Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 181

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 181 av 212 FørsteFørste ... 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 171 177 178 179 180 181 182 183 184 185 191 201 211 ... SisteSiste
Viser resultater 3,601 til 3,620 av 4233
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    EDIT:
    For øvrig har jeg mine tvil på at erfarne entusiaster son KIMSIZE og Rolle er så amatører at de har satt på alt av bildeforbedringskretser, som gir hakkingen
    At de er erfarne er hevet over enhver tvil, men selv erfarne entusiaster kan gjøre feil, ref episode på HiFi sjappa i Dr Mauds gate for noen år siden (10-20 år).

De kjørte demo på noen store JBL studio monitorer, og alle som var der var kjempe imponert over lyden (de sa så ihverfall). En kompis og jeg ramler innom og vi syntes ikke at det låt så veldig bra, det var noe feil.
    De 9-10 personene som var der sa vel egentlig rett ut at "Dette hadde ikke vi (dvs kompis og jeg) noe peiling på, vi var ikke vant til å høre på så dyre/gode høyttalere"

Men kompisen ga seg ikke, og etter en stund fant han ut at + og - var byttet om på høyre side,

Det var ganske fornøyelig å se ansiksutrykkene på "Ekspertene" da.

Deck

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,556
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Kjøper du KRP og kjører den i Pure-modus har du ikke hakking - har i alle fall ikke sett noe på min. Tror mange som plages med hakking har laster processoren men en haug med forbedringskretser og da kan de fort ende med at processoren ikke henger med = hakking. Husk og at en del filmer er laget med hakking....

Men, slik jeg leser deg, har du allered bestemt deg og leter bare etter feil hos Pioneer for å gjøre valget lettere 8) . Har ikke tenkt å bytte min KRP på veldig lenge.
    Det du sier her er ikke tilfelle, din KRP hakker også. Hvis du kjører BD filmer i 24HZ vil du alltid få hakking, det er en svakhet i kildematerialet. Hvis det finnes noen svakhet hos Pioneer også KRP serien er det litt dårlige panoreringer(hakking) uansett om du har slått av alle "forbedringer". Jeg har kun den vanlige 5090 og har testet litt BD på den(den brukes ikke til filmtitting til vanlig), og den er noe dårligere på panoreringer enn min projektor som er Sony VW85. Begge har alle "forbedringer" slått av...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT:
    For øvrig har jeg mine tvil på at erfarne entusiaster son KIMSIZE og Rolle er så amatører at de har satt på alt av bildeforbedringskretser, som gir hakkingen
    Det har du helt rett i SVS! –man :grin:

At bildeforbedringskretser må være slått av er jo helt elementært, ihvertfall når det gjelder Pioneer skjermer.

Men jeg har prøvd alle tenkelige kombinasjoner før jeg ga opp og aksepterte at hakkingen blir man ikke kvitt okke som.

At noen klarer å overse / ignorere problemet er jo fint for dem. Men jeg er rimelig sikker på at de hadde forandret mening hvis de hadde sett en film eller fotballkamp på en TW5500 eller annen god projektor.

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ærrk. Jeg klarer aldri å bestemme meg på bildeinnstillinger på min KRP500M. Er det såpass individuell forskjell på KRP-panelene at jeg ikke burde bruke andres innstillinger?
    Er det mye igjen for å bruke DVE sin blu-ray kaliberingsdisk? Har også hørt om ISF-kalibering, men er dere som har fått utført ISF-kalibrering fornøyd med resultatet? Det er Bjørn Hegelstad som er rett person for jobben isåfall?
    Jeg HATER at jeg er så grasat ubesluttsom når det gjelder innstillinger.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,532
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden vi har en diskusjon Pioneer/Panasonic gående her så kan jeg sitere litt fra denne testen av Panasonic TX-P50VT20 (Panasonic TX-P50VT20/ TX-P50VT20B/ 50VT20 3D TV Review):
    "And, since the question is on the tip of your tongue, is it as good as the Pioneer KURO displays?

Yes — and no. Panasonic’s newest effort can boast of less panel-generated PWM noise in the image, and a very subtly more detailed picture due to the fact that it does not curtail the highest frequencies in the video. On the other hand, the last-generation Pioneer KURO displays have very marginally deeper blacks (although you would likely only notice with the two displays side by side in a pitch black room), effectively no visible posterization during movement, more linear Greyscale and Gamma tracking, and proven long-term black level quality. Both screens are just about equal in terms of colour. We think that the lure of 3D will convince a good number of Pioneer KURO owners to sacrifice a little bit of picture accuracy and a miniscule amount of black level quality, in exchange for some other benefits, and the new experiences that the third dimension brings."

En test hos Flatpanels.dk (Panasonic VT20 3DTV test/anmeldelse - FlatpanelsDK)

"Det er dog mit indtryk, at det ikke definitivt slår KURO, og Pioneers KURO forbliver vores reference TV her på FlatpanelsDK. Mht. 3D er Panasonic VT20 er vores nye reference, men det bliver naturligvis spændende at se om de andre 3DTV kan leve op til den meget præcise og overbevisende 3D billedkvalitet på VT20. Det finder vi snart ud af."

Ser ut som jeg beholder Kuroen ei stund til. :-)

PS! Jeg er glad jeg er handikappet og ikke greier å se hakking under fotballkamper på min Kuro!
    Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY PHA-1A | SONY MDR-Z1R |
    SONY MDR-Z7 | SENNHEISER Momentum Wireless
    AV: LG OLED65B6V | DENON AVC-A1HDA | SONY BDP-S7200 | DENON DBP-4010UD

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,083
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Ser ut som jeg beholder Kuroen ei stund til. :-)

PS! Jeg er glad jeg er handikappet og ikke greier å se hakking under fotballkamper på min Kuro!
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, det skal dere være glade for

Nå er heldigvis ikke hakkingen så gale på fotballkamper, verre er det med film

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Jepp, det skal dere være glade for

Nå er heldigvis ikke hakkingen så gale på fotballkamper, verre er det med film
    Tull spør du meg, jævla bra tv er det

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av simon@skilt.no
    Tull spør du meg, jævla bra tv er det
    Jeg spurte ikke deg ;-)

Ellers er det jo bare å gratulere deg, siden du tydeligvis er en av de som ikke ser problemet med hakking :-D

Enig i at Pioneer er bra som TV, men mange opplever den som mindre bra når det gjelder film, sånn er det bare.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Jeg spurte ikke deg ;-)

Ellers er det jo bare å gratulere deg, siden du tydeligvis er en av de som ikke ser problemet med hakking :-D

Enig i at Pioneer er bra som TV, men mange opplever den som mindre bra når det gjelder film, sånn er det bare.
    "Problemet/iritasjonen" kan kanskje løses med en scaler/linjedobler??
    Men den koster jo kr

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvor brukt prisen på en KRP-600m ligger nå ? Vurderer å selge. Burde vel være litt å få siden det fortsatt er uenighet om hva som er best her ?

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må ha vært heldig jeg og, for min KRP-500A har ikke antydning til hakking i panoreringer...

En helt annen ting: Er det noen som vet om en løsning på symbolrate > 30000 problemet med DVB-S2 tuneren? Er det fastslått om det er et tuner eller CAM-problem?

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av al-saeth
    Noen som vet hvor brukt prisen på en KRP-600m ligger nå ? Vurderer å selge. Burde vel være litt å få siden det fortsatt er uenighet om hva som er best her ?
    Har nettopp lagt min ut på finn til 35 lapper... dyrt?..får se!

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Har fått et porblem med Riks TV tuneren min og KRP-500M. Er det noen som har en løsning på dette?

Håper noen kan hjelpe.

http://avforum.no/forum/digitalt-bak...gem-tuner.html

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,556
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nilsga
    Jeg må ha vært heldig jeg og, for min KRP-500A har ikke antydning til hakking i panoreringer...

En helt annen ting: Er det noen som vet om en løsning på symbolrate > 30000 problemet med DVB-S2 tuneren? Er det fastslått om det er et tuner eller CAM-problem?
    Da er du nok bare heldig som ikke ser det!:-D
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PS3 kommer med 3D

Noen som vet om dpd lx 5090 støtter 3D? PS3 kommer nå med oppdatering og skal kunne vise 3D med spill og film, gjør tven det?

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...men hvorfor skal man da kjøpe 3DTV dersom eldre tv-skjermer støtter 3D? Så svaret er nei, dessverre. Du må nok kjøpe en 3D-Ready tv
    Forsterker: Hegel H160
    Høyttalere: ProAc Response D25
    Platespiller: Rega RP10
    Pickup: Lyra Delos
    Riaa: Avid Pulus

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som så testen av Pana VT20 i nyeste lyd og bilde?
    Det var deilig å lese at Pioneeren fortsatt er bedre på sortnivå, og detaljer i det dype mørket!

Jeg vet det er andre som har sagt dette i kanskje mer trovderige tester, men bare det at enda en kilde konstaterer det gjør at jeg blir enda mer glad for at jeg gikk for pioneeren.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan var VT20 sammenlignet med Kuro hva gjelder resten av bildet? Farger, panoreringer, myldring etc?Sort er meget viktig, men sånn jeg har skjønt det er Kuro og VT20 veldig nærme hverandre i sortnivå. Får vel vente på bladet jeg også...
    Forsterker: Hegel H160
    Høyttalere: ProAc Response D25
    Platespiller: Rega RP10
    Pickup: Lyra Delos
    Riaa: Avid Pulus

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...men hvorfor skal man da kjøpe 3DTV dersom eldre tv-skjermer støtter 3D? Så svaret er nei, dessverre. Du må nok kjøpe en 3D-Ready tv
    Men å bruke briller til å se 3D, kan den da brukes til å se 3D

Side 181 av 212 FørsteFørste ... 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 171 177 178 179 180 181 182 183 184 185 191 201 211 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •