke behøves.

Ser at CD selger egne CAM-moduler (som de kaller IDTV). Er det sånn at jeg *må* kjøpe en sånn modul fra CD, eller er det mulig å bruke andre moduler (som jeg antar er mye billigere enn de 995,- Canal Digital skal ha)?
    Får man lov å pirke litt ?

https://kabel.canaldigital.no/kabel-...Fakto-om-IDTV/ sier da at IDTV = integrert digital tv . Og side disse modulene som er CI = Conditional Access moduler ... oki kall dem IDTV moduler eller hva .

KRP-500A har innebygget sat.mottager og takler med rett Conax CI alle kanaler fra CD . Grunnen til at du skal betale 995,- til CD for en cam er at da vil denne være mulig å parre med kortet ditt .

Det er nok et par haker og det er at du må under registrering av cam også registerer en av disse godkjente IDTV . Billigere løsning vil være å få til å skaffe en hvilken som helst Conax cam men denne å i så fall være Conax 5.0 .

Og om det faktisk er billigerer ...
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har fått disse CAM til å funke med CD i pioneer TV'en?
    Jeg kjøpte en CAM hos Elkjøp på Onsdag, men da sa de følgende:

CAM Modulene til Canal Digital er kun godkjente til Samsung TV'er og er ikke sikkert de vil funke i Pioneer TV'en.

Satte i kortet, men får bare feilmelding om at jeg ikke har tilgang til kanalen.
    EPG funker, men er det tregeste jeg noensinne har vært borti.

TV'en har stått på siden jeg fikk det med unntak av natta.

Noen tips?

Edit: Har LX5090

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av afroysaa
    Er det noen som har fått disse CAM til å funke med CD i pioneer TV'en?
    Jeg kjøpte en CAM hos Elkjøp på Onsdag, men da sa de følgende:

CAM Modulene til Canal Digital er kun godkjente til Samsung TV'er og er ikke sikkert de vil funke i Pioneer TV'en.

Satte i kortet, men får bare feilmelding om at jeg ikke har tilgang til kanalen.
    EPG funker, men er det tregeste jeg noensinne har vært borti.

TV'en har stått på siden jeg fikk det med unntak av natta.

Noen tips?

Edit: Har LX5090
    har en kamerat som hadde det samme problemet men det var på en samsung han hadde satt camen/kortet feil vei

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trafik
    har en kamerat som hadde det samme problemet men det var på en samsung han hadde satt camen/kortet feil vei
    Hei.. Godt tips, men siden jeg kan lese av informasjon av CAM kortet så regner jeg med det står riktig vei.

Jeg får også EPG inn. Snakket med Canal Digital og de sa at før disse kortene fungerer må de registreres i Canal Digitals sine systemer.

Lurer på hvordan jeg kan få lurt Canal Digital litt på dette hehe.

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Hei. Jeg heter Nils og har kjøpt en slik fin Samsung led 3d-tv som jeg ønsker å bruke min nyinnkjøpte Canal Digital-cam på … " sigg-sigg-sagg så er det gjort

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott! Skal prøves :-)

Side 183 av 212 FørsteFørste ... 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 179 180 181 182 183 184 185 186 187 193 203 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •