Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  4
Side 18 av 213 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 4254
    Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da har jeg vært på elektrofil messa og sett Panasonic, Samsung og Pioneer opp imot hverandre. Selv om de nye Panasonicene og samsungene hevder 30.000:1 kontrast så ser de ut som blasse bilder sammenlignet med pioneer.
    Kontrasten var bare helt enormt bra og fargene var flott og naturtro.
    Det er ingen tvil om at jeg kommer til å gå for PDP-LX5090, det er rett og slett en killer tv til enpris som kan forsvares når man ser hva slags billedkvalitet konkurrentene leverer.

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres bra ut

Ellers noe nytt fra Pioneer ? kanskje en projektor :-D

Og hva brukte de som bildekilde ?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bekreftet at 5090/6090 har ISF støtte som de andre modellene ? H og ekstern boks modell ?

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Det høres bra ut

Ellers noe nytt fra Pioneer ? kanskje en projektor :-D

Og hva brukte de som bildekilde ?
    De brukte Blu-ray spilleren LX-70A og den nye reciveren SC-09TX som så meget stilig ut.
    De hadde ikke utstillt noen projector.
    Det var forresten 60" versionen som var utstillt og ikke 50" men bortsett fra størelsen så regner jeg med at billedkvaliteten er identisk.
    Panasonic hadde en stor booth, men mange av skjermene hadde ikke specs eller pris, bare et "lanseres snart" skilt.
    De hedde heller ikke utstillt BDP-50, men de hadde utstillt BDP-30, men også der sto det kommer snart :?:
    Samsung hadde en stor stand med alt fra ovner, mobiltelefoner og plasmaskjermer.
    På mange måter så likte jeg bedre bildet fra samsung skjermene enn fra panasonic, det var liksom mere liv i bildet.
    Dette kan jo skyldes dårlige innstillinger og what not...
    Sony og philips hadde små stands, skjermene imponerte ikke stort.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De hadde 50" der også, men ikke på pioneer sin stand. De hadde den der de solgte monsterkabler. Den var ikke kobla til blu ray så man fikk ikke intrykket hvor god skjermen er. Så 60" og den var utrolig bilde på.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mon tro hvordan utviklingen er ift. 8.gen.

Jeg har 6.generasjon, og hoppet glatt over 7.gen da det ikke var de store forbedringene. Men 8.gen. måtte jeg bare ha, da Kuro var mer en revolusjon fremfor evolusjon..... men jeg tror nok jeg kanskje hopper over denne sommerens modeller.

Hva er forresten hvitt på japansk?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    Er det bekreftet at 5090/6090 har ISF støtte som de andre modellene ? H og ekstern boks modell ?
    PDP-LX5090 Pioneer 'HD Ready 1080p' KURO TVs - Flat Screen TV

ingenting om isf kalibrering her nei. men det kommer på H modellene

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av helnudsen
    PDP-LX5090 Pioneer 'HD Ready 1080p' KURO TVs - Flat Screen TV

ingenting om isf kalibrering her nei. men det kommer på H modellene
    Jeg har bedt Oslo hifi center bekrefte avkrefte om 5090/6090 har eller ikke har ISF støtte

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva er ALLE forskjellen?

Hva er "ALLE" forskjellen på 5090/6090, h-modellen og ekstern boks modellen. Noe annet en tv-tuner og "media center" muligheten? Jeg prøver å lese meg opp her i tråden men er ikke sikker på om jeg får med alt. Kan noen oppsumere alle forskjellene på disse 3 modellene? Kjekt å vite før jeg går til innkjøpe av 5090

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EldarH
    Hva er "ALLE" forskjellen på 5090/6090, h-modellen og ekstern boks modellen. Noe annet en tv-tuner og "media center" muligheten? Jeg prøver å lese meg opp her i tråden men er ikke sikker på om jeg får med alt. Kan noen oppsumere alle forskjellene på disse 3 modellene? Kjekt å vite før jeg går til innkjøpe av 5090
    Du kan sammenligne f.eks lx5090 og lx5090H på pioneer sin svenske side. Pioneer.no er ikke oppdatert enda.

Klikk de du vil sammenligne og trykk så "jamfør"

Har selv bestilt lx5090, og tok det egentlig forgitt at det var isf klart. Er blitt litt usikker på hva jeg skal gjøre. Gå for den eller vente på H utgaven...
    gruble gruble

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EldarH
    5090: kun analog tuner du får brukt på denne mot kabel tv da bakkenettet er blitt digitalt.
    Usikkert om denne har ISF kalibrerings støtte. Ryktes at den har det men ikke bekreftet

5090H: ISF støtte, MPEG4 dekoding på tuner, eventuell støtte for HD tuner til rikstv/bakkenett, HD satelitt tuner, eventuelt støtte for HD kabel tv (usikker).
    Når det gjelder HD tuner for alle så er det på nåværende tidspunkt usikkert om noen av aktørene i norge godkjenner HD tunerne på pioneer plasma tv. Så ikke ta det for gitt at det blir støtte for HD tuner slipper boks for CD rikstv etc. Ethernet tilkobling for streaming av mediafiler fra en mediaserver (DLNA)

KRP-500A/M (het den det?) ren monitor/monitor med ekstern boks har ISF støtte, ikke sett noe videre spesifikasjoner på tuner delen.. Skal vistnok ha endra bedre bildejusterings muligheter enn 5090H modellen

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    5090: kun analog tuner du får brukt på denne mot kabel tv da bakkenettet er blitt digitalt.
    Usikkert om denne har ISF kalibrerings støtte. Ryktes at den har det men ikke bekreftet

5090H: ISF støtte, MPEG4 dekoding på tuner, eventuell støtte for HD tuner til rikstv/bakkenett, HD satelitt tuner, eventuelt støtte for HD kabel tv (usikker).
    Når det gjelder HD tuner for alle så er det på nåværende tidspunkt usikkert om noen av aktørene i norge godkjenner HD tunerne på pioneer plasma tv. Så ikke ta det for gitt at det blir støtte for HD tuner slipper boks for CD rikstv etc. Ethernet tilkobling for streaming av mediafiler fra en mediaserver (DLNA)

KRP-500A/M (het den det?) ren monitor/monitor med ekstern boks har ISF støtte, ikke sett noe videre spesifikasjoner på tuner delen.. Skal vistnok ha endra bedre bildejusterings muligheter enn 5090H modellen
    Da høres d ut som 5090 er det rette valget for meg, jeg bruker media center pc til alt som har med tv titting og gjøre og da trenger e ikke noen tuner i PCen. Ser nesten aldri tv live.

Vet noen når denne KRP-500A/M vil dukke opp da? Vil den være mye dyrere? Og er det sikkert at den kommer til Norge?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder ISF kalibrering på 5090 burde man vel ta utgangspunkt i at den ikke har det ?
    I hvertfall hvis men ser på sammenlignings grunnlaget på de svenske sidene.
    Hvis jeg skulle selge ett produkt ville jeg ha tatt med alle finessene på det og der står det ikke ISF kalibrering :???:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så snart jeg får bekreftet at 5090/6090 har ISF kalibrerings støtte så handler jeg 6090 sannsynligvis

fra avsforum:

Originally Posted by my_pacman
    Mattias (a VERY skilled ISF dealer) review is up on our site as well, Pioneer PDP-6090H(EU version) (google-translate from swedish)

The google translation is far from perfect but I hope some of it will make sense.

Some quick points:
    - Even betters colors than G8. In terms of saturation and tint all colors follows the HD-standard, blue a bit under saturated though. maybe even more important, the colors lightness, not visible in a CIE diagram and something that most set manufactures can't get right, are also very close to perfect. Overall, as close to perfect colors you can get (unless you have the latest Samsung DLP projector)
    - Better default-gammacurves, a little bit to bright near black though (on the other hand, details in this area will be very visible). The EU 6090 models lacks 9 point gamma EQ in the user menu and the reviewer didn't enter the ISF-menus which should make the gamma-curve basicly perfect.
    - Brighter than G8 when calibrated since gain (contrast) didn't have to be lowered that much in order to maintain good D65- and gamma tracking
    - Visibly better blacks than G8, not messured though since the room was not totaly dark.
    - The EU 6090H contains a Pure mode. Best Pioneer out-of-the-box setting ever but calibrated picture is even better.
    - Overall, the best flat-screen display in the world just got better.

Newcomer A_hjelme sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Hva er forresten hvitt på japansk?
    Giro

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm snakket med selgeren i oslo hifi\center som snakket med pioneer norge og de bekrefter at det er ISF støtte på 5090/6090 og det er skrevet på AVForums Home hvor det har blitt diskutert at det ER ISF støtte på disse skjermene... ikke lett å bli klok på egentlig, MEN samtidig så er det rart om PDP-508XD hadde ISF støtte så hvorfor skulle ikke LX5090 ikke ha det...

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm snakket med selgeren i oslo hifi\center som snakket med pioneer norge og de bekrefter at det er ISF støtte på 5090/6090 og det er skrevet på AVForums Home hvor det har blitt diskutert at det ER ISF støtte på disse skjermene... ikke lett å bli klok på egentlig, MEN samtidig så er det rart om PDP-508XD hadde ISF støtte så hvorfor skulle ikke LX5090 ikke ha det...
    Problemet er vel at utvalget har blitt redusert,husk at du også hadde PDP-5080XD som hvis jeg husker riktig ikke hadde det,i tillegg er også 50" 720P skjermene borte,så en kan ikke ta direkte sammenligninger med 8nde generasjonen.

Dette er ikke for og kverulere,jeg skal ha en av skjermene som kommer nå men foreløpig syns jeg det er vanskelig og bestemme seg siden det ikke er noen bekreftede data på den "Norske" 5090H

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    New KURO plasma TV's - Pioneer Europe

"
    Enhanced Consumer Convenience Features
    The introduction of the KURO ‘HD ready 1080p’ line creates the perfect synergy between film, video and high-quality sound, helping to blend these into a new world of seeing and hearing like never before.

All models in the new KURO plasma TV range incorporate the following enhanced features:
    ‘HD ready 1080p’ compliant
    9,4 cm ( 3.7 inches ) thinness, reduced by nearly 20 percent
    A new remote control in line with the look and feel of Pioneer’s AV product range
    Ready for ISF C3 calibration to customise the TV’s settings
    Ease-of-use and seamless integration with other A/V equipment

Our top-of-the-range models are equipped with additional attributes:

A digital terrestrial and satellite tuner compliant with EICTA ‘HD TV 1080p’ Minimum Requirements and supporting MPEG-4 high definition decoding (*2)
    An advanced user interface with KURO-style graphics
    DLNA compliant ‘Home Media Gallery’ for playback of digital assets such as movies, music and photos through a home network or via USB

Model No.
    Screen Size (Diagonal)
    Resolution
    Digital Tuner
    Availability

PDP-LX5090
    127 cm (50 inch)
    1920X1080
    SD Terrestrial
    June

PDP-LX6090
    152 cm (60 inch)
    1920X1080
    SD Terrestrial
    June

PDP-LX5090H
    127 cm (50 inch)
    1920X1080
    SD/HD Terrestrial and Satellite
    depending on region

PDP-LX6090H
    152 cm (60 inch)
    1920X1080
    SD/HD Terrestrial and Satellite
    depending on region

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står visst en eske PDP-LX6090 i gangen her

julaften nesten

På tide å lage owner tråd hhe

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står visst en eske PDP-LX6090 i gangen her

julaften nesten

På tide å lage owner tråd hhe
    Gratulerer !!
    Artig, jeg regner med at tilbakemelding med bilder kommer fortløpende :-D

Side 18 av 213 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •