Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 173

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  4
Side 173 av 213 FørsteFørste ... 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 169 170 171 172 173 174 175 176 177 183 193 203 ... SisteSiste
Viser resultater 3,441 til 3,460 av 4254
    Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Punkt for punkt er uten overscan, full skjerm er med ca 2,5% overscan.
    overscan?

hva er best egentlig?

Newcomer RamGuy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer også litt på hva denne PC-modusen gjør for noe?
    Spiller av veldig mye film osv direkte fra PC-en og jeg skifter ALDRI modus?

Er det i det hele tatt noe poeng?
    Det jeg syntes er en smule merkelig er hvordan 1080P fra PC-en strekkes seg ut over kantene på TV-en? Jeg må manuelt stille inn til en lavere egendefinert oppløsning for at bilde ikke skal gli utenfor rammene? Vi snakker en god del piksler som forsvinner fra alle kantene? Føles jo litt merkelig at 1920x1080@60Hz via PC-en ikke skal gli rett inn på en 1080P TV?

Uansett, hva er det som er generelt anbefalt ved bruk av PC?
    Spiller da for det meste av nedlastede 1080P filmer, stort sett bluray rips?

1080P som står som anbefalt, eller 1080i som står som native? 60, 50, 25Hz?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    overscan?

hva er best egentlig?
    Overscan betyr at at man ikke viser "hele" bildet. Vanlig på TV sendinger da det kan være groms i kantene. Ved at man ikke kjører pixel for pixle betyr at man skalerer bildet to ganger. Ikke ideelt. I hd verden skal det ikke være nødvendig men ser at for eksempel CD HD PVR boksen handterer det fint på HD men på SD oppskalert til HD så får en med mye rusk i kantene når en kjører pixel for pixel.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RamGuy
    Jeg lurer også litt på hva denne PC-modusen gjør for noe?
    Spiller av veldig mye film osv direkte fra PC-en og jeg skifter ALDRI modus?

Er det i det hele tatt noe poeng?
    Det jeg syntes er en smule merkelig er hvordan 1080P fra PC-en strekkes seg ut over kantene på TV-en? Jeg må manuelt stille inn til en lavere egendefinert oppløsning for at bilde ikke skal gli utenfor rammene? Vi snakker en god del piksler som forsvinner fra alle kantene? Føles jo litt merkelig at 1920x1080@60Hz via PC-en ikke skal gli rett inn på en 1080P TV?

Uansett, hva er det som er generelt anbefalt ved bruk av PC?
    Spiller da for det meste av nedlastede 1080P filmer, stort sett bluray rips?

1080P som står som anbefalt, eller 1080i som står som native? 60, 50, 25Hz?
    Ikke sett hdmi singal til pc, men video. Du vil da få langt flere innstillingsmuligheter. Trykk på en knapp langt nede på fjernkontrollen der det står HDD med blå skrift, trykk til du kommer til "dot by dot" og sett pc'en til 1080p/60hz! Da blir alt riktig. Vel movie mode på av selection under pictuer og sett colour temp til mid-low. Da har du kommet langt...

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Ikke sett hdmi singal til pc, men video. Du vil da få langt flere innstillingsmuligheter. Trykk på en knapp langt nede på fjernkontrollen der det står HDD med blå skrift, trykk til du kommer til "dot by dot" og sett pc'en til 1080p/60hz! Da blir alt riktig. Vel movie mode på av selection under pictuer og sett colour temp til mid-low. Da har du kommet langt...
    Alle menyer gikk fra å være hvite til å bli nesten gule.. :P

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av twelve
    Alle menyer gikk fra å være hvite til å bli nesten gule.. :P
    Etter at du satte colour temp til mid-low? PÅ min måler jeg da en fargetemp på 6700k, altså ikke så langt unna D65. Dette kan i forhold til alt for høy farge temp se ut som gult ved sammenligning, men egentlig så er det høy farge temp som har for mye blått.

PS: ser at du har H modell, disse har kanskje ikke samme utganskpunkt som uten H. Uansett så er det jo litt forskjell fra tv til tv også...

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er egentlig forskjellen på de ulike drive modes (teknisk sett)?

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjelp hjelp

Har fått innbrenning av å ha brukt min KRP500M mye med PC(tror jeg).

Øverst på skjermen er det en stripe som er lysere enn resten av skjermen, og uten å være 100% sikker på at det er mye PC bruk er det noe jeg vil anta.

Så hva i all verden gjør jeg nå????

Takk på forhånd

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Repetere Drive mode og film mode.

Sitat Opprinnelig postet av borchgrevink
    Jeg også lurer litt på dette. Søkte litt litt rundt i tråden og fant mye om dette, men skulle gjerne hatt en sammenfattning allikevell.

På blu-ray og dvd bruker jeg drive mode 1 og film mode "av".
    På tv(altibox/hdmi) kjører jeg drive mode 2 og film mode "av".

Er det noen som har en formening om dette er optimalt?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet dette er feil plass i forumet, men siden det er her ekspertene skriver å prøver jeg likevel

Noen som vet hvor man kan få kjøpt en ny KRP-600A om dagen?
    Skulle svært gjerne ha kjøpt en slik før det er for seint

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 7zn
    Er det noe nytt eller forbedringer å spore med ny firmware?
    Har ikke merket noe.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av margieboy
    Vet dette er feil plass i forumet, men siden det er her ekspertene skriver å prøver jeg likevel

Noen som vet hvor man kan få kjøpt en ny KRP-600A om dagen?
    Skulle svært gjerne ha kjøpt en slik før det er for seint

Hei,
    Er nok for sent ute, skulle du komme over noe ts og det er to, send gjerne en PM til meg også.
    Tror det eneste alternativet er gråimport, men det er mye styr med dette også, alternativt og få tak i en demo.

Mvh
    Geir

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Jeg også lurer litt på dette. Søkte litt litt rundt i tråden og fant mye om dette, men skulle gjerne hatt en sammenfattning allikevell.

På blu-ray og dvd bruker jeg drive mode 1 og film mode "av".
    På tv(altibox/hdmi) kjører jeg drive mode 2 og film mode "av".

Er det noen som har en formening om dette er optimalt?
    DM kan vel stå på hva som helst ved BD. Men film mode bør vel stå til avansert/advanced.

Men igjen: Hva gjør drive mode rent teknisk?

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borchgrevink
    1 = 75Hz
    2 = 100Hz
    3 = 60Hz

Den beste for oss med pal er mode 2 (100Hz)

Hvis Pure-cinema er satt til Standard eller Advanced (fremfrykking), så stiller den seg automatisk over til 72Hz hvis den dekterer 24 bilder i sekundet i både drivemode 1 og 2.

I advanced (fremrykking) modus, vil den også prøve å tvinge over til 24 bilder i sekundet hvis den finner dette i 60Hz signal. (dette gjelder kun enkelte DVD region 1, og NTSC),
    men står den i Advance (fremrykking) på vanlig tv titting, så kan undertekst, rulletekst og annen bakgrunn-grafikk bli hakkete hvis dette er laget av en PC og sendes i 60hz.. (dette ser en godt på TV2 nyhetskanalen da den da prøver å lage dette om til 24 bilder i sekundet 72hz).

Beste alround instilling til det meste er : Drivemode 2, og Pure-cinema satt til standard. Da virker det meste. Hvis en får rykking i tekstgrafikk, sett pure-cinema til av.

Drivemode 1 er en "kvasimode" som er 25hz (pal) x 3... litt forenklet.
    Fordelen er litt bedre sort nivå, men ikke i et rom med eks. lysrør, da ser en 25hz flimmer fra skjermen og får vont i hodet.. (skjerm 75hz minus lysrør 50hz = 25hz flimmer).
    Ikke alle er følsomme for dette, men hvis du ser "regnbue-effekten" på DLP projektor, ja, da ser du lett dette fenomenet og blir sår i øynene.

:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint svar, bortsett fra at i Drivemode 3 vises PAL i 72hz. Drivemode 3 skal altså unngås, bortsett fra hvis du spiller av Blu-Ray gjennom SCART på 50hz eller noe lignende. Drivemode innstillingene gjelder kun PAL, mens Pure Cinema gjelder både PAL og NTSC.
    Set it and forget it er altså Drivemode 2, som gjengir både film og video fra PAL riktig.

(Når jeg skriver PAL betyr det altså alle interlaced kilder med frekvens på 50hz, ikke bare 576i)
    Jeg pleier å bruke Advance på Pure Cinema, og skrur text optimizer på om det er viktig at horisontal rulletekst skal være jevnt (d.v.s aldri) Ulempen da er at resten av bildet blir litt mer shakkete (Bare ørrlite grann).

Jeg trodde også at Advance ser etter 24fps i et 60hz progressove bilde, men jeg er ikke dønn sikker på dette. Jeg innbiller meg at det skjer "et eller annet", selv når det ikke er behov for å ha dette på. Og f.eks i spill innbiller jeg meg at det lagger bittelitt mer. Hadde denne funksjonen blitt automatisk avslått når man har 60hz progressive, så ville dette "et eller annet" + ekstra lag ikke vært eksisterende.

Har jeg gutta over og skal spille spill, skrur jeg derfor dette av.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tandberg
    1 = 75Hz
    2 = 100Hz
    3 = 60Hz

Den beste for oss med pal er mode 2 (100Hz)

Hvis Pure-cinema er satt til Standard eller Advanced (fremfrykking), så stiller den seg automatisk over til 72Hz hvis den dekterer 24 bilder i sekundet i både drivemode 1 og 2.
    Vil du anbefale meg å kjøre Drive mode på 2 og film mode på standard ved TV titting? Jeg er ute etter bilde som gir minst mulig hakking, ofrer derfor litt bilde kvalitet.

Jeg føler at ved TV-titting er hakkingen varierende avhengi av kanal eller produksjon, men da har film mode stått "av" hos meg. Har nå slått "av" tekstoptimizer, på TV2-nyhetskanalen var det minimale forskjeller på den horsontale rulleteksten.

Ved DVD-ttiting så kjører jeg drive mode1, burde jeg også ha kjørt med film mode på standard der også?(Den er satt til av hos meg).

Det er en del snakk om antall bilder å sekunde, isolert sett så vet jeg hva det er, men jeg klarer ikke helt å sette det i sammenheng med med disse innstilligene. Spesielt når jeg ikke har fått verifisert dette når jeg ser på TV. Noen som har lyst til å prøve seg på en forklaring?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil du anbefale meg å kjøre Drive mode på 2 og film mode på standard ved TV titting?
    JA.

Men skru av alt annet slik som tekst-optimering.

anng. framerate, eller bilder pr. sekund.....
    Enkelt forklart...
    24Hz = FILM Kamera, Har barre vært sånn fra gammel tid, og er det fortsatt.
    Du får da 24 hele bilder i sekundet.

50Hz = PAL, det som vi bruker i europa, dette er frekvensen på strømmen vår i stikkontakten. Bilde består av 25 bilder i sekundet x 2 = 50Hz
    25 bilder hakker, lett å gange bildefrekvensen med 2 da en får hjelp av frekvensen på strømmen vår (enkel elektronikk)

60Hz = NTSC, det som blir brukt i USA og andre land med 60Hz i stikkontakten.
    30 bilder i sekundet x 2 = 60Hz
    av samme enkle grunn som PAL, så er det å gjøre flimmeret mindre synlig så bruker en frekvensen i strømnettet til hjelp.
    Dette var veldig enkelt fortalt!

Men for å gjøre det vanskelig, så kan en prøve mattestykket en da må gjøre for å vise bilder fra USA (NTSC med 60Hz) på en 50 Hz pal sending... Da går det ikke i hop... Dette kan kanskje andre forklare på en enkel Donald Duck metode?

Håper dette hjalp litt, eller er du like forvirret?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    50Hz = PAL, det som vi bruker i europa, dette er frekvensen på strømmen vår i stikkontakten. Bilde består av 25 bilder i sekundet x 2 = 50Hz
    25 bilder hakker, lett å gange bildefrekvensen med 2 da en får hjelp av frekvensen på strømmen vår (enkel elektronikk)

av samme enkle grunn som PAL, så er det å gjøre flimmeret mindre synlig så bruker en frekvensen i strømnettet til hjelp.
    Dette henger igjen fra gammelt av med analoge sendinger og bilderør. Den ekstra "flimmringen" er ikke noe problem med dagens digitale tv-teknologi.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JA.

Men skru av alt annet slik som tekst-optimering.

anng. framerate, eller bilder pr. sekund.....
    Enkelt forklart...
    24Hz = FILM Kamera, Har barre vært sånn fra gammel tid, og er det fortsatt.
    Du får da 24 hele bilder i sekundet.

Men for å gjøre det vanskelig, så kan en prøve mattestykket en da må gjøre for å vise bilder fra USA (NTSC med 60Hz) på en 50 Hz pal sending... Da går det ikke i hop... Dette kan kanskje andre forklare på en enkel Donald Duck metode?

Håper dette hjalp litt, eller er du like forvirret?
    Takker så mye :-D

Neida, ikke like forvirret nå :-D tror jeg :roll:

Men jeg ser at "dem" skiller på video(PAL) og film(PAL), og da i forhold til drive mode og det som gir best bilde. Altså video(TV-titting) er best på drive mode2, og film(DVD) er best på drive mode 1. Men DVD skal fungere på drive mode 2 også , men da er det ikke optimalt. Hva er da forskjell på video og film?

Ettersom jeg har skjønt nå så er all innspilling 24bilder per sekund, det går verken opp i 50, 75 eller 100hz, bortsett fra HD-signaler hvor TVen tvinges i 72hz. Dermed er det naturlig for meg å tro at på DVD så vil man ha minst "hakking" i bilde på drive mode 2(100hz), men bedre "bildekvalitet" på drivemode 1(75hz).

Akkurat nå så står altiboxen(tv-titting) på 1080i hos meg, dvs at jeg kjører HD-signal til TVen. Ettersom jeg har skjønt så spiller det ingen rolle hvilken drive mode jeg setter TVene i dette tilfelle, har jeg skjønt dette riktig? Hadde Altiboxen stått på 576i så burde TVen stått med Drivemode 2.

Kort oppsummert:
    Drive mode1 75hz skjermoppdatering- For DVD(film/576i), gir best bildekalitet.
    Drive mode2 100hz skjermoppdatering - For TV-dekoder (video/576i), og for DVD og minst hakking??
    Drive mode3 60hz skjermoppdatering - NTSC.

Har man blu-ray eller HD-dekoder så spiller det ingen rolle hvilken drive mode du har på disse.

Det var vist en del spørsmål alikevell

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så mye :-D

Neida, ikke like forvirret nå :-D tror jeg :roll:

Kort oppsummert:
    Drive mode1 75hz skjermoppdatering- For DVD(film/576i), gir best bildekalitet.
    Drive mode2 100hz skjermoppdatering - For TV-dekoder (video/576i), og for DVD og minst hakking??
    Drive mode3 60hz skjermoppdatering - NTSC.

Har man blu-ray eller HD-dekoder så spiller det ingen rolle hvilken drive mode du har på disse.

Det var vist en del spørsmål alikevell
    Feil.

Drive mode2 brukes alltid!
    Det har ingen ting med høyoppløste signaler å gjøre.

DVD - Drivemode 2. Pure-Cinema, standard eller av.

TV - Drivemode 2. Pure-Cinema, av eller standard.

Blu-ray - Drivemode 2. Pure-cinema standard, av eller advance.

1080p, 1080i, 576i eller 720p har ingen ting med dette å gjøre. Samme instillinger til alt.

Når Pure-cinema står i standard eller advance, og den finner 24 bilder i sekundet på plata, enten det er blu-ray eller dvd, så skifter den automatisk til 72Hz. (den bør jo ikke vise 24 bilder direkte, da flimrer det fryktelig.. :-) ).

Drivemode 3, Plater beregnet for USA marked, med en sonefri DVD spiller. NTSC.

Drivemode 1, Når du skal brife med ekstremt sortnivå, men du ser forbedringen nesten ikke med øynene, kun med måleutstyr.

Min er ISF kalibrert, og jeg bruker aldri drivemode1.

Side 173 av 213 FørsteFørste ... 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 169 170 171 172 173 174 175 176 177 183 193 203 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •