Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 179

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 179 av 212 FørsteFørste ... 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 175 176 177 178 179 180 181 182 183 189 199 209 ... SisteSiste
Viser resultater 3,561 til 3,580 av 4233
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Skallesei
    Er det mulig å bruke ca modul og RiksTV på PDP-LX5090? (UTEN H!)

Er jo camodul slot der men jeg vet ikke jeg..?

Nei, det går nok ikke! Er ikke mpeg4 tuner i 5090, bare mpeg2.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett alle sammen, og jeg synes den ikke noen av de nevnte modellene treffer skikkelig designmessig. Det er alltid noe som ødelegger hele skjermen, sånn som den feite listen eller hva jeg skal kalle det som ligger i underkant.

Z modellene synes jeg heller ikke var spesielt unike da den ikke virker helt gjennomført, for mye kanter og skiller. Jeg liker et rent design.

Mulig jeg er litt rar, men jeg har aldri blitt særlig imponert over hva panasonic har klekket ut av design. MEN, som ren bildeformidler har jeg ikke noe imot dem.

Newcomer Skallesei sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 7zn
    Nei, det går nok ikke! Er ikke mpeg4 tuner i 5090, bare mpeg2.
    Var det jeg trodde og... Takk for hjelpa! =)

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Jeg har sett alle sammen, og jeg synes den ikke noen av de nevnte modellene treffer skikkelig designmessig. Det er alltid noe som ødelegger hele skjermen, sånn som den feite listen eller hva jeg skal kalle det som ligger i underkant.

Hvordan du kan si at det er stor forskjell på design på disse to skjermene, undrer meg (ser en bort fra at det er lekker dame på panasonic'en så er de nærmest like)

Z modellene synes jeg heller ikke var spesielt unike da den ikke virker helt gjennomført, for mye kanter og skiller. Jeg liker et rent design.

Mulig jeg er litt rar, men jeg har aldri blitt særlig imponert over hva panasonic har klekket ut av design. MEN, som ren bildeformidler har jeg ikke noe imot dem.
    Så dette er ikke et rent design?

Må si jeg har problemer med å skjønne argumentasjonen din. Aksepterer fullt ut at folk har forskjellig smak. Men dette virker litt som argumentasjon fra tidligere generasjoner. De tidligere Panasonic modellene er ikke helt vellykket, det er nok de fleste enige om. F. eks PV60. Den har en stygg fet "list" i underkant...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer

Hvordan du kan si at det er stor forskjell på design på disse to skjermene, undrer meg (ser en bort fra at det er lekker dame på panasonic'en så er de nærmest like)

Så dette er ikke et rent design?

Må si jeg har problemer med å skjønne argumentasjonen din. Aksepterer fullt ut at folk har forskjellig smak. Men dette virker litt som argumentasjon fra tidligere generasjoner. De tidligere Panasonic modellene er ikke helt vellykket, det er nok de fleste enige om. F. eks PV60. Den har en stygg fet "list" i underkant...

Men hva du vil, jeg synes panasonicene rett og slett ser "fæle" ut. Og det står jeg 100% for. Jeg har sett dem i virkeligheten også!

Liten nederst på panasonic skjermene ødelegger alt synes jeg, sammen med den sorte kanten på z'en bryter alt for mye.. Du kan mene hva du vil, men jeg står som sagt på mitt..

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Adrgha
    Off, dette ser ut som å gå akkurat som jeg fryktet. Det ser ikke ut som at Elektronisk Service klarer å påvise feil. Jeg er også litt skuffet over at jeg er nødt til å purre hele tiden for å få oppdateringer, f.eks sa de ingen ting om at de manglet feilbeskrivelse (selv om de sa til meg på telefon før jeg sendte skjermen avgårde at denne var overlevert fra Pioneer) før jeg purret nå på torsdag. Men greit nok, de har det vel travelt.

Jeg vurderte hele greia i flere måneder før jeg bestemte meg for å prøve å få feilen utbedret da rødskjæret på sort irriterte meg grønn (eller kanskje rød, heh), da feilen ikke nødvendigvis er så lett å få øye på med mindre du vet akkurat hva du skal se etter, og at det i hovedsak vises når skjermen brukes i mørke omgivelser. Men jeg kom fram til at det ikke skal være slik at man irriterer seg hver gang man ser film på en TV som jeg ga nesten 22k for.

Jaja, skulle visst komme en tekniker fra Pioneer i morgen for å se på skjermen sammen med dem. Får håpe på det beste!
    Fant de ut hva som var galt? Kanskje fått en frisk tv tilbake også?

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borchgrevink
    Men hva skjer da teknisk sett ved de ulike Pure-cinema innstillingene?

Løfter denne jeg. Hadde vært flott me en teknisk beskrivelse av de ulike PC-modene. Takk

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hva du vil, jeg synes panasonicene rett og slett ser "fæle" ut. Og det står jeg 100% for. Jeg har sett dem i virkeligheten også!

Liten nederst på panasonic skjermene ødelegger alt synes jeg, sammen med den sorte kanten på z'en bryter alt for mye.. Du kan mene hva du vil, men jeg står som sagt på mitt..
    Helt enig! Panasonic sine TV'er er direkte stygge!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/avnytt/data/1/1907...rge1-large.jpg

Jeg viste ikke at det var mulig å lage så stygge tv'er i 2010. Ikke nok med at de er fæle i virkeligheten, men de klarer jo ikke lage et bilde som at tv'en ser fristende ut.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg viste ikke at det var mulig å lage så stygge tv'er i 2010.....
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Helt enig! Panasonic sine TV'er er direkte stygge!
    Beklager at "menigheten" er blitt opprørt og fornærmet :roll:

Dere får bare kose dere med de gode museumsgjenstandene Pio skjermer er blitt, mens teknologien blir videreført og videreutviklet av panasonic 8)

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dere får bare kose dere med de gode museumsgjenstandene Pio skjermer er blitt, mens teknologien blir videreført og videreutviklet av panasonic 8)
    Hehe, OK. Jeg føler allerede at min KRP skjerm er utdatert!

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns de nye Panasonic skjermene ser veldig bra ut. Men så lenge museumsgjenstanden jeg har henger såpass bra med i svingene som den gjør, og jeg fortsatt er fornøyd med den blir det nok ikke noe tv bytte. Blir spennende å se hvordan Pana VT20 er bildemessig, men noen revolusjon blir det vel ikke utifra det jeg har lest til nå .
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,544
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

I tillegg til at de er stygge å se på så blir svartnivået redusert etter kort tids bruk.
    Min Pio skjerm henger nok trygt ei stund til. :-)

http://avforum.no/forum/tv-apparater...-sortniva.html
    Tests point to extent of loss in Panasonic plasma black-level performance | Crave - CNET
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: LG OLED65B6V | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800 | DENON DBP-4010UD

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det vel bekreftet at Panasonic VT20 vil ha Pioneer Kuro teknologi i seg. Dette er sagt fra flere representanter fra Panasonic under årets CES. jeg tipper sortnivået til VT20 vil være omtrent som Kuro. Men jeg tipper bildebehandlingen blir bedre på VT20. Ny og raskere fosfor vil også gjøre sitt til at totalinntrykket vil gå til VT20 sin fordel. At man liker designet hos Pioneer bedre er jo helt greit, men jeg synes VT20 ser ganske spennende ut. Og skulle Kuro knipe en mikroskopisk seier på sortnivå, tror jeg VT20 tar seieren i alle de andre disipliner. Der er på tide med en ny referanse. Men å kalle Kuro for museumsgjenstand er jeg ikke enig i.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch Reference Premiere 5.1
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Løfter denne jeg. Hadde vært flott me en teknisk beskrivelse av de ulike PC-modene. Takk
    Gjerne også av de ulike drive-modes...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjerne også av de ulike drive-modes...
    Har du prøvd å søke litt i tråden, det ligger beskrevet her et sted!

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er veldig enig med mange her at Pioneer skjermene er hakket vassere designmessig, synes dog rammen gir litt for mye gjenskinn, men det har de fleste TVer omtrent samme problematikk med, siden de fleste har pianogloss ramme etc..

nå synes jeg dog Panasonic har kommet seg fra å lage "stygge" skjermer som noen mener, til hvertfall akseptabel, og med tanke på hvor lite som faktisk skiller min Pana plasma og min kompis sin LX5090 i sortnivå, så valgte jeg GLATT panasonic pga et mye renere bilde, der jeg mener Pioneer har altfor mye "mauring" i bildet for min smak..

uten tvil at Pioneer var, og fremdeles er gode TVer, men at de var verdt den over doble prisen i forhold til et par skjermer som kom på en solid 2 plass, det er den absolutt ikke...

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd å søke litt i tråden, det ligger beskrevet her et sted!
    Ja, men ikke sett noen TEKNISK forklaring på de ulike.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men ikke sett noen TEKNISK forklaring på de ulike.
    Mulig det, jeg synes å huske jeg har sett det, men kan godt hende jeg tar feil.

Til dere andre, jeg har nå sett VT20 50" in real life, og jeg må si at jeg ikke forstår hva dere snakker om når det kommer til at denne er en fin flatskjerm.
    Min KRP500 er tynnere i rammen, og dybden er dypere på panasonicen. I tillegg til den brunfargen gjør at jeg ikke er helt imponert over utseende.

Men mulig bildet er bedre, det skal jeg ikke si noe på!

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er KRP-500 fortsatt å få tak i, og til hvilken pris (50")? Og til dere som måtte ha en KRP; er det ingen tv (LED/ plasma) som gir bedre bilde? Sortnivået i totalt mørkt rom er bedre på KRP, det vet vi, men hva med resten av bildet?

Jeg tenker jo som så, at dersom det er mulig å få tak i en KRP til under 20 lapper, kan det være et alternativ. Jeg har Panasonic VT20, LG950N og Sony HX900 som tre alternativer, men i all hovedsak pga 2D-bildekvalitet. 3D er ikke veldig viktig, og det ser ikke ut til å komme mye 3D før 2012 uansett. Og prisene på de tre 3D-skjermene ligger på godt over 20 tusen (LG ca 30k).

Så jeg spør helt enkelt om litt råd fra dere KRP-eiere: er det fortsatt "lurt" å kjøpe KRP-500 eller har den andre mangler som nye skjermer ikke har?
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch Reference Premiere 5.1
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Side 179 av 212 FørsteFørste ... 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 175 176 177 178 179 180 181 182 183 189 199 209 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •