Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 162

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 162 av 212 FørsteFørste ... 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 158 159 160 161 162 163 164 165 166 172 182 192 202 ... SisteSiste
Viser resultater 3,221 til 3,240 av 4233
    Newcomer bflemmin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    da er krp600'en på plass og jeg må si to ting, for det første så er ikke 60" for stort he he, og for det andre, det er dønn klare og stabile bilder på digitale sd sendinger (canal dig kabel), dette overrasket meg virkelig så det er bra.

men en ting, denne skjermstøyen eller plasmastøyen som det har vært mye snakk om. har prøvd og lest om strømsparing her, men de fleste snakker bare om drive mode 2 eller mode 2, dette har kanskje med hz'n og gjøre.

uansett med strømsparing i nivå 2 så høres ingenting, i nivå 1 høres det svakt og med strømsparing av så høres det godt...

er dette på nivå med dere andre eller er det i overkant, bilde blir jo veldig lyst med strømsparing av så denne moden brukes kanskje uansett ikke pga bildekvalitet,.er dette noe som kan gå seg til etterhvert....

mvh

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Drive mode = refresh rate hvor drive mode 1 er 75hz , drive mode 2 er 100hz og drive mode 3 konvereterer 50hz signalet til 60hz . Og vi snakker altså om hvordan ett 50hz signal vises her så driv e mode 1 gir 50hz bilde i 75hz o.s.v .

Nå kjører jeg uten strømsparing på min KRP og det er vel også anbefalt å slå av denne for best resultat men nå skal du kjøre inn panelet ditt først med fullscreen bilder i min 200timer eller noe sånn . så du får justere ned litt på lys/kontrast uansett .
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tester videre nå...

ser på tennis på eurosport hd, har aldri sett på tennis før, men bilde er helt rått, dønn klart, du ser jo nesten hårveksten til damene he he.... en ulempe med sååå stor skjerm er at du ser det så utrolig godt når kamerane ikke er dønn stabile he he.

har satt drive mode 2, og prøvd de forskjellige strømspare alternativene. nå hører jeg ikke noe vesentlig og heller ikke noen forskjell på de forskjellige alternativene, det er bra, eneste gangen jeg hører det nå er når jeg trykker meny knappen og skjermen svitsjer til svart i ett sekund.

jeg kan heller ikke se noen forskjell på strømsparealt av og en.

kjører strøm 2 en periode nå for å kjøre inn skjermen....

noen her som vet hvor stor watt forskjell det er på de forskjellig alternativene...

mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det anbefales selvfølgelig og bruke pure mode ,du kan ta en titt på denne linken som er innstiling for krp og pure mode av j.haugen. anbefaler og lese denne.
    http://avforum.no/forum/tv-apparater...ml#post1197355

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    and btw - Det står en KRP-500A ute på Lefdal Ålesund til salgs om det er noen som leter . Idag priset med 20% rabatt utifra fullpris så her er det sikkert rom for pruting .
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,085
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trafik
    det anbefales selvfølgelig og bruke pure mode ,du kan ta en titt på denne linken som er innstiling for krp og pure mode av j.haugen. anbefaler og lese denne.
    http://avforum.no/forum/tv-apparater...ml#post1197355
    Helt klart, har man KRP så bruker man Pure. Kan synes litt blast når man skifter fra f.eks Standard, men etter litt justering gir dette deg det helt klart beste og ikke minst riktigste bilde.

Herlig med fart i Kuro tråden igjen .
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bflemmin

jeg kan heller ikke se noen forskjell på strømsparealt av og en.

kjører strøm 2 en periode nå for å kjøre inn skjermen....

noen her som vet hvor stor watt forskjell det er på de forskjellig alternativene...

mvh
    Glem sparealternativ (Energy Save) funksjonen, den er kun et miljøalibi.

Alle jeg kjenner har satt den til permanent OFF. Det eneste ”Energy Save” gjør, er at du mister det fine lysutbyttet som Pioneer har fått til i denne siste generasjon.

Du trenger heller ikke å bekymre deg om kontrast setting, det viktigste de første 200 timer er at du bruker hele skjermen, det dreier seg om å kjøre inn skjermen, det vil si, alle piksler må være i aktivitet. Bruk full, Zoom eller ”what ever”, bare pass på at hele skjermen er aktiv.

Drive mode og den slags har andre allerede klarert, drive mode 2 for TV, drive mode 1 for DVD og Blu-ray.

Pure cinema settings: OFF for interlaced signal, typ TV (både SD og 1080i HD) eller DVD 576i
    Pure cinema settings: ADVANCE for Blu-ray eller DVD som er oppskalert til 1080P

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjøpt 5090 hos ELNOR til 12995

Kupp! skulle bare inn og spørre om de kunne bestille kart oppdatering til pioneer AVIC f900bt, men når eg såg dette tilbudet så var det som julafta var kommen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lydmann
    Kupp! skulle bare inn og spørre om de kunne bestille kart oppdatering til pioneer AVIC f900bt, men når eg såg dette tilbudet så var det som julafta var kommen.
    Har noen mer informasjon om dette tilbudet? Hvor lenge gjelder det?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle gjerne hørt mer om det tilbudet også. Det stod ikke noe om 5090 i annonsen som lå på nettsiden.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle

Alle jeg kjenner har satt den til permanent OFF. Det eneste ”Energy Save” gjør, er at du mister det fine lysutbyttet som Pioneer har fått til i denne siste generasjon.

Du trenger heller ikke å bekymre deg om kontrast setting, det viktigste de første 200 timer er at du bruker hele skjermen, det dreier seg om å kjøre inn skjermen, det vil si, alle piksler må være i aktivitet. Bruk full, Zoom eller ”what ever”, bare pass på at hele skjermen er aktiv.

Drive mode og den slags har andre allerede klarert, drive mode 2 for TV, drive mode 1 for DVD og Blu-ray.

Pure cinema settings: OFF for interlaced signal, typ TV (både SD og 1080i HD) eller DVD 576i

i utgangspunktet enig i det du sier, absolutt mere sprut i bilde med strømsparing off. men får dere ikke da problemer med summingen.... merket det første kvelden, men som sagt så var det stille i går....
    ser eller måler dere noen forskjell på atrømsparing av og level 1, jeg ser ikke noen forskjell, kanskje det er større forskjell hvis en bruker lyssensoren...

12990 det er billig det....

mvh

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Johnny Lotion
    Skulle gjerne hørt mer om det tilbudet også. Det stod ikke noe om 5090 i annonsen som lå på nettsiden.
    Elnor sine nettsider ser ikke ut til å ha blitt oppdatert på flere år. Pioneer 5080 for 25595,- er vel ikke akkurat fra siste annonse...

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er meny oppsettet forskjellig på den vanlige pdp5090 og H modellen?

Var innom Soundgarden idag, og da jeg trykket litt innom menyen, så var det et helt annet oppsett enn det ejg har her hjemme..

Det var samme type meny som på BDPLX-52en min..

WHAT??

Newcomer steinm sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Innbrenning

Har hatt 5090 i snart to uker og ser nå at det er horisontale felter(mørke) på skjerm fra topp til bunn. Grunnen til at jeg ser dem er gjennskinn fra vinduer som vises på skjermen. Er ikke påtrengende ennå, men er det noe å bekymre seg for? Har kjørt skjermvasker hver dag.
    Er det noen som har vært ute for lignende?
    Parasound P7 -Parasound Halo A21/A31 - Marten Django L - Marantz SA-15S1 - Marantz BD 7004 - Rega planar 3 - 2 stk System Audio Se 200 -
    Sony HW65

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kommet over en forhandler (ikke nettbutikk) som har 5090H på lager. Leser at flere på forumet har problemer med brumming, og har fått byttet TV både 1 og 2 ganger. Var veldig giret på plasmaskjerm, men etter å ha lest på forumet så har jeg begynt å tvile. Er brummingen virkelig så støyende og sjenerende at jeg ikke burde kjøpe 5090H? Gjelder brummingen alle 5090H, eller er det at noen har fått en mandags-TV? Tv vil bli brukt mest til vanlig tv-titting, veldig lite film. Kan nevne at vi sitter ca 3 m fra TV. Jeg har et øre som lett hører lyder som ikke skal være der.

mvh
    nybegynner

Newcomer steinm sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

brumming

Sitat Opprinnelig postet av octo
    Har kommet over en forhandler (ikke nettbutikk) som har 5090H på lager. Leser at flere på forumet har problemer med brumming, og har fått byttet TV både 1 og 2 ganger. Var veldig giret på plasmaskjerm, men etter å ha lest på forumet så har jeg begynt å tvile. Er brummingen virkelig så støyende og sjenerende at jeg ikke burde kjøpe 5090H? Gjelder brummingen alle 5090H, eller er det at noen har fått en mandags-TV? Tv vil bli brukt mest til vanlig tv-titting, veldig lite film. Kan nevne at vi sitter ca 3 m fra TV. Jeg har et øre som lett hører lyder som ikke skal være der.

mvh
    nybegynner
    Har faktisk ikke lagt merke til noen brumming i det hele tatt. Sitter ca 3,3 meter fra skjerm.
    Parasound P7 -Parasound Halo A21/A31 - Marten Django L - Marantz SA-15S1 - Marantz BD 7004 - Rega planar 3 - 2 stk System Audio Se 200 -
    Sony HW65

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har faktisk heller ikke hørt noe mere brumming etter at jeg hørte det første dagen. hva som gjorde at det forsvant vet jeg egentlig ikke. men at det er ett problem må jo være sant siden pioneer har kommet med en forklaring/bruksanvisning på hvordan du skal bli kvitt det...

noen her som ser forskjell på strømsparing alternativ av og 1. ser klart forskjell til alt 2....

mvh

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,962
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle

Jeg lurte på en ting: I fh til vanlig dvd, setter jeg spilleren til 720p, bør jeg da velge pure cinema setting off eller advance? Jmfr. med det du skrev over.

MVH Johan

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,962
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

innbrenning

hallo!

Kjøpte en utstillings 5090, og den stod selvfølgelig på max kontrast og tror det er en meny som vises ganske langt oppe i bilde. Det er ikke noe stort issue for man ser det kun ved hvite/lyse bilder på skjermen. da ser man svakt en brunaktig bue som mest sannsynlig er en logo fra en meny eller noe sånn

Har prøvd skjermvasker noen ganger, men denne ser ikke ut til å hjelpe, har også satt på kanal med snø og det ser ut til å hjelpe litt.

Men lurer på om andre har noe som virker bedre enn de nevnte alt.?

Hilsen Johan

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Jeg vet ikke hva du har lest - som har gitt deg dette underlige inntrykket. Jeg har en LX 5090 som jeg benytter J Haugens innstillinger på om dagen og Bompidus (eller noe slikt) sine innstillinger når det er helt mørkt i rommet.
    Du finner dem i denne tråden ca. side 26,27.

Dette er meget gode innstillinger som jeg vil anbefale på det varmeste. En kollega av meg har KRP 500, og vi er ikke i stand til å se noen forskjeller på de to skjermene med de samme innstillingene og samme referansefilmene, hver for seg. Har forsøkt og forsøkt, men finner ingen forskjeller. Om de hadde stått side ved side i et mørkt rom, så kanskje noen hadde kunnet oppdage en forskjell på nært hold, men det har vi altså ikke funnet. Men det vil vel alltid være en "effekt" for den som forventer "noe" i forhold til hva dem har lest på diverse forum..?

Den er noen cm. slankere, hvis du er en av de få som henger den på veggen. Så får du vurdere om du vil millimetergranske evt. øvrige forskjeller - og om det evt. har noen avgjørende betydning for deg. Sitter du f.eks. lengre bort enn 3 meter, så begynner hele effekten av HD å avta.
    kan bekrefte at det ingen forskjell på 5090 og krp 500 når det gjeld bildekvaltiteten. Fekk bekreftet det av pioneer sentralt,- det er nøyaktig samme bilde elektronikk i dem.

Side 162 av 212 FørsteFørste ... 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 158 159 160 161 162 163 164 165 166 172 182 192 202 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •