Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 174

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 174 av 212 FørsteFørste ... 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 170 171 172 173 174 175 176 177 178 184 194 204 ... SisteSiste
Viser resultater 3,461 til 3,480 av 4238
    Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Men hva skjer da teknisk sett ved de ulike Pure-cinema innstillingene?

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe å hente ved enkel kalibrering på KRP 500a? Eller er Pure mode så bra at man ikke trenger noe mer?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tandberg
    Feil.

Drive mode2 brukes alltid!
    Det har ingen ting med høyoppløste signaler å gjøre.

DVD - Drivemode 2. Pure-Cinema, standard eller av.

TV - Drivemode 2. Pure-Cinema, av eller standard.

Blu-ray - Drivemode 2. Pure-cinema standard, av eller advance.
    Aha... kunnskap og en forståelse er en bra ting her skal man få et godt resultat. Det du sier virker veldig fornuftig, men jeg blir litt forvirret fordi det strider litt mot hva som er sakt tidligere i tråden. Jeg har hele tiden hatt lyst til å ha alt på Drive mode2, men det har blitt sakt så ofte man skal ha DVD på 1. og Pure-cinema til "av". Og ved HD-materialle så er det også sakt det ikke spiller noe rolle hva den står på fordi skjermen stiller seg selv.

Takker igjen, jeg har iallefall blitt mye kloker nå. Tror det er ganske mange andre som også drar nytte av dette.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1080p, 1080i, 576i eller 720p har ingen ting med dette å gjøre. Samme instillinger til alt.

Når Pure-cinema står i standard eller advance, og den finner 24 bilder i sekundet på plata, enten det er blu-ray eller dvd, så skifter den automatisk til 72Hz. (den bør jo ikke vise 24 bilder direkte, da flimrer det fryktelig.. :-) ).
    1080p60 så virker vel ikke Purecinema? Grunnen (spekulsajoner?) er vel for lite prosessorkraft?

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    1080p60 så virker vel ikke Purecinema? Grunnen (spekulsajoner?) er vel for lite prosessorkraft?
    Ja, det kan man si...
    Men En trenger IKKE Pure-Cinema med 1080p60.

Pure-Cinema er ingen ting annet en å prøve å gjenngi 24Hz film så "kino-aktig" (les: hakkette) som mulig....

1080p60 er en "high-end" kringkasting standard, og er fra video kamera og IKKE film kamera.

Hvorfor i all værden skal den da prøve å gjennskape "filmfølelse" med å gjennkjenne filmrutene som ikke finnes? (les:hakking = 24Hz fra filmkamera)?

1080p60 er "smoth" og gir et utrolig bra bilde selv i raske panoreringer.

(Skulle dette blitt bedre så burde det vært en "drivemode 4" med 120Hz).

Det kan hende det blir brukt "high-speed" filmkamera og ikke videokamera i innspillingen, men som sagt det går utrolig "smoth", for det er det det skal være.

(dette må ikke forveksles med high-speed filmkamera som blir brukt i effekt-scener for å få til en slow-motion effekt i vanlig 24Hz film).

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det kan man si...
    Men En trenger IKKE Pure-Cinema med 1080p60.

Pure-Cinema er ingen ting annet en å prøve å gjenngi 24Hz film så "kino-aktig" (les: hakkette) som mulig....

1080p60 er en "high-end" kringkasting standard, og er fra video kamera og IKKE film kamera.

Hvorfor i all værden skal den da prøve å gjennskape "filmfølelse" med å gjennkjenne filmrutene som ikke finnes? (les:hakking = 24Hz fra filmkamera)?

1080p60 er "smoth" og gir et utrolig bra bilde selv i raske panoreringer.

(Skulle dette blitt bedre så burde det vært en "drivemode 4" med 120Hz).

Det kan hende det blir brukt "high-speed" filmkamera og ikke videokamera i innspillingen, men som sagt det går utrolig "smoth", for det er det det skal være.

(dette må ikke forveksles med high-speed filmkamera som blir brukt i effekt-scener for å få til en slow-motion effekt i vanlig 24Hz film).
    Jeg bruker HTPC og kjører alle filmer fra den. Den er satt opp med 1080p 60 hz fordi det er langt mere behagelig å surfe med etc enn 1080p 24hz. Derfor hadde jeg satt pris på om purecinema hadde virket på 1080p60 også. Jeg kan jo sette pc'en til 1080i60, men da blir ikke bildet like skarpt uansett innstillinger, noe jeg syns er rart, men også kan skyldes pc'en. Det er uansett ikke så veldig stor forskjell på 1080p60 eller 1080p24 annet enn at hakkingen er litt mere ujevn ved 60hz. Faktisk så er den jo mere "smooth" i intervaller. 3:2.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Er det noe å hente ved enkel kalibrering på KRP 500a? Eller er Pure mode så bra at man ikke trenger noe mer?
    Det er mye mer å hente...tro meg!

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det med andre ord ingen vits i å bruke Pure Cinema, for bildet er jammen hakkete (eller ”kinoaktig” som entusiastene kaller det) nok som det er, spesielt ved panoreringer.

Jeg har satt Pure Cinema til OFF og BD spilleren til 1080p60 (1080p50 for DVD), da opplever jeg bildet som minst irriterende. Skal snart bestille en AE4000 projektor, den har i følge tester velfungerende frameinterpolation som gir et smooth bilde.

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heanwi
    Går det bra med tredjeparts veggfester til KRP500? Tenker på Omnimount 1N1L, vil det bli nok kjøling? Har leset og sett at andre bruker tredjeparts, men er litt paranoid/hjernevasket :P
    Bumper dette litt. Har bestilt KRPWM02, men er så lei av å vente.... Er så trist å se på tv-en stående i embalasjen

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen komme med en anbefaling for instillinger for PC via HDMI?

Dersom jeg setter HDMI inngangen til "PC" mode, så er desktoppen skarp og fin. Men, dersom jeg spiller en Blu-ray (fra PC) med kalibreringsmønstre, så virker det som om sortnivå og kontrast ikke er riktig. Jeg kan da for eksempel ikke se de sorteste stripene, selv om Brigtness er skrudd opp. Kjører jeg imidlertid kalebreringsvideoen fra Windows Media Center, så synes den sorte X'en godt og jeg må skru ned brightness til kanskje -18 for at den skal forsvinne. Men, da blir Blu-ray (spilt fra PC) kalibreringen helt feil.

Dersom jeg setter HDMI inngangen til "Video" mode, så virker fontene etc. på PC desktop'en ikke så skarpe som for "PC" mode. Men, nå ser kalibreringsmønstrene fra Blu-ray (spilt fra PC) mye bedre ut.

Kan noen forklare dette og hva slags instillinger anbefales? Hadde håpet å kunne ha både knivskarp desktop fra PC og at Blu-ray spilt fra PC samtidig var nær perfekt.

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heanwi
    Går det bra med tredjeparts veggfester til KRP500? Tenker på Omnimount 1N1L, vil det bli nok kjøling? Har leset og sett at andre bruker tredjeparts, men er litt paranoid/hjernevasket :P
    Pioneer sa at også PDKWM02 passet helt fint så i morgen skal tv-en endelig på veggen

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei jeg vill anbefale deg og lese denne linken om instillinger i pure mode.
    har brukt denne selv og det ble mye bedre

http://avforum.no/forum/tv-apparater...ml#post1197355

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JA! :-)

Hvilke signalkilder bruker du?

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker pure mode i dag. Og er egentlig ganske fornøyd. Men jeg satt i hi-fi klubben sin quick calibration disc som de gir ut gratis til sine medlemmer nå, og det virket som jeg hadde noe å hente på lysstyrke og kontrast, uten at jeg egentlig så så nøye på det. Jeg vet at han som har laget denne er en veldig fink person når det kommer til kalibrering. Men det er godt mulig det ikke er på pioneer nivå. Det var derfor jeg lurte.

Jeg bruker i dag HD dekoder fra canal digital og ps3. Skal byttes ut med en BD spiller fra Denon etterhvert tenker jeg, og IDTV fra kanal digital.

Newcomer RamGuy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sliter noe voldsomt med video fra PC til min LX5090H!

Uansett så syntes jeg min LX5090H bare støyer mer og mer, hvor mye lyd skal de normalt produsere? Forsøkte å leke litt med strømsparing for å se om det reduserte noe, men det gjorde bare ulyden annerledes, den ble ikke redusert!

Sånn overall må jeg si meg (etter å ha hatt TV-en en liten stund) smått skuffet over min LX5090H, støyen har gått fra akseptabel til smått irriterende, det virker å være endel forstyrrelser i bilde (detaljer osv virker direkte kornete sammenlignet med Samsung Serie 7 LED som vi har utstilt på jobben (ikke kalibrert)) og jeg sliter som sagt noe voldsomt med avspilling av video fra PC-en (nå har nok ikke det noe å gjøre med LX5090H vell og merke) og det er veldig hakkete panorering?

Dette skal liksom være en av markedets beste TV-er, jeg har fått den ISF-kalibrert og til tross for alt dette, så syntes jeg selv Blu-Ray rips fra PC og Blu-Ray fra PlayStation3 Slim er smått skuffende sammenlignet med hva jeg forventet på forhånd, fargene er knallgode, sortnivået er topp (dog virker det som en slitt sløv kalibrering, da det i mørke scener ofte blir umulig å se forskjell på nyanser overhode? Må gjerne skru opp gamma på PC-en for at ting skal bli se bart?).

Men den hakkete panoreringen, elektroniske støyen og ikke minst den kornete følelsen i bildet trekker ned hos meg, er nesten så du heller ofrer litt kontrast og sortnivå bare for å bli kvitt korningen og den hakkete panoreringen

Støyen kan jeg riktignok lære meg å leve med (om den da ikke utvikler seg til å bli enda verre) men ellers så syntes jeg dette er skuffende til å være en så berømt og beryktet TV til 20'000kr+?

Mulig jeg har fått et dårlig panel eller noe?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Arrow

Sitat Opprinnelig postet av RamGuy
    Jeg sliter noe voldsomt med video fra PC til min LX5090H!

Uansett så syntes jeg min LX5090H bare støyer mer og mer, hvor mye lyd skal de normalt produsere? Forsøkte å leke litt med strømsparing for å se om det reduserte noe, men det gjorde bare ulyden annerledes, den ble ikke redusert!

Sånn overall må jeg si meg (etter å ha hatt TV-en en liten stund) smått skuffet over min LX5090H, støyen har gått fra akseptabel til smått irriterende, det virker å være endel forstyrrelser i bilde (detaljer osv virker direkte kornete sammenlignet med Samsung Serie 7 LED som vi har utstilt på jobben (ikke kalibrert)) og jeg sliter som sagt noe voldsomt med avspilling av video fra PC-en (nå har nok ikke det noe å gjøre med LX5090H vell og merke) og det er veldig hakkete panorering?

Dette skal liksom være en av markedets beste TV-er, jeg har fått den ISF-kalibrert og til tross for alt dette, så syntes jeg selv Blu-Ray rips fra PC og Blu-Ray fra PlayStation3 Slim er smått skuffende sammenlignet med hva jeg forventet på forhånd, fargene er knallgode, sortnivået er topp (dog virker det som en slitt sløv kalibrering, da det i mørke scener ofte blir umulig å se forskjell på nyanser overhode? Må gjerne skru opp gamma på PC-en for at ting skal bli se bart?).

Men den hakkete panoreringen, elektroniske støyen og ikke minst den kornete følelsen i bildet trekker ned hos meg, er nesten så du heller ofrer litt kontrast og sortnivå bare for å bli kvitt korningen og den hakkete panoreringen

Støyen kan jeg riktignok lære meg å leve med (om den da ikke utvikler seg til å bli enda verre) men ellers så syntes jeg dette er skuffende til å være en så berømt og beryktet TV til 20'000kr+?

Mulig jeg har fått et dårlig panel eller noe?
    1. Hvilke kilder ble brukt under ISF kalibrering? og hvilken inngang på TV? Hvilke kabler? går signalet ubehandlet gjennom forsterker?

2. Har du satt HDMI kabelen fra PC direkte til skjerm? hvis ikke prøv!..

les dette, spesielt avsnittet presentation..
    Moving image formats - Wikipedia, the free encyclopedia

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Hvilke kilder ble brukt under ISF kalibrering?
    Vet ikke, var ikke tilstede når kalibreringen fant sted

Og hvilken inngang på TV?
    Bruker Input1 (HDMI) og Movie mode

Hvilke kabler?
    Profigold Sky 1.3c HDMI kabler og Profigold Sky DVI-HDMI fra PC

Går signalet ubehandlet gjennom forsterker?
    Stort sett har jeg på oppskalering av både HDMI og Analogt da jeg har IPTV / Digital TV som jeg ønsker oppskalert, og når RX-V3900 ser ut til å gjøre den beste jobben så står oppskalering over HDMI og Analogt alltid til 1080P, men jeg bruker ofte "PureDirect" på RX-V3900 når jeg ser på filmer som alt er 1080P for å slippe eventuelle ulemper.

2. Har du satt HDMI kabelen fra PC direkte til skjerm? hvis ikke prøv!..
    Forsøkte dette tidligere i dag, men et sant lite ******* å få den inn i TV-en mens den henger på veggen! Er jo strengt tatt ikke plass til HDMI-kabelen i det hele tatt.. Fikk den til slutt inn, men fikk faktisk ikke noe bilde på TV-en? Så jeg gadd ikke å styre så mye med det.

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RamGuy
    1. Hvilke kilder ble brukt under ISF kalibrering?
    Vet ikke, var ikke tilstede når kalibreringen fant sted
    Vel...Da er den ikke lengre ISF-kalibrert. En ISF-kalibrering er tatt med en gitt kilde/kabler/signalvei. Når dette endres må også instillinger endres. Instillinger som er perfekt med en f.eks Sony BD spiller kan se helt annerledes ut når signalet kommer fra f.eks en annen Panasonic spiller.

Ang. støyen, hvilden drive mode bruker du?

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører Drive Mode 2

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som KIMZIZE sier så er nok kalibreringen feil ettersom du bruker flere kilder og etter hvilken ble den kalibrert? Ser du filmer fra pc så setter du pc til 1080p60hz og drive mode til 3. Bruk gjerne movie mode og farge tempt mid-low, dette er det nærmeste jeg kommer d65 på min av fabrikksinnstillinger, men nå bruker jeg user etter som jeg har kalibrert min mot htpc'en. Sharpness setter du til -15 for å eliminere EE, kontrast og lysstyke må du stille inn etter ett referanse bilde for kilden du bruker.

Hvordan kornete syns du bildet er? Er det kun nærme at det er litt pulserende støy? I såfall er det slik plasma fungerer ved pwn dithering. Altså plasmacellene skrus av og på opp til titalls tusen ganger i sekundet.

Side 174 av 212 FørsteFørste ... 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 170 171 172 173 174 175 176 177 178 184 194 204 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •