Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 165

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  4
Side 165 av 213 FørsteFørste ... 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 161 162 163 164 165 166 167 168 169 175 185 195 205 ... SisteSiste
Viser resultater 3,281 til 3,300 av 4254
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

en stor takk!

Etter å ha fått tid til å se litt film igjen så jeg noen merkelige striper horisontale striper på min 5090lx.
    Jeg har tidligere trodd at det kunne være litt innbrenning rester som jeg trodde jeg skulle bli kvitt. Men igår når jeg så kautokeino opprøret med mye lyse scener fant jeg ut at det faktisk var døde pixler.. og sykt mange av dem, de lyste rødt når det var lyse scener...

Idag stakk jeg opp på expert på Stoa i Arendal og snakket med selger. Han sa det ikke fantes flere 5090 de kunne få tak i, men de hadde en demo inne. vi ble så enige om at jeg skulle pakke ned min 5090 og så skulle de komme og hente den imorgen. Jeg skulle få demo`n 5090 uten noe mere diskusjoner enn å vise bilder som jeg tok av de døde pixlene.

allerede idag klokka 1800 så kom transportfirmaet og vi byttet tv er..

Siden min første 5090 også var en demo så "led" jeg ingen tap..

Rask service og hyggelig opplevelse på Expert i Arendal, KUDOS!!:-D

PS . regner med displayet på min gamle blir byttet og kommer for salg igjen, er sikkert mulighet for å gjøre en god handel der!!

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RamGuy
    Nei dette virker direkte useriøst.. Forventer litt bedre service for 2200kr?

Hvordan burde jeg angripe dette? Fortelle at jeg ønsker en skikkelig ISF-kalibrering, eller så nekter jeg bare å betale fakturaen ettersom det ikke ble utført det arbeidet som jeg faktisk bad om?
    1. Gi beskjed om at bestillt jobb ikke er utført.
    2. Gi beskjed om at dette ikke blir betalt.
    3. Bruk pengene på Bjørn Hegelstad!!!

4. Hvis de nekter, be dem lese denne tråd på avforum, da dette var utrolig useriøst, og slike "konsulenter / teknikkere" trenger vi ikke.

Lurer på hva Imaging Science sier til dette... Miste autorisasjon?

Newcomer RamGuy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På en måte føler jeg at det er litt frekt å unnlate å betale noen som har satt av tid og ressurser på å hjelpe meg med kalibrering, på en annen side så ble jo ikke den jobben jeg spesifikt bad om utført, og jeg syntes hele holdningen til vedkommende når jeg forespør meg i etterkant ikke er spesielt overbevisende.

Jeg er ikke villig til å betale den avtalte summen av 2'200kr, egentlig er jeg ikke villig til å betale noe som helst før jobben blir utført som avtalt, om de tilbyr seg å komme engang til å gjøre det på den rette måten så er jo det en løsning, problemet jeg har nå er at jeg setter store spørsmålstegn ved denne personen, og vet ikke helt om jeg kan stole på at han faktisk kommer til å gjøre en helhjertet jobb om han kommer tilbake?

I og med at jeg er såpass uvitende innen kalibrering, så kan han for alt jeg vet komme tilbake hit og gjøre en generelt laber jobb uten at jeg kan vite det, og etter hvordan holdningene har vært og den totale mangelen på dialog har vært mellom meg og vedkommende her så vet jeg ikke helt om jeg tør / kan stole på at vedkommende vil gjøre en god jobb om han kommer tilbake for å fullføre en riktig ISF-kalibrering?

Hvis det stemmer at du faktisk får tilgang på flere og dypere innstillings muligheter ved ISF-kalibrering kontra de standard menyene og mulighetene som er på LX5090H så farer han jo med direkte løgn når jeg forespurte meg om hvorfor ting var gjort på måten de ble gjort, og jeg har ikke noe ønske å gjøre forhandlinger med slike personer..

Vil mye heller vente noen uker på Bjørn Hegelstad som tydeligvis alle her har fantastiske erfaringer med, som jeg tydelig kan være helt overbevist og føle meg helt trygg på at vil gjøre en gjennomført og god jobb?

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva er greia med during fra pdplx5090??
    spesiellt på mørke bilder.
    hører det fra ca 3,5 meters avstand...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På en måte føler jeg at det er litt frekt å unnlate å betale noen som har satt av tid og ressurser på å hjelpe meg med kalibrering, på en annen side så ble jo ikke den jobben jeg spesifikt bad om utført, og jeg syntes hele holdningen til vedkommende når jeg forespør meg i etterkant ikke er spesielt overbevisende.
    Jeg mener at dette uansett kvalifiserer til avkorting av beløpet du skulle betale, men først vill jeg nok kontakte andre i miljøet som feks Bjørn Hegelstad og hørt hva han mente om saken.

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avkorting av beløpet, som i at jeg skal betale litt mindre enn avtalt?

Det er jo selvsagt en løsning, men jeg er igjen i situasjonen at jeg aldri hadde brukt penger på noe annet enn en ISF-kalibrering, så selv om jeg hadde fått 50% avslag på grunn av at det aldri ble utført noen ISF-kalibrering, så vil jeg fremdeles sitte å irritere meg grønn over hva som har blitt utført og ender vell da fort opp med å bruke nye 2'000kr på å få den kalibrert av Bjørn Heglestad om et par ukers tid, og det syntes jeg rett og slett blir for dumt.

Det eneste rette her syntes jeg er at Edgead.no kommer å fullfører det vi avtalte, altså at de kommer tilbake å gjør en skikkelig ISF-kalibrering, det er da rett og rimelig? Om de ikke vil / nekter dette, så ser jeg ikke helt hvorfor jeg skal betale penger når det avtalt arbeidet ikke ble utført?

Blir som om jeg skulle bestille meg hvit t-skjorte og ende opp med en grå en, den gråe t-skjorta kan være like fin den, men jeg betaler da ikke for noen går t-skjorte når jeg faktisk bestilte den hvite?

Det blir på mange måter samme sak.
    Problemet jeg sitter med nå, er at jeg personlig ikke helt vet om jeg faktisk ønsker å få utført noen ISF-kalibrering av Edgead.no lenger?

Etter hva jeg forstår så er det Lars Follestad skriver til meg i siste e-post tildels løgn, løgn som han finner på for å argumentere for seg selv?

Han påstår jo at det ikke er noen forskjell på ISF-menyene og mulighetene, sammenlignet med hva som er i standard menyene på LX5090H? Men etter hva jeg leser her og rundt på nettet så stemmer jo faktisk ikke dette? Og om det faktisk ikke stemmer, så vil jeg tro at Lars Follestad er fullstendig klar over dette og forsøker å dekke over tingene her med å plante en liten løgn og slikt vil jeg ha meg fullstendig frabedt, det er direkte patetisk, komplett useriøst og totalt uprofesjonelt.

Og når jeg ser holdningen hans når jeg kontakter han nå i etterkant, han virker totalt uinteressert? Så stiller jeg store spørsmålstegn til hvor profesjonell han faktisk er, og jeg begynner å betvile om han faktisk vil gjøre en helhjertet og skikkelig jobb om han skal komme å fullføre en ISF-kalibrering hos meg?

Kontaktet Bjørn Hegelstad om saken, og er spent på om han kan komme med noen vise ord.

Ville følt meg mye mer komfortabel med han kontra en ny runde med Edgead.no etter dette her, virker som de tok en snarvei og utnyttet det faktum at jeg ikke var til stedet under kalibreringen?

Virker helt useriøst om du spør meg, hadde jeg vist om dette på forhånd så ville jeg aldri kontaktet dem i utgangspunktet.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    hva er greia med during fra pdplx5090??
    spesiellt på mørke bilder.
    hører det fra ca 3,5 meters avstand...
    Noen støyer, andre ikke - slik er det bare. Hvis du kontakter Pioneer sier de normalt at man må akseptere litt støy og at det ikke normalt er reklamasjon berettighet med mindre støyen er over ett visst ninå.

De kan godt sende en tekniker som ser på saken, om han finner ut at TV bråker mer enn akseptabelt får du den fikset gratis, mener han den er innenfor akseptabel lydnivå må du betale en 700 kroner for jobben og er like langt....

Min støyer litt, mitt forrige panel var støyfritt (skiftet pga feil). Hører støyen når lyden er meget lav eller av men synes det ikke er noe stort problem så lenge jeg ikke fokuserer på denne.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk et nytt svar fra Edgead.no i dag:

"En ISF kalibrering har ingen ting med hvor vidt produsenten har betalt ISF for å sette på logoen eller ikke.

ISF kalibrering er en kalibrering av skjermen i henhold til EBU og SMTPE standarder. ISF er vår fagorganisasjon som driver opplæring og sertifisering av kalibratører.

Så ISF kalibering har du fått.

Beklager hvis du forventet noe annet."

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk et nytt svar fra Edgead.no i dag:

"En ISF kalibrering har ingen ting med hvor vidt produsenten har betalt ISF for å sette på logoen eller ikke.

ISF kalibrering er en kalibrering av skjermen i henhold til EBU og SMTPE standarder. ISF er vår fagorganisasjon som driver opplæring og sertifisering av kalibratører.

Så ISF kalibering har du fått.

Beklager hvis du forventet noe annet."
    Jo da, juridisk sett, så har de nok sitt på det tørre.

Men jeg tviler sterkt på at deres innstilling og bortforklaringer vil generere en eneste kunde.

Jeg er rimelig sikker på at de fleste Pioneer eiere som vurderer en ISF kalibrering følger godt med på forumet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avkorting av beløpet, som i at jeg skal betale litt mindre enn avtalt?

Det er jo selvsagt en løsning, men jeg er igjen i situasjonen at jeg aldri hadde brukt penger på noe annet enn en ISF-kalibrering, så selv om jeg hadde fått 50% avslag på grunn av at det aldri ble utført noen ISF-kalibrering, så vil jeg fremdeles sitte å irritere meg grønn over hva som har blitt utført og ender vell da fort opp med å bruke nye 2'000kr på å få den kalibrert av Bjørn Heglestad om et par ukers tid, og det syntes jeg rett og slett blir for dumt.
    Ja, jeg er i utgangspunktet helt enig med deg. Men du må være helt sikker på hva hva du kan forvente deg (jurdisk sett) før du ikke betaler eller tar en avkorting av beløpet. Avkorting kan være en fin måte å imøte komme hverandre på uten at man lager dem store konfliktene. Hvis/når det er innlysene at miljøene andre profesjonelle forventer noen annet enn det du har fått så er det bare å kjøre hardt på.

Ser jo du har fått mistillitt til dette firmaet og det gir lite god følese av å bruke dem igjen når det er vanskelig å kontrollere kvaliteten på hva dem gjøre, neste gang bruk andre anbefalte personer.

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil kreve at de kommer å utfører jobben ved å benytte ISF-menyene slik at jeg får låst opp de tre ISF-profilene.

Var i en hyggelig samtale med Hegelstad i dag og han var helt enig med meg, og setter store spørsmålstegn ved arbeidet som har blitt utført.

Han nevner at det kreves mer utstyr og det tar generelt lengre tid når du skal utføre en skikkelig ISF-kalibrering, resultatet trenger nødvendigvis ikke bli bedre, det er ingen garantier for at en ISF-kalibrering legger til rette for en bedre og mer gjennomført jobb kontra det å bruke de vanlige menyene, men bes det spesifikt om en ISF-kalibrering så skal mann igjennom prosessen med ISF-menyene slik at kunden ender opp med ISF-profilene, det er ingen tvil om at det å ha tre forskjellige låste ISF-profiler, en for lyse, en for mørke og en auto justerbar profil er mer praktisk enn å ha en åpen movie profil.

Benyttes ikke ISF-menyene så kan ikke kalibreringen heller bli sett på som en ISF-kalibrering, strengt tatt så vil enhver kalibrering utført av en ISF-kvalifisert kalibrerer være en form for ISF-kalibrering, men når du har en TV som har ISF-menyer og du ber spesifikt om en ISF-kalibrering og betaler ekstra for at et slikt arbeid skal bli utført så blir det rett og slett feil om det leveres en vanlig og enklere form for kalibrering, da skal det hvert fall ikke være snakk om samme prislapp som om det skulle vært en fullverdig ISF-kalibrering. Han kunne heller ikke forestille seg at jobben kan ha tatt hele to timer om Lars Follestad ikke har benyttet seg av ISF-menyene i det hele tatt, da burde kalibreringen være en såpass grei prosess at det tar knapt en time, og om dette er tilfellet så blir jo en sum av 2'200kr for to timer med ISF-kalibrering helt helt feil?

Han ville ikke klage på andre, og vil heller ikke si at Lars Follestad har gjort noen dårlig eller halvhjertet jobb, men når du helt tydelig tar snarveier for å få jobben utført raskere og ikke gjør jobben på måten som først var avtalt og kommer med relativt sleske svar i etterkant så vitner det om at interessen hos kalibrøren ikke har vært til stedet og det har rett og slett ikke på noen måte blitt utført riktig type arbeid i forhold til hva som var avtalt på forhånd, og leveres det ikke riktig type arbeid så skal én kunne kreve å få ting gjort på riktig måte, hvis ikke burde det ikke kunne forventes penger heller.

Han forstår også Lars Follestad, som en ISF-kvalifisert kalibrerer kan si at han har utført en ISF-kalibrering i og med at han er ISF-kvalifisert, men når han på forhånd har fått beskjed om at det gjelder en TV med egne ISF-menyer så skal arbeidet utføres ved hjelp av disse menyene slik at profilene låses opp, om han selv mener at det er bedre på andre måter så skal dette naturlig nok drøftes med kunden først og bli godkjent og avtalt på forhånd og ikke bare være noe han tar for gitt så han for en lettere og raskere jobb.

Var visst ikke første gangen han hadde blitt kontaktet av personer som var misfornøyd med ISF-kalibrering fra Edaged.no, han og Edaged er tross alt noen av ytterst få ISF-godkjente kalibrere her i landet.

Men som han sier, kalibreringen som har blitt utført trenger nødvendigvis ikke gi noen dårligere resultater enn hva det hadde blitt om han hadde benyttet seg av ISF-menyene, men i og med at jeg spesifikt ber om en ISF-kalibrering av en LX5090H som har egne ISF-menyer og disse ikke blir brukt, så kan heller ikke arbeidet bli sett på som noen gjennomført ISF-kalibrering, og når han samtidig mest sannsynlig ikke har brukt 2timer på denne jobben når han ikke har tatt seg bryet med å ta seg tid til å benytte seg av ISF-menyen så kan det heller ikke bli krevd betalt for en 2timers ISF-kalibrering.

Så er jo spørsmålet hva jeg skal gjøre videre nå?
    Nekte å betale, til jeg får en skikkelig ISF-kalibrering?

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så er jo spørsmålet hva jeg skal gjøre videre nå?
    Nekte å betale, til jeg får en skikkelig ISF-kalibrering?
    Det du kan gjøre som er helt gratis, er å ta opp saken med forbrukerrådet

Kontaktinformasjon
    Forbrukertelefonen:
    815 58 200 (0900-1500)
    39 øre pr. min. fra fasttelefon

Postadresse hovedkontor:
    Pb 4594 Nydalen
    0404 Oslo
    Besøksadresse:
    Rolf Wickstrømsvei 15
    Sentralbord: 23 400 500

De vil kunne gi deg en vurdering av saken og be om klargjøring fra motpart. De har ikke bestemmelsesrett, men de fleste seriøse aktører i markedet retter seg etter dem, da en avgjørelse i rettsystemet (Tvistemålssak) nesten alltid vil gå i samme retning. De anbefaler ofte forliksløsninger. Har brukt dem flere ganger med godt resultat, både overfor firmaer og private.

Edit; 1 legg ved all innformasjon og kommunikasjon mellom partene. Du kan gjerne legge ved utskrift av postene i denne tråden. En uttalelse fra Hegelstad vil kunne veie tungt.

2 Sjekk ut om du kan få kommentar på dette i en av kalibreringstrådene, Lygren, Gorm, Ak og Per Johnny har alle meget god kompetanse på området. De kjenner vel også til Lars Follestad (Hi-fi Lars)

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må nesten uttrykke min misnøye ovenfor Edgead.no syntes jeg, før jeg eventuelt tar noen skritt videre..

Har forsøkt meg på et lite utkast:

"Da må vi nok ha misforstått hver andre her, jeg var av den oppfatning at en ISF-kalibrering av min Pioneer Kuro LX5090H som har egne ISF-menyen ville resultere i tre ISF-profiler, en for lyse forhold (dag), en for mørke forhold (natt) og en automatisert profil (auto).

Det jeg ønsket var en best mulig kalibrering, som gav meg disse tre eksklusive profilene.
    Nå sitter jeg igjen med en åpen profil, som kan med uhell bli tuklet med av hvem som helst, eller forsvinne fullstendig ved en factory reset eller firmware oppdatering, utifra hva jeg kunne lese og forstå ut av Pioneer sine egne sider og hva som står skrevet på diverse forum på nettet så skulle en ISF-kalibrering inkludere disse tre nevnte profilene.

Det er mulig at metoden du har brukt uten å benytte deg av ISF-menyene er mer effektiv og gir et like godt resultat, men dette er dessverre ikke hva jeg var ute etter, med to mindre søsken hjemme, samt TV-en plasserte på et rom som er godt opplyst om dagen og bekmørkt om natten så var mye av grunnen til at jeg vurderte en ISF-kalibrering til 2'200kr det faktum at jeg ville ende opp med egne permanente profiler, hvor den ene kunne være aktivert når rommet var mørkt og den andre når rommet var lyst, slik som beskrevet og vist på Pioneer sine hjemme sider og slik som en ISF-kalibrering blir beskrevet og fremstilt på alle nettsider jeg har vært innom. Jeg føler derfor at jeg ikke har endt opp med det arbeidet jeg ønsket, og jeg er derfor ikke interessert i å betale en faktura på et arbeid som ikke står i stil til hva jeg hadde forventet."

Hva syntes dere? Er det noe mer jeg burde tilføye eller omformulere?

Takker for all hjelp forresten!

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må nesten uttrykke min misnøye ovenfor Edgead.no syntes jeg, før jeg eventuelt tar noen skritt videre..

Har forsøkt meg på et lite utkast:

"Da må vi nok ha misforstått hver andre her, jeg var av den oppfatning at en ISF-kalibrering av min Pioneer Kuro LX5090H som har egne ISF-menyen ville resultere i tre ISF-profiler, en for lyse forhold (dag), en for mørke forhold (natt) og en automatisert profil (auto).

Det jeg ønsket var en best mulig kalibrering, som gav meg disse tre eksklusive profilene.
    Nå sitter jeg igjen med en åpen profil, som kan med uhell bli tuklet med av hvem som helst, eller forsvinne fullstendig ved en factory reset eller firmware oppdatering, utifra hva jeg kunne lese og forstå ut av Pioneer sine egne sider og hva som står skrevet på diverse forum på nettet så skulle en ISF-kalibrering inkludere disse tre nevnte profilene.

Det er mulig at metoden du har brukt uten å benytte deg av ISF-menyene er mer effektiv og gir et like godt resultat, men dette er dessverre ikke hva jeg var ute etter, med to mindre søsken hjemme, samt TV-en plasserte på et rom som er godt opplyst om dagen og bekmørkt om natten så var mye av grunnen til at jeg vurderte en ISF-kalibrering til 2'200kr det faktum at jeg ville ende opp med egne permanente profiler, hvor den ene kunne være aktivert når rommet var mørkt og den andre når rommet var lyst, slik som beskrevet og vist på Pioneer sine hjemme sider og slik som en ISF-kalibrering blir beskrevet og fremstilt på alle nettsider jeg har vært innom. Jeg føler derfor at jeg ikke har endt opp med det arbeidet jeg ønsket, og jeg er derfor ikke interessert i å betale en faktura på et arbeid som ikke står i stil til hva jeg hadde forventet."

Hva syntes dere? Er det noe mer jeg burde tilføye eller omformulere?

Takker for all hjelp forresten!
    Jeg syns det er en grei formulering.

Alle vet at når du bestiller en ISF kalibrering av en Pioneer skjerm, så forventer du og få opp ISF Day, ISF Night og ISF Auto i menyen.

Tingen er jo også at du skal få optimalt bilde, både dag og natt!

Etter alle feedback fra andre forum, så forventer man selvfølgelig og få et optimalt bilde i et mørkt rom. Men tingen er jo også at etter en ISF kalibrering, så skal du også få bedre lysutbytte (normalt maks 41 ft/l men etter kalibrering, opp mot 50 ft/l) på ISF Day.

Vet ikke hva jeg skal anbefale, men jeg syns at Follestad må komme tilbake og bruke litt tid på og ”jåle” med Pioneers ISF meny, for og gjøre det riktig.

PS. Siden jeg bor i Stavanger, så er det vel ikke tvil om hvem jeg skal bruke når det kommer til ISF kalibrering.

Av og til er det greit og bo et steinkast fra Ålgård :-D

PS2. Uansett RamGuy, så er vi heldige som har verdens beste skjerm

PS3. Har nettopp fått en VSX-LX52 i hus, nå skal jeg plage naboene med Private Ryans landstiging i Normandy :lol:

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS. Siden jeg bor i Stavanger, så er det vel ikke tvil om hvem jeg skal bruke når det kommer til ISF kalibrering.
    [/QUOTE]

Er han i full vigør etter båtulykken?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle gjerne selv hatt Bjørn Hegelstad innom. Noen som har kontakt-info, og vet om han er innom Oslo i ny og ne?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle gjerne selv hatt Bjørn Hegelstad innom. Noen som har kontakt-info, og vet om han er innom Oslo i ny og ne?
    Ja. Han har tidligere reist til Oslo for å kalibrere, men han må ha noen skjermer å kalibrere for at det lønner seg å reise helt fra Rogaland (muligens 10 stykker -ring og spør han).

Bjørn Hegelstad er en nøktern og hyggelig kar, og utvilsomt en av de beste til å kalibrere i Norge, om ikke den beste. De Pioneer-skjermene jeg har sett fra Hegelstad er veldig bra. Han må selvsagt som andre bruke måleinstrumenter, men han har også kunnskapen til å foreta justeringer utover dette.

Ut fra det som står i denne tråden, så bruk Hegelstad fremfor andre.

Opplysningene om han er å finne flere steder i denne tråden.

Newcomer bflemmin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hallo, bare ett lite spørsmål i disse canal digital cam tider.....

er det slik at krp600a IKKE støtter canal digital digital kabel iom at det ikke er en DVB-C tuner på den, og det vil ikke hjelpe med cam eller noe....
    ikke det at dette betyr så mye, men synes det er rart at en tv til veil 60tu isåfall ikke gjør dette, den er jo ikke sååå gammel heller....

mvh

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde nettopp en kar fra Edgead.no innom i dag som skulle ISF-kalibrere min Pioneer Kuro LX5090H, noe som var varmt anbefalt av flere her ettersom LX5090H i motsetning til LX5090 (ikke H) og KRP-500 / KRP-600 ikke kommer like godt kalibrert fra fabrikk? Samtidig som det bor mye i disse Pioneer Panelene, slik at du kan få veldig godt utbytte av en skikkelig kalibrering?

Selv om du ikke er helt fornøyd med isf-kalibreringen, hvordan synes du bildet er sammenlignet med f.eks mye omtalte Bumptiuos sin innstilling? Synes Bumptious innstillingen ligner mye på "pure" men skulle gjerne visst hvordan isf er i forhold til denne, som jeg bruker i halvmørkt til mørkt rom.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer r.j sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo.
    Akkurat byttet ut 5090 til 600M. Når man kommer over en til salgs i disse dager må man bare slå til. Noen som har noen gode innstillinger på denne skjermen? Eller er det bare å bestille ISF kalibrering?

Side 165 av 213 FørsteFørste ... 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 161 162 163 164 165 166 167 168 169 175 185 195 205 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •