Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 182

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 182 av 212 FørsteFørste ... 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 178 179 180 181 182 183 184 185 186 192 202 ... SisteSiste
Viser resultater 3,621 til 3,640 av 4233
    Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,979
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nei.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer Sparchy sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor finner man serienummer til 5090 uten å ta den av veggen? :???:

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Delvis feil tråd, men prøver likevel. Har en Pioneer 5080 som nå blir degradert til soveroms-tv. Trenger derfor høyttalere til tv'n, ettersom jeg ikke har planer om å også flytte surroundanlegget inn på soverommet Finnes det noen steder som fortsatt selger originale høyttalere til tv'n? Eventuelt noen som vet av noe brukt ute på markedet?

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shanky
    Delvis feil tråd, men prøver likevel. Har en Pioneer 5080 som nå blir degradert til soveroms-tv. Trenger derfor høyttalere til tv'n, ettersom jeg ikke har planer om å også flytte surroundanlegget inn på soverommet Finnes det noen steder som fortsatt selger originale høyttalere til tv'n? Eventuelt noen som vet av noe brukt ute på markedet?

Jeg ville tatt direkte kontakt med "reservedelsavdelingen" til pioneer, kanskje de har noe?

Evt Elnor på Colosseum, de hadde mange pioneer tv'er! Mulig de også har noe igjen liggende.

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av simon@skilt.no
    Tull spør du meg, jævla bra tv er det

+1! Har Kuro 4280xa. Aldri opplevd hakking.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,816
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Greven
    MANGE andre ville nok sett det...

Newcomer Arkan sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Føyer meg også til denne gruppen (m/LX5090). Ser HD sendinger under fotball VM nå via Lyse = silkemykt (og da spesifiserer jeg at fenomenet gjelder bildet i mer eller mindre hurtig bevegelse horisontalt som vertikalt). Har også fått bekreftet dette etter noen vennebesøk. De samtykker. Dvs at inntrykket er validisert til en viss grad da, gjennom datatriangulering... (sier jeg som forsker).

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,083
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1. Har KRP500M. Har vel supert, utglattende syn da 8)
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1. Har KRP500M. Har vel supert, utglattende syn da
    Ja, men du bruker jo "pure"-mode? Pure-mode er ekstremt god og har ingen hakking/motion-studder på noe som helst. Det så jeg selv når jeg eide KRP-500. Jeg savner egentlig skjermer. Ingen som vil selge?

Men kun KRP-500M; LX5090 takler jeg ikke.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arkan
    Føyer meg også til denne gruppen (m/LX5090). Ser HD sendinger under fotball VM nå via Lyse = silkemykt (og da spesifiserer jeg at fenomenet gjelder bildet i mer eller mindre hurtig bevegelse horisontalt som vertikalt). Har også fått bekreftet dette etter noen vennebesøk. De samtykker. Dvs at inntrykket er validisert til en viss grad da, gjennom datatriangulering... (sier jeg som forsker).
    Jada, sport og tv material fungerer rimelig bra, det er filmmaterial som er problemet

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,083
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Ja, men du bruker jo "pure"-mode? Pure-mode er ekstremt god og har ingen hakking/motion-studder på noe som helst. Det så jeg selv når jeg eide KRP-500. Jeg savner egentlig skjermer. Ingen som vil selge?

Yepp, KRP500 er saker. Sorry, selger ikke :-D
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,816
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen

Er ikke A og M like billedmessig? Jeg solgte jo en A og kjøpte Samsung 855 og har ikke angret en dag....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Sliter litt med instillingene mine på mitt Pioneer KRP-500A TV. Kunne trengt litt hjelp angående hvilke instillinger jeg skal bruke med tanke på PC og Video etc..

TVen står i en stue men mange vinduer, så jeg har dårlig lyskontroll.

Men jeg har hvertfall følgende koblet opp.

Playstation 3(HDMI) og HD-tuner(HDMI) fra CD går til recieveren også videre med HDMI.

Mac Mini (HDMI) og Xbox360/Nintendo Wii (Component) Er koblet direkte egne innganger i boksen som tilhører TVen.

Lurer spesielt med tanke på instillinger på Mac mini(nye med HDMI) og Tv..

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,169
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleOst
    Hei.

Sliter litt med instillingene mine på mitt Pioneer KRP-500A TV. Kunne trengt litt hjelp angående hvilke instillinger jeg skal bruke med tanke på PC og Video etc..

TVen står i en stue men mange vinduer, så jeg har dårlig lyskontroll.

Men jeg har hvertfall følgende koblet opp.

Playstation 3(HDMI) og HD-tuner(HDMI) fra CD går til recieveren også videre med HDMI.

Mac Mini (HDMI) og Xbox360/Nintendo Wii (Component) Er koblet direkte egne innganger i boksen som tilhører TVen.

Lurer spesielt med tanke på instillinger på Mac mini(nye med HDMI) og Tv..

Side 29 i denne tråden er det en rekke bra innstillinger for LX5090/KRP 500. Selv bruker jeg Bumtious sin innstilling til film. Utrolig bra innstilling som også gir et rolig bilde. (slår av alle bildeforbedringskretser)

Evt kan du forsøke Haugen sin, hvis det er for lyst i rommet.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W PV1D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,532
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Jada, sport og tv material fungerer rimelig bra, det er filmmaterial som er problemet
    Pioneer skjermen viser det den får inn av bilder uten noe form for interpolering.

Svart magi

"Skal vi sette fingeren på noe, må det være at Pioneer i motsetning til stadig flere av konkurrentene, ikke tilbyr interpoleringsbasert prosessering for å redusere flikker i bildene, da særlig ved bevegelser og panoreringer. Her er det kun de bildene TV-en mates med som serveres videre, om enn flere ganger.

Resultatet er at du må leve med den typiske, for ikke å si naturlige rykkingen som oppstår særlig på filmmateriale skutt med 24 bilder per sekundet(bps). For selv om "PureCinema" funksjonen til Pioneer gjør en god jobb med å blant annet å vise 24bps ved 72Hz, responstiden er rask og fosforet nesten helt fri for etterslep, så blir det ikke det samme som med interpolering. Hva som så er å foretrekke, se det blir en diskusjon i første rekke om smak og preferanser."
    Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY PHA-1A | SONY MDR-Z1R |
    SONY MDR-Z7 | SENNHEISER Momentum Wireless
    AV: LG OLED65B6V | DENON AVC-A1HDA | SONY BDP-S7200 | DENON DBP-4010UD

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Pioneer skjermen viser det den får inn av bilder uten noe form for interpolering.

Svart magi

"Skal vi sette fingeren på noe, må det være at Pioneer i motsetning til stadig flere av konkurrentene, ikke tilbyr interpoleringsbasert prosessering for å redusere flikker i bildene, da særlig ved bevegelser og panoreringer. Her er det kun de bildene TV-en mates med som serveres videre, om enn flere ganger.

Resultatet er at du må leve med den typiske, for ikke å si naturlige rykkingen som oppstår særlig på filmmateriale skutt med 24 bilder per sekundet(bps). For selv om "PureCinema" funksjonen til Pioneer gjør en god jobb med å blant annet å vise 24bps ved 72Hz, responstiden er rask og fosforet nesten helt fri for etterslep, så blir det ikke det samme som med interpolering. Hva som så er å foretrekke, se det blir en diskusjon i første rekke om smak og preferanser."
    Tja, den har jo Pure Cinema Smooth som ifølge manualen "Produces smoother and more vivid moving images"

What a joke, den innstillingen gjør bare vondt verre.

Men, no worries, jeg har som sagt kjøpt en Epson TW-5500, så nå kan jeg se på film uten å plages av hakking og uskarpheter grunnet bevegelse. Forskjellen er som dag og natt :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Smooth interpolerer har jeg lest på engelsk forum, men er nok tilpasset amerikanske 60hz apparater (akkurat som Drive mode 3)

Buried within the [Pro Adjust] > [PureCinema] > [Film Mode] submenu are three deinterlacing modes for film-based material:

■[Off]: Disables film mode deinterlacing (do this for video-based source).
    ■[Standard]: Classic 3:2 and 2:2 cadence detection with relevant pulldown.
    ■[Smooth]: [Standard] film deinterlacing plus a dash of motion-compensated frame interpolation (MCFI).
    ■[Advance]: Extracts 24fps from film-based 480i/60 or 1080i/60 content, and displays the frames at a refresh rate of 72Hz (a.k.a. 3:3 pulldown).

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ønsker at Orbiter skal være på hele tiden. Hva er da best:
    1. Kjøre alt Dot-by-dot og Orbiter Mode 2.
    2. Full 1 (e.l.) og Orbiter Mode 1.

Kildene mine er blu-ray, xbox360, playstation 3 og mediatank (som alltid sender 1080p).

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,532
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører dot by dot og orbiter mode 2.
    Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY PHA-1A | SONY MDR-Z1R |
    SONY MDR-Z7 | SENNHEISER Momentum Wireless
    AV: LG OLED65B6V | DENON AVC-A1HDA | SONY BDP-S7200 | DENON DBP-4010UD

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har til min forferdelse fått innbrenning på min 5090. Jeg ser skyggen av TV2 logoen ved lyse bilder. Har hatt på en skjermvask i 20 timer men ingen bedring, hjeeeelp. Kan ikke huske heller at TV2 har stått på lengre enn et par timer i strekk, så dette er underlige greier. Noen tips?
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Side 182 av 212 FørsteFørste ... 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 178 179 180 181 182 183 184 185 186 192 202 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •