Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 163

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 163 av 212 FørsteFørste ... 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 159 160 161 162 163 164 165 166 167 173 183 193 203 ... SisteSiste
Viser resultater 3,241 til 3,260 av 4238
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av steinm
    Har hatt 5090 i snart to uker og ser nå at det er horisontale felter(mørke) på skjerm fra topp til bunn. Grunnen til at jeg ser dem er gjennskinn fra vinduer som vises på skjermen. Er ikke påtrengende ennå, men er det noe å bekymre seg for? Har kjørt skjermvasker hver dag.
    Er det noen som har vært ute for lignende?
    litt usikker på hva du mener, men jeg har en antydning til 2.35 felter. Når skjermer blir helt svart kan jeg se litt grå felt i topp og bunn. har vi sett for mye på 2.35?

men trur det forsvant når eg slo av DRE funksjonen. prøv det, og gi tilbakemelding.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,090
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lydmann
    kan bekrefte at det ingen forskjell på 5090 og krp 500 når det gjeld bildekvaltiteten. Fekk bekreftet det av pioneer sentralt,- det er nøyaktig samme bilde elektronikk i dem.
    Mna, delte meninger om det. I alle fall er KRP 30% slankere og har Pure modus, som i mine øyne banker de andre modus, så helt likt er det ikke. Vet også om flere som har parallell testet og kan bekrefte at KRP er hakket råere på sortnivå og støy. Videre star KRP for Kuro Reference Panel - årsaken er at i produksjonen sorteres panelene. De beste går/gikk til KRP serien og resten til ... 5090H ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer steinm sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lydmann
    litt usikker på hva du mener, men jeg har en antydning til 2.35 felter. Når skjermer blir helt svart kan jeg se litt grå felt i topp og bunn. har vi sett for mye på 2.35?

men trur det forsvant når eg slo av DRE funksjonen. prøv det, og gi tilbakemelding.
    Hva er DRE funksjonen da????
    Kunne sikker lest meg til det, lettere å få en tilbakemelding.
    Takker for svar
    Parasound P7 -Parasound Halo A21/A31 - Marten Django L - Marantz SA-15S1 - Marantz BD 7004 - Rega planar 3 - 2 stk System Audio Se 200 -
    Sony HW65

Newcomer Kuroman sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fra KRPA-50" til 60" ?

Har fulgt denne emimente tråden i lang tid og er meget begeistret over alle
    kunnskapsrike kommentarer.
    Hadde på et tidspunkt bestemt meg for å handle LCD, men fant fort ut at Kuro var fullstendig overlegen og i en egen klasse.

KRPA 50" havnet på vegg og leverer gnistrende bilder.

Men.....jeg føler at skjermbilde på 4.5-5 m avstand blir litt mindre enn det jeg hadde forestilt meg. Hadde nok fantasert om litt mer størrelse på kino- opplevelsen.
    Så jeg tenker: Vil 60" løfte inntrykket opp et solid hakk?
    Nok til å forsvare tapet på salg og en nyinvestering?
    Begynner å få litt dårlig tid mht. tilgjengelighet på KRPA 60".

Noen som har erfaring med å bevege seg opp i størrelse?

Hva vil være en fornuftig prissetting av KRPA 50" med org. veggfeste og fullforsikring(3 år)?

Takker for innspill.

Hilsen en Kuroman.

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    å gå fra 50" til 60" er merkbart, da bildeflaten er 44% større.

Men kinofølelsen får du nok fremdeles ikke helt og fullt selv med en såpass stor tv. Men har du lyst, penger og plass tror jeg likevel ikke du kommer til å angre

Ang pris på brukt Krp500, så bør nok denne kunne selges for en plass mellom 22 og 25000 med tanke på at det ikke er særlig lett å oppdrive nye eksemplar under 30K

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kuroman
    Noen som har erfaring med å bevege seg opp i størrelse?
    Hei

Noen kinopplevelse blir det nok ikke med 60-tommeren heller så lenge du ser rammen rundt. Jeg sitter i underkant av 4 meter fra min KRP-600. Men misforstå meg rett; jeg ville aldri hatt en annen TV i stuen :-)

MVH Roar

Active Migen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gikk fra Pioneer 507XA 50" til KRP600A og angrer ikke et sekund !!!
    KONGE SKJERM !!!

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Andre her som har "flashing" eller "flicker" i bildet av og til på 5090? Er det eventuelt noe som kan gjøres med det?
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Andre her som har "flashing" eller "flicker" i bildet av og til på 5090? Er det eventuelt noe som kan gjøres med det?
    ???? :-?

Bruker du "drivemode 2" - 100hz hvis ikke, gjør det.

Opplever at "drivemode 1" - 75hz er et problem i rom med lysrør. en "ser" 25hz som er forskjellen som flimmer, og blir sliten i hodet...

Samme problem får du i Advanced-mode, hvis skjermen skrur seg ned til 72hz når den dekterer 24hz bilder. Er det lysrør lys i rommet da, har du problemer.

(sikkert ikke alle som er følsomme for dette fenomenet, jfr. "regnbue-effekten på DLP projektorer).

:-)

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker drivemode 2 til vanlig tv titting(parabol SD), og det er kun da jeg har dette fenomenet. Er ingen lysrør i rommet. Det kommet vanligvis når bakgrunn i bildet er i samme farge f.eks blått eller hvitt og det er noe i forgunnen som er i fokus hvis du skjønner f eks et fjes eller et tre. Virker som tvèn "prøver" å gjøre bildet bedre...
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig at med så mange her med 5090 så har ingen dette fenomenet. Har funnet ut på et engelsk forum at det er en del der med dette problemet de kaller "flashing". Mange der har fått fikset det av en Pioneer tekniker som har oppdatert programvaren for dem... Vet ikke hvordan en skulle gått fram her for å få fikset dette.

Newcomer RamGuy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg en glad og stolt eier av en Pioneer Kuro LX5090H!
    Den blir ikke hengt på veggen før i morgen, og på søndag skal det bli snadder med Tromsø vs Molde pumpet via min stasjonære maskin, igjennom en Yamaha RX-V3900 AV-receiver til TV-en!

Men jeg regner med at det må litt fikling til med en helt ny TV?
    Er det noen anbefalte innstillingen som bør aktiveres / deaktiveres? Noen generelle kalibrering tips for en som har tilnærmet null peiling?

Det blir mye HD-video pumpet fra min stasjonære datamaskin, samt mye IPTV fra Homebase igjennom deres Motorola HD-dekoder, alt går igjennom og blir oppskalert til 1080P av min Yamaha RX-V3900.

Det blir for det meste film, serier og ikke minst fotball! Er det noen moduser som egner seg bedre og dårligere til slikt? Funksjoner som burde aktiveres og deaktiveres for at bilde skal flyte bedre under fotballsendinger osv..? Hva med spilling, er det bare å aktivere Game-mode å kjøre på, eller vil det bli bedre med litt tweaking? Og kanskje bedre og bruke noe annet enn Game-mode ved spilling (har opplevd med flere TV-er at Game-mode ikke nødvendigvis på noen som helst måte sørger for best opplevelse og bildekvalitet ved spilling)

Skal få den ISF-kalibrert etter hvert, men det blir ikke med det aller første.
    Er det slik at Plasma skjermer må "kjøres inn"? Burde jeg sette på en film som kjører kontinuerlig mens jeg er på jobb i morgen bare for å få den kjørt inn?

Finnes det noen forsikring eller noe jeg burde tegne på en slik TV? Noen form for garantiutvidelse eller noe slikt direkte fra Pioneer kanskje? (dumt spørsmål kanskje, men jeg betaler gjerne litt ekstra for slikt, noe ala ThinkPlus for ThinkPad maskiner, hvor du da sikrer deg 3år med på-stedet-service osv..)

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @ramguy - gå til http://www.pioneer.no/int/reg/showHome.do?country_id=NO og registrer tv`n din .

Ellers er det vel å prøve få til å vise mest mulig fullskjerm med alle pixels i aksjon de første par hundre timene og kombinere med litt nedjustert kontrast/lys så er man rimelig godt igang .
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PDK-WM02 veggfeste til KRP-500A ?

Hei

Noen som kan bekrefte / avkrefte om veggfeste PDK-WM02 kan benyttes til en KRP-500A ? Eller må man ha KRP-WM02 (eller andre -ikke-Pio løsninger?)

Newcomer bflemmin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    testet igår pure funksjonen på min krp600a med mannen som hater kvinner.... og jeg må bare bøye meg i støvet, ett utrolig bra, og for meg virker det som ett riktig kalibrert, bilde. og det eneste en gjør er og velge pure instillingen....

må nesten si meg enig i at det var verdt og betale litt for denne funksjonen ja. en kan selfølgelig sitte og kalibrere opp og ned og få ett tilnærmet likt bilde, men for de som ikke klarer/gidder dette så er pure funksjonen ett funn...

og, får ikke den store filmfølelsen med 60" heller, skjønner ikke hvordan jeg klarte meg med 42" før, he he sitter på 5m avstand og 60" er IKKE for stort

mvh

Newcomer bflemmin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og, som ett bidrag til veggfeste diskusjonen, så bruker jeg ELFA veggopphengssystem, med en baufil og litt boring, tar toppen 30 min, så har du ett perfekt feste som bygger 25mm og koster 300 kro...

nb! det må lages flere hull i veggskinnen....

mvh

Hengesystem - Elfa International

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal sies at det er fantastisk mange innstillings muligheter på en LX5090H!
    Har sett på et par anbefalte oppsett for LX5090 og må si at de gav et relativt dårlig resultat, har mikset litt selv og kommet frem til noe jeg er fornøyd med inntil videre hvert fall..

Men jeg har et snodig problem, jeg skulle spille av en DVD film på min Xbox360, ting er da koblet sammen slik Xbox360 ---Profigold SKY HDMI--> Yamaha RX-V3900 ---Profigold SKY HDMI--> Pioneer Kuro LX5090H og jeg kan faktisk ikke spille av en DVD film? Bilde og lyden forsvinner ut og inn hele tiden og Xbox360 sier at utstyret mitt ikke er HDCP sertifisert?

Dette kan da umulig stemme? Ting fungerer helt strålende oppe med Xbox360 koblet til en Yamaha RX-V1800, koblet videre til en Sony Bravia W4500?

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiot
    Hei

Noen som kan bekrefte / avkrefte om veggfeste PDK-WM02 kan benyttes til en KRP-500A ? Eller må man ha KRP-WM02 (eller andre -ikke-Pio løsninger?)
    Kan ikke bekrefte det 100%, men i følge Fyndbörsen og innlegg på andre forum jeg har lest så skal det passe.

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nilsga
    Hvordan er "brukergrensesnittet" for satellitt-tv på KRP/5090h (EPG, programinfo, etc)? Har prøvd å lete etter screenshots, men har ikke funnet noen. Får man full EPG? Fungerer kort-oppdateringer?
    Har nå fått KRP-500A i hus, så jeg besvarer mitt eget spørsmål:

Satelitt-delen av TVen er vel ikke akkurat dens sterkeste side... Brukergrensesnittet er tregt og litt kjedelig. Men det fungerer jo forsåvidt... Ellers har jeg, som de fleste andre, problemer med HD-kanaler med symbolrate 30.000.

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter noen dager med min Pioneer Kuro LX5090H så kan jeg komme med mine førsteinntrykk til nå:

Først og fremst må jeg _understreke_ at denne TV-en ser rett og slett lekker ut på veggen, i stua opp har vi en Sony Bravia W4500 52" da foreldrene mine ikke ønsket Plasma på grunn av innbrenning, varme osv.. Men de måtte pent bite i seg det faktum at min nye LX5090H montert på vegg ser mye mer naturlig og penere ut enn Sony'en som er montert på veggen oppe i stua.

Hva funksjonalitet angår så har jeg verken testet noe av tunerne, ethernet eller noe da vi har IPTV som må gå igjennom en tragisk dårlig Motorola HD-Dekoder, samt jeg har ethernet med DNLA osv igjennom Yamaha RX-V3900 så jeg tviler på at slike funksjoner vil noen gang bli brukt direkte på LX5090H for min del.

Når det kommer til innstillings muligheter så er det jo temmelig mye å velge mellom, kanskje litt for mye til tider. Det er mange begreper å holde styr på, og det blir generelt vanskelig for en fargeblind og ikke kyndig kalibrering person som meg å få til noe bra ut av innstillingene når det er så mye å ta stilling til, du har jo også diverse drive mode osv hvor det og det fungerer best i de og de tilfellene osv.. Selv har jeg bare endt opp med Drive Mode 2 da jeg fant 100Hz best da jeg ser mye på Sport, også ender det stort sett med at jeg ikke gidder å endre den om jeg skal se på film eller noe, regner med at Drive Mode 1 kanskje generelt fungerer bedre til film og HD enn hva Drive Mode 2 gjør? Men som sagt, det å gå inn i menyene og bytte for hver gang jeg bytter kilde har jeg funnet at jeg ikke orker i lengden.

Mye det samme når det gjelder aktivering og deaktivering av funksjoner som Pure Cinema, har funnet ut at den i noen anledninger gir bedre bilde, mens i andre gir den noen litt merkelige artifacts til tider. Og uten at jeg har funnet noen hurtigknapp for aktivering eller deaktivering av denne funksjonen så blir den stort sett stående avslått. Hadde det vært en hurtigknapp for bytting av drive mode og aktivering / deaktivering av Pure Cinema så hadde det blitt langt lettere å forandre slike innstillinger i henhold til hva som vises på TVen.

Jeg forsøkte å tweake innstillingene, men som sagt.. Jeg er både fargeblind og ikke spesielt kalibrering kompetent så det ble nokså blandede resultater, jeg forsøkte meg med et anbefalte oppsett for LX5090 som jeg fant på avsforum.com, men da så fargene helt feil ut? Det så til og med jeg, når gressmatta på fotballkampen minner mer om brunt enn grønt, da er det noe galt. Så også at fargene på menyene til Xbox360 og PlayStation3 føltes ikke riktige i det hele tatt, så de innstillingene slo jeg fra meg ganske fort.

De innstillingene jeg er mest fornøyd med per dags dato er de jeg har via Gaming Mode ironisk nok, så jeg holder meg til de inntil videre.

Nå har jeg bare benyttet TV-en til å se Tromsø vs Molde via TV2 Sumo Web-TV via min stasjonære koblet til RX-V3900, DVD-filmer og Irene Huss via TV2 Sumo Web-TV og det gir jo ikke akkurat noen optimale høy oppløste kilder, men jeg syntes det virker som det er noe forstyrrelse i bilde, om du ser nøye etter så er nyansene litt kornete på en måte? Dette kan jo selvsagt skyldes det nokså labre kildene jeg har brukt til nå.

Vurderer sterkt en ISF-kalibrering, kan få det gjort av en Lars Follestad fra edgead.no denne uken, eller vente noen uker å få det gjort av Httech og Hegelstad.

Side 163 av 212 FørsteFørste ... 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 159 160 161 162 163 164 165 166 167 173 183 193 203 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •