Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 166

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 166 av 212 FørsteFørste ... 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 162 163 164 165 166 167 168 169 170 176 186 196 206 ... SisteSiste
Viser resultater 3,301 til 3,320 av 4233
    Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av r.j
    Hallo.
    Akkurat byttet ut 5090 til 600M. Når man kommer over en til salgs i disse dager må man bare slå til. Noen som har noen gode innstillinger på denne skjermen? Eller er det bare å bestille ISF kalibrering?
    Går jo an å bruke aua å skru sjæl 8) - neppe om noen andres instillinger passer perfekt for din..
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

5090

Hei, har hatt min pioneer 5090 i 2mnd nu! er kjæmpe fornøyd med tv'n, men når jeg ser på fotball på canal+(eneste kanalen jeg har sett fotball på med denne tv'n) så hakker det litt en sjelden gang og bilde henger igjen av å til. rulleteksten som er i pausan, den teksten som går vannrett over skjærmen hakker hele tida og blir helt uklar. skjer hver sending. noen som vet om det er sendingen eller bare tv'n det er noe feil med? ikke merka noe sånt med min gamle tv da jeg hadde den. sony 40w2000

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Boge
    Hei, har hatt min pioneer 5090 i 2mnd nu! er kjæmpe fornøyd med tv'n, men når jeg ser på fotball på canal+(eneste kanalen jeg har sett fotball på med denne tv'n) så hakker det litt en sjelden gang og bilde henger igjen av å til. rulleteksten som er i pausan, den teksten som går vannrett over skjærmen hakker hele tida og blir helt uklar. skjer hver sending. noen som vet om det er sendingen eller bare tv'n det er noe feil med? ikke merka noe sånt med min gamle tv da jeg hadde den. sony 40w2000
    Det samme skjer på mitt tv. Jeg er redd det er noe vi må leve med, hvertfall med CD sine tunere. Jeg tror tven krever bedre kilder for å vise max det det kan. Syns alt av horisontal tekst som er i bevegelse hakker veldig, samma åssen kanal.....

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av r.j
    Hallo.
    Akkurat byttet ut 5090 til 600M. Når man kommer over en til salgs i disse dager må man bare slå til. Noen som har noen gode innstillinger på denne skjermen? Eller er det bare å bestille ISF kalibrering?

prøv denne
    http://avforum.no/forum/tv-apparater...ml#post1197355

:-)

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arild23
    Det samme skjer på mitt tv. Jeg er redd det er noe vi må leve med, hvertfall med CD sine tunere. Jeg tror tven krever bedre kilder for å vise max det det kan. Syns alt av horisontal tekst som er i bevegelse hakker veldig, samma åssen kanal.....
    Sett Text Optimisation til On.

Sett PureCinema til Off (hvis denne er satt til Standard, Advance eller aller verst Smooth, så blir det veldig hakkete, og uklar horisontal rulletekst ved bruk av interlaced signal som 1080i)

Sjekk også i options at du kjører i drive mode 2

Sett på Sky news (Der er nesten alltid horisontal rulletekst) og prøv de forskjellige innstillingene, så vil du se stor forskjell.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bflemmin
    hallo, bare ett lite spørsmål i disse canal digital cam tider.....

er det slik at krp600a IKKE støtter canal digital digital kabel iom at det ikke er en DVB-C tuner på den, og det vil ikke hjelpe med cam eller noe....
    ikke det at dette betyr så mye, men synes det er rart at en tv til veil 60tu isåfall ikke gjør dette, den er jo ikke sååå gammel heller....

mvh
    Tven støtter DVB-T og det i teorien vil fungere med Canal Digital CAM.
    Uansett om tven ville hatt DVB-C så må den være godkjent av Canal Digital. Strengt tatt tviler jeg at Pioneer blir godkjent, men de har hatt ett godt samarbeid frem til de la ned så.....

Her er greie: Cam og kort blir pairet så når prgramoppdarering kommer blir den pairet med tven. Er tven da ikke registrert og godkjent av CD vil dette da bare bli svart skjerm.

Håper dette var til hjel

Newcomer bflemmin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker, hmmmm.... trodde det bare var cam og kort som ble parret, slik som dekoder og kort, og ikke tv'n i tilegg. men det er kanskje for å hindre at du tar med deg cam'en over til naboen.... ja ja canal digital i ett nøtteskall det vel he he

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RamGuy
    Dette fikk jeg som svar i dag:

"Grunnen til at vi ikke jåler med ISF menyene er at a) det er ikke noe der inne som ikke er tilgjengelig i hoved menyen

a) Man mister auto size funksjonen på 4:3 materiale.

Thats why."
    Disse utsagnende som Edgead.no her kommer med er BS! Potensialet som ligger i ISF-modusene overgår alt som ligger tilgjengelig i den vanlige menyen gjennom default-modusene. (Movie, Standard,..osv.)

Jeg har selv kalibrert min 6090H og fått aktivert ISF-modusen på min tv og resultatene taler for seg selv. ISFccc

Du har blitt svindlet og burde kreve pengene tilbake. De kan ikke utføre en ISF-kalibrasjon og ikke aktivere og kalibrere ISF-modusene!

Newcomer A_hjelme sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem kan fikse en ISF-kalibrering av min 5090H i Ålesund?
    Og hvilke innstillinger bruker dere?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pioneer 5090H - tilkobling til nettverk

Hei,
    Er helt ny bruker på AV-forum.
    Har kjøpt meg ny TV - Pioneer 5090H som jeg er meget godt fornøyd med.
    Før jeg kjøpte den vurderte jeg en del andre skjermer men bestemte meg for Pioneer'en etter å ha lest den meget posistive testen av den hos Flatpanels.dk. www.flatpanels.dk - Din guide til fladskærme
    I testen er det bl.a. opplyst at det er mulig å koble skjermen til trådløst nettverk for tråsløs overføring av både bilder og film etc.
    Jeg finner ikke noe om denne muligheten i bruksanvisningen for TV'en, der ser det ut som om eneste mulighet er via vanlig ethernet kabel.
    Fint om noen kan bekrefte/avkrefte om det er mulig å koble TV'en til trådløst nettverk. Dersom det ikke er mulig lurer jeg på om noen har annet utstyr å anbefale for å opprette trådløs tilkobling som kna kobles til ethernet porten.
    Takk for alle innspill!

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bør
    Hei,
    Er helt ny bruker på AV-forum.
    Har kjøpt meg ny TV - Pioneer 5090H som jeg er meget godt fornøyd med.
    Før jeg kjøpte den vurderte jeg en del andre skjermer men bestemte meg for Pioneer'en etter å ha lest den meget posistive testen av den hos Flatpanels.dk. www.flatpanels.dk - Din guide til fladskærme
    I testen er det bl.a. opplyst at det er mulig å koble skjermen til trådløst nettverk for tråsløs overføring av både bilder og film etc.
    Jeg finner ikke noe om denne muligheten i bruksanvisningen for TV'en, der ser det ut som om eneste mulighet er via vanlig ethernet kabel.
    Fint om noen kan bekrefte/avkrefte om det er mulig å koble TV'en til trådløst nettverk. Dersom det ikke er mulig lurer jeg på om noen har annet utstyr å anbefale for å opprette trådløs tilkobling som kna kobles til ethernet porten.
    Takk for alle innspill!
    Når den her nettverksinngang kan del selvfølgelig kobles trådløst via en trådløs switch/router. Har aldri prøvd det da jeg ikke helt ser vitsen. Min KRP 500M er laget for å kunne settes i et slikt nettwerk for visning av demoer etc. men det er ikke mitt behov...
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Når den her nettverksinngang kan del selvfølgelig kobles trådløst via en trådløs switch/router. Har aldri prøvd det da jeg ikke helt ser vitsen. Min KRP 500M er laget for å kunne settes i et slikt nettwerk for visning av demoer etc. men det er ikke mitt behov...

Koble tv til trådløs router så kan du hente ting trådløst fra pc til tv.

Simon

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pixel feil Pioneer 5090

Hei!

Er helt ny ( og ganske grønn ) på dette forumet, selv om jeg har lest det flere ganger... Har fanget opp masse tips her, og leste grundig før jeg kjøpte min første tv på over 12 år.

Valget falt på en ny Pioneer LX5090 i sommer, og synes det er et knallbra tv. MEN: jeg har nå oppdaget en pixel som "henger", aka "stuck pixel"? Den lyser i grønt, rødt eller litt "blålig" alt etter hva som vises på skjermen. Det er synlig også fra en viss avtand ( jeg sitter ca. 3 meter fra skjermen ), og da spesielt når den lyser grønt.

Har noen andre opplevd det samme? Det er fryktelig irriterende. Forslag til løsning?

Takk takk!

Mvh, Knut

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    å stille inn denne tven her er så å si helt umulig...finner ikke de innstillingene jeg ønsker.. Et vilt fargehælvete..snakker om 5090...finner ikke de fargene og smellet i bildet jeg ønsker meg... ikke noen WOW opplevelse her nei

HELP!!:evil:

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    å stille inn denne tven her er så å si helt umulig...finner ikke de innstillingene jeg ønsker.. Et vilt fargehælvete..snakker om 5090...finner ikke de fargene og smellet i bildet jeg ønsker meg... ikke noen WOW opplevelse her nei

HELP!!:evil:
    Hva med å kjøpe en kalibreringssensor og gjøre det ordentlig?
    Å gjøre det med øynene basert på feelingen er det bare å glemme om man ønsker et ordentlig resultat.

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Hva med å kjøpe en kalibreringssensor og gjøre det ordentlig?
    Å gjøre det med øynene basert på feelingen er det bare å glemme om man ønsker et ordentlig resultat.
    hvor, hvordan og hvor mye??

Dette skal anskaffes!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    hvor, hvordan og hvor mye??

Dette skal anskaffes!
    Med en kalibreringsdisk som feks. DVE til 2-300kr eller litt mer avanserte løsninger som bruk av kalibreringsprobe. Koster rundt 1000kr og oppover.

Her kan du sikkert finne ut det meste du lurer på :

http://avforum.no/forum/kalibrering-tweaking/

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Prøver her :)

Er det noen som er intresserte i og bytte sin Pioneer KRP-500M +penger
    mot en Pioneer KRP-600M?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olemj86
    Er det noen som er intresserte i og bytte sin Pioneer KRP-500M +penger
    mot en Pioneer KRP-600M?
    Vet det ikke er rette plassen, men hva hadde du tenkt deg i mellomlegg da ?

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    15-20 ...vet det ikke er her denne "annonsen" skal være..
    Men er vell ikke så mange som sjekker avtorget for og se om noen vil bytte en krp600 mot en krp500

Side 166 av 212 FørsteFørste ... 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 162 163 164 165 166 167 168 169 170 176 186 196 206 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •