Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 177

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  4
Side 177 av 213 FørsteFørste ... 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 173 174 175 176 177 178 179 180 181 187 197 207 ... SisteSiste
Viser resultater 3,521 til 3,540 av 4254
  1. #3521
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Ville latt signalet gå urørt gjennom Denon og la Pioneer'n ta seg av skaleringen, altså auto detect eller noe i den retning. Det gjør i alle fall jeg...
    Takker
    Da gjør jeg det 8-)

  2. #3522
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

    Pixsel feil

    Jeg oppdaget i går et det er en piksel som må være ødelagt da den er helt lys
    dette sees bare hvis jeg er helt innpå skjermen.
    Fikk beskjed fra Expert da jeg kjøpte den at jeg fikk med pdp garanti.Har noen her erfaring med hvordan dette kan løses bør jeg da dette med expert eller direkte med Pioneer.

    Takker for alle gode råd.

  3. #3523
    Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,098
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vet ikke jeg hadde brydd meg hvis du ikke ser den på normal sitte avstand. Tror ikke Pioneer har pixle garanti og det gjøres en vurdering i hvert tilfelle. Trolig må du ha en 2-3 pixle feil før skjermed, retter sagt panelet, byttes.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

  4. #3524
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Vet ikke jeg hadde brydd meg hvis du ikke ser den på normal sitte avstand. Tror ikke Pioneer har pixle garanti og det gjøres en vurdering i hvert tilfelle. Trolig må du ha en 2-3 pixle feil før skjermed, retter sagt panelet, byttes.
    Ok
    Er ikke mulig og se den før men er nesten med nesa i skjermen så da lar jeg det ligge.

  5. #3525
    Newcomer Sparchy sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

    Summing på 5090H panel etter 1 år!

    Min 1 år gml 5090H har begynt å dure litt mer enn før. Var helt stille når den var ny. Er dette noen andre erfarer? At summingen kommer etter litt bruk?

    Den vil vel gå under garanti, OM lyden er høyere enn normalt.
    Noen som har erfaring ved reklamasjon pga høy summing?

  6. #3526
    Newcomer Adrgha sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noen som vet om Pioneer har noen form for norsk kundesupport? Jeg sendte mail og ble bedt om å ringe, men da kommer jeg til Belgia (?), og jeg er redd min muntlige, tekniske engelsk rett og slett ikke rekker til for å forklare hva jeg mener ops: Jeg fikk svar på norsk på mail, så de må da ha noen man kan nå tak i?

  7. #3527
    Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,098
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Adrgha
    Noen som vet om Pioneer har noen form for norsk kundesupport? Jeg sendte mail og ble bedt om å ringe, men da kommer jeg til Belgia (?), og jeg er redd min muntlige, tekniske engelsk rett og slett ikke rekker til for å forklare hva jeg mener ops: Jeg fikk svar på norsk på mail, så de må da ha noen man kan nå tak i?
    Hmm, høres ikke bra ut :-( .
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

  8. #3528
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da jeg ringte service nr kom jeg til en svenske, men siden det ikke var mye hjelp i han så fikk jeg oppgitt en web adresse jeg kunne bruke. Da fikk jeg svar dagen etter (dette var i nyttårshelgen).

    Registrering av feil - Pioneer Norge

  9. #3529
    Newcomer Adrgha sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fikk tak i noen ved å sende e-post direkte til firmapost@pioneer.no. Personen der sa at det er en som kan norsk på Pioneers europeiske supportsenter, men å få tak i akkurat ham er vel kanskje verre. Fikk tilbud om å sende en e-post til som forklarer problemene så skulle de se hva de kunne gjøre.

    Litt skuffet over at det skal være så vanskelig å få fatt i noen som kan norsk da jeg kun har hørt lovord om Pioneers kundestøtte, i tillegg til at de har kontorer i Oslo, men vi får satse på at det ordner seg. Mitt problem er litt intrikat, så jeg er nesten avhenging av å kunne kommunisere på morsmål. Men men, sentralisert kundestøtte er vel kanskje vanlig for store selskaper i disse dager...

    @steinram: takk for link! Kan kanskje være en mulighet, men jeg hadde håpet på å kunne snakke direkte med noen på telefon før jeg tok det skrittet. Jeg er nemlig litt usikker på om problemet mitt er "verdig" RMA som sådan. Skjermen ble kjøpt på Soundgarden, dermed skulle PDP+-garantien være i orden, i det minste.

  10. #3530
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    ta kontakt direkte med verkstedet som per idag reparer pioneer

    Serviceverksteder - Pioneer Norge

    Elektronisk Service AS
    Stanseveien 16
    0975 Oslo
    Tlf.: 22 90 11 00
    Fax: 22 90 11 01
    post@elektronisk.no www.elektronisk.no

  11. #3531
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei noen som har noen gode råd hvordan man får vasket bort fettflekker?(Jeg har en Pioneer Krp 600A den så ut som regne Picasso maleriet når jeg sto opp idag,vasket forsiktig med den medfølgende microfiberkluten og vann,tørket bort med en tørr tilsvarende microfiberklut,men det ble liksom stripete da jeg ikke for tørket ordentlig bort fuktigheten(strøk bare lett over).Hvordan er det best og gjøre det uten å få striper?


    MVH

    Magnus

  12. #3532
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Magnus75
    Hei noen som har noen gode råd hvordan man får vasket bort fettflekker?(Jeg har en Pioneer Krp 600A den så ut som regne Picasso maleriet når jeg sto opp idag,vasket forsiktig med den medfølgende microfiberkluten og vann,tørket bort med en tørr tilsvarende microfiberklut,men det ble liksom stripete da jeg ikke for tørket ordentlig bort fuktigheten(strøk bare lett over).Hvordan er det best og gjøre det uten å få striper?


    MVH

    Magnus
    Sjekk egen tråd, you got a svar!

  13. #3533
    Newcomer Adrgha sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av GrEmLiNgS
    ta kontakt direkte med verkstedet som per idag reparer pioneer

    Serviceverksteder - Pioneer Norge

    Elektronisk Service AS
    Stanseveien 16
    0975 Oslo
    Tlf.: 22 90 11 00
    Fax: 22 90 11 01
    post@elektronisk.no Elektronisk Service
    Takk, men jeg tror Pioneer utfører service på TV-ene selv. Jeg kom i allfall i kontakt med en norsk teknikker hos Pioneer Norge. Har mailet litt fram og tilbake og det ser ut som skjermen må inn til sjekk, men det var vel egentlig forventet. Fikk beskjed om å pakke skjermen ned og ta kontakt med dem når det var gjort, så skulle de bestille Schenker for å hente den hjemme hos meg. Litt skeptisk til å sende noe så stort helt fra Bodø til Oslo, men men, får håpe det går greit.

    Kanskje et litt søkt spørsmål, men hvor lang tid må man regne med på en en slik sjekk evt. rep? Kommer til å bli noen langsomme uker fremover!

  14. #3534
    Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,098
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Adrgha
    Takk, men jeg tror Pioneer utfører service på TV-ene selv. Jeg kom i allfall i kontakt med en norsk teknikker hos Pioneer Norge. Har mailet litt fram og tilbake og det ser ut som skjermen må inn til sjekk, men det var vel egentlig forventet. Fikk beskjed om å pakke skjermen ned og ta kontakt med dem når det var gjort, så skulle de bestille Schenker for å hente den hjemme hos meg. Litt skeptisk til å sende noe så stort helt fra Bodø til Oslo, men men, får håpe det går greit.

    Kanskje et litt søkt spørsmål, men hvor lang tid må man regne med på en en slik sjekk evt. rep? Kommer til å bli noen langsomme uker fremover!
    Du har krav på annen TV til låns hvis det tar mer enn en uke. Fikk byttet panel for ca et år siden og det tok ca 14 dager med frakt på 1 dag hver veg. Maste ikke om Tv da jeg har flere enn en 8)
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

  15. #3535
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Adrgha
    Litt skeptisk til å sende noe så stort helt fra Bodø til Oslo, men men, får håpe det går greit.
    Etter hva jeg fikk opplyst av elektronisk service, da jeg nettopp har fått utkjørt en krp600m, som hadde vært på rep hos de, så er ikke tv'n forsikret under frakt.. Schenker forsikrer KUN nye og uåpnede produkter..
    Så vet ikke hvem som skal ta skylden om den bli ødelagt under frakt!?
    Men det går nok bra så lenge du får pakket den i original embalasje, og du husker og sette på nye strips som var rundt esken når du fikk den, eventuelt så kan du "erstatte" disse med sølv teip.. Brukte selv sølv teip når jeg pakket ned min krp600m, og ca 5 runder med det rundt esken holdt slik at man kunne bære esken i håndtakene.

  16. #3536
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Adrgha
    Takk, men jeg tror Pioneer utfører service på TV-ene selv. Jeg kom i allfall i kontakt med en norsk teknikker hos Pioneer Norge. Har mailet litt fram og tilbake og det ser ut som skjermen må inn til sjekk, men det var vel egentlig forventet.
    Bare av ren nyskjerrighet, hva slags tv er det, og hva er problemet?

  17. #3537
    Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,098
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av liverpool123
    Etter hva jeg fikk opplyst av elektronisk service, da jeg nettopp har fått utkjørt en krp600m, som hadde vært på rep hos de, så er ikke tv'n forsikret under frakt.. Schenker forsikrer KUN nye og uåpnede produkter..
    Så vet ikke hvem som skal ta skylden om den bli ødelagt under frakt!?
    Men det går nok bra så lenge du får pakket den i original embalasje, og du husker og sette på nye strips som var rundt esken når du fikk den, eventuelt så kan du "erstatte" disse med sølv teip.. Brukte selv sølv teip når jeg pakket ned min krp600m, og ca 5 runder med det rundt esken holdt slik at man kunne bære esken i håndtakene.
    Høres merkelig ut ?

    Det er Pioneer som betaler frakt, frem og tilbake, og da blir det vel Pioneer som må erstatte da hvis ting går galt. Noe annet er om TV'n ikke er pakket som den skal.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

  18. #3538
    Newcomer Adrgha sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takker for innspill!

    @Ingeniør'n: Hva var grunnen til at du fikk byttet panel i din?

    @liverpool123: Det der hører jo nesten hårreisende ut! Skulle tro at forsikring av varen inngår automatisk i prisen man betaler slik som med Posten. Det er vel neppe billig å sende en så stor og tung eske, tipper jeg. Ble ikke akkurat mindre nervøs av dette, nei, hehe. Kjenner jeg nesten har blitt litt følelsesmessig glad i skjermen, blir ikke lett å sende den avgårde.
    Må nok teipe jeg også, kuttet dessverre nylonbåndene av da jeg fikk TV-en uten å tenke på at det gikk an å lire de av uten å ta i bruk kniven.

    Skjermen er en LX5090 kjøpt på Soundgarden i august. Problemet er dette: http://avforum.no/forum/tv-apparater...ml#post1308836

    Prøvde først å ignorere problemet og se om det ble bedre over tid, noe det ikke ble. Det er ikke ekstremt fremtredende, men det er nok til å irritere meg grønn, så jeg har bestemt meg for å prøve å gjøre noe med det. Teknikkeren hos Pioneer hadde hverken hørt eller sett lignende, så det blir i allfall spennende å se hva de finner ut.

  19. #3539
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Høres merkelig ut ?

    Det er Pioneer som betaler frakt, frem og tilbake, og da blir det vel Pioneer som må erstatte da hvis ting går galt. Noe annet er om TV'n ikke er pakket som den skal.
    Jo, er vell slik i denne saken, da det er en garanti sak.
    Det var da ikke min sak... Men er jo rart uansett, at de ikke forsikrer varene de frakter, selv om de har vært åpne... Slik forsto hvertfall jeg det på han jeg snakket med på elektronisk verksted. Så er jo bare spent på og se om den kommer hel til mottaker

  20. #3540
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Adrgha
    Skjermen er en LX5090 kjøpt på Soundgarden i august.
    Har du pratet med de om saken? Er jo enklere for deg om du leverer den til de, så får de ordne med alt av transport og slikt, og at du får en låne tv fra dem...

Side 177 av 213 FørsteFørste ... 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 173 174 175 176 177 178 179 180 181 187 197 207 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •