Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 180

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 180 av 212 FørsteFørste ... 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 176 177 178 179 180 181 182 183 184 190 200 210 ... SisteSiste
Viser resultater 3,581 til 3,600 av 4233
    Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Er KRP-500 fortsatt å få tak i, og til hvilken pris (50")? Og til dere som måtte ha en KRP; er det ingen tv (LED/ plasma) som gir bedre bilde? Sortnivået i totalt mørkt rom er bedre på KRP, det vet vi, men hva med resten av bildet?

Jeg tenker jo som så, at dersom det er mulig å få tak i en KRP til under 20 lapper, kan det være et alternativ. Jeg har Panasonic VT20, LG950N og Sony HX900 som tre alternativer, men i all hovedsak pga 2D-bildekvalitet. 3D er ikke veldig viktig, og det ser ikke ut til å komme mye 3D før 2012 uansett. Og prisene på de tre 3D-skjermene ligger på godt over 20 tusen (LG ca 30k).

Så jeg spør helt enkelt om litt råd fra dere KRP-eiere: er det fortsatt "lurt" å kjøpe KRP-500 eller har den andre mangler som nye skjermer ikke har?
    Det er dette med interpolering/hakking da. Jeg syns ikke dette er et problem i det hele tatt men jeg leser at nye modeller blant annet Pana VT20 har noen nye "smooth" instillinger der. Hvis dette er noe man legger merke til/reagere mye på så er vel de nye modellene bedre. Men jeg personlig er veldig opptatt av sortnivå, så jeg kommer ikke til å bytte før dette er forbedret. (Jeg syns egentlig ikke engang kuro krp 9G er "god nok" på dette) jeg vil ha SVART!!! Dette er noe jeg legger veldig merke til når jeg er på besøk hos andre, både "vanlige folk" og likesinnede. TV'ene deres er jo ikke i nærheten av sort, de er grå eller blå.

Konklusjonen min er at jeg er ekstremt fornøyd men min krp, men man er jo alltid på utkikk etter noe bedre, det er jo nesten som en sykdom dette

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sykdom, det er akkurat det det er, og det ser ikke ut som om det finnes en kur heller

For meg er sortnivå og panoreringer viktigst, og jeg setter nok panoreringer foran sortnivå. Totalopplevelsen av filmen blir ødelagt, dersom bildet ikke er smooth nok, imo. Da tenker jeg ikke smooth som i Philips Pixel Plus, men smooth som f.eks på min Sony VW50 projektor. Sortnivået er ikke kullsort, men det er bra. Panoreringene der i mot er ekstremt bra; og derfor er jeg svært glad i den pj. Filmen blir ødelagt av dårlig sortnivå også, men så lenge sortnivået er bra(!) så er film uten hakking avgjørende for meg.

Så dersom det er et snev av hakking på KRP-500 er nok den utelukket for meg, ja:neutral:
    Forsterker: Hegel H160
    Høyttalere: ProAc Response D25
    Platespiller: Rega RP10
    Pickup: Lyra Delos
    Riaa: Avid Pulus

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg er sortnivå og panoreringer viktigst, og jeg setter nok panoreringer foran sortnivå. Totalopplevelsen av filmen blir ødelagt, dersom bildet ikke er smooth nok, imo. Da tenker jeg ikke smooth som i Philips Pixel Plus, men smooth som f.eks på min Sony VW50 projektor. Sortnivået er ikke kullsort, men det er bra. Panoreringene der i mot er ekstremt bra; og derfor er jeg svært glad i den pj. Filmen blir ødelagt av dårlig sortnivå også, men så lenge sortnivået er bra(!) så er film uten hakking avgjørende for meg.
    Da kan du glemme Pioneer med en gang.

Hakkingen irriterte meg til de grader at jeg kjøpte en Epson TW5500 projektor. Nå bruker jeg Pioneeren kun for nyhetene og en del annet TV materiale.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Rolle.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,169
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Da kan du glemme Pioneer med en gang.

Hakkingen irriterte meg til de grader at jeg kjøpte en Epson TW5500 projektor. Nå bruker jeg Pioneeren kun for nyhetene og en del annet TV materiale.
    Må være en mandagsutgave eller feil med innstillingene. Min 5090 hakker ikke det grann. Ikke med CD HD tuner, ikke med PS3, ikke med BD spiller.

Derimot hakker alle LCD og LED TVer jeg har sett pg.a,. av dårlig respons, så mye at det er umulig å se en fotballkamp f.eks. Jeg betviler at TVer med denne teknologien noensinne blir gode nok.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W PV1D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer Arkan sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Må være en mandagsutgave eller feil med innstillingene. Min 5090 hakker ikke det grann. Ikke med CD HD tuner, ikke med PS3, ikke med BD spiller.

Derimot hakker alle LCD og LED TVer jeg har sett pg.a,. av dårlig respons, så mye at det er umulig å se en fotballkamp f.eks. Jeg betviler at TVer med denne teknologien noensinne blir gode nok.
    Samme her, 5090 myk som silke

Har vanskelig for å se at denne forlater stua med det første..

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,514
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg er sortnivå og panoreringer viktigst, og jeg setter nok panoreringer foran sortnivå. Totalopplevelsen av filmen blir ødelagt, dersom bildet ikke er smooth nok, imo.
    Ikke med ønske om å gå helt off topic her, men du har jo lest mine meninger om VT20 i en annen tråd.

Og jeg kan si deg følgende.
    IFC funksjonen på VT20 imponerte meg såpass at hvis de andre aktørene innen kommende 3D-plasmamodeller ikke klarer like smoothe og skarpe bilder som VT20 klarer med IFC.
    Så blir det VT20 på meg uansett.
    Så driter jeg i om de andre kommer med fetere design, billigere pris, flere funksjoner eller sortere sort.
    For den forskjellen jeg opplevde med IFC i VT20 selger tv-en alene til meg, hvis de andre ike er like gode på det.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle er ikke like følsomme for hakkingen

En del filmfriker syns jo til og med at det skal være sånn for og få den ”rette filmfølelsen”

At Pioneer er dårlig på panoreringer er viden kjent. Det nevnes da også i tester av Pioneer modellene.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmålet er kanskje om dere som ikke opplever hakkingen ikke legger merke til det? Kanskje mer sannsynlig det, enn at et silkemykt bilde sees som hakkende panoreringer...? Da er det jo noe gæærn`t med hue´ditt:lol:

Fatter`n har den eldre Pioneer 507, og den hakker til tider. Nå har jeg to bildekilder fra før som overhode ikke hakker, og er nok mer vár på dette enn mange. Akkurat som jeg også var på RGB-flimmer fra DLP-pj og screendoor fra LCD. Derfor ble det en SXRD-projektor.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At noen ikke ser denne hakkingen betyr nok heller at de ikke ser etter godt nok eller vet helt hva de skal se etter, for den er der absolutt. Og ja, dette har blitt bemerket i stort sett alle testet jeg har lest ihvertfall.
    Spørsmålet blir jo heller, plager dette DEG? Meg plager det ikke, men jeg er jo da også en slik "filmfreak" (@Rolle).
    Så hvis dette er noe du ikke liker SVS-man, ja da er ikke Pioneer noe for deg. Da tror jeg heller jeg ville rettet synet mot Pana VT20.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KIMSIZE
    At noen ikke ser denne hakkingen betyr nok heller at de ikke ser etter godt nok eller vet helt hva de skal se etter, for den er der absolutt. Og ja, dette har blitt bemerket i stort sett alle testet jeg har lest ihvertfall.
    Spørsmålet blir jo heller, plager dette DEG? Meg plager det ikke, men jeg er jo da også en slik "filmfreak" (@Rolle).
    Så hvis dette er noe du ikke liker SVS-man, ja da er ikke Pioneer noe for deg. Da tror jeg heller jeg ville rettet synet mot Pana VT20.
    Takk så mye KIMSIZE og Rolle, for deres objektive vurderinger. Det var det jeg trengte å vite

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk så mye KIMSIZE og Rolle, for deres objektive vurderinger. Det var det jeg trengte å vite
    Godt mulig jeg ikke ser hakkingen da jeg definerer hakking som det min pc opplever når den ikke er oppgradert godt nok, og gir ca 10-15fps...

Så enten bearbeider huet mitt synssignalene så kjapt at det "føles" mykt, eller så har jeg blitt offer for normaliseringssyndromet (avvik fra norm blir over tid "akseptert") - trolig det siste, dessverre!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arkan
    Godt mulig jeg ikke ser hakkingen da jeg definerer hakking som det min pc opplever når den ikke er oppgradert godt nok, og gir ca 10-15fps...

Så enten bearbeider huet mitt synssignalene så kjapt at det "føles" mykt, eller så har jeg blitt offer for normaliseringssyndromet (avvik fra norm blir over tid "akseptert") - trolig det siste, dessverre!
    Vel, er det egentlig en dum ting? Jeg skulle ofte gjerne ikke "sett problemer". Så for meg høres ikke normaliseringssyndromet nødvendigvis ut som en ødvendigvis veldig negativ ting

Ignorance is bliss var det en gang en klok mann som sa

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KIMSIZE
    Vel, er det egentlig en dum ting? Jeg skulle ofte gjerne ikke "sett problemer". Så for meg høres ikke normaliseringssyndromet nødvendigvis ut som en ødvendigvis veldig negativ ting

Ignorance is bliss var det en gang en klok mann som sa
    Wise words my friend, wise words

Sjekket Terminator Salvation nettopp, og her kunne jeg virkelig ikke se noe under panoreringer. Anstrengte meg, men det virket mykt. Men på I am legend står en slags "bølgeeffekt" frem under sene panoreringer. Rart det skal være forskjell da, eller? Begge filmene kjører via hdmi i 1080p. Jeg har selvsagt deaktivert alt av "forbedringsinnstillinger" i menyene på 5090'en, dvs ribbet til beinet under movie setting. Dette gjorde jeg med det samme skjermen kom i hus.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,556
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0

Den Pioneer TV´en du omtaler her finnes ikke, en av de få svakhetene til siste generasjon Pioneer er "dårlige" panoreringer og de får du ikke bort uansett hvilke instillinger du bruker. Men som sagt over her er det ikke alle som er følsomme for dette, jeg personlig synes Pioneer 5090 hakker litt for mye, men jeg bruker den kun til TV titting så det er ikke noe prob. Til film bruker jeg Sony VW85 som er mye bedre, men den hakker den og...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nyt filmene. Det gjorde jeg nettopp, med den siste Star Trek-filmen. Kanon bilde og eksplosiv lyd i alle syv kanaler.

Så husk: ikke let etter feil i bildet, dersom du i utgangspunktet er fornøyd, da vil man alltid finne noen...

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,083
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøper du KRP og kjører den i Pure-modus har du ikke hakking - har i alle fall ikke sett noe på min. Tror mange som plages med hakking har laster processoren men en haug med forbedringskretser og da kan de fort ende med at processoren ikke henger med = hakking. Husk og at en del filmer er laget med hakking....

Men, slik jeg leser deg, har du allered bestemt deg og leter bare etter feil hos Pioneer for å gjøre valget lettere 8) . Har ikke tenkt å bytte min KRP på veldig lenge.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n

Men, slik jeg leser deg, har du allered bestemt deg og leter bare etter feil hos Pioneer for å gjøre valget lettere 8) . Har ikke tenkt å bytte min KRP på veldig lenge.
    Å jøsses. Enda en Pioneer-fanatiker som tror alle er ute etter å snakke dritt om skjermen dens. Faktisk så sitter jeg med Pioneer produkter til like under 20k i dag, og liker Pioneer svært godt. Nå når jeg skal ha ny tv ønsker jeg å vurdere alle alternativer. Plasma, Full LED, 3D, ikke 3D, ny tv eller fjorårets referanse. Så hadde du lest hva jeg spurte om og svarene fra de andre og meg, så kunne du ha spart deg for den siste kommentaren.

Men heldigvis var det andre som svarte fint før deg.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,083
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å jøsses. Enda en Pioneer-fanatiker som tror alle er ute etter å snakke dritt om skjermen dens. Faktisk så sitter jeg med Pioneer produkter til like under 20k i dag, og liker Pioneer svært godt. Nå når jeg skal ha ny tv ønsker jeg å vurdere alle alternativer. Plasma, Full LED, 3D, ikke 3D, ny tv eller fjorårets referanse. Så hadde du lest hva jeg spurte om og svarene fra de andre og meg, så kunne du ha spart deg for den siste kommentaren.

Men heldigvis var det andre som svarte fint før deg.
    Ingen fanatiker nei og ta da ikke så på vei om jeg mener det pr dato ikke har kommet noe som er bedre, men du forstår kanskje ikke betyndingen av 8) ....
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Ingen fanatiker nei og ta da ikke så på vei om jeg mener det pr dato ikke har kommet noe som er bedre, men du forstår kanskje ikke betyndingen av 8) ....
    Nei, nå må du rull´n inn a gett:evil: Nå var det faktisk en ganske så hyggelig tone før du kom. Og igjen, om du hadde giddet å lese lengre opp hva jeg faktisk skrev, om dette med å være fornøyd, så hadde du kanskje ikke skrevet noe så dumt som du gjorde.

Og det var denne setningen jeg reagerte på:

Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør´n
    Men, slik jeg leser deg, har du allered bestemt deg og leter bare etter feil hos Pioneer for å gjøre valget lettere . Har ikke tenkt å bytte min KRP på veldig lenge.
    Så inntil du lærer deg å lese...la det ligge:roll:

EDIT:
    For øvrig har jeg mine tvil på at erfarne entusiaster son KIMSIZE og Rolle er så amatører at de har satt på alt av bildeforbedringskretser, som gir hakkingen

Side 180 av 212 FørsteFørste ... 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 176 177 178 179 180 181 182 183 184 190 200 210 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •