Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 178

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 178 av 212 FørsteFørste ... 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 174 175 176 177 178 179 180 181 182 188 198 208 ... SisteSiste
Viser resultater 3,541 til 3,560 av 4238
    Newcomer Adrgha sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av liverpool123
    Har du pratet med de om saken? Er jo enklere for deg om du leverer den til de, så får de ordne med alt av transport og slikt, og at du får en låne tv fra dem...
    Nei, det her jeg faktisk ikke. Hadde inntrykk av at når man hadde PDP+-garanti skulle man ta garantisaken direkte med Pioneer (det tror jeg faktisk selgeren på Soundgarden nevnte...). Men det du sier om låne-TV er jo faktisk et godt poeng. Hm jaja, klarer meg sikkert uten en stund, kanskje jeg faktisk får "tid" til å få gjort unna alt som ligger og venter på meg nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Adrgha
    Nei, det her jeg faktisk ikke. Hadde inntrykk av at når man hadde PDP+-garanti skulle man ta garantisaken direkte med Pioneer (det tror jeg faktisk selgeren på Soundgarden nevnte...). Men det du sier om låne-TV er jo faktisk et godt poeng. Hm jaja, klarer meg sikkert uten en stund, kanskje jeg faktisk får "tid" til å få gjort unna alt som ligger og venter på meg nå.
    Kan jo godt gå noen uker dette..den skal jo sendes ned, sjekkes, eventuelt repareres, så hjem til deg igjen.. (og deler må nok sikkert bestilles fra belgia, og er du uheldig (som jeg var) så får de først feil del til tv, og så når de skal bestille rett, så har de ikke delen du trenger på lager i belgia heller - ennå...min krp600m sto hos elektronisk service fra midtn av desember, og ble utkjørt idag fra de... kun byttet front ramme og bakdeksel... men er jo mulig det bare er jeg som er full av uflaks da :?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, men jeg tror Pioneer utfører service på TV-ene selv. Jeg kom i allfall i kontakt med en norsk teknikker hos Pioneer Norge. Har mailet litt fram og tilbake og det ser ut som skjermen må inn til sjekk, men det var vel egentlig forventet. Fikk beskjed om å pakke skjermen ned og ta kontakt med dem når det var gjort, så skulle de bestille Schenker for å hente den hjemme hos meg. Litt skeptisk til å sende noe så stort helt fra Bodø til Oslo, men men, får håpe det går greit.

Kanskje et litt søkt spørsmål, men hvor lang tid må man regne med på en en slik sjekk evt. rep? Kommer til å bli noen langsomme uker fremover!
    ingen av de mange pioneer produktene jeg har sendt inn for kunder har noen gang gått til pioneer direkte så du opplever det kan du vell kalle deg selv for vip kunde

den går nok til elektronisk verksted og det er da vanlig at det er schenker som henter den opp hos deg ja.
    jeg ville nok regnet med en ca 14-21 dagers vente tid var jeg deg.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,090
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for innspill!

@Ingeniør'n: Hva var grunnen til at du fikk byttet panel i din?

@liverpool123: Det der hører jo nesten hårreisende ut! Skulle tro at forsikring av varen inngår automatisk i prisen man betaler slik som med Posten. Det er vel neppe billig å sende en så stor og tung eske, tipper jeg. Ble ikke akkurat mindre nervøs av dette, nei, hehe. Kjenner jeg nesten har blitt litt følelsesmessig glad i skjermen, blir ikke lett å sende den avgårde.
    Må nok teipe jeg også, kuttet dessverre nylonbåndene av da jeg fikk TV-en uten å tenke på at det gikk an å lire de av uten å ta i bruk kniven.

Skjermen er en LX5090 kjøpt på Soundgarden i august. Problemet er dette: http://avforum.no/forum/tv-apparater...ml#post1308836

Prøvde først å ignorere problemet og se om det ble bedre over tid, noe det ikke ble. Det er ikke ekstremt fremtredende, men det er nok til å irritere meg grønn, så jeg har bestemt meg for å prøve å gjøre noe med det. Teknikkeren hos Pioneer hadde hverken hørt eller sett lignende, så det blir i allfall spennende å se hva de finner ut.
    Pixle feil. En hel rekke med pixler fra midt på skjermen og ned falt ut. Fikk nytt og bedre kalibrert panel - men det buzzer litt noe mitt gamle ikke gjorde...
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GrEmLiNgS
    ingen av de mange pioneer produktene jeg har sendt inn for kunder har noen gang gått til pioneer direkte så du opplever det kan du vell kalle deg selv for vip kunde

den går nok til elektronisk verksted og det er da vanlig at det er schenker som henter den opp hos deg ja.
    jeg ville nok regnet med en ca 14-21 dagers vente tid var jeg deg.
    Hehe, er nok ingen VIP-kunde, nei, men fikk bare inntrykk at teknikkeren personlig skulle titte på skjermen. Hvorfor har Pioneer teknikkere selv hvis alt gjøres av en tredjepart? Men du har sikkert rett. Får bare håpe Pioneer overleverer den informasjonen jeg ga dem slik at serviceverkstedet vet hva de skal se etter. Litt subtil feil det her, kan sikkert lett oversees hvis en ikke vet hva en ser etter..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, er nok ingen VIP-kunde, nei, men fikk bare inntrykk at teknikkeren personlig skulle titte på skjermen. Hvorfor har Pioneer teknikkere selv hvis alt gjøres av en tredjepart? Men du har sikkert rett. Får bare håpe Pioneer overleverer den informasjonen jeg ga dem slik at serviceverkstedet vet hva de skal se etter. Litt subtil feil det her, kan sikkert lett oversees hvis en ikke vet hva en ser etter..
    Trodde vel også at Pioneer gjorde endel jobber selv. Tekniker en du snakket med er nok den samme som var hjemme hos meg. Jeg kjøpte min skjerm på komplett og er vel således heller ikke en VIP kunde.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,090
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av steinram
    Trodde vel også at Pioneer gjorde endel jobber selv. Tekniker en du snakket med er nok den samme som var hjemme hos meg. Jeg kjøpte min skjerm på komplett og er vel således heller ikke en VIP kunde.
    Når jeg fikk byttet panel fikk jeg inntrykk at de (Pioneer Norge) gjorde det selv. Jeg uttrykte bl.a. min begymring om å få tilbake en Tv som ikke var like bra kal. som Pioneer er kjent for å levere. Da sa han at vi fikk inn nytt panel i går og kalibreringen vi gjør blir minst like bra som fra fabrikk - og det stemte, ble bedre 8) .
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok Elektronisk Service som står står for reparasjonene, ja. Fikk en telefon fra dem nå hvor de spurte etter kopi av kjøpskvittering. Han nevnte også noe om at teknikeren fra Pioneer skulle se på skjermen sammen med dem pga. at feilen var såpass ukonvensjonell, så de har sikkert et rimelig tett samarbeid. Schenker skulle visst komme på mandag. TV-en har allerede stått nedpakket siden onsdag. Off, dette blir tungt! Orker ikke pakke den opp for helga heller, brukte over 30 meter teip rundt eska, hehe

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,090
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok Elektronisk Service som står står for reparasjonene, ja. Fikk en telefon fra dem nå hvor de spurte etter kopi av kjøpskvittering. Han nevnte også noe om at teknikeren fra Pioneer skulle se på skjermen sammen med dem pga. at feilen var såpass ukonvensjonell, så de har sikkert et rimelig tett samarbeid. Schenker skulle visst komme på mandag. TV-en har allerede stått nedpakket siden onsdag. Off, dette blir tungt! Orker ikke pakke den opp for helga heller, brukte over 30 meter teip rundt eska, hehe
    To 25mm stropper fra Biltema gjør gjort nytten - det brukte jeg, og så er det velding enkelt for de som sender den i retur...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,867
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink "Aktivere" inngang 3 for WD-player?

Jeg husker ikke noe fra jeg hadde KRP'en selv. Har en kamerat som har koplet opp en WD HD mediaplayer på HDMI 3 (Den midterste på 5090H). Hva må han da trykke i menyer for å aktivere den?

Newcomer A_hjelme sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er kvaliteten på de nye panasonic plasma-skjermene iforhold til 5090h?
    Og hva er verdien på en strøken brukt 5090h nå?

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av A_hjelme

5090 kommer nok til å være den beste skjermen en liten stund til. trist at den ikke er å oppdrive som ny lengre.
    bare glad jeg fikk tak i en av de siste.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    5090 kommer nok til å være den beste skjermen en liten stund til. trist at den ikke er å oppdrive som ny lengre.
    bare glad jeg fikk tak i en av de siste.
    Ligger en LX5090H hos komplett.no til 17995, riktignok uten fot.
    Pioneer PDP-LX5090H

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Westen
    Ligger en LX5090H hos komplett.no til 17995, riktignok uten fot.
    Pioneer PDP-LX5090H

løp å kjøp sier nå jeg..

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av A_hjelme
    Det er det ikke lenge til vi vet. Flatpannels HD tester vel de nye Kuro Panansonic skjermene akkurat nå og prisen på Toppmodellen (VT20 65") er 30K i USA, og det er MED 3D og en design som overgår 5090 lett!

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Off, dette ser ut som å gå akkurat som jeg fryktet. Det ser ikke ut som at Elektronisk Service klarer å påvise feil. Jeg er også litt skuffet over at jeg er nødt til å purre hele tiden for å få oppdateringer, f.eks sa de ingen ting om at de manglet feilbeskrivelse (selv om de sa til meg på telefon før jeg sendte skjermen avgårde at denne var overlevert fra Pioneer) før jeg purret nå på torsdag. Men greit nok, de har det vel travelt.

Jeg vurderte hele greia i flere måneder før jeg bestemte meg for å prøve å få feilen utbedret da rødskjæret på sort irriterte meg grønn (eller kanskje rød, heh), da feilen ikke nødvendigvis er så lett å få øye på med mindre du vet akkurat hva du skal se etter, og at det i hovedsak vises når skjermen brukes i mørke omgivelser. Men jeg kom fram til at det ikke skal være slik at man irriterer seg hver gang man ser film på en TV som jeg ga nesten 22k for.

Jaja, skulle visst komme en tekniker fra Pioneer i morgen for å se på skjermen sammen med dem. Får håpe på det beste!

Newcomer Skallesei sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å bruke ca modul og RiksTV på PDP-LX5090? (UTEN H!)

Er jo camodul slot der men jeg vet ikke jeg..?

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    en design som overgår 5090 lett!
    Hver sin smak Panasonic har aldri laget en tv som kan måle seg mot Pioneer på Design, spør du meg!

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Hver sin smak Panasonic har aldri laget en tv som kan måle seg mot Pioneer på Design, spør du meg!
    Har du sett VT20 ?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eller Panasonic Z1/Z11.........

Side 178 av 212 FørsteFørste ... 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 174 175 176 177 178 179 180 181 182 188 198 208 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •