Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 171

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  4
Side 171 av 213 FørsteFørste ... 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 167 168 169 170 171 172 173 174 175 181 191 201 211 ... SisteSiste
Viser resultater 3,401 til 3,420 av 4254
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har hatt min 5090H i en drøy uke nå, kjempefornøyd med TV, helt rått bilde.

MEN, det er en eller annen form for elektrisk støy som kommer fra TV. Høres litt ut som trafostøy i grunn.

Ved helt svart skjerm kan det forsvinne, og det har hendt at det var helt vekk selv ved bilder, men kommer somregel tilbake.

Det var verre når TVen var helt ny, men det er fremdeles såpass at man hører det godt.

Hva skal en gjøre? TVen er jo så bra, noen fiks løsning på dette problemet?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dessverre ikke. Derfor er det flere som til slutt har byttet ut sin Pioneer til fordel for skjermer som støyer mindre. Det ser dog ut til å være en del forskjell mellom enhetene (noen støyer mye, andre er knapt hørebare).

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Dessverre ikke. Derfor er det flere som til slutt har byttet ut sin Pioneer til fordel for skjermer som støyer mindre. Det ser dog ut til å være en del forskjell mellom enhetene (noen støyer mye, andre er knapt hørebare).
    Kan nok stemme. Min er stille som graven!

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borchgrevink
    Kan nok stemme. Min er stille som graven!
    Samme her, har ingen støy som plager meg. Hakkete panoreringer holder derimot på og drive meg fra vettet. Når jeg finner en skjerm som har fungerende ”frame creation technology” så blir det og bytte den ut. Jeg kan godt leve med litt dårligere sortnivå, det vil ikke irritere meg på langt nær så mye som denne forbannede hakkingen.

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Samme her, har ingen støy som plager meg. Hakkete panoreringer holder derimot på og drive meg fra vettet. Når jeg finner en skjerm som har fungerende ”frame creation technology” så blir det og bytte den ut. Jeg kan godt leve med litt dårligere sortnivå, det vil ikke irritere meg på langt nær så mye som denne forbannede hakkingen.

Noe av det samme her. Noen filmer er smooth som hell, andre er ikke. Har ikke BD spiller, men "kun" wdtv, og mistenker at feilen ligger i crappy mkv-filer. Mener at HD-sendinger fra CDs HD-PVR er smooth, så tror TV takler det hvis innstillinger er rett.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe av det samme her. Noen filmer er smooth som hell, andre er ikke. Har ikke BD spiller, men "kun" wdtv, og mistenker at feilen ligger i crappy mkv-filer. Mener at HD-sendinger fra CDs HD-PVR er smooth, så tror TV takler det hvis innstillinger er rett.
    HD sendinger av materiale som er innspilt i 1080i 60Hz er smooth. Men filmmateriale som er innspilt i 24Hz vil aldri bli smooth på denne skjermen, dessverre.

At noen filmer er mer smooth har å gjøre med innspillingsteknikken, hakking ved panoreringer og andre kamerabevegelser er et kjent problem, man har tross alt skutt film i 24fps siden 1926.

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD sendinger av materiale som er innspilt i 1080i 60Hz er smooth. Men filmmateriale som er innspilt i 24Hz vil aldri bli smooth på denne skjermen, dessverre.

At noen filmer er mer smooth har å gjøre med innspillingsteknikken, hakking ved panoreringer og andre kamerabevegelser er et kjent problem, man har tross alt skutt film i 24fps siden 1926.
    Men synes DVDer i 25fps f.eks. også stort sett er mye mer smooth enn mkv-filer i HD 24fps

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns 1080p 24 panorerer fint jeg. Er verre med vanlige SD sendinger på Dreambox da. Den panorerer ikke hakkete, men ting flyter i hverandre. Har eksperimentert med forskjellige innstillinger, men får det ikke helt bra.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å få en demo på Sony X4500 serie... Like bra bilde som på Kuro så lenge du ikke sitter for langt ut på siden

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av viranth
    Har hatt min 5090H i en drøy uke nå, kjempefornøyd med TV, helt rått bilde.

MEN, det er en eller annen form for elektrisk støy som kommer fra TV. Høres litt ut som trafostøy i grunn.

Ved helt svart skjerm kan det forsvinne, og det har hendt at det var helt vekk selv ved bilder, men kommer somregel tilbake.

Det var verre når TVen var helt ny, men det er fremdeles såpass at man hører det godt.

Det finnes alle slags varianter av denne støyen. Noen bråker og noen er helt stille. Det vet jeg da jeg for et år siden kjøpte en KRP500M. Den var helt stille. Etter ca 4 mnd fikke jeg feil på panelet og fikke det byttet på garanti. Det jeg har nå støyer, kun ved hvit skjerm, og mest mens TV'n er kald og ikke mer enn jeg kan leve med - hører det godt når det er stille men maskeres fort av lyd fra TV og film. Litt ergelig å miste en som er helt stille, men den jeg fikk igjen er bedre kalibrert - ringte å sa jeg var opptatt av å få en som var minst like bra som fra fabrikk og det ble bra :-)

Hvis du ikke synes du kan leve med det, kan du kontakte Pioneer. De sender da en mann som ser på det. Hvis han mener støyen er mer en Pioneers egen spec, får du nytt panel og det koster deg ingen ting. Hvis ikke koster det deg ca kr 700,- i oppmøte.....
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0

Tull.

Det kan hende at film over 1080i60 aldri blir smooth, men nå er det uansett 1080i50 som gjelder her på berget, og det blir da selfølgelig smooth iogmed filmen da er 25fps.

Når det gjelder 24fps over 1080p60, som f.eks streaming fra PS3 eller WDTV vil TV'en ha perfekte panoreringer såfremt du har satt Pure Cinema på Advance.

Eneste feilen med denne skjermen er at Drive Mode 1 er standard, mens det er 2 som burde være det. Men denne innstillingen gjelder kun for PAL / 50hz.

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Capitaine

Når det gjelder 24fps over 1080p60, som f.eks streaming fra PS3 eller WDTV vil TV'en ha perfekte panoreringer såfremt du har satt Pure Cinema på Advance.

Hva mener du med dette? 24fps kilder skal vel på wdtv sendes ut i 24fps, ikke 60? Eller har jeg misforstått hva du mener? Advance skal TV stå i, der er jeg enig.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Hva mener du med dette? 24fps kilder skal vel på wdtv sendes ut i 24fps, ikke 60? Eller har jeg misforstått hva du mener? Advance skal TV stå i, der er jeg enig.
    Om WDTV ikke støtter 24hz over HDMI (jeg vet ikke om den gjør det) så vil den sende 24fps over 60hz. PS3 støtter f.eks ikke 24hz når man streamer en film over nettverket, den støtter kun 24hz når man putter i en Blu-rayplate

Uansett: Advance er en algoritme som detekterer om 60hz-bildet består av 24fps, og om den gjør det vil skjermens oppfriskningshastighet bli satt til 72hz. Kuro-TV'ene er vel de eneste som har denne funksjonen, og gjør TV'en særdeles kompatibel med PS3 f.eks. Liker man film bryr man særdeles lite om manglende frame interpolation etc. Dette er en funksjon som ALDRI kommer til å bli god. D.v.s at den er minst 99.99% pålitelig. Det blir som det fotografiet i Blade Runner som man kan zoome evig inn i, og tom bak objekter... Ain't gonna happen!

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om WDTV ikke støtter 24hz over HDMI (jeg vet ikke om den gjør det) så vil den sende 24fps over 60hz. PS3 støtter f.eks ikke 24hz når man streamer en film over nettverket, den støtter kun 24hz når man putter i en Blu-rayplate

Uansett: Advance er en algoritme som detekterer om 60hz-bildet består av 24fps, og om den gjør det vil skjermens oppfriskningshastighet bli satt til 72hz. Kuro-TV'ene er vel de eneste som har denne funksjonen, og gjør TV'en særdeles kompatibel med PS3 f.eks. Liker man film bryr man særdeles lite om manglende frame interpolation etc. Dette er en funksjon som ALDRI kommer til å bli god. D.v.s at den er minst 99.99% pålitelig. Det blir som det fotografiet i Blade Runner som man kan zoome evig inn i, og tom bak objekter... Ain't gonna happen!
    WDTV støtter 24hz ut over HDMI, så 24fps kilder burde være bra, men noen synes jeg hakker litt vel mye i panoreringer. Lurer på om det er WDTVen eller kilden, for noen filmer i 24fps og evt. 25fps er smooth som bare det.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    WDTV støtter 24hz ut over HDMI, så 24fps kilder burde være bra, men noen synes jeg hakker litt vel mye i panoreringer. Lurer på om det er WDTVen eller kilden, for noen filmer i 24fps og evt. 25fps er smooth som bare det.
    Mest sannsynlig er det WDTV. Jeg mistenker at den støtter 24fps men ikke 23.976hz. Så å si alle filmer på BD er i 23.976, og Blu-Ray speccen støtter begge deler. Det er et mindretall filmer, samt noen konsertopptak eller lignende som er i 24fps. Resten er i 23.976.
    Blu-Ray spillere og TV'er som støtter "24hz" skal teoretisk sett også støtte 23.976hz, men det er mulig at WD har gjort megatabben å ikke støtte 23.976hz. Og spiller du 23.976 over 24hz blir det selvsagt ikke helt som det skal.

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mest sannsynlig er det WDTV. Jeg mistenker at den støtter 24fps men ikke 23.976hz. Så å si alle filmer på BD er i 23.976, og Blu-Ray speccen støtter begge deler. Det er et mindretall filmer, samt noen konsertopptak eller lignende som er i 24fps. Resten er i 23.976.
    Blu-Ray spillere og TV'er som støtter "24hz" skal teoretisk sett også støtte 23.976hz, men det er mulig at WD har gjort megatabben å ikke støtte 23.976hz. Og spiller du 23.976 over 24hz blir det selvsagt ikke helt som det skal.
    Der er du nok inne på noe. WDTV har også et valg for 23,976fps ut, men det er superbuggy, kjører derfor på 24fps. Men, kan det likevel introdusere så mye judder/hakking da?

En annen ting. Kuro støtter vel 23,976fps inn flawlessly?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    At det er buggy beror sikkert på hvilken måte 23.976 blir interpolert over 24hz. Det er sikkert flere måter å gjøre dette på, og kanskje WDTV gjør dette på en hakkandes feil måte =DD Men litt judder blir det nok uansett.

Ellers støtter Kuro selfølgelig både 24 og 23.976, og skjermfrekvensen blir da 24x3 og 23.976x3. Siden PS3 kjører på 60hz så kan det hende at det blir litt "judder" når man kjører filmer i 23.976, selv med "advance". Tror ikke Kuroen er så smart at den kan "se" 23.976 fra et 60hz og sette oppfriskningshastighet til 23.976x3. Men hvem vet, disse japanerne er jo veldig nøye med ting.. Stort sett syns jeg det fungerer fint. (Men jeg har ikke studert dette med mikroskop)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At det er buggy beror sikkert på hvilken måte 23.976 blir interpolert over 24hz. Det er sikkert flere måter å gjøre dette på, og kanskje WDTV gjør dette på en hakkandes feil måte =DD Men litt judder blir det nok uansett.

Ellers støtter Kuro selfølgelig både 24 og 23.976, og skjermfrekvensen blir da 24x3 og 23.976x3. Siden PS3 kjører på 60hz så kan det hende at det blir litt "judder" når man kjører filmer i 23.976, selv med "advance". Tror ikke Kuroen er så smart at den kan "se" 23.976 fra et 60hz og sette oppfriskningshastighet til 23.976x3. Men hvem vet, disse japanerne er jo veldig nøye med ting.. Stort sett syns jeg det fungerer fint. (Men jeg har ikke studert dette med mikroskop)
    Det blir ”judder” og hakking uansett, så lenge filmen er skutt i 24fps, og vises uten ”frame creation”, men det er vel det som entusiastene mener er “ekte filmfølelse”.

Jeg foretrekker det som de samme entusiaster beskriver som ”soap opera” sånn skal det være, glatt og fint, null hakking.

Siden du syns alt er så fantastisk, kjøp Outlaw på Blu-ray, så kan du komme tilbake og fortelle oss at panoreringene var perfekte og bildet var smooth uten noe form for hakking. Denne filmen er det verste jeg noensinne har sett, det endte opp med snabbspoling av halve filmen, jeg holdt rett og slett ikke ut.

Ellers var det mye snakk om WDTV her, hva er vitsen i å rippe Blu-ray filmene, er det ikke like greit og bare kjøre filmene rett fra BD spilleren?

Her er for øvrig en artikkel som omhandler 24P problemet
    The Big Judder Problem and the Overhyping of 24p

Newcomer RamGuy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo det som er så frustrerende med dagens TV-situasjon, du har ingen som kombinerer det beste fra to verdener (LCD og Plasma)

Du må velge mellom to forskjellige teknologier, begge med sine styrker og svakheter, selv gleder jeg meg som en unge når OLED blir utbredt da får vi nok endelig noe som kan bli sett på som perfekt!

Flott å se at både LG og Samsung satser tung på OLED, så det ser fort ut til at utvalget faktisk kan være brukbart alt til 2011!

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan det være lurt å montere lys bak panelet for å få bedre bilde? Noe ala dette: CinemaQuest, Inc.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Side 171 av 213 FørsteFørste ... 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 167 168 169 170 171 172 173 174 175 181 191 201 211 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •