Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 176

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 176 av 212 FørsteFørste ... 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 172 173 174 175 176 177 178 179 180 186 196 206 ... SisteSiste
Viser resultater 3,501 til 3,520 av 4233
    Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ah, endelig :roll:

Har klaget her tidligere på panoreringer og hakking når jeg ser på blu-ray film, som jo er skutt i 24 fps.

Nå har jeg nettopp nytt Celine Dion Live in Las Vegas, source direct 1080/60i, smooth as glass, ingen hakking, flott bilde og lyd i Dolby True HD, meget bra

Nå må de f*** meg begynne å ta opp filmene i noe annet enn steinalders 24 bilder per sekund, så blir det bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt TV'en et par uker, og synes den har bra farger og sortnivå. Fikk noen tips på avforums.com om innstillinger (Bumtious) slik at jeg kom raskt i gang.

Dog oppdaget jeg snart at jeg ble sliten i øynene, og fant ut at TV gikk i 100hz (Drive mode 2). Jeg har alltid blitt sliten av 100hz TV.

Så satte jeg den i Drive mode 3, og tittingen ble straks bedre. Dog ble bildet hakkete.

Leste også et sted at Purecinema har et ord med i saken.

Noen som kan oppdatere meg litt mer på alt dette? Jeg ønsker meg samme bildekarakteristika som f.eks Panasonic PH serien.

Fakta:
    BD signaler mates i receiver med 1090p og 24 fps innstilling
    SD signaler kommer fra GET boks (sølv),RGB ut via component-converter blir oppskalert i receiver til 1090p

Tv er tilknyttet receiver med 1 HDMI kabel. Receiver oppskalerer til 1080p.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -----------------

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja...
    Da fikk jeg vel en utav de siste 60" som ble solgt i Norge

Makan til suverent bilde...

Skal på nye året koble den opp med lx82 og bdp-lx52...

Får klare med med PS3 som Blu-Ray spiller inntil videre...:???:

God Jul!:-D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mhjo
    Har hatt TV'en et par uker, og synes den har bra farger og sortnivå. Fikk noen tips på avforums.com om innstillinger (Bumtious) slik at jeg kom raskt i gang.

Dog oppdaget jeg snart at jeg ble sliten i øynene, og fant ut at TV gikk i 100hz (Drive mode 2). Jeg har alltid blitt sliten av 100hz TV.

Så satte jeg den i Drive mode 3, og tittingen ble straks bedre. Dog ble bildet hakkete.

Leste også et sted at Purecinema har et ord med i saken.

Noen som kan oppdatere meg litt mer på alt dette? Jeg ønsker meg samme bildekarakteristika som f.eks Panasonic PH serien.

Fakta:
    BD signaler mates i receiver med 1090p og 24 fps innstilling
    SD signaler kommer fra GET boks (sølv),RGB ut via component-converter blir oppskalert i receiver til 1090p

Tv er tilknyttet receiver med 1 HDMI kabel. Receiver oppskalerer til 1080p.
    Ja, purecinema har absolutt noe med saken å gjøre. Purecinema er til for å gjøre det hele mer filmlikt, det vil si at det blir mer hakkete, og det liker jo filmfreakene, jeg kan dog dy meg for den slags, jeg liker og ha mest mulig smooth bilde.

Jeg bruker ikke purecinema i det hele tatt, har satt den off. I tillegg har jeg satt min BDP-320 til og sende ut 1080/60P det gir for meg det mest behagelige bildet.

Ser at du har Get boks. Jeg vil absolutt anbefale at du skifter til Get HD-PVR, det koster bare noen få kroner mer per måned men da kan du kjøre 1080i over HDMI. Pioneer er veldig god på deinterlacing, du får dermed et veldig fint bilde på SD kanalene, HD kanalene blir selvfølgelig helt super. Jeg så sist natt Valkyrie på Canal+HD og bildet holdt nesten blu-ray kvalitet.

Hva gjelder trøtte øyne, så kan jeg anbefale og bruke litt baklys, selv har jeg montert IKEA lysdiode lister bak på skjermen, da blir det mer behagelig for meg :-D

PS. For ordens skyld så må jeg nevne at jeg har Canal Digital kabel TV, men det jeg sa om Get stemmer, har flere venner som har tatt mitt råd der til følge, og de er nå kjempefornøyde ;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NutCase
    Jaja...
    Da fikk jeg vel en utav de siste 60" som ble solgt i Norge

Makan til suverent bilde...

Skal på nye året koble den opp med lx82 og bdp-lx52...

Får klare med med PS3 som Blu-Ray spiller inntil videre...:???:

God Jul!:-D
    Gratulerer med fin julepresang :lol:

Hva gjelder Blu-ray, så får du kjempefint bilde ved bruk av PS3. Selv har jeg en BDP-320 den har vel samme ytelse som BDP-LX52, det vil si, super Blu-ray bilde, i tillegg får man nytt liv i de gamle DVD filmene siden Pioneer spillerne er meget gode på og oppskalere til 1080P.

God jul! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE]Ja, purecinema har absolutt noe med saken å gjøre. Purecinema er til for å gjøre det hele mer filmlikt, det vil si at det blir mer hakkete, og det liker jo filmfreakene, jeg kan dog dy meg for den slags, jeg liker og ha mest mulig smooth bilde.[/FONT]

= Men den funksjonen har vel ingen effekt når Pio'en mottar ferdig oppskalerte 1080p signaler fra receiveren?

Jeg bruker ikke purecinema i det hele tatt, har satt den off. I tillegg har jeg satt min BDP-320 til og sende ut 1080/60P det gir for meg det mest behagelige bildet.

= Jeg har satt min BDP 350 til 1080p 24fps=off

Ser at du har Get boks. Jeg vil absolutt anbefale at du skifter til Get HD-PVR, det koster bare noen få kroner mer per måned men da kan du kjøre 1080i over HDMI. Pioneer er veldig god på deinterlacing, du får dermed et veldig fint bilde på SD kanalene, HD kanalene blir selvfølgelig helt super. Jeg så sist natt Valkyrie på Canal+HD og bildet holdt nesten blu-ray kvalitet.

= Men den har jeg prøvd, og den oppskalerer SD sendinger på en grusom måte hvis den står i 1080i modus.

Hva gjelder trøtte øyne, så kan jeg anbefale og bruke litt baklys, selv har jeg montert IKEA lysdiode lister bak på skjermen, da blir det mer behagelig for meg :-D

= Det er noe med 100 hz som alltid har plaget meg (jeg er ikke den eneste) Jeg opplever en slags dobbel-bilde/halo effekt ved raske bevegelser i bildet.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oen som kan oppdatere meg litt mer på alt dette? Jeg ønsker meg samme bildekarakteristika som f.eks Panasonic PH serien.
    Det er dessverre umulig. Det er faktisk ganske stor forskjell i bildeprosesseringen/bildebehandlingen på disse to skjerm-typene. Der Pioneer vektlegger rimelig kraftig prosessering av bilde (oppskalering og deinterlacing), så har Panasonic PH og PF, dvs. proff-skjermene en mer "analog" gjengivelse av kildene. De gjengis mer eller mindre "slik de er" (noen vil sikkert opponere mot dette), på godt og vondt.

I praksis betyr det at proff-skjermene til Panasonic gjengir et oppskalert bilde rimelig ubehandlet, der gode kilder blir crispy og virkelig sykskarpe, mens dårlige kilder blir mer duse og kornete. Pioneer`s prosessering gir på ingen måte like skarpe bilder, men de fleste vil vel si at at det er tilstrekkelig.

Den bildemodusen på Pioneer som gir et mest mulig likt bilde med Panasonic, er "pure mode" på KRP-serien. Den finnes dessverre ikke på LX-serien.

Om du leser på avforums og avsforum, så er det flere andre som har måttet bytte til Panasonic, fordi de reagerer negativt på ulike sider av bildeprosesseringen til Pioneer. Så det er ikke sikkert at LX5090 er noe for deg, selv om andre synes at dette er "kongeskjermen".

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hi All,

Without trying to read every post in this thread, who does the best job of ISF'ing a LX5090H in the Oslo area? Any idea of the cost??

Tak, og ha en god Jul

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hi All,

Without trying to read every post in this thread, who does the best job of ISF'ing a LX5090H in the Oslo area? Any idea of the cost??

Tak, og ha en god Jul
    One of the best calibrators i Norway is Bjørn Hegelstad; Home Teather Technology, Øvre Vaulabakken 12, 4330 Ålgård, Telefon: 51 61 03 73 Mobil: 92 60 01 03, E-mail: info@httech.no.

Website Template

The cost is around 2500,- for two different inputs. Ask him when he is heading for Oslo the next time. There might be several people who want their Pioneer LX5090 ISF`.....

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Det er dessverre umulig. Det er faktisk ganske stor forskjell i bildeprosesseringen/bildebehandlingen på disse to skjerm-typene. Der Pioneer vektlegger rimelig kraftig prosessering av bilde (oppskalering og deinterlacing), så har Panasonic PH og PF, dvs. proff-skjermene en mer "analog" gjengivelse av kildene. De gjengis mer eller mindre "slik de er" (noen vil sikkert opponere mot dette), på godt og vondt.

I praksis betyr det at proff-skjermene til Panasonic gjengir et oppskalert bilde rimelig ubehandlet, der gode kilder blir crispy og virkelig sykskarpe, mens dårlige kilder blir mer duse og kornete. Pioneer`s prosessering gir på ingen måte like skarpe bilder, men de fleste vil vel si at at det er tilstrekkelig.

Den bildemodusen på Pioneer som gir et mest mulig likt bilde med Panasonic, er "pure mode" på KRP-serien. Den finnes dessverre ikke på LX-serien.

Om du leser på avforums og avsforum, så er det flere andre som har måttet bytte til Panasonic, fordi de reagerer negativt på ulike sider av bildeprosesseringen til Pioneer. Så det er ikke sikkert at LX5090 er noe for deg, selv om andre synes at dette er "kongeskjermen".
    J.Haugen. Du er rett to the point (du kjenner meg nå...). Hmmmmm, jeg får returnere den og vente på Panasonic 12-Serie som kommer snart.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Thanks, I'll look him up in the new year.

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    419
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mhjo
    J.Haugen. Du er rett to the point (du kjenner meg nå...). Hmmmmm, jeg får returnere den og vente på Panasonic 12-Serie som kommer snart.

Info om den?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en KRP600A og ønsker å bruke en Pioneer VSX AX4 surround forsterker til å spille av lyden med istedet for de orginale sidemonterte høytalerne. Hvilken kabel bør jeg da bruke mellom tv og forsterker for å få best mulig lyd?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av margieboy
    Har en KRP600A og ønsker å bruke en Pioneer VSX AX4 surround forsterker til å spille av lyden med istedet for de orginale sidemonterte høytalerne. Hvilken kabel bør jeg da bruke mellom tv og forsterker for å få best mulig lyd?
    Optisk digital

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke HDMI kabel altså?

Jeg er ganske ny på denne fronten, og har nylig kjøpt meg en KRP600A plasma. Skal bruke denne tv'en sammen med en Pioneer surround forsterker og blue-ray spiller, samt canal digital HD PVR boks. Jeg har enda ikke kjøpt inn kabler og koblet opp enda.

Det jeg da trenger av kabler for å få best mulig lyd og bilde er altså da en HDMI kabel fra canal digital boksen til tv, en HDMI kabel fra blue-ray spiller til tv og en optisk digital kabel fra tv til forsterker? Det er alt?

På forhånd takk for svar

Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Optisk digital

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av margieboy
    Ikke HDMI kabel altså?

Jeg er ganske ny på denne fronten, og har nylig kjøpt meg en KRP600A plasma. Skal bruke denne tv'en sammen med en Pioneer surround forsterker og blue-ray spiller, samt canal digital HD PVR boks. Jeg har enda ikke kjøpt inn kabler og koblet opp enda.

Det jeg da trenger av kabler for å få best mulig lyd og bilde er altså da en HDMI kabel fra canal digital boksen til tv, en HDMI kabel fra blue-ray spiller til tv og en optisk digital kabel fra tv til forsterker? Det er alt?

På forhånd takk for svar
    Ah, trodde du mente at du ville ta ut lyd fra TV til forsterker.

Hvis du har en VSX-AX4AVi-S (den har vel 2 HDMI in og 1 HDMI ut regner jeg med) HD-PVR og Blu-ray spiller, så er det klart enklest og best å bruke HDMI kabler.

En HDMI kabel fra HD-PVR til VSX-AX4
    En HDMI kabel fra Blu-ray spiller til VSX-AX4
    En HDMI kabel fra VSX-AX4 til KRP-600A

Selv bruker jeg billige kabler fra Clas Ohlson, de fungerer utmerket.

Clas Ohlson Internettbutikk - Alt for en enklere hverdag

PS. Husk og forandre lydinnstillinger i HD-PVR til ”Hjemmekino” så du får ut Dolby Digital lyd fra de kanalene som sender det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

5090

Hei
    Jeg har endelig fått meg en ny pioneer 5090 og skal koble min komponenter via en denoen 4308 0g lurer på om jeg skal sette oppløsningen på hdmi på denonen til auto detect eller til 1080p

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tmul
    Hei
    Jeg har endelig fått meg en ny pioneer 5090 og skal koble min komponenter via en denoen 4308 0g lurer på om jeg skal sette oppløsningen på hdmi på denonen til auto detect eller til 1080p
    Ville latt signalet gå urørt gjennom Denon og la Pioneer'n ta seg av skaleringen, altså auto detect eller noe i den retning. Det gjør i alle fall jeg...
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lar også signalet gå gjennom onkyoen til tv ubehandlet.

Side 176 av 212 FørsteFørste ... 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 172 173 174 175 176 177 178 179 180 186 196 206 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •