Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 175

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  4
Side 175 av 213 FørsteFørste ... 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 171 172 173 174 175 176 177 178 179 185 195 205 ... SisteSiste
Viser resultater 3,481 til 3,500 av 4254
    Newcomer Camst648 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av RamGuy
    Jeg sliter noe voldsomt med video fra PC til min LX5090H!

Uansett så syntes jeg min LX5090H bare støyer mer og mer, hvor mye lyd skal de normalt produsere? Forsøkte å leke litt med strømsparing for å se om det reduserte noe, men det gjorde bare ulyden annerledes, den ble ikke redusert!

Sånn overall må jeg si meg (etter å ha hatt TV-en en liten stund) smått skuffet over min LX5090H, støyen har gått fra akseptabel til smått irriterende, det virker å være endel forstyrrelser i bilde (detaljer osv virker direkte kornete sammenlignet med Samsung Serie 7 LED som vi har utstilt på jobben (ikke kalibrert)) og jeg sliter som sagt noe voldsomt med avspilling av video fra PC-en (nå har nok ikke det noe å gjøre med LX5090H vell og merke) og det er veldig hakkete panorering?

Dette skal liksom være en av markedets beste TV-er, jeg har fått den ISF-kalibrert og til tross for alt dette, så syntes jeg selv Blu-Ray rips fra PC og Blu-Ray fra PlayStation3 Slim er smått skuffende sammenlignet med hva jeg forventet på forhånd, fargene er knallgode, sortnivået er topp (dog virker det som en slitt sløv kalibrering, da det i mørke scener ofte blir umulig å se forskjell på nyanser overhode? Må gjerne skru opp gamma på PC-en for at ting skal bli se bart?).

Men den hakkete panoreringen, elektroniske støyen og ikke minst den kornete følelsen i bildet trekker ned hos meg, er nesten så du heller ofrer litt kontrast og sortnivå bare for å bli kvitt korningen og den hakkete panoreringen

Støyen kan jeg riktignok lære meg å leve med (om den da ikke utvikler seg til å bli enda verre) men ellers så syntes jeg dette er skuffende til å være en så berømt og beryktet TV til 20'000kr+?

Mulig jeg har fått et dårlig panel eller noe?
    Denne tv'en skal normalt ikke gi fra seg noen hørbare lyder. om din tv lager lyd er den ikke som den skal være. jeg ville umidelbart tatt kontakt med forhandleren. lykke til.

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Camst648
    Denne tv'en skal normalt ikke gi fra seg noen hørbare lyder. om din tv lager lyd er den ikke som den skal være. jeg ville umidelbart tatt kontakt med forhandleren. lykke til.
    Er vel ikke akkurat unormalt at disse støyer ved mørkt bilde.. Det står jo til og med i bruksanvisningen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvordan det er med DVB-S2 og Canaldigital parabol.
    Ville gjerne handlet ett CAM kort og smeldt inn i den, men liker å ha HD kanaler.

Har nu den minste HD boksen, men vil gjerne legge den på loftet.

Idèer? :-D

PS: Har PDP-LX5090H
    Mvh audun

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komplett har vært tomme for 5090 en stund nå..men ser dem får in 1st igjen om en stund til latterlige 26.990,- plus fot...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Mitt første innlegg her
    Saken er at jeg har hatt Pioneer 5090 nå et par måneders tid og er forsåvidt fornøyd. Men har helt siden starten følt at jeg mangler litt "smell" i bildet. Vanskelig å forklare, men etter å ha lest side opp og side ned om verdens beste tv osv. føler jeg det mangler noe. Mulig jeg har blitt litt blind også etter å ha stillt på alt mulig. Men for å ta signalgangen først. Kildene mine er CD hd-tuner og Samsung bd-p1500. Dette er koblet gjennom en yamaha rx-v1800 med hdmi-kabler og ut til 5090 på hdmi inn 1. Jeg kjører egentlig bumtious sine innstillinger med unntak av kontrast og brightness som jeg har stillt inn via dve kalibrerings dvd. Etter å ha lest og lest gjennom hele denne tråden(mye kanongod lesning) har jeg prøvt det meste av drive modes, dot-by-dot, div. bildeinstillinger osv. Føler liksom jeg mangler en "magisk knapp" for å bli "blåst av stolen" av bildet på denne tven. Som en tidligere oppi her nevnte synes også jeg de nye led-tvene som står utstillt på forskjellige el-butikker har et skarpere og mere 3d-aktig bilde enn jeg klarer å få til..Men for all del jeg er ingen ekspert og har null peiling på kalibrering. Burde selvsagt fått inn han kalibreringskaren, men synes det blir litt for dyrt. Alt av tips taes imot med stor takk!!Beklager det altfor lange inlegget..

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xabi Alonso
    Hei!
    Mitt første innlegg her
    Saken er at jeg har hatt Pioneer 5090 nå et par måneders tid og er forsåvidt fornøyd. Men har helt siden starten følt at jeg mangler litt "smell" i bildet. Vanskelig å forklare, men etter å ha lest side opp og side ned om verdens beste tv osv. føler jeg det mangler noe. Mulig jeg har blitt litt blind også etter å ha stillt på alt mulig. Men for å ta signalgangen først. Kildene mine er CD hd-tuner og Samsung bd-p1500. Dette er koblet gjennom en yamaha rx-v1800 med hdmi-kabler og ut til 5090 på hdmi inn 1. Jeg kjører egentlig bumtious sine innstillinger med unntak av kontrast og brightness som jeg har stillt inn via dve kalibrerings dvd. Etter å ha lest og lest gjennom hele denne tråden(mye kanongod lesning) har jeg prøvt det meste av drive modes, dot-by-dot, div. bildeinstillinger osv. Føler liksom jeg mangler en "magisk knapp" for å bli "blåst av stolen" av bildet på denne tven. Som en tidligere oppi her nevnte synes også jeg de nye led-tvene som står utstillt på forskjellige el-butikker har et skarpere og mere 3d-aktig bilde enn jeg klarer å få til..Men for all del jeg er ingen ekspert og har null peiling på kalibrering. Burde selvsagt fått inn han kalibreringskaren, men synes det blir litt for dyrt. Alt av tips taes imot med stor takk!!Beklager det altfor lange inlegget..
    Så vidt jeg husker gir "bumtious" instillinger et ganske blast bilde. Alle TV er forskjellig og de "superinnstillinger" som finnes rundt om kring passer trolig ikke for din TV og ikke mist med ditt utstyr for dekoding og blu-ray/DVD. I mine øyne gir Pioneer et riktig bilde og ikke et bilde med smell. Best blir det med lyset delvis avslått og film med mørke sener. Der er det ingen som slår Pioneer - fortsatt !
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,119
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Mitt første innlegg her
    De aller fleste LCD apparatene som står utstillt rundt om i butikker, kan gi et skarpere bilde, samt mye mer farger, som jeg mistenker er det du savner?
    Jeg har til dags dato ikke sett en eneste LCD/LED TV som er på nivå med KURO når det kommer til bildedynamikk og korrekt bilde. Noen skjermer kan kalibreres slik at de blir korrekte, men da vil de ikke ha mer farger en KUROen din.

Det hele kan løses ved at du kjøper en ny LCD TV med LED bakbelysning. KUROen er det neppe vanskelig å selge

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar AK og Ingeniøren!
    Neinei, kommer aldri til å selge pioneeren:-D! Misforstå meg rett, er ikke i tvil om at dette er en god tv! Vil bare få mest mulig ut av den. Tenkte jeg skulle begynne litt på "nytt" ikveld. Tar en factory reset på bilde modusene. Mistenker jeg har skrudd meg heeelt ut. Begynner deretter med Haugen sine innstillinger og tenkte å kjøpe meg en ny kalibreringsdisk. Tenkte også på en annen ting..Om jeg sitter for langt unna tven..?Sitter på ca 5,5m...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har noe erfaring med CAM kort til Parabol hos Canaldigital.
    Tenkte siden de har kommet så godt i gang med kabelkunder.

Snakket med kundeservice som sa at det kanskje ville fungere, men at han av åpenbare grunner ikke kunne garantere dette..

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av afroysaa

Snakket med kundeservice som sa at det kanskje ville fungere, men at han av åpenbare grunner ikke kunne garantere dette..
    Folk flest bruker vel HD-PVR, er nok derfor det blir dårlig respons.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen!
    Enda flere amatørspørsmål på gang..
    Tok en factory reset og himmel..Var langt langt ute på jordet på innstillingene!!Ser rett og slett ut som om dumme meg har rotet noe jæ..ig.Tror jeg har blandet sammen haugens og bumtious sine innstillinger gitt:sad: Bildet ble rett og slett enormt bra ved nullstilling!Bruker nå film modus, men sjekket med dve og fargene var litt ute. Gikk fra -6 til +3 på farger og der fikk jeg "smellet" mitt. Men hvilken fargetemperatur kalibrerer dere med?Gikk nå for low siden det var det fabrikkinstillingene sa....rett?Og for å sjekke rød og grønn farge..Hvilken rød/grønn bruker jeg der?Colour management, eller manual colour temp?Der er det også red high/low og grønn high/low..Huff litt rot her, beklager det!!Man lærer så lenge man lever..forhåpentligvis..

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen!
    Enda flere amatørspørsmål på gang..
    Tok en factory reset og himmel..Var langt langt ute på jordet på innstillingene!!Ser rett og slett ut som om dumme meg har rotet noe jæ..ig.Tror jeg har blandet sammen haugens og bumtious sine innstillinger gitt:sad: Bildet ble rett og slett enormt bra ved nullstilling!Bruker nå film modus, men sjekket med dve og fargene var litt ute. Gikk fra -6 til +3 på farger og der fikk jeg "smellet" mitt. Men hvilken fargetemperatur kalibrerer dere med?Gikk nå for low siden det var det fabrikkinstillingene sa....rett?Og for å sjekke rød og grønn farge..Hvilken rød/grønn bruker jeg der?Colour management, eller manual colour temp?Der er det også red high/low og grønn high/low..Huff litt rot her, beklager det!!Man lærer så lenge man lever..forhåpentligvis..
    Ser man det. Pioneer er normalt meget bra justert fra fabrikk, i motsetning til mange andre, og dekker behovet til de fleste. Jeg fikk min justert ifm service i tillegg og har ikke hatt behov for å skru noe bortsett fra litt småjustering da BD og TV dekoder gir forskjelling ut. Ikke rart du har skrudd deg ut - dette ikke er så lett som noen tror og forutsetter bra utrustning for måling.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Folk flest bruker vel HD-PVR, er nok derfor det blir dårlig respons.
    Hehe ok.. Ser bare mye finere ut uten den ekstra boksen.. Da blir det vel HD-PVR på meg også siden vanlig HD boksen ikke ser ut i det hele tatt. :d

Takk for svar Rolle

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen! Enda flere amatørspørsmål på gang.. Tok en factory reset og himmel..Var langt langt ute på jordet på innstillingene!!Ser rett og slett ut som om dumme meg har rotet noe jæ..ig.Tror jeg har blandet sammen haugens og bumtious sine innstillinger gitt Bildet ble rett og slett enormt bra ved nullstilling!Bruker nå film modus, men sjekket med dve og fargene var litt ute. Gikk fra -6 til +3 på farger og der fikk jeg "smellet" mitt. Men hvilken fargetemperatur kalibrerer dere med?Gikk nå for low siden det var det fabrikkinstillingene sa....rett?Og for å sjekke rød og grønn farge..Hvilken rød/grønn bruker jeg der?Colour management, eller manual colour temp?Der er det også red high/low og grønn high/low..Huff litt rot her, beklager det!!Man lærer så lenge man lever..forhåpentligvis..
    Det var godt du tok en reset. Det var akkurat det jeg ville foreslått ut fra det du skrev i et tidligere innlegg. Som nevnt i tråden så kan du ikke uten videre bruke de innstillingene som er brukt av andre; De er kun "veilledende", men blir fort "villedende" om en ikke har litt erfaring på dette feltet fra tidligere. Da er det bedre å la fabrikkinnstillingene råde.

Selv om LX5090 er OK fra fabrikk (litt for varm i "lav" fargetemperatur og kanskje litt for grønn i Mid-low), så ta gjerne en proffkalbrering av skjermen fra noen som kan dette. En LX5090/6090 eller KRP-500/600 RIKTIG kalibrert etter D65-normen er utrolig flott. Spesielt om du har fått en skjerm fra Pioneer som har lite elektronisk støy

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg bruker CAM - fungerer som bare det.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som nevnt i tråden så kan du ikke uten videre bruke de innstillingene som er brukt av andre; De er kun "veilledende", men blir fort "villedende" om en ikke har litt erfaring på dette feltet fra tidligere. Da er det bedre å la fabrikkinnstillingene råde.
    Ja, fikk virkelig opplevd dette på den harde måten..Ble til at jeg hele tiden skulle inn å fikse på noe uten å ha ide egentlig..Og gravde meg lenger og lenger ned i søla..:-D

Selv om LX5090 er OK fra fabrikk (litt for varm i "lav" fargetemperatur og kanskje litt for grønn i Mid-low), så ta gjerne en proffkalbrering av skjermen fra noen som kan dette. En LX5090/6090 eller KRP-500/600 RIKTIG kalibrert etter D65-normen er utrolig flott. Spesielt om du har fått en skjerm fra Pioneer som har lite elektronisk støy
    Ja, tror jeg etterhvert skal få tatt en proffkalibrering. Men, nå er jeg sinnsykt fornøyd egentlig:-D Såg Batman på bd igår og himmel for et bilde, magisk!!Men, er det forskjell på de skjermene med og uten elektronisk støy?Jeg har fått en med endel støy. Er på strømsparing 2 nå og da er det nesten stille, mens på strømsparing av durer det godt..

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest litt opp og ned angående innkjøring av plasmaer i det siste, spesielt da for å forhindre innbrenning o.l. Er litt redd for å få innbrenning på min KRP500M nemlig...
    Er dette med innkjøring jeg egentlig kan drite i? Mao bare bruke skjermen til spill og alt det der selv om den bare har vært på noen få timer? Har sett et par innbrente Samsung og LG plasmaer, og dette er noe jeg overhodet ikke vil ha... :P

/Paranoia = on/

Newcomer Camst648 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av twelve
    Er vel ikke akkurat unormalt at disse støyer ved mørkt bilde.. Det står jo til og med i bruksanvisningen.
    det står noe om eventuellt sus fra kjøling, men støy ? det er jo et definisjon spørsmål, men forsto jeg det orginale inlegget korekt er det her snakk om ubehagelig støy. det sier seg jo selv at det er ikke som det skal være. personlig kan jeg ikke si jeg har hørt noen lyder fra min tv fra alt annet en ved og legge øret intil og da bare som en "summing" , nei jeg er ikke tunghørt heller. jeg er nødt til og holde fast ved mitt orginale inlegg, om det er ubehagelig støy fra en vilket som helst tv, så er ikke denne tv'en helt som den skal være. og slett ikke om det er så ille at man må skrue opp lyd nivået for at det skal vere til og holde ut. Nå, benytter ikke jeg lyd modulen på min tv så jeg vet ikke om den "støyer". det sier seg selv at den uansett ikke skal være sjenerende.

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvordan det er med DVB-S2 og Canaldigital parabol.
    Ville gjerne handlet ett CAM kort og smeldt inn i den, men liker å ha HD kanaler.

Har nu den minste HD boksen, men vil gjerne legge den på loftet.

Idèer? :-D

PS: Har PDP-LX5090H
    Mvh audun
    Canal Digital parabol fungerer, men det er problemer med hakking på HD-kanaler med høy symbolrate. Så vidt jeg vet er dette et problem, uansett CAM.

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker drive mode 2 som universalvalg og pure cinema satt til advance. Mener dette funker bra som en universalinnstilling. Hva tenker dere?

Side 175 av 213 FørsteFørste ... 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 171 172 173 174 175 176 177 178 179 185 195 205 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •